سرزمین سئو مقالات سایت مزیت رقابتی چیست؟ معرفی مزیت های رقابتی پایدار

مزیت رقابتی چیست؟ معرفی مزیت های رقابتی پایدار

مزیت رقابتی چیست؟  معرفی مزیت های رقابتی پایدار post thumbnail image


به این پست مقاله امتیاز دهید

احتمالا این اصطلاح را بارها شنیده اید. اما تعریف مزیت رقابتی چیست؟ مزیت رقابتی مجموعه ای از قابلیت ها یا عوامل مختلف است که به یک شرکت اجازه می دهد با استفاده از آنها همیشه بهتر از رقبای خود عمل کند. به عنوان مثال برای تولید محصول ارزانتر با کیفیتی مشابه رقبا یا ارائه کیفیت و خدمات بهتر به مشتریان خود. در نهایت، تمام این مزایا به شرکت کمک می کند تا فروش بیشتری داشته باشد یا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.

مزیت رقابتی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

• ساختار هزینه

• نام تجاری

• کیفیت کالای ارائه شده

• شبکه توزیع

• خدمات مشتری و غیره.

مزیت رقابتی پایدار چیست؟

مزیت رقابتی پایدار برای یک شرکت، مزیتی است که سفارشی و منحصر به فرد است و رقبا نمی توانند به راحتی آن را کپی کنند. در واقع، فلسفه مزیت رقابتی پایدار این است که با شناخت نیازهای مشتریان و فراهم کردن شرایط برای برآورده کردن آنها، خود را از رقبای خود متمایز کنید.

مزیت رقابتی پایدار چه مزایایی دارد؟

یک مزیت رقابتی پایدار می تواند سه مزیت اصلی را برای یک کسب و کار به همراه داشته باشد:

  • رشد: رشد تصاعدی با مزیت رقابتی دیگر دشوار نخواهد بود! زیرا شما یک قدم از رقبای خود جلوتر هستید.
  • سهم بازار: همانطور که در بالا ذکر شد، با رشد تصاعدی، سهم بیشتری از بازار به دست می آورید.
  • افزایش مشتریان وفادار: با داشتن مزیت رقابتی، در واقع چیزی در خدمات یا محصولات خود دارید که مشتریان به راحتی نمی توانند آن را در جای دیگری پیدا کنند. در نتیجه افراد بیشتری برای مدت طولانی تری به برند شما وفادار خواهند بود.

اگر بخواهیم نمونه ای از برندهای معروفی که مزیت رقابتی پایدار دارند را مثال بزنیم، بد نیست به اپل اشاره کنیم. سیستم عامل ios در گوشی های این برند یک مزیت رقابتی پایدار محسوب می شود. زیرا بسیاری از ویژگی های معرفی شده در محصولات این شرکت دیر یا زود توسط رقبا کپی برداری می شود اما سیستم عامل خاص این برند قابل کپی برداری نیست.



Leave a Reply

مطالب مرتبط

DM board، رسانه بازاریابی تخصصی dmboard کوکاکولا کمپین جدید خود را با ترکیب فناوری و بازی نوستالژیک، dmboard راه اندازی کرد.DM board، رسانه بازاریابی تخصصی dmboard کوکاکولا کمپین جدید خود را با ترکیب فناوری و بازی نوستالژیک، dmboard راه اندازی کرد.

زمان مطالعه: < 1 دقایق به گزارش adsoftheworld، کوکاکولا از بیلبوردهای دیجیتالی خود در میدان تایمز نیویورک رونمایی کرد. این بیلبوردها تجربه بازی با صفحه نمایش OOH (تبلیغات در فضای