سرزمین سئو مقالات سایت قیمت گذاری سئو در سال ۱۴۰۲، محاسبه تعرفه‌ بهینه سازی سایت در 2023

قیمت گذاری سئو در سال ۱۴۰۲، محاسبه تعرفه‌ بهینه سازی سایت در 2023

قیمت گذاری سئو در سال ۱۴۰۲، محاسبه تعرفه‌ بهینه سازی سایت در 2023 post thumbnail image


در چشم‌انداز دیجیتال امروز، بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا به اصطلاح سئو، به یکی از اجزای اساسی هر استراتژی بازاریابی آنلاین موفق تبدیل شده است. با وجود میلیون‌ها وبسایت که برای دیده‌شدن در صفحات نتایج موتورهای جستجو رقابت می‌کنند، کسب‌وکارها به اهمیت سرمایه‌گذاری در سئو برای بهبود حضور آنلاین خود و جذب ترافیک ارگانیک پی برده‌اند.

بااین‌حال، یک سوال رایج که هنگام بررسی seo مطرح می‌شود، ساختار قیمت گذاری سئو است.

قیمت سئو سایت چقدر است؟ چه عواملی بر قیمت گذاری سئو و خدمات آن تاثیر می‌گذارند؟

پاسخ به این سوال‌ها و درک قیمت گذاری سئو برای کسب‌وکارها بسیار مهم است. برای همین تصمیم گرفتیم که در این مقاله به این موضوع بپردازیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

روش‌های تعیین قیمت سئو سایت

چه صاحب یک کسب‌وکار کوچک باشید که به‌دنبال افزایش دید آنلاین محلی خود است یا یک شرکت بزرگ که هدف آن تسلط بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو است، درک هزینه انجام سئو به شما کمک می‌کند تا خدمات سئوی مناسبی را انتخاب کنید که با اهداف و بودجه شما هماهنگ باشد. روش‌های مختلفی برای تعیین قیمت سئو سایت وجود دارد که در این قسمت برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

قیمت گذاری سئو مبتنی بر کلمه کلیدی

این نوع قیمت‌‌گذاری بر اساس تعداد کلمات کلیدی ازپیش‌تعیین‌شده، انجام می‌شود. قیمت گذاری مبتنی بر کلمه کلیدی می‌تواند جزء پرداخت برای عملکرد، کمپین یا مدل مبتنی بر هزینه باشد. به این معنی که:

  • شما به آژانس سئوی خود پول می‌دهید تا تلاش‌های خود را در سطح کلمات کلیدی متمرکز کند.
  • تعداد کلمات کلیدی، هزینه را تعیین می‌کند. یعنی هرچه تعداد کلمات بیشتر باشد، هزینه بیشتری می‌پردازید.
  • موفقیت با رتبه‌بندی تعیین می‌شود. (به‌جای بازدید، سرنخ، فروش و غیره)

 

همان‌طور که می‌دانید یکی از الگوریتم‌های اصلی موتورهای جستجو، بر پایه کلمات کلیدی است. پس چه چیزی ممکن است با رویکرد قیمت گذاری سئو مبتنی بر کلمات کلیدی مغایرت داشته باشد؟ پاسخ، یک کلمه است: فراوانی.

اولین سوالی که به ذهن می‌رسد این است که کلمات چگونه تعیین می‌شوند؟ بیشتر متخصصین seo به حجم جستجو، ارتباط، رقابت و توانایی تبدیل نگاه می‌کنند تا تشخیص دهند که چه کلمات کلیدی را باید هدف قرار دهند. باید بدانید که کلمات یا عباراتی که کمتر رقابتی هستند، رتبه‌بندی برایشان آسان‌تر است. بنابراین، همه‌چیز به کلمات کلیدی بستگی دارد.

بزرگترین مشکل قیمت سئو سایت بر اساس کلمات کلیدی این است که موتورهای جستجو دیگر فقط به کلمات کلیدی نگاه نمی‌کنند، بلکه براساس جستجوی معنایی عمل می‌کنند تا معنای محتوای شما را بفهمند. بنابراین، سایت‌هایی که از این نظر در یک موضوع معتبر هستند، می‌توانند برای مجموعه بزرگی از کلمات کلیدی مرتبط ترافیک دریافت کنند. به‌همین‌دلیل دیگر مانند گذشته نمی‌توان قیمت گذاری سئو را بر مبنای کلمات کلیدی انجام داد.

هزینه یکباره و پروژه‌ ای

این مدل هزینه انجام سئو، به این شکل است که عملیات سئو به‌صورت یک پروژه تعریف می‌شود و شما در ازای موارد زیر، پول پرداخت می‌کنید. 

  • یک ورودی تعریف‌شده (معمولا فهرستی از وظایف سئو که قرار است انجام شوند.)
  • زمان تعیین‌شده برای اجرای پروژه سئو

این روش شبیه نحوه صدور صورتحساب به یک پیمانکار برای ساخت‌وساز خانه است. شما برای هر کاری که قرار است انجام شود، هزینه خاصی می‌پردازید. 

اما این نوع روش قیمت سئو سایت نیز می‌تواند ناقص باشد، زیرا seo فرآیندی نیست که زمان پایان مشخصی داشته باشد. زیرا گوگل الگوریتم‌های خود را در مقیاس کوچک، حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ بار در سال تغییر می‌دهد و هر چند وقت یکبار، یک به‌روزرسانی بزرگ مانند به‌روزرسانی پاندا یا پنگوئن ارائه می‌کند. به این معنی که بدون به‌روزرسانی و نگهداری سئو سایت در طول زمان، تاثیر اقدامات انجام‌شده برای آن، ممکن است روز‌به‌روز کمتر شود. بنابراین شاید این روش پرداخت هزینه برای سئو در ابتدا باعث شود که کمی پول پس‌انداز کنید، اما به احتمال زیاد در طول زمان هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

امروزه آژانس‌های سئو، علاوه‌بر دریافت هزینه اولیه برای آن، مبلغی را به‌عنوان هزینه نگهداری ماهانه دریافت می‌کنند که به‌نظر می‌رسد، منطقی باشد.

قیمت سئو سایت براساس ساعت کارکرد

مشابه استخدام یک فریلنسر، پرداخت ساعتی برای سئو برای X ساعت کار بر روی سئو سایت در هفته، با نرخ توافقی در نظر گرفته می‌شود. 

این روش قیمت گذاری سئو به ۲ دلیل زیر ممکن است جذاب باشد:

  • ایجاد اعتماد: کار با یک آژانس جدید سئو به این معنی است که هنوز اعتماد ایجاد نشده است. پرداخت ساعتی می‌تواند به ایجاد این اعتماد کمک کند و مشخص شود که آیا می‌توانید با هم کار کنید یا خیر.
  • کنترل بیشتر: با این روش پرداخت، کمی به واقعیت نزدیک‌تر می‌شوید و می‌توانید نگاه عمیق‌تری به کارهایی که انجام می‌شود و زمان صرف‌شده برای آن‌ها داشته باشید.

یکی از نقاط ضعف قیمت سئو سایت به‌روش پرداخت ساعتی این است که ممکن است به‌راحتی با هزینه‌های زیادی روبه‌رو شوید. مثلا اگر تعداد ساعت کاری مشخص نباشد، یک صورتحساب بلندبالا اقداماتی که انتظار نداشتید، دریافت خواهید کرد. 

برای همین به‌نظر می‌رسد، این روش قیمت گذاری، فقط برای شروع کار با یک آژانس seo مناسب باشد، اما در ادامه لازم است که از روش دیگری استفاده شود.

کارمزد متغیر سئو

این روش برای هزینه انجام seo، روش جالبی است. از آنجا که سئو چندین مرحله دارد که برخی مراحل سخت و وقت‌گیر و برخی دیگر آسان و سریع هستند، روش کارمزد متغیر می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. بگذارید این روش را با ذکر یک مثال توضیح دهیم.

فرض کنید شما در حال انجام یک بازنگری کامل در سایت خود هستید، از طراحی گرفته تا محتوا و موارد دیگر. تکمیل این پروژه یک سال طول می‌کشد. قیمت سئو سایت حرفه ای با روش کارمزد متغیر، می‌تواند به‌صورت زیر باشد:

  • ماه اول تا سوم: بیشترین هزینه، زیرا پروژه در سخت‌ترین و سنگین‌ترین مرحله قرار دارد.
  • ماه چهارم تا ششم: کمترین هزینه، زیرا در حال آزمایش و ارزیابی نتایج هستید.
  • ماه ششم تا نهم: افزایش هزینه، زیرا برای بهره‌برداری نهایی آماده می‌شوید.
  • ماه دهم تا دوازدهم: هزینه متوسط برای نگهداری

البته آن‌چه در بالا ذکر شد، ممکن است کمی بیش از حد ساده شده باشد، اما به‌نظر می‌رسد، زمان‌هایی وجود دارد که باید برای سئو هزینه بیشتری بپردازید. بنابراین فقط در صورت لزوم پول بیشتری خرج می‌کنید.

اگر حس خوبی از کسب‌وکار خود و الگوهایی که دنبال می‌کنید دارید، هزینه انجام سئو به‌روش کارمزد متغیر می‌تواند گزینه پرداخت بهینه‌ای باشد. البته همچنان که این روش هوشمندانه به نظر می‌رسد، ممکن است همه آن را دوست نداشته باشند. زیرا بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند، هزینه ثابتی بپردازند و خیال خود را راحت کنند. 

قیمت گذاری سئو سایت بر اساس نتیجه و عملکرد

اگر با یک آژانس seo مواجه شدید که چنین روشی را برای هزینه انجام سئو پیشنهاد می‌دهد، توصیه می‌کنیم از آن چشم‌پوشی کنید. این روش محاسبه قیمت سئو سایت، سئوکاران را تشویق می‌کند که فقط بر اساس نتایج، دستمزد دریافت کنند. بنابراین، اگر کاری انجام دهند که نتیجه‌ای برای شما نداشته باشد، هیچ پولی نصیب آن‌ها نخواهد شد، که در ظاهر آنقدرها هم بد به نظر نمی‌رسد.

شاید این روش در ظاهر، خیلی هم بد نباشد، اما در حقیقت این‌گونه نیست.

به‌عنوان مثال، یک آژانس سئو به شما قول می‌دهد که ظرف یک ماه رتبه‌های برتر را برای کلمات کلیدی خاص کسب می‌کنید. این آژانس احتمالا برای ۱۵ روز اول بیکار خواهد بود، اما در ۱۵ روز بعد، سئوی بسیار تهاجمی انجام می‌دهد تا بتواند گزارش پایان ماه قابل‌توجهی ارائه کند.

با گذشت روزها پس از تحویل پروژه، وقتی می‌بینید که سایت شما مانند یک ستاره در حال ناپدیدشدن از نتایج جستجوی گوگل است، شگفت‌زده خواهید شد. انگار هرگز چنین چیزی وجود نداشته است؛ این‌جاست که متوجه می‌شوید، فریب خورده‌اید.

حتی گاهی اوقات ممکن است به‌خاطر ترفندهای کلاه سیاهی که آژانس سئو برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی استفاده کرده است، جریمه شوید و برای بازگرداندن سایت خود به مسیر اصلی، باید هزینه زیادی پرداخت کنید.

پرداخت برای عملکرد، ممکن است بسیاری را وسوسه کند تا این روش سریع و ارزان را انتخاب کنند، اما متاسفانه به‌جای محتوای باکیفیت، لینک‌های بی‌کیفیت به دست می‌آورند. 

پیش‌پرداخت

این روش یکی از روش‌های کارآمد برای هزینه انجام سئو، است. با پیش‌پرداختی که ماهانه پرداخت می‌کنید، می‌توانید حضور جستجوی ارگانیک خود را افزایش دهید.

در این مدت، آژانس سئو با شما مشورت می‌کند تا بهترین استراتژی و نحوه اجرای آن را تعیین کند. در حین کار نیز گزارش‌هایی را دریافت خواهید کرد تا مطمئن شوید که همه چیز در مسیر درست است قرار دارد و شما به نتایجی که می‌خواهید نزدیک‌تر شده‌اید.

این روش، تیم seo و مشتری را درگیر کمپینی می‌کند که در آن اهداف را رصد می‌کنند، تاکتیک‌ها را تنظیم می‌کنند و از همکاری با یکدیگر در طول مسیر لذت می‌برند.

روش پیش‌پرداخت ماهانه، رایج‌ترین مدل تعیین قیمت سئو سایت است، زیرا بیشترین بازگشت سرمایه را به‌همراه دارد. با این روش پرداخت، می‌توانید یک پایگاه اعتماد قوی ایجاد کنید و این امکان را دارید که تمام خدمات را در یک پنجره ۳۰ تا ۶۰ روزه لغو کنید.

اگر یک آژانس سئو یافته‌اید و دوست دارید یک همکاری بلندمدت داشته باشید، این روش قیمت گذاری سئو یک گزینه ایده‌آل است.

پرداخت به صورت پکیج بهینه سازی سایت

این ایده که می‌توانید مجموعه‌ای از کالاها را با یک قیمت ارزان تهیه کنید، به شما این حس را می‌دهد که در ازای پولی که پرداخت می‌کنید، ارزش خوبی به‌دست می‌آورید. اما مسئله این است که هرگز نمی‌دانید چه‌چیزی نصیبتان خواهد شد، زیرا این روش مانند یک جعبه شکلات است.

با خدمات ناملموسی مانند سئو، بهتر است باور کنید که برخی از شکلات‌ها ممکن است به‌اندازه جعبه زیبا و جذابی که دارند، طعم خوبی نداشته باشند! 

معمولا بسیاری از پکیج‌های سئو دارای ویژگی‌های زیر هستند:

  • بسیاری از کسب‌وکارهای محلی و یا آن‌هایی که بودجه محدودی دارد، مشتری آن‌ها هستند.
  • بیشتر پکیج‌های ارائه‌شده، مجموعه‌ای از خدمات هستند که با تخفیف خریداری شده‌اند.
  • خدمات موجود در پکیج‌ها، همیشه کاملا مرتبط با سئو نیستند.

پکیج‌های سئو در صورتی کارایی دارند که با نیاز شما مطابقت داشته باشند. اما چرا پکیج‌های سئو کارآمد نیستند؟

جواب ساده است. به این دلیل که پکیج باعث می‌شود که سئو به‌جای یک سرویس تخصصی سفارشی منحصربه‌فرد، به یک کالا تبدیل شود. برای همین است که توصیه می‌کنیم از خرید پکیج‌های سئو اجتناب کنید.

سخن پایانی

فرآیند تعیین قیمت سئو سایت، کار آسانی نیست. زیرا سئوی هر سایت متفاوت است و نیاز به یک رویکرد منحصربه‌فرد و اختصاصی دارد.

روش‌های مختلفی برای قیمت گذاری سئو استفاده می‌شود که می‌توان به روش‌های مبتنی بر کلمه کلیدی، هزینه یکباره، کارمزد متغیر، پرداخت بر اساس عملکرد، پیش‌پرداخت و پکیج اشاره کرد.

هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب آن‌ها بستگی به نیاز و شرایط شما دارد، اما به نظر می‌رسد، روش کارمزد متغیر و پیش‌پرداخت ماهانه، بهترین روش‌های قیمت گذاری سئو سایت باشند.

برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، بهتر است با افرادی که در این حوزه تجربه و تخصص کافی دارند، مشورت کنید. 

 

منابع: لوریبل، دی‌لانته و تجربیات تیم سئوی راتین!

Leave a Reply

مطالب مرتبط

از ده روز دیگر، سوخت‌گیری فقط از طریق کارت‌ سوخت شخصی انجام خواهد شداز ده روز دیگر، سوخت‌گیری فقط از طریق کارت‌ سوخت شخصی انجام خواهد شد

«جواد اوجی»، وزیر نفت، در حاشیه جلسه هیئت دولت، از اعمال محدودیت‌های بیشتر برای سوخت‌گیری خبر داد. به گفته او، از ده روز دیگر سوخت‌گیری فقط از طریق کارت‌ سوخت

متا در حال آزمایش توانایی ارسال محتوا از اینستاگرام به Trades استمتا در حال آزمایش توانایی ارسال محتوا از اینستاگرام به Trades است

متا در حال آزمایش روش جدیدی برای افزایش تعامل در توییتر با استفاده از اینستاگرام است. این شرکت اکنون در حال آزمایش ویژگی متقاطع پست از اینستاگرام به تجارت است.