سرزمین سئو دسته‌بندی نشده seo audit چیست و چه کمکی به سئو می کند؟

seo audit چیست و چه کمکی به سئو می کند؟

seo audit چیست و چه کمکی به سئو می کند؟ post thumbnail image


زمان مطالعه: 3 دقیقه

24 دی 1402

یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان سایت و سئو کاران گرفتن رتبه بهتر و در نتیجه ورودی بیشتر است، در طول سالیان اخیر روش‌های مختلفی به منظور بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو گوگل انجام شده اما گوگل با آپدیت‌های پشت سرهم خود قصد دارد به ما بفهماند کاربر مرکزیت همه چیز است و برای گرفتن نتیجه بهتر ما نیز باید کاربر را ستاره صحنه در نظر بگیریم. به همین منظور بهبود سئو وب سایت یا سئو آودیت (به انگلیسی: SEO audit) برای دریافت رنک بهتر و افزایش ترافیک ارگانیک بعد از بروزرسانی‌های اخیر گوگل به کمک ما می‌آید.

سئو آودیت چیست؟

اگر مطمئنید همه چیز به درستی انجام شده اما در نتایج گوگل ظاهر نمی‌شوید یا هرچه تلاش می‌کنید رتبه نمی‌گیرید، قطعا نیاز به استفاده از خدمات سئو دارید. SEO audit مجموعه اقداماتی است که به بررسی وضعیت سئو وب سایت و بهترین بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو کمک می‌کند. در این مسیر از خطاهایی که باعث ضربه زدن به سایت شما شده است نیز مطلع خواهید شد.

سئو آودیت SEO audit چطور به ما کمک می‌کند؟

قبل از هر بررسی دیگر یا قرار دادن چک لیست بهبود سئو، بهتر است بدانیم انجام این اقدامات چه سودی برای ما دارد.

  • در رقابت پیروز می‌شویم
  • کمک به بهبود تجربه کاربری
  • پیدا کردن فرصت‌های طلایی سئو
  • بهبود استراتژی سئو
  • نمایان شدن اهمیت سئو برای سرمایه گذاران

در رقابت پیروز می‌شویم

یکی از اقداماتی که در سئو بسیار اهمیت می‌یابد تجزیه و تحلیل رقبا و پیشی گرفتن از آنهاست، دعوا بر سر رتبه یک نتیجه است پس باید همیشه یک قدم از آنها جلوتر باشیم. سئو آودیت به ما کمک می‌کند تا از رقیبان خود جلو بزنیم.

کمک به بهبود تجربه کاربری

همانطور که به این موضوع اشاره کردیم گوگل به تجربه اربری اهمیت بسیاری می‌دهد، این موضوع در آخرین آپدیت‌های آن نیز مشهود بوده.

پیدا کردن فرصت‌های طلایی سئو

سئو در نهایت باید به بهبود رتبه و ورودی وبسایت کمک کند که بهبود آن در نهایت ما را به این هدف می‌رساند و باعث بازگشت سرمایه‌ می‌شود.

بهبود استراتژی سئو با سئو آودیت

بهبود وضعیت سایت برای موتورهای جستجو گوگل نیازمند یک استراتژی مناسب است، انجام چک لیست سئو آودیت به بهبود این استراتژی کمک می‌کند.

نمایان شدن اهمیت سئو برای سرمایه گذاران

ترافیک بیشتر و بهینه سازی سایت به هدف تجربه کاربری بهتر همراه با فروش و سود بیشتر است، همین موضوع به ما کمک می‌کند تا اهمیت سئو برای سرمایه گذاران مشخص شود.

چه ابزارهایی برای بهبود بهینه سازی سئو به کمک ما می‌آیند؟

همانطور که ابزارهای متفاوتی در سئو SEO به کمک ما می‌آیند، برای سئو آودیت نیز ابزارهای متنوعی وجود دارد اما معروف‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • گوگل سرچ کنسول
  • ابزار Ahrefs Webmaster Tools
  • گوگل آنالیتیکس

چک لیست کامل سئو آودیت

  • بهبود سرعت سایت
  • استفاده از ابزارهای سئو برای بررسی سئو آودیت
  • شناسایی و حذف صفحات زامبی
  • رفع مشکلات ایندکس شدن صفحات
  • بهبود سئو آن‌پیج
  • آنالیز بک‌لینک‌ها
  • بهبود محتوای صفحات
  • بهبود UI/UX سایت
  • بررسی core web vitals
  • بررسی سایت مپ
  • اسنیپت و اسکیما
  • اصلاح لینک‌های شکسته
  • شناسایی صفحات با کاهش ناگهانی ترافیک
  • بهبود و بهینه سازی عکس‌ها
  • بهبود صفحات سایت برای موبایل
  • بهبود مسیر کاربر و کراولرها
  • چک EAT

قدم بعدی بعد از انجام چک لیست چیست؟

این بررسی‌ها به ما این امکان را می‌دهد که سه قدم زیر را در راستای بهبود رتبه‌هایمان انجام دهیم. بهتر است در این مرحله به افراد متخصص مراجعه کنید تا سئو وب‌سایت شما را به صورت حرفه‌ای بررسی کند. در این قدم می‌توانید از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM استفاده کنید.

اطلاع از مشکلات سئو تکنیکال

اطلاع از این مشکلات و تلاش در جهت رفع آن‌ها کمک بزرگی برای افزایش ترافیک و گرفتن رتبه‌های بهتر است، حل مشکلات تکنیکال حتی این امکان را به سئوکاران می‌دهد که یکدفعه پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

اطلاع از مشکلات سئو On Page

حل مشکلات سئو آن پیج به افزایش ترافیک ارگانیک کمک زیادی می‌کند.

یافتن موقعیت‌های تولید محتوا

امروز محتوا در سئو اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده، کار کردن بر محتواهای سایت و ایجاد محتواهای جدید به ما این امکان را می‌دهد تا فرصت رنک گرفتن بر کلمات جدید را پیدا کنیم.

بهبود قطعی رتبه

انجام قدم به قدم این چک لیست به ما کمک می‌کند تا بتوانیم طبق آخرین آپدیت‌های گوگل پیش رویم و رتبه بالاتری نسبت به رقبای خود کسب کنیم. چیزی که امروزه از آن به عنوان سئو آودیت یاد می‌شود در واقع نهایت بهبود در بهینه سازی وضعیت سایت برای موتورهای جستجو است.

 

مطالب مرتبط

ایمیل مارکتینگ(Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی چیست؟ایمیل مارکتینگ(Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

اولین ایمیل بازاریابی در سال 1978 و توسط گری توئرک –Gary Thuerk ارسال شد. توئرک که کارمند یک شرکت تجهیزات دیجیتال بود با ارسال یک ایمیل در مورد پروموشن شرکت