تبلیغ ویدیویی اپل برای آیپد پرو جدید با تراشه M4 با موجی از انتقادات کاربران شبکه های اجتماعی و هنرمندان مواجه شد. این انتقادات به قدری زیاد بوده که اپل اکنون مجبور به عذرخواهی برای نشان دادن سازهای خلاقانه و هنری مانند پیانو در تبلیغاتش شده است.
تور مهرن، معاون بازاریابی اپل در بیانیه ای به Ad Age گفت.
خلاقیت بخش اصلی DNA ما در اپل است و برای ما بسیار مهم است که محصولاتی طراحی کنیم که افراد خلاق را در سراسر جهان توانمند کند. هدف ما همیشه این بوده است که کاربران خود را به روش های بی شماری جشن بگیریم و ایده های آنها را از طریق iPad زنده کنیم. ما با این ویدیو به هدفمان نرسیدیم و از این بابت متاسفیم.»
تبلیغ جنجالی اپل آیپد پرو M4
روز سهشنبه، اپل از منبع تغذیه M4 iPad Pro خبر داد که آن را «نازکترین محصول تاریخ» توصیف کرد. برای تبلیغ تمامی امکانات خلاقانه آیپد، این شرکت ویدئویی تبلیغاتی با عنوان “درهم شکستن!” نوشته شده در این ویدیو مواردی مانند پیانو، ضبط و سایر وسایل هنری تحت فشار پرس هیدرولیک له می شوند و در نهایت تنها محصول باقی مانده آیپد پرو است.
این مشکل به مذاق هنرمندان و کاربران خوش نیامد. «هیو گرانت» بازیگر آمریکایی یکی از افرادی بود که تبلیغ اپل را «مخرب تجربه انسانی» اعلام کرد. پل گراهام، سرمایه گذار و یکی از بنیانگذاران Y Combinator نیز از دیگر منتقدان تبلیغ اپل بود که به تیم کوک، مدیرعامل این غول فناوری گفت:
استیو هرگز چنین تبلیغی را اجرا نمی کند. تماشا کردن برای او بسیار دردناک خواهد بود.