سرزمین سئو مقالات سایت چراغ سبز وزیر ارتباطات برای واردات مودم های فیبر نوری

چراغ سبز وزیر ارتباطات برای واردات مودم های فیبر نوری

چراغ سبز وزیر ارتباطات برای واردات مودم های فیبر نوری post thumbnail image


وزیر ارتباطات اعتراف کرد که مودم های محلی قادر به پشتیبانی از سرعت بالای اینترنت فیبر نوری نیستند.

«محمدحسین شانه ساز زاده» رئیس هیئت مدیره گروه شرکت های شاتل اخیرا در گفتگو با دیجیاتو از کیفیت پایین یکی از برندهای داخلی تولید مودم گلایه کرده و گفته است که استفاده از این مودم ها الزامی است. .

اما اکنون وزیر ارتباطات به این اظهارات واکنش نشان داده و با تاکید بر ظرفیت محدود مودم های داخلی، تایید کرده است که تا زمانی که کیفیت و قابلیت مودم های تولید داخل ارتقا پیدا نکند، نیاز کشور از طریق واردات تامین می شود.

«عیسی زارع پور» در پاسخ به سوال شفقنا گفت: بحثی که مطرح کردید در مورد مودم های فیبری است که 400 تا 500 هزار مشترک دارند.

وی افزود: موضوعی که مدیر این اپراتور مطرح کرده کلی نیست و دغدغه شخصی ایشان بوده است. از طرفی مودم های داخلی توانایی سرعت بالا را ندارند.

زارع پور گفت: بخشی از صحبت های این مدیر اپراتور درست است. زیرا در حال حاضر مودم های خارجی که با فرکانس 2.4 گیگاهرتز (که فرکانس معمول وای فای است) کار می کنند نمی توانند سرعتی بیش از 100 مگابیت بر ثانیه ارائه دهند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: فرکانس 6.5 گیگاهرتز که استاندارد وای فای 6 و 7 است می تواند تا یک گیگ سرعت ارائه دهد. در حال حاضر، Wi-Fi 7 استاندارد جدید می تواند تا 10 گیگ ارائه دهد. اما مودم باید از این قابلیت پشتیبانی کند.

وی توضیح داد: برخی از مودم‌های تولید داخل از این فرکانس‌ها پشتیبانی نمی‌کنند، اما اکنون در برنامه تولید شرکت یا تولیدکننده مودم به این موضوع پرداخته شده است. ما باید به تولید داخلی توجه کنیم و محصولی که تولید می شود باید کیفیت خوبی داشته باشد و دارای ویژگی هایی باشد که نیاز مصرف کنندگان را تامین کند.»

زارع پور گفت: شبکه در حال حاضر این قابلیت را دارد و در شهرهایی که فیبر نصب می شود، مشترکانی که فیبر دریافت می کنند می توانند تا 1000 مگابیت سرعت بگیرند. اما مودم فعلی موجود در بازار ممکن است از این عملکرد پشتیبانی نکند. بنابراین تولیدکنندگان مجبورند محصولات خود را مدرن کنند و در صورت لزوم تا زمانی که تولید داخلی به حدی برسد که این نیاز را تامین کند، نیازها از طریق واردات تامین می شود.

مطالب مرتبط

سئو سایت در تهران برای بهبود رتبه‌ی سایت شماسئو سایت در تهران برای بهبود رتبه‌ی سایت شما

ویژگی‌ها به افراد، کسب‌وکارها و حتی سازه‌ها کمک می‌کنند تا به عنوان نماد یک شهر یا کل کشور تبدیل شوند. برای مثال ورزشگاه آزادی به خاطر گنجایش بالا به عنوان

نگاهی عمیق‌تر به مفهوم «گاو بنفش» ست گادیننگاهی عمیق‌تر به مفهوم «گاو بنفش» ست گادین

در بازار اشباع‌شده امروزی، جلب علاقه مشتریان و تمایز از رقبا برای کسب‌وکارها به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز شده است. درحالی‌که تلاش برای متفاوت بودن یک استراتژی رایج است، کافی