سرزمین سئو مقالات سایت CRM اجتماعی چیست؟ مدیریت ارتباط با مشتری شبکه اجتماعی SCRM

CRM اجتماعی چیست؟ مدیریت ارتباط با مشتری شبکه اجتماعی SCRM

CRM اجتماعی چیست؟  مدیریت ارتباط با مشتری شبکه اجتماعی SCRM post thumbnail image


CRM سنتی

پلتفرم سنتی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با هدف حرکت مشتریان از طریق فرآیند فروش تجاری است. اول از همه، بیشتر فروش محور است تا ایجاد ارتباط با مشتری.

این نرم افزار برای مدیریت داده های مشتریان، خودکارسازی فرآیندهای فروش و بازاریابی، نظارت بر رفتار مشتری و ثبت سوابق ارتباطی مناسب است.

CRM اجتماعی

Social CRM از طریق پلتفرم های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و سایر سایت های شبکه با مشتریان ارتباط برقرار می کند.

این رویکرد بر ایجاد ارتباطات اجتماعی قوی با مشتریان بالقوه و ایجاد اعتماد قبل از فروش متمرکز است. Social CRM خدمات مشتری بهتر، مکالمات 1 به 1، بازاریابی و تجزیه و تحلیل متن (نظارت رسانه های اجتماعی) را برای تعامل بهتر مدیریت می کند.

تغییر از CRM سنتی به CRM اجتماعی

اعتماد مصرف کننده، پایداری و سودآوری بلندمدت یک کسب و کار را تعیین می کند. رویکرد مبتنی بر داده به تنهایی دیگر برای رونق در بازار رقابتی کافی نیست. مشتریان اکنون به دنبال خدمات شخصی و تعامل انسانی در تمام پلتفرم ها هستند.

برای تاثیرگذاری بیشتر در این سناریو، باید استراتژی های تجاری خود را تغییر دهیم. بنابراین، تغییر از سنتی به اجتماعی اجتناب ناپذیر شده است. در اینجا یک مقایسه انتقادی بین این دو وجود دارد.

نقش های سازمانی

در CRM سنتی، کل فرآیند حول کیفیت داده های مشتری و وظایف بعدی که به یک بخش یا مدیر خاص اختصاص داده می شود، می چرخد.
این یک رویکرد داده محور است، بنابراین داده های با کیفیت خوب برای تبدیل سرنخ ها به فروش ضروری است.

Social CRM بر کیفیت محتوای ارگانیک یا پولی که به مشتریان بالقوه می رسد تمرکز دارد و تیم از این پایگاه داده برای ایجاد تعامل استفاده می کند.

نقش های مدیریتی

تاریخچه داده های مشتری ذخیره شده در یک CRM سنتی به کمپین های بازاریابی پاسخ می دهد.
Social CRM سوابق ایجاد شده توسط مشتریان را در زمان واقعی ردیابی می کند. این داده ها به برنامه ریزی پروژه ها، کمپین های بازاریابی و محتوای جذاب کمک می کند.

تابع

نرم افزار CRM سنتی برای فروشندگان به طور پیش فرض گردش کار را برای سازمان تنظیم می کند و هر مرحله از فرآیند را تعریف می کند.
CRM اجتماعی یک رویکرد مکالمه است. گردش کار کسب و کار و نه. مراحل به فعالیت مشتری در پلتفرم های اجتماعی بستگی دارد.

کانالهای ارتباطی

CRM سنتی از فرآیند تجاری استاندارد ارسال ایمیل، اعلان ها و خبرنامه ها پیروی می کند.
CRM اجتماعی بر اساس درخواست مشتری در تعامل 1 به 1 با مشتریان است. آنها کمپین ها را بر اساس فعالیت مشتریان بالقوه تعریف می کنند.

CRM اجتماعی بر CRM سنتی غالب است

CRM اجتماعی روشی است که بر روابط، راه حل ها و تعامل با مشتری تمرکز می کند که نه تنها ارتباطات فروش را ردیابی می کند، بلکه سابقه تعامل را از طریق پلتفرم های اجتماعی نیز حفظ می کند.

مزایای اجتماعی CRM

رشد کسب و کار

نرم افزار اجتماعی CRM به VAR ها درک بهتری از مشتریان بر اساس جمعیت شناسی، سلیقه و رفتار خریدشان ارائه می دهد. این به افزایش بهره وری و ایجاد استراتژی های سفارشی برای کمپین های بازاریابی کمک می کند.

مدیریت تیم فروش

مدیریت تیم فروش بخشی جدایی ناپذیر از CRM اجتماعی است که به کاربران کمک می کند تا سرنخ های موثری را شناسایی کنند که احتمال تبدیل آنها بیشتر است. این به ایجاد یک قیف بهینه، ساده سازی فروش و بهبود فرآیند فروش کمک می کند.

مدیریت مخاطبین

ابزارهای اجتماعی CRM اطلاعات تماس مانند نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن، حساب رسانه های اجتماعی و سایر جزئیات حیاتی را ذخیره می کنند. این به کاربران اجازه می دهد تا اطلاعات مشتری را جمع آوری کرده و به خوبی سازماندهی کنند.

شفافیت نیازهای مشتری را تضمین می کند

CRM اجتماعی راهی برای ارتباط مستقیم با مشتریان شماست زیرا به آنها آزادی عمل می دهد تا نوع خدمات و محصولات بداهه ای را که از کسب و کار شما انتظار دارند بیان کنند.

دسترسی به جزئیات حیاتی و برنامه ریزی استراتژی های آینده خود بر اساس نیازهای کاربر آسان می شود.

ارائه خدمات بهتر به مشتریان

بازخورد ستون فقرات تجارت در عصر مدرن است. نظرات یا توییت های منفی می تواند بر ارزش برند تأثیر بگذارد.

نرم‌افزار Social CRM داده‌های بی‌درنگ مشتری را در اختیار تیم ارتباط با مشتری قرار می‌دهد، که به آن‌ها کمک می‌کند به شیوه‌ای شخصی‌تر بر پرسش‌های مشتری غلبه کنند.

برای بخش‌های بازاریابی، فروش و خدمات مشتری، CRM اجتماعی می‌تواند به تولید سرنخ‌های بیشتر کمک کند که به مشتریانی شادتر و راضی‌تر تبدیل می‌شوند که به سفیران برند برای یک سازمان تبدیل می‌شوند. این می تواند درک دسترسی و درک برند را تغییر دهد، در حالی که دسترسی به اطلاعات جدید در مورد رفتار و نظرات مشتری را فراهم می کند.

1. در پلتفرم های آنلاینی که مشتریان از آنها استفاده می کنند، پشتیبانی مشتری ارائه دهید.
2. تعامل و تعامل با مشتریان در زمان واقعی
3. حل سریع مسائل با نظارت بر رسانه های اجتماعی برای شکایات
4. افزایش تعامل و تعمیق روابط با مشتری

Leave a Reply

مطالب مرتبط

اجباری پژو 309 GTi در حالی که بریتانیایی ها طرفدار پژو می شوند!اجباری پژو 309 GTi در حالی که بریتانیایی ها طرفدار پژو می شوند!

خودروهای پژو جزء لاینفک فرهنگ رانندگی و بازی در کشور ما هستند. با این حال، ایران تنها کشوری در جهان نیست که خودروهای پژو در آن مورد احترام هستند. در

۱۱ ترند توسعه وب‌ در سال 2023، پیش بینی کارشناسان و داده‌ها۱۱ ترند توسعه وب‌ در سال 2023، پیش بینی کارشناسان و داده‌ها

اینترنت، این انقلاب صنعتی سوم، در سال 1983 متولد شد. و امروز بیش از 1.58 میلیارد وب سایت و تقریباً 5 میلیارد کاربر روزانه در اینترنت وجود دارد. با پیشرفت