سرزمین سئو مقالات سایت هیئت DM، رسانه تخصصی بازاریابی dmboard مرحله Innotex 2024 مهمترین رویدادهای بازاریابی ایران در سال گذشته را بررسی کرد.

هیئت DM، رسانه تخصصی بازاریابی dmboard مرحله Innotex 2024 مهمترین رویدادهای بازاریابی ایران در سال گذشته را بررسی کرد.

هیئت DM، رسانه تخصصی بازاریابی dmboard مرحله Innotex 2024 مهمترین رویدادهای بازاریابی ایران در سال گذشته را بررسی کرد. post thumbnail image


زمان مطالعه: 2 دقایق

در اولین روز از مرحله Innotex 2024 سخنرانی با عنوان مهمترین رویدادهای بازاریابی و تبلیغاتی ایران در سال گذشته توسط مدیرعامل DM Board Media برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اینوتکس 2024، هادی مرادی، بنیانگذار و سردبیر DM Board در صحنه اینوتکس، مهم ترین رویدادهای صنعت بازاریابی تبلیغاتی در سال 1402 را فهرست می کند و در این رابطه می گوید: «حدود 17 تا 18 رویداد مهم. در بازار تبلیغات ایران در سال گذشته اتفاق افتاد. مورد اول الزام درج کلمه لغو ۱۱ در انتهای پیامک تبلیغاتی بود. با این شرایط، مشکل امروز بازار پیامک و پیامک بازاریابی در ایران این است که در حال حاضر هر کسب و کاری با خدمات و خط تبلیغاتی می تواند برای افرادی که شماره خود را به خود شرکت ها نداده اند پیامک ارسال کند و این بسیار آزاردهنده است. در نتیجه به نظر من اگر قرار است در ایران تحولی در حوزه پیامک ایجاد شود، باید در این زمینه باشد.»



نوع جدیدی از تبلیغات در پلتفرم های آنلاین

مرادی افزود: دومین مورد توسعه و اضافه شدن موقعیت های تبلیغاتی در بسترهای آنلاین ایرانی بود. تبلیغات همیشه در فضای دیجیتال، وب‌سایت‌ها و وب‌سایت‌های خبری و محتوایی وجود داشته است، اما اتفاق مهمی که در سال گذشته در این زمینه رخ داد این بود که اپلیکیشن‌هایی مانند اسنپ، دیجی کالا، شیپور، همرکارت، اپ فضای تبلیغاتی را روی پلتفرم‌های خود اضافه کردند و مدل جدیدی را ارائه کردند. درآمد حاصل از آن را برای خود تعریف کردند. این یک رویداد مهم در زمینه تبلیغات دیجیتال بود.

اتفاق بعدی که سال گذشته در حوزه تبلیغات دیجیتال افتاد، الزام درج لوگو در تیزرها بود. تیزرها تبلیغات محیطی هستند که برای کنجکاوی مخاطب اعمال می شوند. با این حال، سال گذشته گنجاندن یک نام تجاری در این تبلیغات سازگار با محیط زیست اجباری شد و جذابیت تبلیغ را کاهش داد.

تبلیغات دلاری در ایران

مرادی در ادامه صحرانی به برخی دیگر از انواع تبلیغات در سال گذشته اشاره کرد و گفت: اتفاق دیگری که در این حوزه رخ داد، تبلیغات هوشمند جایگزین در بازی های خارجی بود. در این نوع تبلیغات، تبلیغ کننده مستقیماً با یک کارگزار خارجی مذاکره می کند. با این حال، این تبلیغات بسیار گران هستند.» وی در ادامه صحبت های خود افزود: «یکی دیگر از تبلیغاتی که در سال گذشته بسیار دیده شد، قرار دادن محصول و برند در پلتفرم های سینمای خانگی بود محصولات و علائم تجاری آنها البته هر چه این تبلیغات نامحسوس تر باشد، اثربخشی بیشتری خواهد داشت. از تبلیغات دیجیتال و همچنین اشاره کرد که به طور کلی برای برندها مرزها و چیزهایی وجود دارد که نمی توانند از آنها عبور کنند و باید مرزهای خود را بشناسند تا مورد چالش دولت قرار نگیرند.

سایر رویدادهای ذکر شده در این ارائه را می توانید از این لینک بخوانید

مطالب مرتبط

DM board رسانه تخصصی بازاریابی dmboard حضور فیلیا در سیزدهمین نمایشگاه Innotex dmboardDM board رسانه تخصصی بازاریابی dmboard حضور فیلیا در سیزدهمین نمایشگاه Innotex dmboard

زمان مطالعه: 2 دقایق فیلیا کسب و کار وفاداری مشتریان خود را از حدود یک سال پیش آغاز کرد و امسال در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس حضور یافت. در