سرزمین سئو مقالات سایت درس هایی که می توانید از مدیران خوب و بد بیاموزید

درس هایی که می توانید از مدیران خوب و بد بیاموزید

درس هایی که می توانید از مدیران خوب و بد بیاموزید post thumbnail image


هر رهبر سبک، فلسفه و رویکرد مدیریتی خاص خود را دارد. بسیاری از مدیران می توانند به کارکنان خود الهام بخشند، به رشد آنها کمک کنند و محیطی ایجاد کنند که در آن کارکنان در مسیر رشد و توسعه قرار گیرند. از سوی دیگر، برخی از مدیران کمتر از کارکنان خود حمایت می کنند که اغلب فرصت رشد را از آنها سلب می کند. صرف نظر از سبک مدیریتی مدیران، هر یک از این دو نوع می توانند درس هایی برای کارکنان خود داشته باشند.

درک سبک های مختلف مدیریت و مزایا و معایب هر کدام می تواند به شما کمک کند تا روابط خود را با مدیران بهبود بخشید و همکاری های موفق تری با آنها داشته باشید. علاوه بر این، این درس ها می توانند نقطه شروعی برای توسعه مهارت های رهبری شما باشند.

رزومه ساز آنلاین رایگان

در حال حاضر می توانید یک رزومه حرفه ای و دو زبانه به صورت آنلاین به صورت رایگان ایجاد کرده و فایل آن را دانلود کنید.

مدیریت با تمرکز بر زمان تحویل (مهلت)

این مدیران کمتر حرف می زنند و بیشتر عمل می کنند. مدیرانی که به ضرب‌الاجل‌ها اهمیت می‌دهند، افرادی وظیفه‌گرا هستند. از دست دادن ضرب الاجل بدترین سناریو برای این مدیران است، بنابراین آنها انتظار دارند کارمندان خود بدون بهانه کار خود را به موقع تحویل دهند.

این نوع از مدیران ممکن است افرادی سختگیر و غیرقابل بخشش به نظر برسند. بهترین راه برای جلب توجه آنها صحبت در مورد حقایق و داده ها است. آنها معمولا از اعضای تیم خود می خواهند که به جای اشاره به مشکلات به دنبال راه حل باشند.

این مدیران می توانند سخت گیر باشند، اما کارکنان خود را نیز توانمند می سازند تا ایده های بیشتری را طرح ریزی کنند و آنها را اجرا کنند. آنها همچنین به کارمندان استقلال بیشتری در محل کار می دهند و انتظار دارند که بتوانند مستقل کار کنند.

از سوی دیگر، این مدیران می توانند مطالبه گر یا انعطاف ناپذیر به نظر برسند. ممکن است از شما خواسته شود سخت کار کنید و حتی برای انجام وظایف کاری خود فداکاری کنید. اگر با این نوع مدیر کار می کنید، در اسرع وقت در مورد محدودیت های خود در مورد ساعات کاری و در دسترس بودن صحبت کنید.

هنگامی که در مورد پیشرفت پروژه صحبت می کنید، یک راه مختصر برای ثبت آنچه اتفاق می افتد پیدا کنید. برای مشارکت دادن چنین مدیری در فرآیندهای حل مسئله، باید از روش های خلاقانه استفاده کنید. هنگام کار با چنین مدیری، شواهدی را نشان دهید که سعی کرده اید مشکلات را حل کنید.

یک مدیر فوق العاده با حس شوخ طبعی

داشتن مدیری که مانند یک دوست باشد و رفتار دوستانه از خود نشان دهد یک مزیت است. همه ما باید خیلی خوش شانس باشیم که چنین مدیری داریم، اما با این وجود، چنین مدیر فوق العاده ای می تواند چالش های خود را داشته باشد.

اگرچه یک مدیر صمیمی و سالم ممکن است درک و دلسوز باشد، اما سبک رهبری او می تواند در محل کار ویران کند. در این محیط کاری افراد یا تیم ها به دلیل وجود خوش اخلاقی، صمیمیت و چاپلوسی شکست می خورند.

گاهی برای پیشرفت و پیشرفت شخصی باید از مدیر خود بهره مند شوید و گاهی باید از بازخورد او متوجه اشتباه خود شوید. چنین مدیرانی همچنین در کار خود با چالش هایی روبرو هستند و می توانند در اجرای استراتژی خود سست شوند که در نهایت می تواند بر بهره وری تیم و حتی شهرت تیم در داخل شرکت تأثیر بگذارد.

مثبت بودن سمی یکی دیگر از مشکلات این مدیران است. مدیری که نمی تواند مشکلی را تشخیص دهد یا تمایلی به حل بحران ندارد، سزاوار اعتماد زیادی نیست و نمی تواند رابطه حرفه ای خوبی با او داشته باشد. مثبت بودن سمی در محل کار می تواند ” باعث شود مردم احساس بی اعتباری، نادیده گرفته شدن و شنیده نشدن کنند.”

برای کار با چنین مدیری باید برای تعاملات خود حد و مرزی تعیین کنید. این می تواند به شما کمک کند بین زندگی شخصی و حرفه ای خود مرزی قائل شوید.

مدیر خدمات

ذهنیت رهبران خدمتگزار این است که ارائه خدمات در اولویت همه چیز است. آنها خود را مربی یک تیم قهرمانی و در مقیاس بزرگتر مربی یک سازمان می بینند و نیازهای خود را آخر می دانند.

شرکت هایی که در این هفته استخدام می کنند

23 شرکت بزرگ و معتبر در این هفته استخدام می کنند. برای مشاهده آگهی های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

رهبران خدمتگزار می توانند همدل و کاریزماتیک باشند. با توجه به اینکه رسالت چنین مدیرانی خدمت به اطرافیانشان است، می توانند به رشد و حرفه شما علاقه زیادی نشان دهند. در حالت ایده آل، این مدیران می توانند روحیه تیم را تقویت کرده و دسترسی اعضای تیم به فرصت های رشد را افزایش دهند. در کل بد نیست این مدیر رو داشته باشی یا بشی.

اما چالش کار با چنین مدیری چیست؟ چالش کار با کسی که روی آینده شما سرمایه گذاری کرده این است که ممکن است در آینده ای سرمایه گذاری کند که شما برای خود نمی خواهید. در نتیجه، بین نیازهای خود و دیدگاه مدیر خود در تضاد قرار می گیرید. به همین دلیل، شما باید از خود و نیازهای خود دفاع کنید و بتوانید به طور مداوم با مدیر ارتباط برقرار کنید تا این مسائل را با هم بررسی کنید.

مدیران کارمند نیز دوست دارند توسط کمیته تصمیم گیری کنند، به این معنی که تصمیمات در تیم هایی که رهبری می کنند طولانی تر می شود. این واقعیت که چنین مدیرانی تصمیمات را به کمیته ها فشار می دهند، ممکن است نشان دهنده این واقعیت باشد که آنها فاقد اختیارات لازم برای نظارت یا ارائه نظر صحیح هستند. همه اینها در واقع می تواند اعتماد به توانایی های مدیر را تضعیف کند.

ویژگی های سمی مدیران

صرف نظر از سبک مدیریتی، ویژگی های سمی زیادی وجود دارد که از همان ابتدای کار با مدیران می توانید آنها را تشخیص دهید. در اینجا برخی از ویژگی های سمی مدیریتی وجود دارد که باید مراقب آنها بود:

  • برنده شدن فرهنگ در مقابل یادگیری: مدیرانی که به جای تمرکز بر تجربه و یادگیری، بر سبک و فرهنگ «برنده» تمرکز می کنند، دارای سبک مدیریتی ظالمانه هستند. این سبک مدیریتی می تواند محیط کار را متشنج کند که باعث کاهش رضایت شغلی کارکنان می شود.
  • دزد اعتبار (خوک جلال): مدیرانی که دارای این ویژگی سمی هستند، ارزش یک تیم را بر اساس کار سختی که انجام می دهد اندازه گیری می کنند و معمولاً از رشد کارکنان حمایت نمی کنند. این مدیران از کارکنان خود می خواهند که به جای پیاده روی بدوند. اما وقتی این مدیران پیروز می شوند، علت اصلی را می دانند و همه چیز را به نام خود تمام می کنند، اما وقتی شکست می خورند، تیم و نیروها را عامل اصلی معرفی می کنند.
  • فرهنگ کنترلی در مقابل فرهنگ انگیزشی: متأسفانه، تنها راهی که برخی از مردم می دانند چگونه به آنچه می خواهند برسند این است که دیگران را مجبور به انجام خواسته های خود کنند. مراقب مدیرانی باشید که تمایل به تفویض اختیار یا فشار بیش از حد به تیم دارند. این مدیران از مزایایی که از این روش مدیریتی دریافت می کنند بهره مند می شوند.

به انواع مختلفی از مدیرانی که در حرفه خود ملاقات می کنید توجه کنید. درس‌هایی که از مدیران می‌گیرید به شما کمک می‌کند تا مهارت‌های مدیریتی و همچنین سایر مهارت‌هایتان را بهبود ببخشید.

در حال حاضر بیش از 600 فرصت شغلی در سایت ایرانتالنت در گروه سمت مدیریت فراهم شده است. برای مشاهده و دسترسی به فرصت های شغلی و شغلی در دسته مدیریت اینجا کلیک کنید.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

هرآنچه که باید پیش از خرید مانیتور گیمینگ بدانیدهرآنچه که باید پیش از خرید مانیتور گیمینگ بدانید

یک سیستم مناسب بدون استفاده از نمایشگری قدرتمند و با قابلیت‌های مناسب نمی‌تواند تجربه‌ی بصری عالی از ویرایش، مشاهده فیلم و عکس و مهم‌تر از همه گیم، را در اختیار