سرزمین سئو مقالات سایت نشانه هایی که نشان می دهد رزومه با کمک هوش مصنوعی ساخته شده است

نشانه هایی که نشان می دهد رزومه با کمک هوش مصنوعی ساخته شده است

نشانه هایی که نشان می دهد رزومه با کمک هوش مصنوعی ساخته شده است post thumbnail image


استخدام کنندگان و کارفرمایان همیشه از روش های مختلفی برای ارزیابی رزومه های متقاضیان کار استفاده می کنند و معمولاً تشخیص این روش ها برای متقاضیان کار دشوار است. حتی این روش‌ها این روزها بسیار پیشرفته‌تر شده‌اند و هر روز شاهد معرفی ابزارهای بیشتری هستیم که همه آنها به استخدام‌کنندگان کمک می‌کنند تا در فرآیند غربالگری رزومه ماهرتر شوند.

در این مرحله، بسیاری از استخدام‌کنندگان می‌دانند که جویندگان کار از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای نوشتن رزومه استفاده می‌کنند، اما نمی‌دانند چگونه با این تعداد متقاضی کار کنار بیایند و رزومه‌شان را ارزیابی کنند. در این مقاله به مزایای هوش مصنوعی در زمینه استخدام می پردازیم و همچنین فهرستی از نشانه هایی را ارائه می دهیم که نشان می دهد افراد جویای کار از ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت رزومه خود استفاده کرده اند تا میزان خطای استخدام را کاهش دهند.

آیا نیاز به استخدام نیرو دارید؟

با ثبت آگهی در ایرانتالنت، علاوه بر استخدام مدیران و کارشناسان از بانک رزومه 2 میلیون نفری، در تمامی مراحل استخدام از مشاوره انحصاری و رایگان نیز برخوردار خواهید شد.

بسیاری از جویندگان کار احتمالاً از هوش مصنوعی استفاده می کنند

در یک نظرسنجی اخیر، وب سایت COMPUTERWORLD از 2153 جویای کار در مورد تجربه استفاده از ChatGPT در جستجوی شغل خود سؤال کرد. تقریباً 88 درصد از آنها گفتند که تا حدودی یا به احتمال زیاد از ابزارهای هوش مصنوعی در آینده استفاده خواهند کرد.

مطمئناً نمی توانیم کارجویان را به خاطر استفاده از این ابزارهای مدرن و فناوری های جدید سرزنش کنیم. از این گذشته، ۷۸ درصد از افرادی که در نظرسنجی فوق شرکت کردند، پس از استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به مرحله مصاحبه راه یافتند و ۵۹ درصد استخدام شدند!

این مطالعه همچنین نشان داد که از هر 10 مصاحبه کننده، چهار نفر نتوانستند این افراد را شناسایی کنند و استفاده از هوش مصنوعی را در CV ها تشخیص ندادند. اما با این حال، 35 درصد از جویندگان کار که از این ابزار استفاده کردند، گفتند که استخدام‌کنندگان متوجه استفاده از هوش مصنوعی شده‌اند و شانس استخدام را از دست داده‌اند.

چیزی که در مورد هوش مصنوعی گیج کننده است این است که هیچ دیدی برای آن ندارد. آیا ChatGPT برنامه خوبی است یا کیفیت بسیار پایینی دارد؟ آیا روش استفاده برخی از جویندگان کار از این ابزار صحیح است؟ آیا استفاده از این ابزارها بر تصمیم متخصصان استخدام تأثیر می گذارد؟

این نوآوری جدید دارای نکات مثبت و مزایای بسیاری است، اما این فناوری باعث تنبلی برخی از جویندگان کار شده و حتی بر نظر بسیاری از استخدام کنندگان نیز تاثیر منفی گذاشته است.

مزایای هوش مصنوعی

ChatGPT می تواند مزایای زیادی برای جویندگان کار داشته باشد به شرط اینکه از آن به درستی استفاده کنند. قبل از استفاده از هوش مصنوعی، جویندگان کار باید نیازهای خود را درک کنند و آنچه را که برای موفقیت در شغل نیاز دارند (مانند رزومه، اهداف شغلی و نقشی که برای آن درخواست می کنند) فهرست کنند. اساساً جویندگان کار می توانند با کمک هوش مصنوعی روند درخواست شغل را سریعتر تسریع بخشند. در صورتی که زمان کافی برای انجام کار صرف کنند و نتیجه مورد نظر را از قبل مشخص کنند.

علاوه بر سرعت بخشیدن به فرآیند درخواست شغل، ChatGPT به افرادی که انگلیسی زبان دوم است، اجازه می دهد تا ارزش های خود را در CV خود بیشتر نشان دهند. همانطور که در مقالات نوشتن رزومه خود اشاره کردیم، نوشتن رزومه برای غیر انگلیسی زبانان می تواند دشوار باشد، اما این بدان معنا نیست که آنها واجد شرایط استخدام برای مشاغل نیستند.

در نهایت، ChatGPT می تواند رزومه هایی را برای جویندگان کار آماده کند که با شرح شغل مطابقت داشته باشد و سپس جویندگان کار می توانند نتیجه را ویرایش کنند. این می تواند بهترین مزیت استفاده از فناوری و هوش مصنوعی در فرآیند کاریابی باشد.

نشانه هایی که نشان می دهد جویندگان کار از ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد رزومه استفاده کرده اند

در قسمت قبل در مورد مزیت استفاده از هوش مصنوعی در ساخت رزومه صحبت کردیم، اما خوب است در مورد چگونگی شناسایی رزومه ضعیف ایجاد شده توسط ChatGPT صحبت کنیم.

دسترسی رایگان به بانک رزومه +2 میلیون جویای کار:

با گرفتن اکانت دمو از لینک زیر می توانید بانک رزومه کارجویان را به صورت رایگان جستجو کنید و اطلاعات کامل آنها را در بازاریابی، فروش، برنامه نویسی و 40 گروه شغلی دیگر مشاهده کنید.

اول از همه، اگر رزومه مستقیماً سؤالات موجود در شرح شغل را منعکس کند (بدون شخصی سازی آنها)، ممکن است به این معنی باشد که رزومه کاملاً توسط ChatGPT ایجاد شده است.

دوم، اگر رزومه‌ای که دریافت می‌کنید سبک نگارش کاملاً متفاوتی نسبت به سایر رزومه‌ها دارد، باید شک کنید که ChatGPT (یا ابزار مشابه دیگری) احتمالاً در چاق شدن رزومه نقش دارد.

سوم، اگر رزومه هایی می بینید که به طور مشکوکی شبیه به هم هستند، برای مثال دو رزومه تقریباً یکسان هستند، صاحبان آن رزومه ها احتمالاً از ChatGPT استفاده کرده اند. در واقع، این رزومه ها دروغی بیش نیستند، زیرا زمانی که ChatGPT نمی تواند مرجعی برای اطلاعات پیدا کند، می تواند “واقعیت ها” را به طور کاملا متقاعدکننده ای جعل کند.

چهارم، ChatGPT تا سال 2021 به اطلاعات دسترسی دارد، بنابراین اگر به دنبال یک موقعیت شغلی جدید هستید، ChatGPT ممکن است برخلاف استفاده از رزومه ساز نتواند تمام سابقه کاری، دستاوردها و اهداف شغلی مورد نیاز خود را در رزومه شما ارائه دهد.

سایر علائم و نشانه هایی که باید مراقب آنها بود عبارتند از عبارات رایج، قالب بندی عجیب و غریب و زبان تکراری.

استراتژی مورد استفاده برای شناسایی CV های شاخه دار مصنوعی

واقعیت این است که اگر کارجو از ابزارهای هوش مصنوعی به درستی استفاده کند، شناسایی رزومه ای که با این ابزارها ایجاد شده است دشوار خواهد بود. اما اگر به دنبال یافتن فردی هستید که واجد شرایط و مناسب برای فرصت های شغلی باشد، در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می توانید برای غربالگری افراد استفاده کنید:

  1. به عنوان بخشی از فرآیند استخدام، سوالات شخصی و مبتنی بر تجربه بپرسید.
  2. سعی کنید با پرسیدن سوالاتی که به طور خاص برای هر متقاضی شغل طراحی شده است، دریابید که آیا داوطلب تجربه یا پتانسیل حل مشکلات شما را دارد یا خیر.
  3. برو متقاضیان کار را در مورد ارجاعات بررسی کن.
  4. قدرت ستایش گواهینامه را دست کم نگیرید. با همه مراجع موجود در لیست کارفرمایان تماس بگیرید، اما همچنین در طول بررسی به دنبال مراجع و توصیه نامه در نمایه LinkedIn باشید.
  5. به بخش مهارت های رزومه توجه کنید.
  6. آیا مهارت های متقاضی با مهارت های مورد نیاز در شرح شغل مطابقت دارد؟ اگر تمام مهارت های کارجو در رزومه با مهارت های ذکر شده در آگهی کار یکسان باشد، این ممکن است نشان دهنده جعلی بودن اطلاعات باشد.
  7. بررسی تلفنی متقاضیان شغل می تواند ابزاری عالی برای فهمیدن اینکه آیا با یک شخص واقعی صحبت می کنید یا خیر. چند سوال مقدماتی از آنها بپرسید و ببینید که چگونه پاسخ می دهند. حقیقت اغلب در این تماس های تلفنی فاش می شود.
  8. عملکرد شخصی داوطلب را در مصاحبه های حضوری و ایمیلی بررسی کنید.
  9. اگر کارجو به مصاحبه دعوت شد یا از طریق ایمیل با او تماس گرفت، به تناقضات احتمالی بین سبک نوشتن رزومه و نحوه ارائه خود توجه کنید. تفاوت کلامی در این مورد می تواند کاملاً آشکار باشد.
  10. سبک نوشتن یک شخص در رزومه را با سبک نوشتن یک شخص در لینکدین و سایر سیستم عامل ها مقایسه کنید.
  11. سبک های مختلف نوشتن نشان دهنده تقلب در رزومه است. اگر می خواهید کارجو را به خوبی درک کنید، برای تحقیق در این مورد وقت بگذارید.
  12. گزینه های فراتر از رزومه و نامه های پوششی را برای بررسی متقاضیان کار در نظر بگیرید. تخصیص وظایف خاص به یک جوینده کار می تواند نشان دهد که آنها چقدر می توانند از عهده آن برآیند. برای کارهای تحلیلی مانند برنامه نویسی، به غیر از بررسی رزومه برنامه نویسی، می توانید مشکلی را به برنامه نویس ارائه دهید و از آنها بخواهید که آن را با کدنویسی حل کنند.

با کمک این کارها می توانید متوجه شوید که آیا کارجو رزومه خود را با هوش مصنوعی ساخته و آیا اطلاعات موجود در رزومه با توانایی ها و مهارت های او مطابقت دارد یا خیر. در نهایت هدف از همه این گفتگوها انتخاب بهترین افراد برای فرصت های شغلی است.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

هیئت مدیره DM، رسانه بازاریابی تخصصی DMboard در رویداد تخصصی NexUp چه اتفاقی افتاد؟هیئت مدیره DM، رسانه بازاریابی تخصصی DMboard در رویداد تخصصی NexUp چه اتفاقی افتاد؟

زمان مطالعه: 4 دقایق در 24 اردیبهشت، مرکز همایش های صدا و سیما میزبان دومین رویداد اختصاصی NexUp با موضوع تحول تبلیغات با محوریت محتوا بود. در این رویداد تعدادی

پیام‌رسان‌ ایرانی؛ دوپینگ حمایت یا اکسیر اعتمادپیام‌رسان‌ ایرانی؛ دوپینگ حمایت یا اکسیر اعتماد

شش پیام‌رسان عمده در ایران فعالیت دارند که در این میان، به گفته مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات، پیام‌رسان «ایتا» موفق شده است تعداد کاربران خود را