سرزمین سئو مقالات سایت تجارت در ترکیه به دلیل مشکوک بودن به نقض حریم خصوصی به طور موقت مسدود شده است

تجارت در ترکیه به دلیل مشکوک بودن به نقض حریم خصوصی به طور موقت مسدود شده است

تجارت در ترکیه به دلیل مشکوک بودن به نقض حریم خصوصی به طور موقت مسدود شده است post thumbnail image


اپلیکیشن Tradez از 10 می (29 آوریل) به دلیل نگرانی از حفظ حریم خصوصی به طور موقت در ترکیه مسدود خواهد شد.

سازمان رقابت بازار ترکیه در 28 مارس (18 مارس) اعلام کرد که متا از موقعیت خود در بازار سوء استفاده کرده است. متا متهم به ادغام اطلاعات پروفایل Tradeds یک کاربر با حساب اینستاگرام آنها بدون دادن حق انتخاب است. به همین دلیل ترکیه شبکه اجتماعی Tradez را به طور موقت غیرفعال کرده است.

دسترسی محدود به Tradez در ترکیه به دلیل نقض قوانین حفظ حریم خصوصی

شبکه اجتماعی Treadz از 10 می یعنی 29 آوریل در ترکیه به طور موقت متوقف می شود. سازمان رقابت بازار ترکیه این تصمیم را گرفته است. لازم به ذکر است که اتحادیه اروپا نیز متا را به دلیل نقض قوانین GDPR در واتس اپ حدود 267 میلیون دلار جریمه کرد. علاوه بر این، در سال 2022، ترکیه متا را 18.6 میلیون دلار جریمه کرد. در آن زمان متا به جمع آوری اطلاعات کاربران از فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ متهم شد.

سازمان رقابت بازار ترکیه در ژانویه 2024 اعلام کرد که اگر متا قوانین قبلی را رعایت نکند روزانه 160 هزار دلار جریمه خواهد شد.

ترکیه ادعا می کند که متا به طور شفاف به کاربران در مورد مکانیسم های اشتراک گذاری اطلاعات اطلاع نمی دهد و بنابراین قوانین حفظ حریم خصوصی را نقض می کند.

متا در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که اقدامات این شرکت مطابق با الزامات قانونی ترکیه است و تایید کرد که نسبت به این تصمیم تجدید نظر خواهد کرد. دستور اداره رقابت ترکیه منجر به تعطیلی موقت Tradez در ترکیه می شود. متا در بیانیه خود افزود که با ترکیه تعامل خواهد کرد تا مردم آن کشور بتوانند دوباره از Tradez استفاده کنند.

مطالب مرتبط

اپل از پاییز ۲۰۲۴ شروع به پشتیبانی از پیام‌رسانی RCS در آیفون می‌کنداپل از پاییز ۲۰۲۴ شروع به پشتیبانی از پیام‌رسانی RCS در آیفون می‌کند

نوامبر سال گذشته میلادی اپل اعلام کرد که در سال ۲۰۲۴ پشتیبانی از پیام‌رسانی RCS را به آیفون می‌آورد. حالا گوگل گفته که اپل از پاییز ۲۰۲۴ دست به چنین