سرزمین سئو مقالات سایت Metaversion یک دنیای کاملاً جدید است

Metaversion یک دنیای کاملاً جدید است

Metaversion یک دنیای کاملاً جدید است post thumbnail image


فناوری Metaverse و پیامدهای آن برای رهبران تجاری

فرا گرایی چیست؟

Metaverse Metaverse / نسخه متا یک اصطلاح محبوب برای توصیف آنچه که بسیاری انتظار دارند الگوی بزرگ بعدی برای نحوه استفاده ما از فناوری‌ها و شبکه‌های دیجیتال برای تعامل و همکاری با دیگران و داشتن تجربیات متنوع مجازی باشد. این یک فناوری یا دستگاه جداگانه نیست و خدمات هیچ شرکتی نیست. این همگرایی چندین فناوری جداگانه است که همه آنها به سرعت برای استفاده اصلی در حال تکامل هستند. این فناوری‌ها در کنار هم می‌توانند تجربه یک محیط سه‌بعدی و همه‌جانبه را ایجاد کنند که در آن کاربران با محیط اطراف خود و سایر کاربران به گونه‌ای در تعامل هستند که گویی در یک فضای مشترک هستند.

اما یک متاورس کاملاً توسعه یافته فراتر از فضای مجازی است. علاوه بر این، حداقل دو ویژگی مهم دیگر وجود دارد که پتانسیل آن را به عنوان یک پلتفرم جدید با کاربردهای متنوع افزایش می دهد.

  • اول، احتمالاً هر دو دنیای فیزیکی و دیجیتالی/مجازی را در تجربه کاربر گنجانده است.
  • دوم، انتظار می رود متاورس دارای اقتصاد محلی، از جمله دارایی های دیجیتال محلی و تجارت باشد. در حالی که اینترنت امروزی ارتباط مهمی با اقتصاد دارد، متاورس ممکن است اقتصاد خاص خود را داشته باشد.

عوامل موثر بر آینده متاورس

تکامل متاورس به پاسخ کاربر و همچنین نتیجه حداقل چهار ناشناخته کلیدی بستگی دارد:

استاندارد سازی

  • استانداردها و پروتکل ها تا چه حد همگرا هستند؟
  • سطح قابلیت همکاری بین پلتفرم های مختلف چقدر است؟
  • آیا اقتصاد یکپارچه بین پلتفرم ها وجود دارد؟
  • آیا کالاهای دیجیتال خریداری شده در یک متاورژن در دیگری در دسترس خواهند بود؟
  • آیا هویت ها در بین پلتفرم ها سازگار هستند؟
  • آیا استانداردهای طراحی و برنامه ریزی منسجمی وجود دارد؟

تقسیم بندی بازار

  • چه تعداد از رهبران بازار در حال ظهور هستند و به چه کاربران و موارد تجاری خدمات ارائه می دهند؟
  • بازار چقدر رقابتی است و این چه تاثیری بر نوآوری دارد؟
  • چه مقدار M&A/ادغام بازار شاهد خواهیم بود (یا مجاز خواهیم بود)؟
  • آیا پلتفرم های مختلف موارد استفاده متفاوتی را ارائه می دهند؟ (به عنوان مثال پلت فرم غالب مصرف کننده و پلت فرم غالب سازمانی)

رابط

  • تا چه حد رابط کاربری بصری می شود و به طور یکپارچه در زندگی روزمره ادغام می شود؟
  • رابط کاربری غالب چقدر کاربرپسند و موبایل خواهد بود؟
  • آیا این رابط امکان جابجایی یکپارچه بین دنیای فیزیکی و دیجیتال را می دهد؟

دولت

  • محتوا و رفتار چقدر به طور مؤثر و مداوم تنظیم می شوند؟
  • آیا IP و دارایی های دیجیتال به طور ایمن محافظت می شوند؟
  • آیا مقررات دولتی سختگیرانه ای وجود دارد یا پلتفرم ها عمدتاً بر خودمختاری متکی هستند؟
  • تعاملات و تراکنش ها چقدر امن و قابل اعتماد هستند؟
  • آیا یک فرآیند مؤثر، حوزه های قضایی مالیاتی و ملاحظات مسئولیت قانونی را مدیریت می کند؟

آینده متاورس

سه سناریوی بالقوه برای آینده دگردیسی تا اوایل دهه 2030

زنجیره پایین تر دو ستاره انفجار بزرگ
Metaverse برای برخی چیزها خوب است، اما یک پلت فرم جهانی نیست تنها یک فراجهان وجود ندارد، بلکه تعداد انگشت شماری از بازیگران مهم برای کسب سهمی از یک بازار پویا با یکدیگر رقابت می کنند. یک متاورس باز و قابل تعامل در حال تبدیل شدن به رابط غالبی است که از طریق آن بیشتر فعالیت های روزانه خود را انجام می دهیم
  • یک فراجهان باز و قابل تعامل تبدیل به رابط غالبی می شود که از طریق آن حرکت می کنیم
  • بازاری پراکنده، بدون بازیگر مسلط و انتخاب های مصرف کننده زیاد
  • رابط کاربری برای برنامه های خاص به خوبی کار می کند، اما ادغام در زندگی روزمره دشوار است
  • پذیرش مصرف کننده در بازی، ورزش، سرگرمی و برخی از خرده فروشی ها زیاد است
  • پذیرش سازمانی محدود به همکاری تیمی، کنفرانس مجازی، یادگیری/آموزش پیشرفته و دوقلوهای دیجیتال فراگیر است.
  • مقررات بین کشورها و مناطق اکثر فعالیت های روزمره ما ناسازگار است
  • فقدان قابلیت همکاری کاربران را ملزم می کند که به یک پلت فرم “خانه” متعهد شوند
  • سرمایه فراوان و M&A فعال منجر به یک بازار بسیار متمرکز می شود
  • رقابت، نوآوری های تکنولوژیکی در سخت افزار و نرم افزار را تسریع می کند
  • اکوسیستم ها برای جلب توجه کاربران از طریق محتوای استثنایی و تعامل با یکدیگر رقابت می کنند
  • پلتفرم ها از خودگردانی قوی و مؤثر برخوردارند
  • رابط کاربری امکان ادغام نسبتاً یکپارچه واقعیت بین دنیای فیزیکی و دیجیتال را فراهم می کند
  • هویت در استعاره معادل جهان فیزیکی تلقی می شود
  • بدون یک فروشنده، با بسیاری از مبتکران و یک سیستم باز و قابل همکاری
  • پذیرش جهانی در موارد مصرف کننده و سازمانی
  • حکمرانی قوی، با دارایی های دیجیتالی سختگیرانه و قابل اجرا و سیاست های حفظ حریم خصوصی/امنیتی
نکته پایانی:

بازاری ویژه برای کاربردهای خاص که مکمل فناوری‌های دیگر است اما جایگزین آن نمی‌شود

نتیجه نهایی:

یک بازار اصلی برای بسیاری از کاربردها، اما بین نسل بعدی رهبران فناوری تقسیم شده است

نکته پایانی:

مهاجرت کامل اینترنت امروزی و بیشتر به دنیای فراگیر که اکثر مشاغل و مصرف کنندگان در آن فعالیت می کنند.

تصمیم مدیر عامل و فرا گرایی

در حالی که آینده Metaverse هنوز ناشناخته است، در حال حاضر چندین پیاده سازی وجود دارد:

  1. پتانسیل را دست کم نگیرید: یک استراتژی برای Metaverse تدوین کنید، اما آن را به اندازه کافی منعطف نگه دارید تا با تغییرات تکنولوژی و ترجیحات کاربر سازگار شود. رویکرد «آزمایش و یادگیری» را برای عملکردهای سازمانی و مواجهه با مشتری در نظر بگیرید.
  2. دید بلند مدت: با ادغام ابرداده و ایجاد درآمد مرتبط احتمالاً چندین سال دیگر، شرکت‌ها باید دیدگاه بلندمدتی از سرمایه‌گذاری داشته باشند و KPIها را علاوه بر ROI، پیرامون تعامل کاربر و کارمند در نظر بگیرند. سرمایه گذاری ها را در زمینه طرح های تحول دیجیتال گسترده تر در نظر بگیرید.
  3. تمرکز بر تقاضا و انگیزه مصرف کننده: سازمان‌ها باید بر نحوه ایجاد محتوای جذاب و تجربیات جذاب (مانند مشارکت‌های انحصاری، ابزارهای محتوای تولید شده توسط کاربر، داده‌های قوی و جمع‌آوری اطلاعات) تمرکز کنند تا به اشتراک بگذارند و رقابتی بمانند.
  4. درگیر رفتار مسئولانه است: سازمان ها باید مجموعه ای از پیچیدگی ها و خطرات موجود در متاورس (مثلا حریم خصوصی/امنیت، دسترسی، مصرف انرژی پایدار) را مدیریت کنند و اطمینان حاصل کنند که به طور فعال یک متاورز مسئول ایجاد می کنند و به طور موثر از کاربر و کارمند مراقبت می کنند.


Leave a Reply

مطالب مرتبط

وردپرس دامنه‌های سایت ١٠٠ ساله را به فروش می‌رساند!وردپرس دامنه‌های سایت ١٠٠ ساله را به فروش می‌رساند!

وردپرس اخیرا در یک طرح ویژه اعلام کرده‌است؛ که دامنه‌های سایت ١٠٠ ساله را با پشتیبانی ٢۴ ساعته، هاستینگ مدیریت‌شده و دیگر ویژگی‌های که در زیرخواهیدخواند و با قیمتی رقابتی