سرزمین سئو مقالات سایت زبان اسپرم احتمالاً همان الفبای انسان است

زبان اسپرم احتمالاً همان الفبای انسان است

زبان اسپرم احتمالاً همان الفبای انسان است post thumbnail image


محققان MIT با استفاده از فناوری یادگیری ماشینی دریافتند که صداهای کلیک مانند زبان نهنگ اسپرم نوعی الفبا را نشان می دهد که اساس یک سیستم ارتباطی پیچیده را تشکیل می دهد. این تحقیق به درک ما در مورد نحوه ارتباط میان گونه هایی مانند نهنگ ها و دلفین ها می افزاید.

بر اساس گزارش TechCrunch و مقاله منتشر شده در Nature، محققان اجزای زبان یا آواز نهنگ‌های اسپرم را که Coda نامیده می‌شوند، مورد مطالعه قرار دادند. محققان دریافتند که استفاده از رمز در این نهنگ ها منظم است و عملکردی مشابه الفبای زبان انسان دارند و یک سیستم زبانی بزرگ را تشکیل می دهند.

ساختار حروف الفبای زبان نهنگ عنبر

نهنگ های اسپرم دارای بزرگترین مغز در قلمرو حیوانات هستند و از طریق صداهای کلیک مانند با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. سازمان غیرانتفاعی Project CETI به همراه محققان MIT نیز به دنبال رمزگشایی عناصر زبانی نهنگ ها برای درک نحوه ارتباط این نهنگ ها با یکدیگر هستند.

تیم تحقیقاتی از مجموعه داده پروژه نهنگ عنبر دومینیکا (DSWP) شامل بیش از 8000 کد تماس نهنگ استفاده کرد. داده ها از صدای 60 نهنگ اسپرم مختلف در کارائیب شرقی تشکیل شده است. در مطالعه حاضر، محققان از فناوری یادگیری ماشینی برای برشمردن الگوهای صوتی نهنگ اسپرم استفاده کردند.

برخلاف مطالعات قبلی که صداها به صورت جداگانه مورد مطالعه قرار می‌گرفتند، در این مطالعه، زمانی که صداها در بافت مورد مطالعه قرار گرفتند، دید کامل‌تری از زبان نهنگ‌های اسپرم به دست آمد. محققان سیستم زبانی یا به عبارت بهتر آهنگ این نهنگ ها را با استفاده از اصطلاحات موسیقی مانند تمپو، ریتم و روباتو طبقه بندی کردند و به الفبای آوایی نهنگ عنبر دست یافتند.

نمونه ای از الفبای آوایی نهنگ عنبر

به گفته محققان، معنای آواز نهنگ اسپرم، به ویژه قطعات روباتو، به زمینه و محیط آن بستگی دارد. از سوی دیگر، به نظر نمی رسد الگوهای ریتم و تمپو از زمینه خاصی پیروی کنند. محققان می گویند که این نهنگ ها مانند انسان ها عناصر زبانی مختلف مانند واج ها، کلمات و غیره را با هم ترکیب می کنند تا معانی مختلفی بسازند.

اگرچه این تحقیق گام مهمی در جهت درک زبان نهنگ های اسپرم برداشته است، اما زبان این حیوانات هنوز پیچیدگی غیر قابل درک دارد.

مطالب مرتبط

رانندگان تازه کار تنها مسئول چهار درصد تصادفات رانندگی در کشور هستندرانندگان تازه کار تنها مسئول چهار درصد تصادفات رانندگی در کشور هستند

«سردار سید تیمور حسینی» رئیس پلیس راه شهرستان فرجه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، آمار قابل توجهی از تصادفات جاده ای کشور در نوروز 1403 منتشر کرد که

اجباری پژو 309 GTi در حالی که بریتانیایی ها طرفدار پژو می شوند!اجباری پژو 309 GTi در حالی که بریتانیایی ها طرفدار پژو می شوند!

خودروهای پژو جزء لاینفک فرهنگ رانندگی و بازی در کشور ما هستند. با این حال، ایران تنها کشوری در جهان نیست که خودروهای پژو در آن مورد احترام هستند. در