سرزمین سئو مقالات سایت ژاپن ماموریت هایابوسا را ​​به سمت سیارک پرتاب می کند

ژاپن ماموریت هایابوسا را ​​به سمت سیارک پرتاب می کند

ژاپن ماموریت هایابوسا را ​​به سمت سیارک پرتاب می کند post thumbnail image


در 9 می 2003، آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن اولین ماموریت را برای بازگرداندن نمونه ای از سیارکی به نام هایابوسا انجام داد.

این اولین ماموریتی بود که بر روی یک سیارک فرود آمد. هایابوسا حدود دو سال را صرف تعقیب یک سیارک نزدیک به زمین به نام 25143 Itokawa کرد. سپس بر روی سیارک فرود آمد، نمونه هایی را جمع آوری کرد و در سال 2010 به زمین بازگشت.

هایابوسا ممکن است ماموریت خود را انجام داده باشد، اما با مشکلات فنی دائمی نیز مواجه بود. مشکلات شش ماه پس از راه اندازی شروع شد. هنگامی که یک شعله عظیم خورشیدی به آرایه های خورشیدی آسیب می رساند.

این باعث کاهش قدرتی شد که پنل های خورشیدی می توانستند به رانشگرهای یونی آن ارائه کنند، بنابراین سه ماه دیگر طول کشید تا به سیارک برسد.

زمانی که هایابوسا به آنجا رسید، سعی کرد یک فرودگر رباتیک کوچک به نام MINERVA را رها کند، اما بدون اینکه حتی سیارک را لمس کند، به فضا پرتاب شد.

خود هایابوسا دو تلاش جداگانه برای فرود انجام داد که هر دو با مشکلاتی مواجه شدند که فضاپیما را در حالت ایمن قرار داد. اما همچنان توانست مقداری غبار سیارکی را به زمین بازگرداند.

مطالب مرتبط

وبینار “هوش مصنوعی و تکامل در پردازش صدا; فرصت ها و دستاوردها» توسط پارت سازماندهی شده استوبینار “هوش مصنوعی و تکامل در پردازش صدا; فرصت ها و دستاوردها» توسط پارت سازماندهی شده است

بخشی از مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در جدیدترین وبینار خود با عنوان «هوش مصنوعی و تکامل در پردازش صدا. فرصت‌ها و پیشرفت‌ها»، نگاهی عمیق به پردازش صدا و تأثیر هوش