سرزمین سئو مقالات سایت سئو کلاه سیاه چیست و روش ها و تکنیک های آن چیست

سئو کلاه سیاه چیست و روش ها و تکنیک های آن چیست

سئو کلاه سیاه چیست و روش ها و تکنیک های آن چیست post thumbnail image


سئو کلاه سیاه رویکردی است که برخلاف دستورالعمل های موتورهای جستجو است و معمولاً توسط وب سایت ها برای رتبه بندی بالاتر در صفحه نتایج جستجو استفاده می شود. تکنیک های کلاه سیاه همچنین شامل استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و استفاده از شبکه های لینک خصوصی است و اکثر سایت هایی که از این تکنیک ها استفاده می کنند توسط موتورهای جستجو جریمه می شوند.

علاوه بر این، استفاده مداوم از تکنیک های سئو کلاه سیاه به جای بهبود رتبه سایت شما را در صفحه نتایج جستجو کاهش می دهد. همچنین، از آنجایی که الگوریتم های موتورهای جستجو به مرور زمان پیچیده تر شده اند، خوب است هرگز سئو کلاه سیاه را انتخاب نکنید و تا حد امکان از سئو کلاه سفید برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنید.

از آنجایی که تکنیک سئو کلاه سفید از شرایط و دستورالعمل های تعیین شده توسط موتورهای جستجو پیروی می کند، از جمله ایجاد محتوای با کیفیت بالا و ایجاد یک تجربه کاربری مطلوب؛ از این رو، راه بسیار بهتری برای بهینه سازی وب سایت ها است.

تکنیک های سئو کلاه سیاه چیست؟

در این بخش به بحث خواهیم پرداخت که تکنیک سئو کلاه سیاه شامل چه مواردی است. بنابراین، دانستن این موارد به شما کمک می کند تا بدانید هنگام طراحی استراتژی از چه چیزهایی باید اجتناب کنید.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی (پر کردن کلمه کلیدی)

افزودن انواع مختلف کلمات کلیدی زمانی که ارزشی ندارند، تجربه کاربری ضعیفی ایجاد می کند. مطمئناً، شما می‌توانید برای یافتن اینکه کاربران به دنبال چه چیزی جستجو می‌کنند، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید، اما استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوای شما هرگز ایده خوبی نیست و باید به جای پر کردن محتوای خود با کلمات کلیدی نامربوط، تمرکز کنید. بر ایجاد محتوای مفید مرتبط با موضوعات ارزشمند و استفاده از کلمات کلیدی هدفمندتر تمرکز کنید.

محتوای بی کیفیت (مطالب بد)

تولید محتوای بی کیفیت یا استفاده از محتوای کپی شده از سایت های دیگر که هیچ ارزشی برای موتورهای جستجو ندارند نیز یک روش رایج در سئو کلاه سیاه است. همچنین استفاده از کلمات کلیدی نامرئی در محتوا یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که با تطبیق متن با رنگ پس زمینه همان صفحه انجام می شود. اما تمامی این اقدامات تجربه منفی را برای کاربران ایجاد می کند که در صورت تشخیص گوگل، سایت جریمه می شود.

بنابراین، با توجه به موارد فوق، نوشتن محتوای با کیفیت، که بخش مهمی از سئو کلاه سفید نیز می باشد، نه تنها برای جلوگیری از جریمه شدن توسط موتورهای جستجو ضروری است، بلکه به شما کمک می کند تا وب سایت خود را از سایر وب سایت ها متمایز کنید. علاوه بر این، ایجاد محتوای باکیفیت باعث می‌شود که مخاطبان شما راحت‌تر به شما اعتماد کنند و بازدیدکنندگان را راحت‌تر به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

پنهان کاری (مخفی کردن متن)

Cloaking شامل نمایش یک محتوا به کاربران و محتوای متفاوت به موتورهای جستجو است. افراد می توانند از این روش برای دو منظور استفاده کنند، اول اینکه ترفندهای برنامه نویسی سایت و مطالب قرار داده شده در صفحات را از چشم دیگران پنهان کنند و دوم اینکه سایت را به خوبی به موتورهای جستجو نشان دهند. اما اگر گوگل متوجه این موضوع شود، سایت شما از نتایج حذف خواهد شد. به همین دلیل است که حتی اکنون که سایت شما دوباره در صفحه نتایج ظاهر می شود، باید اقدامات سئو کلاه سفید را اجرا کنید تا اعتماد گوگل را دوباره به دست آورید.

تغییر مسیرهای یواشکی (تغییر مسیر بر خلاف قوانین)

زمانی گفته می شود که کاربر آدرس سایت خاصی را در مرورگر خود وارد می کند، اما به آدرس و صفحه دیگری هدایت می شود. در واقع این تغییر مسیر غیرقانونی یکی از تکنیک های سیاه سئو است که ربات های موتورهای جستجو و کاربران را به صفحات مختلف هدایت می کند. مثال دیگر استفاده از این تکنیک، نشان دادن یک صفحه بسیار معتبر به یک صفحه نامرتبط از طریق تعداد زیادی بک لینک است که باعث بهبود رتبه آن سایت یا صفحه در صفحه نتایج موتورهای جستجو می شود.

بنابراین، در سئو کلاه سیاه، ریدایرکت ها تنها برای دستکاری نتایج جستجو استفاده می شوند. اما باید در نظر داشته باشید که تغییر مسیرها فقط باید برای هدف مورد نظر خود استفاده شوند. از آنجایی که در صورت تغییر دامنه وب سایت یا ادغام دو محتوا و همچنین اگر از جاوا اسکریپت برای تغییر مسیر کاربران استفاده می کنید، تغییر مسیر یا تغییر مسیر باید انجام شود، تغییر مسیر در برخی موارد قابل قبول است. در غیر این صورت، دستورالعمل های موتور جستجو را زیر پا گذاشته اید و توسط گوگل جریمه خواهید شد.

داده های ساخت یافته (سوء استفاده از داده های ساخت یافته پیدا شد)

داده های ساختاریافته که به عنوان rich snippets نیز شناخته می شوند، به شما این امکان را می دهد که نحوه نمایش محتوای خود را در صفحات نتایج موتور جستجو تغییر دهید و محتوای خود را از رقبای خود متمایز کنید. اما در سئو کلاه سیاه، این امکان وجود دارد که داده های ساختاریافته را برای فریب دادن موتورهای جستجو و کاربران به اشتباه معرفی کنید. اما اگر الگوریتم های موتورهای جستجو این را تشخیص دهند، وب سایت شما جریمه می شود. بنابراین خوب است که از داده های ساختاری متناسب با صفحه خود استفاده کنید.

هرزنامه نظرات وبلاگ (نظرات اسپم)

یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه، قرار دادن لینک وب سایت در قسمت نظرات است. همچنین، اکثر وبلاگ های معتبر لینک ها را در نظرات وبلاگ خود دنبال نمی کنند، به این معنی که موتورهای جستجو مانند گوگل لینک را دنبال نمی کنند.

اما اظهار نظر در وبلاگ با لینک وب سایت یک روش اسپم است و باید از آن اجتناب کرد. علاوه بر این، موتورهای جستجو مانند گوگل صفحات هرزنامه را از نتایج جستجو حذف می کنند یا سایت را به طور کامل حذف می کنند و استفاده از ابزارهای ضد هرزنامه مانند ابزار رایگان reCAPTCHA گوگل یکی از راه های کاهش خطر محتوای هرزنامه تولید شده توسط کاربر است.

اتصالات پولی (خرید و فروش لینک های پولی)

موتورهای جستجو مانند گوگل خرید و فروش لینک ها را برای دستکاری رتبه سایت در نتایج جستجو غیرقانونی می دانند و پس از کشف این عمل، خریدار و فروشنده لینک ها جریمه می شوند. بنابراین از خرید لینک خودداری کنید زیرا باید انرژی زیادی صرف کنید و اقدامات سئو کلاه سفید را در سایت خود اجرا کنید تا اعتماد گوگل را دوباره به دست آورید.

مزرعه لینک (مزرعه پیوند)

مزرعه پیوند به این معنی است که هر وب سایت یک پیوند به سایت یا سایت هایی دارد که می خواهند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. زیرا موتورهای جستجو با مشاهده تعداد لینک هایی که به وب سایت اشاره می کنند، وب سایت ها را رتبه بندی می کنند. اما در کلاه سیاه سئو از این مشکل با استفاده از مزرعه لینک برای افزایش تعداد لینک ها به یک سایت خاص سوء استفاده می کند.

همچنین، محتوای مزرعه پیوند اغلب کیفیت پایینی دارد و تعداد لینک‌های بالایی دارد و لینک‌ها معمولاً حاوی کلمات کلیدی هستند که می‌خواهند در آن رتبه خوبی کسب کنند. موتورهای جستجو مانند گوگل به راحتی می توانند مزارع لینک را شناسایی کنند و باید و باید از تاکتیک های سئو کلاه سفید مانند ایجاد محتوای با کیفیت که به شما اجازه می دهد به طور طبیعی در طول زمان بک لینک کسب کنید، اجتناب کنند.

PBN (شبکه های وبلاگ ویژه)

شبکه‌های وبلاگ خصوصی مجموعه‌ای از وب‌سایت‌های معتبر هستند که صرفاً برای لینک‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند و هدف افزایش تعداد لینک‌هایی است که به یک وب‌سایت اشاره می‌کنند تا بتواند رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب کند.

موتورهای جستجو در شناسایی PBN ها هوشمند هستند و اگر از PBN برای بهبود رتبه بندی صفحه نتایج جستجوی خود استفاده کنید، سایت شما ممکن است با جریمه های جدی روبرو شود. بنابراین به جای استفاده از این تکنیک، روی ایجاد محتوای با کیفیت در دامنه خود تمرکز کنید تا لینک ها را به طور طبیعی دریافت کنید و اعتبار خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید.

چرا باید از سئو کلاه سیاه اجتناب کنید؟

موتورهای جستجو در تشخیص تکنیک های سیاه سئو بسیار باهوش هستند و اگر سایتی را با استفاده از این تکنیک پیدا کنند، آن سایت را جریمه می کنند و صاحب سایت باید اقدامات زیادی را انجام دهد تا اعتماد خود را دوباره به دست آورد.

علاوه بر این، جریمه موتورهای جستجو باعث می شود که وب سایت شما در صفحه نتایج کاهش یابد یا بدتر از آن، به طور کلی از صفحه نتایج حذف شود که منجر به کاهش قابل توجهی در میزان ترافیک ورودی و مشتریان به وب سایت شما می شود.

آخرین کلمه:

در این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM به این موضوع اشاره کردیم که سئو کلاه سیاه یکی از تکنیک های سئو است و هدف اصلی آن فریب دادن ربات های گوگل و کسب مقام برتر در کمترین زمان ممکن است.

در گذشته این تکنیک کمک زیادی به کسب مقام های بالاتر می کرد، اما امروزه گوگل قادر به شناسایی و شناسایی آن است و راه حل های زیادی برای جلوگیری از اثربخشی آن دارد و جریمه های سنگینی را برای این گونه وب سایت ها در نظر گرفته است؛ پس از انجام کارهای ذکر شده در این مقاله خودداری کنید تا مورد اعتماد گوگل قرار بگیرید و در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل رتبه خوبی کسب کنید.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

۶ نکته نشان دهنده ارزش رسانه های اجتماعی در کسب و کارها۶ نکته نشان دهنده ارزش رسانه های اجتماعی در کسب و کارها

اگر بخواهیم بی تعارف صحبت کنیم، دورانی که پلتفرم‌های اجتماعی ترافیک قابل توجهی را به وب سایت‌های ناشر محتوا و در مسیر برندینگ هدایت می‌کردند، گذشته است.امروزه، پلتفرم‌های سوشال مدیا