سرزمین سئو دسته‌بندی نشده Google Ad Grants چیست؟ | آژانس HDM

Google Ad Grants چیست؟ | آژانس HDM

Google Ad Grants چیست؟ | آژانس HDM post thumbnail image


زمان مطالعه: 4 دقیقه

در سال ۲۰۰۳، شرکت گوگل برنامه‌ای جهت کمک به سازمان‌های غیرانتفاعی به نام Google Ad Grants طراحی کرد. هدف از این برنامه کمک به سازمان‌های غیرانتفاعی است تا از طریق تبلیغات گوگل شناخته شوند. در این راستا گوگل ماهانه بودجه‌ای معادل $10,000 برای تبلیغات به سازمان‌های غیر انتفاعی که در برنامه گوگل اد گرنت ثبت نام کرده‌اند، پرداخت می‌کند. همچنین جهت اجرای اصولی تبلیغات برای این سازمان‌ها، گوگل برنامه دیگری به نام ‌‌NMI  طراحی کرد که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد.

NMI چیست؟

The Nonprofit Marketing Immersion (NMI) یک برنامه جهانی است که از طریق آن، دانشجویان دیجیتال مارکتینگ در کل دنیا می‌توانند با سازمان‌های غیرانتفاعی که در  Google Ad Grants  ثبت نام کردند،  ارتباط برقرار کنند و تجربه واقعی از  اجرای یک پروژه دیجیتال مارکتینگ  را داشته باشند و سازمان‌های غیر انتفاعی از تجربه این دانشجویان در اجرای کمپین‌های گوگل ادز خود استفاده کنند.

توجه داشته باشید که شرکت کردن در NMI به معنای اجرای یک پروژه واقعی است و اگر قصد ثبت‌نام در آن را دارید، باید تمام مراحلی که یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در برابر مشتری انجام می‌دهد را طی کنید و مسئولیت آن را بپذیرید؛ پس تنها در صورتی در این برنامه شرکت کنید که زمان و وقت کافی داشته باشید.

به طور کلی در NMI سه دسته از افراد می‌توانند شرکت کنند:

  • سازمان‌های غیرانتفاعی 
  • اساتید و متخصصان 
  • دانشجویان و داوطلبان 

دسته اول: سازمان‌های غیرانتفاعی

برای اینکه بتوانید به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی در برنامه NMI  شرکت کنید باید شرط‌های زیر را داشته باشید.

  • اکانت فعال( not suspended) در گوگل اد گرنت داشته باشید.
  • امکان برگزاری جلسه با دانشجویان و داوطلبان و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مورد نیازشان در مورد اهداف کمپین را داشته باشید.
  • در اختیار قراردادن دسترسی ‌های مورد نیاز manager account به مدت حداقل ۶هفته بر روی اکانت گوگل اد گرنت.
  • در اختیار قرار دادن دسترسی‌های مورد نیاز تیم جهت پیاده‌سازی و تنظیم کانورژن بر روی ابزارهای Google Ads Conversion Tracking و Google Analytics
  • نهایت ۲ الی ۳ روز کاری به درخواست‌های دانشجویان پاسخ دهید.

دسته دوم: اساتید و متخصصان

جهت اجرای یک کمیپن در برنامه NMI ، ابتدا  باید یک متخصص دارای ایمیل دانشگاهی به عنوان (professor or advisor) ، ثبت نام کند و مسئولیت اجرای درست کمپین توسط اعضای تیم با این فرد است.

پس از تایید این فرد (۵ روز کاری زمان می‌برد)، باید یکی از اعضای تیم به عنوان کاپیتان تیم ثبت نام کند و بقیه اعضا می‌توانند یه سرپرستی متخصص و کاپیتان در این تیم ثبت نام کنند ( تعداد اعضای تیم بین ۲ تا ۵ نفر است).

دسته سوم: دانشجویان و داوطلبان

شرایط مورد نیاز دانشجویان جهت شرکت در برنامه NMI  به صورت زیر است

* مدارک مورد نیاز در آزمون‌های زیر را داشته باشند.

* بعد از تایید نهایی کاپیتان تیم، ۷ تا ۱۰  روز کاری زمان می‌برد که گوگل شما را به یک سازمان غیر انتفاعی لینک کند.

* بعد از مشخص شدن موضوع پروژه، کاپیتان تیم دسترسی‌های لازم را به اعضای تیم می‌دهد.

* به عنوان دانشجو باید ۴ مرحله زیر را در NMI طی کنید.

  مرحله اول: شناختن مشتری ( ۱ الی ۲ هفته)

  • با مشتری به صورت مجازی جلساتی جهت شناخت ماموریت و اهداف مارکتینگی آن برگزار کنید.
  • اهدافی که مشتری قصد دسترسی به آن را دارد و استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ فعلی آن‌ را بررسی کنید و گزارشی از مرحله قبل از اجرای کمپین ( pre campaign ) تهیه کنید.

مرحله دوم: ساخت کمپین در راستای دستیابی مشتری به اهدافش( ۱ الی ۳ هفته)

  • طبق اهداف مرحله اول ساخت کمپین را شروع کنید.
  • در مورد برنامه‌های خودتان قبل از هر گونه تغییر با مشتری صحبت کنید.

مرحله سوم: ارزیابی و بهینه سازی پرفورمنس  کمیپن ( ۴- ۵ هفته)

  • کمپین را برای مدت حداقل ۴ هفته ران کنید و در طی این مدت آن را بهینه سازی کنید.
  • آنالیز و بررسی کنید که در این مدت آیا به اهداف مرحله ۱ و ۲ دسترسی پیدا کردید یا خیر.
  • گزارشی از مرحله بعد از کمپین (post campaign) برای مشتری تهیه کنید و در آن جزئیات کمپین و اهداف مارکتینگی را ذکر کنید.

مرحله چهارم: جمع بندی کردن ( ۱ الی ۲ هفته)

  • یک جلسه پایانی با مشتری برگزار کنید و گزارش post campaign را برای آن توضیح دهید تا مشتری بتواند در مورد ادامه پروژه با شما تصمیم بگیرد.
  • از آنها به خاطر فرصتی که برای همکاری برای شما فراهم کردند تشکر کنید.

پس از تکمیل تمام برنامه در پایان مدرکی نیز دریافت خواهید کرد.

 گوگل ادز راهی برای افزایش ترافیک و فروش آنلاین

با استفاده از خدمات گوگل ادز، شما می‌توانید ترافیک و فروش آنلاین خود را بهبود بخشیده و به موفقیت در دنیای تبلیغات آنلاین دست یابید. تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM ما آماده است تا شما را در ایجاد استراتژی‌های کارآمد و بهینه برای تبلیغات گوگل ادز همراهی کند و به شما کمک کند تا به نتایج بهتری دست یابید.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

بازار کار نامناسب؛ عامل اصلی نارضایتی تحصیلی |هفته‌نامه شنبهبازار کار نامناسب؛ عامل اصلی نارضایتی تحصیلی |هفته‌نامه شنبه

سال‌ها از فارغ‌التحصیلی او می‌گذرد. با وجود اینکه مهندسی برق خوانده، اکنون به عنوان کارشناس مارکتینگ در یک شرکت خصوصی استارتاپی کار می‌کند. نامش علیرضاست. وقتی از او درباره مسیر

سئو کلاه سیاه چیست | 13 تکنیک کلاه سیاه که نباید بدونیسئو کلاه سیاه چیست | 13 تکنیک کلاه سیاه که نباید بدونی

سئو کلاه سیاه (Black Hat Seo) به مجموعه روش‌ها و تکنیک‌هایی گفته میشه که هدف اون‌ها دور زدن و فریب دادن گوگل و کسب جایگاه برتر در سریع‌ترین زمان ممکن