سرزمین سئو مقالات سایت دیجیتال مارکتر کیست؟ چگونه یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای شویم.

دیجیتال مارکتر کیست؟ چگونه یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای شویم.

دیجیتال مارکتر کیست؟ چگونه یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای شویم. post thumbnail image


بازاریابی دیجیتال دیگر یک صنعت خاص نیست و به بخشی جدایی ناپذیر از فعالیت‌های بازاریابی کسب‌وکارها تبدیل شده است.

دیجیتال مارکتینگ تلاش می‌کند تا با روش‌های آنلاین، مشتریان بالقوه را درگیر کرده و با ایجاد و هدایت ترافیک به سایت و دیگر بسترهای عرضه محصول و خدمات، علاوه‌بر ایجاد سرنخ‌های باکیفیت، فروش را افزایش دهد.

برندهایی که آرزوی موفقیت در دنیای دیجیتال امروز را دارند، به دیجیتال مارکتر یا بازاریاب دیجیتال نیاز خواهند داشت تا بتوانند محصول و خدمات خود را در فضای آنلاین عرضه کنند.

یک بازاریاب دیجیتال به دانش و مهارت‌هایی نیاز دارد که فراتر از استراتژی‌های بازاریابی اولیه و مهارت‌های خلاقیت هستند. اگر در فکر دیجیتال مارکترشدن هستید؛ این مقاله از بلاگ راتین را تا پایان دنبال کنید.

دیجیتال مارکتر (Digital Marketer) کیست؟

دیجیتال مارکتر (Digital Marketer) یا بازاریاب دیجیتال شغلی حرفه‌ای است که در آن افراد به مهارت‌های مختلفی نیاز دارند. این مهارت‌ها از طراحی و تدوین کمپین‌های تبلیغاتی گرفته تا آنالیز مستمر و مداوم کانال‌های مختلف را شامل می‌شود. آن‌ها با حضور همیشگی خود در فضای آنلاین به رشد برندها کمک می‌کنند. اگر دیجیتال مارکتر نباشد، برندها و محصولاتشان در میان انبوه رقبا، ناپدید می‌شوند.

به‌طورکلی، یک دیجیتال مارکتر مسئول استفاده از انواع کانال‌های دیجیتال برای تولید سرنخ و ایجاد آگاهی از برند است. کانال‌هایی که یک دیجیتال مارکتر در آن‌‌ها فعالیت می‌کند به شرح زیر هستند.

  • وب‌سایت‌های شرکت
  • شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، فیس‌‌بوک، تلگرام و …
  • موتورهای جستجو از جمله گوگل و بینگ
  • بازاریابی ایمیلی
  • برنامه‌های موبایل مانند واتس‌اپ و تیک‌تاک
  • بلاگ‌ها
  • تبلیغات نمایشی آنلاین

فراتر از این موارد، یک بازاریاب دیجیتال باید مهارت تجزیه‌وتحلیل و اندازه‌‌گیری میزان موفقیت و شناسایی نقاط قوت و ضعف را داشته باشد. یک دیجیتال مارکتر باید بتواند راهی برای بهبود عملکرد کانال‌هایی که در بالا معرفی شدند، ارائه دهد. در این نقش است که فرد می‌تواند مسئولیت تمام جنبه‌های استراتژی دیجیتال یک کسب‌وکار را بر عهده داشته باشد یا اینکه تنها روی یک وظیفه تمرکز کند.

مهارت های ضروری یک دیجیتال مارکتر چیست؟

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، یک دیجیتال مارکتر به مهارت‌های گسترده‌ای نیاز دارد. اما از میان همه آن‌ها، آنچه که در آینده به آن نیاز پیدا می‌کند، فناوری، خلاقیت و تفکر تحلیلی خواهد بود. یکی از جذابیت‌های شغل دیجیتال مارکتینگ این است که می‌توانید یک فرد حرفه‌ای باشید که به تمام مهارت‌های لازم مسلط بوده و می‌تواند با تمام کانال‌هایی که در بخش قبلی معرفی شد کار کند یا اینکه در یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کار کنید و تنها روی 1 یا 2 مهارت اصلی متمرکز شوید. وقتی در زمینه‌های مختلفی مهارت داشته باشید می‌توانید برای حقوق بالاتری نیز درخواست دهید. در ادامه به بررسی مهارت های اعضای تیم دیجیتال مارکتینگ می‌پردازیم.

مهارت‌های نرم یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای

مهارت‌های نرم (Soft Skill) در واقع شامل ویژگی‌های شخصیتی افراد هستند، اینکه در موقعیت‌‌های گوناگون چطور رفتار کرده و اوضاع را کنترل می‌کنند. برای موفقیت در هر شغلی، خصوصا در حوزه دیجیتال مارکتینگ، به روابط عمومی خوبی نیاز دارید تا بتوانید با بخش‌های مختلف شرکت یا مشتریان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ به‌‌خوبی تعامل داشته باشید. این مهارت‌های نرم به‌مرور زمان در وجود افراد نهادینه شده و به بخشی از شخصیت آن‌ها تبدیل می‌شود.

  • روحیه همکاری تیمی با اعضای بخش‌های مختلف مانند محتوا، سئو، تبلیغات و سوشال و …
  • روابط عمومی خوب
  •  انجام چندین کار در کنار یکدیگر یا همان Multi-Tasking

مهم‌ترین مهارت‌ها برای یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای

مهارت‌های سخت یا Hard Skill، اکتسابی هستند و بسته به شاخه‌ای که در شغل دیجیتال مارکتینگ انتخاب کرده‌اید باید به‌دنبال آموزش و تقویت هرچه‌بیشتر آن‌ها باشید.

دیجیتال مارکتینگ شغلی نیست که بتوان با دانش قبلی یا بدون به‌روزرسانی اطلاعات، مدت زیادی در آن دوام آورد و موفق بود.

یک جستجوگر حرفه‌ای گوگل شوید

وقتی به یک جستجوگر حرفه‌ای گوگل تبدیل می‌شوید، تمامی سوالات خود را از این مرورگر می‌پرسید. نحوه سوال پرسیدن افراد در نوار جستجوی گوگل نشان‌دهنده نوع و سطح دغدغه‌‌های آن‌هاست.

وقتی با نحوه جستجوی صحیح در گوگل آشنا شوید می‌توانید نحوه جستجوی کاربران کسب‌وکار را نیز بهتر درک کنید. با ظهور ابزارهای هوش مصنوعی مانند Chat GPT حالا نحوه سوال پرسیدن از این ابزارها نیز خود به یک مهارت تبدیل شده است. حتما پرامپت‌های (Prompts) مختلفی که در شبکه‌های اجتماعی، خصوصا لینکدین منتشر شده‌‌اند را دیده‌اید.

تکنیک‌های سئو را تاحدامکان یاد بگیرید

جستجوهای آنلاین، ترافیک را به سمت وب‌سایت یا صفحات فرود هدایت می‌کنند. برای این‌کار، یک دیجیتال مارکتر به دانش بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) نیاز دارد.

الگوریتم‌های گوگل به‌طورمداوم در‌حال به‌روز شدن هستند و اهمیت استفاده از کلمات کلیدی کاربردی و خاص به شدت افزایش یافته است. بنابراین بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) به یک مهارت مهم تبدیل شده که هر بازاریاب دیجیتالی برای پشتیبانی از تمامی مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر باید با آن آشنا باشد.

نیازی نیست نگران مسائل فنی باشید، همین که درک درستی از این دو روش بازاریابی آنلاین داشته و بهترین شیوه‌های مورد استفاده در صنعت خود را بدانید کافی است. چون معمولا شرکت‌ها برای استخدام تیم فنی سئو اقدام کرده یا این کار را برون‌سپاری می‌کنند. با این حال داشتن دانش قوی در این زمینه و نحوه بهینه‌سازی انواع اشکال محتوا برای ایجاد یک کمپین بازاریابی دیجیتال موفق، بسیار مهم خواهد بود.

با بازاریابی محتوا پادشاهی کنید

محتوا همان چیزی است که در کانال‌های مختلف، پادشاهی می‌کند. از محتوا برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی استفاده می‌شود. محتوای تولید شده توسط کسب‌وکارها می‌تواند شامل مقالات بلاگ، ویدیوها، پادکست‌ها، مطالعات موردی، متن صفحات فرود و صفحات محصول، کتاب‌های الکترونیک و بسیاری موارد دیگر باشد. اساسا هر چیزی که کاربران می‌توانند به‌صورت آنلاین در وب‌سایت‌ها یا کانال‌های اجتماعی به آن دسترسی داشته باشند،جزوی از بازاریابی محتوا نامیده می‌شود.

درک تمامی جنبه‌های محتوا، نحوه ایجاد، نحوه موثر کردن آن، نحوه انتشار در پلتفرم‌های مختلف و تجزیه‌وتحلیل محتوا می‌تواند بخشی از کار یک دیجیتال مارکتر باشد. قلب دیجیتال مارکتینگ را محتوا تشکیل داده، محتوایی که مخاطبان هدف یک کسب‌وکار به آن نیاز دارند تا به سمت برند هدایت شوند.

سری به سناریونویسی و مراحل ساخت ویدئو بزنید

کپی‌راتینگ تنها در نوشتن تیترهای خلاقانه و شعارهای تبلیغاتی خلاصه نمی‌شود. اکثر ویدیوهایی که در اینستاگرام و یوتیوب می‌بینید در ابتدا یک سناریو داشتند که به آن سناریوی ساخت می‌گویند. این سناریو چیزی جدا از سناریویی است که برای متن دیالوگ‌های ویدیو نوشته می‌شود.

یکی از مهارت‌هایی که دیجیتال مارکترها باید داشته باشند، آشنایی با نحوه نوشتن سناریو و مراحل ساخت ویدیو است تا بتوانند ارتباط بهتری با کپی‌رایترها برقرار کرده و حرف یکدیگر را بهتر درک کنند. در این شرایط خروجی کار مشترک کپی‌‌رایتر و دیجیتال مارکتر از لحاظ میزان اثربخشی و جذب مخاطب و دسترسی به شاخص‌های کلیدی عملکرد یا همان سنجه‌های کسب‌وکار بسیار بهتر خواهد بود.

استراتژی جنگ که نه، اما استراتژی کمپین تبلیغاتی بچینید

کمپین‌های تبلیغاتی در ابتدا یک ایده خام هستند که باید به آن‌ها پَروبال داد. اجرای یک کمپین تبلیغاتی مراحل مختلفی دارد که شامل ایده‌پردازی، اجرا، ثبت‌ بازخورد و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها است. یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای باید با 0 تا 100 اجرای یک کمپین تبلیغاتی آشنا باشد. از میان تمامی مهارت‌های سختی که یک بازاریاب دیجیتال باید داشته باشد، نوشتن استراتژی بر اساس اهداف کسب‌وکار مهم‌ترین خواهد بود. با نوشتن استراتژی، گویی مسیر را چراغانی می‌کنید و می‌دانید در هر مرحله کدام کار را انجام داده یا به‌عبارتی کجا قدم بگذارید.

از بازاریابی ویدیویی بهترین استفاده را ببرید

جلب توجه مردم در فضای مجازی کار بسیار سختی شده است. آمار نشان می‌دهد که ویدیو در عین داشتن رتبه بالاتر در گوگل، می‌تواند تعامل کاربر را تا میزان قابل توجهی افزایش دهد. لازم نیست به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر، تولیدکننده ویدیو باشید، تنها کافی است روی اصول اولیه تولید یک ویدیو تمرکز کنید.

داشتن درک درستی از نوشتن یک اسکریپت ویدیویی، استفاده از پلتفرم‌ها و برنامه‌های تولید ویدیو و اندکی چاشنی خلاقیت از شما دیجیتال مارکتری می‌سازد که شرکت‌ها برای استخدامش، سَرودَست می‌شکنند.

در‌حال‌حاضر، بازاریابی ویدیویی تبدیل به بخشی جذاب و جدایی‌ناپذیر از برنامه‌های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ شده‌ است. به‌خاطر داشته باشید که همیشه احتمال ویروسی شدن یک ویدیو وجود دارد، بنابراین مطمئن شوید که ویدیوی شما ویژگی‌های کلیدی لازم را دارد تا به افزایش شانس دیده‌ شدن آن در میان کاربران کمک کند.

با دنیای بازاریابی ایمیلی آشتی کنید

متاسفانه در گذشته بازاریابی ایمیلی مانند یک کانال ساده و بی‌استفاده بود چون کسی از میزان بازگشت سرمایه این روش اطلاعی نداشت. وقتی سازمان‌های مختلف از رشد چندصددرصدی بازگشت سرمایه خود از طریق بازاریابی ایمیلی گفتند، گوش کسب‌وکارهای دیگر هم تیز شد. یک کسب‌وکار در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کند با توجه به نوع پرسونای مخاطب خود برای معرفی محصولات جدید، تخفیف‌ها، جشنواره‌ها و جذب مشتری جدید و حفظ مشتری فعلی به بازاریابی ایمیلی متکی است. بازاریابی ایمیلی یکی از ارزان‌ترین روش‌های تبلیغات و بازاریابی است اما می‌تواند آورده قابل توجهی برای کسب‌وکار داشته باشد. پس با اصول نوشتن یک ایمیل تبلیغاتی خوب و چگونگی دسته‌بندی مخاطبان هدف آشنا شوید.

شبکه‌های اجتماعی را قورت دهید

کانال‌هایی که محتوای تولید شده در آن‌ها منتشر می‌شوند حکم یک شیر فشارقوی را دارند که از طریق آن‌‌ها، بهترین مشتریان شما به سمت سایت سرازیر خواهند شد. یک دیجیتال مارکتر باید با تمامی شبکه‌های اجتماعی آشنا باشد. البته لزومی ندارد که یک کسب‌وکار در همه شبکه‌های اجتماعی فعالیت کند اما دانستن اطلاعاتی در مورد آن‌ها برای یک بازاریاب دیجیتال ضروری است.

هر کدام از این کانال‌ها نیازمند شیوه خاصی از محتوا و ارتباط با مخاطب هستند و برای همه آن‌‌ها نمی‌توان یک نسخه پیچید. تدوین استراتژی، تهیه تقویم محتوایی، نوشتن متن، تهیه ویدئو و عکس و اینفوگرافیک و بسیاری از موارد دیگر جزو کارهایی است که باید در این شبکه‌های اجتماعی انجام شود و هر کدام از آن‌ها نیز با دیگری متفاوت است. البته همه این کارها مانند نوشتن کپشن و تدوین ویدئو برعهده دیجیتال مارکتر نیست اما آشنایی با آن‌ها شما را یک پله بالاتر از دیگران قرار می‌دهد.

اصول کلیدی تبلیغات را بدانید

وظیفه اصلی یک دیجیتال مارکتر، گرفتن یا به‌عبارتی افزایش تعداد کلیک‌هاست. هرچقدر کلیک بیشتری بگیرید، ورودی سایت بیشتر شده و اگر طبق عملکرد حقوق بگیرید که در نهایت حقوق‌تان هم بیشتر خواهد شد. تبلیغات کلیکی، مشابه خوردن یک نوشیدنی انرژی‌زا برای کسب‌وکار است. با استفاده از این روش تبلیغاتی، کلیک‌های سایت به‌میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد و گاهی چندین برابر می‌شود. به‌این‌ترتیب نرخ کاربرانی که قدم به سبد خرید می‌گذارند نیز بیشتر خواهد شد.

در گوگل‌ادز حرفه‌ای شوید

گوگل‌ادز یکی از محبوب‌ترین ابزارها برای تبلیغات در بستر گوگل است. با گوگل ادز می‌توانید بودجه‌ای مناسب را در نظر گرفته و روی یک کلمه کلیدی خاص، قبل از رقبای سرسخت خود قرار بگیرید. اما نکته مهم در مورد این روش تبلیغات، خرج کردن بودجه کسب‌وکار در زمان و مکانی درست است. با استفاده از تبلیغات گوگل، صفحه مورد نظر روی یک کلمه کلیدی خاص به یک بازه سنی مشخص، افرادی با جنسیت مشخص و افرادی در یک موقعیت جغرافیایی خاص نشان داده می‌شود. این حضور در میان لینک‌های اول صفحه جستجوی گوگل می‌تواند ترافیک قابل توجهی را به سایت وارد کند که به مفهوم آگاهی از برند بیشتر و فروش بیشتر خواهد بود.

تفکر طراحی را فراموش نکنید

تجربه کاربری کلید موفقیت در بازاریابی دیجیتال است. تفکر طراحی بسیار مهم است چون به کسب‌وکارها می‌آموزد چطور به بهترین نحو ممکن مشتریان جدید را جذب کنند. اما فراتر از آن، تفکر طراحی تضمین‌کننده کسب تجربیات ساده و موثر است که می‌تواند شامل استفاده از سایت‌های تجارت الکترونیک برای دسترسی به اطلاعات و سایر مواردی باشد که کسب‌وکار شما می‌تواند به مشتریان خود ارائه دهد.

3 وعده در روز، CRM مصرف کنید

نظارت بر تجربه مشتری به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا نیازهای روبه‌رشد و جدید مخاطبان خود را بهتر درک کنند. یک دیجیتال مارکتر باید مهارت‌های مدیریت ارتباط با مشتری را در خود توسعه دهد. این مهارت‌ها می‌تواند شامل استراتژی‌هایی باشد که روی نظارت بر تجربه مشتری و به حداکثر رساندن تعامل با آن‌ها تمرکز دارد.

برقراری ارتباط با مشتریان، آن هم در سطح احساسی و شخصی همیشه یک مزیت اضافی برای برندها محسوب شده زیر شانس وفاداری مشتریان را افزایش می‌دهد. مهارت‌هایی مانند همدلی و ارتباط باید در یک بازاریاب دیجیتال نهادینه شود. بکب از بهترین راه‌ها برای مدیریت درست ارتباط با مشتریان، استافاده و تسلط بر یک نرم افزار CRM‌ حرفه‌ایست.

داده‌ها را به حال خود رها نکنید

تجزیه و تحلیل داده‌ها در بسیاری از جنبه‌های دیجیتال مارکتینگی نقشی اساسی ایفا می‌کند. می‌توانید با بررسی و ارزیابی داده‌های به‌دست آمده از یک کمپین تبلیغاتی، ایرادات کار را کشف کرده و نقاط قوت را بهبود ببخشید. نظارت بر کمپین‌های تبلیغاتی و به‌کارگیری یافته‌های مبتنی بر رفتار مصرف‌کننده، به دیجیتال مارکتر امکان می‌دهد تا راه‌حل‌هایی بهتر را ارائه کند که به افزایش تبدیل، افزایش ترافیک و افزایش فروش کمک می‌کند. جمع‌آوری و آنالیز داده‌ها در شغل بازاریاب دیجیتال، ضروری است زیرا اطلاعات جمع‌آوری شده توسط کسب‌وکارها در برنامه‌های مختلف تبلیغاتی حکم معدن طلایی را دارد که با استفاده از روش‌‌های نوآورانه امروزی می‌‌توان به بهترین نتایج در آن دست یافت. در همین راستا بهتر است یک دیجیتال مارکتر با پُرکاربردترین ابزارهای آنالیز داده‌ها آشنا شود. این ابزارها به شرح زیر هستند.

  • Semrush
  •  Ahrefs
  •  Hotjar
  •  Kwfinder
  • Search Console
  •  Google Analytics
  •  Google Tag Manager
  • Google Data Studio
  •  Socialblade
  •  Yoast SEO
  •  Sender
  •  Gtmetrix

شرح وظایف دیجیتال مارکتر چیست؟

در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ، به جای یک نفر، تیمی از دیجیتال مارکترها کار می‌کنند. در این شرایط هر دیجیتال مارکتر با توجه به مهار‌ت‌ها و دانشی که دارد، کاری را انجام خواهد داد. در بیشتر مواقع، وظایف بین اعضای گروه تقسیم می‌شود تا بهترین بازخورد و نتیجه حاصل شود. اما در هر صورت، یک بازاریاب دیجیتال باید مهارت‌های متنوعی داشته باشد که از او یک فرد همه‌فن‌حریف یا به اصطلاح آچارفرانسه می‌سازد.

این کار ساده نیست چون باید از هر کدام از بخش‌های دیجیتال مارکتینگ، چیزی بدانید. در شرایطی که شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا برای پیشی گرفتن از رقبا، کمپین‌های 360 درجه اجرا کنند، این دانش حداکثری به نجات دیجیتال مارکترها خواهد آمد. مطمئنا آگهی‌های استخدام زیادی را در بسترهای مختلف دیده‌اید. در ادامه برخی از انتظارات کسب‌وکارها از یک دیجیتال مارکتر آمده است. البته این یک آگهی استخدام نیست و مجموعه‌ای از وظایفی است که از چند آگهی استخدام جمع‌آوری شده است.

  • طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی در پلتفرم‌های مختلف
  • تحلیل نتایج کمپین‌های تبلیغاتی و ارائه گزارش
  •  آماده‌سازی و ارائه پروپوزال‌های بازاریابی
  • انجام هماهنگی بین فعالیت‌های تیم مارکتینگ و فروش
  •   تسلط به نرم‌افزارهای تولید محتوا مانند فتوشاپ، افترافکت و پریمیر
  • مسلط به تولید محتوای ویدیویی
  • مسلط بر شبکه‌های اجتماعی
  •  مسلط بر امور وب‌سایت و وردپرس
  •  آشنا یا مسلط بر اصپل سئو
  •   آشنا به فروش آنلاین در شبکه‌های اجتماعی
  • آشنا با ابزارهای تحلیل و آنالیز دیتا
  • و …

مسیر یادگیری آسان ولی درست دیجیتال مارکتینگ

شما می‌توانید بسیاری از مهارت‌های سخت که در بخش‌های قبلی به آن‌ها اشاره شد را به‌صورت خودخوان بیاموزید. اما برای یادگیری اصولی برخی از آن‌ها نیازمند ثبت‌نام و شرکت در کلاس‌‌ها و دوره‌های آموزشی هستید. در حال‌حاضر مطالب رایگان آنلاین بسیار زیادی در حوزه دیجیتال مارکتینگ در بسترهایی مانند یوتیوب وجود دارد که راه را برای شما ساده خواهد کرد. در ادامه به بررسی نکاتی پرداخته می‌شود که یادگیری دیجیتال مارکتینگ را ساده‌تر می‌کنند.

با یادگیری اصول شروع کنید

محتوای دیجیتال مارکتینگ می‌تواند برای برخی از افراد پیچیده باشد، بنابراین لازم است با یادگیری اصول کار شروع کنید. در مورد پلتفرم‌های مختلف بازاریابی دیجیتال اطلاعات اصولی و به‌روز کسب کنید. مهم‌ترین مواردی که باید در حوزه دیجیتال مارکتینگ یاد بگیرید به شرح زیر هستند.

در دوره‌های آنلاین شرکت کنید

می‌توانید در یکی یا چند تا از دوره‌های آنلاین حضوری که توسط آموزشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود، شرکت کنید. برخی از این دوره‌ها به زبان انگلیسی بوده و توسط وب‌سایت‌های معروفی برگزار می‌شود که به شرح زیر هستند.

بلاگ ها و سایت‌های برتر دیجیتال مارکتینگ را بخوانید

خواندن بخش مهمی از فرایند یادگیری دیجیتال مارکتینگ است. اگر می‌خواهید به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای تبدیل شوید باید هر روز مطالعه کنید و مطالب جدید حوزه بازاریابی را بخوانید. برای به‌روز ماندن در حوزه کاری خود می‌توانید مطالب سایت‌های زیر را بخوانید.

  •  HubSpot
  • Moz
  •  Search Engine Journal
  •  Social Media Examiner
  • بد نیست یک سر هم به بلاگ راتین بزنید!

همیشه و همواره تمرین کنید

یادگیری به‌تنهایی کافی نیست، باید آنچه یاد گرفته‌اید را اجرا کنید تا برای همیشه در ذهن شما باقی بماند. برای این کار می‌توانید یک سایت ساده راه‌اندازی کرده و استراتژی‌ها و تکنیک‌های مختلفی که آموزش دیده‌اید را روی آن اجرا کنید. در نتیجۀ این امر، تجربه عملی به‌دست می‌آورید که در مسیرهای مختلف شغلی به کمک شما خواهد آمد.

داده‌ها را تحلیل کنید

بدون تحلیل و ارزیابی، یک کمپین تبلیغاتی هیچ فایده‌ای نخواهد داشت. برای نظارت بر میزان اثربخشی فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال، باید از نرم‌افزارها و ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده کنید. قضاوت‌های مبتنی بر داده‌ها همواره اصولی‌تر و دقیق‌تر بوده و می‌توانند عملکرد کسب‌وکار را در کمپین‌های بعدی به شدت بهبود ببخشند.

میانگین حقوق دیجیتال مارکترها چقدر است؟

حقوق دیجیتال مارکترها بر اساس مهارت‌های آن‌ها مشخص می‌شود، بنابراین نمی‌توان یک عدد مشخص را برای همه کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، در نظر گرفت. اما حداقل حقوق برای یک بازاریاب دیجیتال می‌تواند از حقوق وزارت کار شروع شده و این روزها تا 20 میلیون تومان نیز افزایش پیدا کند. این تفاوت حقوق علاوه‌بر مهارت‌ها، دانش و توانایی‌های فرد به سابقه کار او نیز بستگی دارد. اگر بتوانید پس از چند سال ارتقای شغلی پیدا کرده و مدیر دیجیتال مارکتینگ در یک استارتاپ یا آژانس دیجیتال مارکتینگ شوید، حقوق شما بین بازه 25 میلیون تومان تا 45 میلیون تومان متغیر خواهد بود.

سخن پایانی

دیجیتال مارکتینگ آنقدر دنیای بزرگ و جذابی هست که هر روز افراد بیشتری به‌‌دنبال یادگیری این حوزه و تبدیل شدن به دیجیتال مارکتر هستند. تنوع وظایف، وجود موقعیت‌های شغلی متنوع، امکان آموزش رایگان و آنلاین و حقوق و مزایای قابل توجه از جمله مواردی است که جوان‌ترها را به این حوزه می‌کشاند. در این مقاله از بلاگ راتین اطلاعات کاملی در مورد مهارت‌های نرم و سخت یک دیجیتال مارکتر ارائه شد، بنابراین بر اساس داده‌های این مطلب می‌تواند اولین قدم‌‌ها برای تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال را اصولی‌تر و محکم‌تر از قبل بردارید.

 

 منابع :
دیجیتال مارکتینگ انستیتو، هاب اسپات، کریر فاندری، رلایبل سافت، برین استیشن و تجربیات کارشناسان مارکتینگ راتین!

Leave a Reply

مطالب مرتبط

فروش کامپیوترها در بازارهای جهانی به سطح قبل از همه‌گیری کرونا بازگشتفروش کامپیوترها در بازارهای جهانی به سطح قبل از همه‌گیری کرونا بازگشت

آخرین گزارش منتشرشده از شرکت تحلیلی IDC در مورد بازار کامپیوترهای شخصی نشان می‌دهد که در سه‌ماهه اول 2024، سرانجام بازار شاهد رشد مثبت فروش بوده است. گزارش IDC نشان

والکس برنده‌ی جایزه‌ی بهترین پلتفرم رمزارز کشور شد. |هفته‌نامه شنبهوالکس برنده‌ی جایزه‌ی بهترین پلتفرم رمزارز کشور شد. |هفته‌نامه شنبه

رویداد عصر تراکنش، جایزه‌ی پلتفرم منتخب رمزارز ایران را به صرافی والکس داد. والکس از پیشروترین صرافی‌های ایرانی‌ست که برخی ابزارها از جمله بات معامله‌گر را برای اولین بار به