سرزمین سئو مقالات سایت 7 گام نوشتن متن تبلیغ گوگل ادز برای گرفتن بیشترین کلیک

7 گام نوشتن متن تبلیغ گوگل ادز برای گرفتن بیشترین کلیک

7 گام نوشتن متن تبلیغ گوگل ادز برای گرفتن بیشترین کلیک post thumbnail image


نوشتن یک متن تبلیغاتی قوی در گوگل ادز، در ظاهر کار سختی نیست؛ اما برای انجام درست آن باید هم توانایی و هم خلاقیت و دانش را باهم ترکیب کنید.

باید برای نوشتن متن تبلیغات در گوگل، محدودیت تعداد کاراکتر را در نظر بگیرید و همیشه به نیاز و تجربه کاربر فکر کنید.

هنگام نوشتن متنی یا کپی تبلیغات گوگل، لازم است که بر کمپین تبلیغاتی خودتان نظارت کامل داشته باشید و داده‌های آن را تجزیه‌وتحلیل کنید، تا بتوانید اصلاحات مورد نیاز را به‌موقع بر روی آن انجام دهید.

یک متن تبلیغاتی جذاب و موثر، نه‌تنها توجه افراد را به خود جلب می‌کند، بلکه باعث می‌شود که کاربران بر روی تبلیغات شما کلیک کنند و با آن تعامل داشته باشند. این یعنی افزایش نرخ کلیک – click through rate و در نهایت افزایش درآمد.

در این نوشته شما را با نحوه نوشتن متن تبلیغ گوگل ادز آشنا می کنیم . نوشتنی متونی که بتوانید ترافیک و تبدیل‌ها را افزایش دهد و شما را به اهداف بازاریابی خودتان نزدیکتر کند.

 

 

متن تبلیغ گوگل ادز چیست؟

متن گوگل ادز نوشته‌ای است که در تبلیغات منتشر شده از طریق این پلتفرم پرطرفدار ظاهر می‌شود.

این متن برای جذب مشتریان جدید و تشویق آن‌ها به کلیک بر روی آگهی برای کسب اطلاعات بیشتر یا انجام یک اقدام خاص، مانند خرید یا ثبت نام در یک سرویس، طراحی شده است.

یک متن تبلیغ باید مختصر، قانع‌کننده و مرتبط با کوئری جستجوی کاربر باشد و یک CTA جهت دریافت پاسخ مناسب از سوی مخاطب هم داشته‌باشد.

ایجاد یک متن خوب و موثر تبلیغ در گوگل ادز برای موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین بسیار مهم است؛ زیرا به‌طور مستقیم بر عملکرد تبلیغ شما و افزایش احتمال دستیابی به اهداف بازاریابی تاثیر مستقیم می‌گذارد.

 

آشنایی با انواع متن تبلیغاتی در گوگل ادز

همانطور که در بلاگ آشنایی با انواع متن تبلیغ در گوگل ادز گفتیم؛ متن تبلیغات در گوگل ادز به دو دسته کلی

  • تبلیغات سرچ ریسپانسیو
  • تبلیغات سرچ داینامیک

تقسیم‌بندی می‌شود. هرکدام از این نوع متن‌ها، ویژگی‌ها و مزایای مختص خود را دارند که در ادامه برای یادآوری با هم مروری کوتاه خواهیم کرد.

 

تبلیغات جستجوی داینامیک

  • این نوع تبلیغات گوگل به‌طور خودکار هدینگ‌های تبلیغاتی و صفحات فرود را براساس محتوای یک وب‌سایت تولید می‌کند.
  • در این نوع تبلیغات متنی، به‌جای استفاده از کلمات کلیدی خاص، از فناوری کرالینگ ارگانیک گوگل برای تطبیق کوئری‌های کاربر با صفحات مرتبط در وب‌سایت تبلیغ‌کننده استفاده می‌شود.
  • زمانی‌که کوئری جستجوی کاربر، ارتباط نزدیکی با محتوای وب‌سایت تبلیغ‌کننده داشته باشد، گوگل به‌صورت پویا یک هدلاین و صفحه فرود برای آگهی ایجاد و آن را مرتبط با جستجوی کاربر می‌کند.
  • این نوع تبلیغات متنی گوگل برای کسب‌وکارهایی که موجودی‌های زیاد یا دائما در حال تغییر دارند، مفید است؛ زیرا می‌تواند به جذب ترافیک مرتبط برای طیف گسترده‌ای از محصولات یا خدمات، بدون نیاز به ایجاد فهرست کلمات کلیدی جداگانه برای هر مورد کمک کند.
  •  تبلیغات جستجوی داینامیک، می‌تواند یک ابزار ارزشمند برای پُرکردن شکاف‌های موجود در کمپین‌های هدفمند کلمه کلیدی و گرفتن کوئری‌های جستجوی منحصر‌به‌فرد و طولانی باشد.

تبلیغات جستجوی ریسپانسیو

تبلیغات جستجوی ریسپانسیو، یکی دیگر از انواع کمپین گوگل ادز است که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا چندین عنوان و توضیحات را برای تبلیغات خود وارد کنند. پس‌از آن، فناوری یادگیری ماشین (machine learning) گوگل، به‌طور خودکار ترکیب‌های مختلفی از آن‌ها را آزمایش می‌کند تا موثرترین تبلیغ برای هر کاربر مشخص شود.

این رویکرد باعث می‌شود که تبلیغ، با کوئری‌های جستجوی خاص و کانتکست کاربر سازگار شود و احتمال ارائه تبلیغات مرتبط و قانع‌کننده به مخاطبان هدف افزایش یابد.

  • در تبلیغات جستجوی ریسپانسیو، تبلیغ‌کنندگان اجازه دارند که حداکثر ۱۵ عنوان و ۴ توضیح یا دیسکریپشن مختلف را وارد کنند، که گوگل ادز از آن‌ها برای ایجاد ترکیب‌های تبلیغاتی متنوع استفاده می‌کند.
  • انعطاف‌پذیری تبلیغات ریسپانسیو، امکان شخصی‌سازی و بهینه‌سازی بیشتر محتوای تبلیغاتی و همچنین توانایی آزمایش استراتژی‌های مختلف پیام‌رسانی را برای تعیین موثرترین رویکرد برای تعامل با مخاطبان هدف فراهم می‌آورد.
  • این نوع متن تبلیغاتی گوگل ادز، برای بهبود عملکرد تبلیغات با ارائه پیام‌های مناسب‌تر و مرتبط‌تر به کاربران طراحی شده‌ است و احتمال کلیک‌ها و تبدیل‌ها را افزایش می‌دهد.
  • تبلیغات ریسپانسیو گوگل برای آن‌هایی که به‌دنبال ساده‌سازی فرآیند ایجاد و مدیریت تبلیغات هستند و در عین حال می‌خواهند تاثیر کمپین‌های گوگل ادز خود را به حداکثر برسانند، بسیار مناسب است.

 

بهترین روش های نوشتن تبلیغات متنی برای گوگل ادز

برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی موفق گوگل، هیچ نسخه ثابت و رویکرد یکسانی وجود ندارد. برای همین شما باید کمپین خودتان را متناسب با نیازها، بازار هدف، میزان رقابت و مخاطبان هدف خودتان تنظیم کنید.

برای همین، قصد داریم به ساده‌ترین شکل، بهترین روش‌های نوشتن متن تبلیغ گوگل ادز را به شما آموزش دهیم.

1 – متن تبلیغات گوگل ادز را با عبارت جستجو مطابقت دهید

کلمات کلیدی نقش مهمی در تبلیغات جستجویی دارند. اگر می‌خواهید تبلیغات شما عملکرد خوبی داشته باشند، باید بدانید چه کلمات کلیدی را باید هدف قرار دهید. برای این کار انجام تحقیق کلمات کلیدی ضروری است.

 

متن تبلیغات گوگل ادز باید با عبارت جستجوی (search term) مورد استفاده مخاطبانتان نیز مطابقت داشته باشد. اما چرا این موضوع مهم است؟

استفاده از کلمه کلیدی یا عبارت جستجو در متن تبلیغ، به هم‌راستایی آن با انتظارات یا نیازهای کاربران و مشتریان هدف کمک می‌کند و به آن‌ها نشان می‌دهد که تبلیغ شما همان چیزی است که به دنبالش هستند.

این اقدام، امتیاز تبلیغات گوگل شما را نیز افزایش می‌دهد. وجود کلمه کلیدی در متن تبلیغاتی، به موتور جستجو نشان می‌دهد که آگهی متنی شما با هدف جستجو مرتبط است.

امتیاز کیفیت تبلیغات بالا، حتی هزینه هر تبدیل شما را بهبود می‌بخشد و بازده کلی سرمایه‌گذاری کمپین تبلیغاتی گوگل را بالا می‌برد.

به‌همین دلیل است که بهترین متن تبلیغ در گوگل ادز همیشه شامل کلمات کلیدی در عنوان یا توضیحات است. البته به یاد داشته باشید که فقط یک بار از کلمات یا عبارات کلیدی در متن تبلیغ خود استفاده کنید و بقیه کاراکترها را برای توصیف آن به کار بگیرید.

 

2 – آنچه که شما را منحصر‌به‌فرد می‌کند، برجسته کنید

اگر یک کلمه کلیدی خاص، ترافیک زیادی داشته باشد، به‌طور حتم رقابت سختی برای آن وجود دارد؛ زیرا هر کدام از برندهای مرتبط با آن، تلاش می‌کنند که سهم بیشتری از ترافیک و تبدیل این کلمه کلیدی را از آن خود کنند.

برای این‌که در چنین شرایطی از رقبای خود جلوتر بمانید و نرخ کلیک (CTR) تبلیغات گوگل خود را افزایش دهید، باید به فکر برجسته‌کردن آنچه که محصول یا خدمات شما را منحصر‌به‌فرد می‌کند، باشید؛ مثلا آیا سیاست مرجوعی انعطاف‌پذیری دارید؟ آیا ارسال رایگان و سریع ارائه می‌دهید؟ چه چیزی شما را از سایر کسب‌وکارهای موجود در حوزه خود متمایز می‌کند؟

پیشنهاد می کنیم برای داشتن آشنایی بیشتر بلاگ راتین درباره نرخ کلیک را بخوانید.

همچنین می‌توانید بررسی کنید که تبلیغ‌کنندگان دیگر در تبلیغات گوگل موجود برای کلمات کلیدی که برای آن‌ها پیشنهاد می‌دهید چه نوشته‌اند. سپس، یک چیز خاص را به متن تبلیغ گوگل ادز خود اضافه کنید تا  در چشم کاربران برجسته‌تر شود.

3 – برای متن تبلیغ گوگل ادز، از یک CTA مناسب استفاده کنید 

هدف اصلی و همیشگی تبلیغات، تشویق مصرف‌کنندگان به انجام یک کار خاص است.

یک راه عالی برای ترغیب افراد به انجام این کار، استفاده از یک کال تو اکشن قدرتمند است. این استراتژی به کاربران می‌گوید که در مرحله بعد چه کاری باید انجام دهند. همچنین برای آن‌ها مشخص می‌کند که وقتی روی تبلیغ شما کلیک کنند، چه انتظاری باید داشته باشند.

بنابراین، نوشتن یک CTA عالی فقط نرخ کلیک تبلیغات گوگل شما را افزایش نمی‌دهد، بلکه می‌تواند با کاهش کلیک‌های نامربوط، در هزینه‌های تبلیغات شما نیز صرفه‌جویی کند.

برای تسلط به طراحی و نوشتن یک CTA‌جذاب و موفق  می توانید مقاله کال تو اکشن چیست را مطالعه کنید.

برای شناسایی CTAهای مناسب خود، می‌توانید از تست‌های اسپلیت یا تست A/B استفاده کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مزایای محصول خودتان را در آن برجسته کنید و احساسات مخاطب را در نظر بگیرید.

در نهایت، باید کال تو اکشن‌هایی را انتخاب و آزمایش کنید که با اهداف شما مرتبط هستند. انواعی از اکستنشن های گوگل ادز برای نوشتن CTA مناسب وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید.

 

 

4 – روی نتیجه‌ای که می‌خواهید، تمرکز کنید

بیشتر کسب‌وکارها چندین محصول را ارائه می‌دهند. اما نوشتن یک متن تبلیغاتی به‌صورتی که از طریق آن سعی در فروش همه محصولات خود داشته باشند، هرگز ایده خوبی نیست، به‌ویژه زمانی که کاربر آنچه را که می‌خواهد، در عبارت جستجو مشخص کرده باشد.

وقتی متن تبلیغ گوگل ادز شما بر روی خواسته‌های کاربر متمرکز می‌شود، سردرگمی او را به حداقل می‌رساند و شانس تبدیل را افزایش می‌دهد؛ بنابراین، متن تبلیغات گوگل ادز و صفحه فرود شما باید بر آنچه کاربر به آن علاقه دارد، تمرکز کند.

پس به‌جای گنجاندن همه ویژگی‌های محصولات خود در یک آگهی، از گروه‌های تبلیغاتی گوگل برای ایجاد کمپین‌های متعدد با هدف جستجوی مختلف استفاده کنید. با این روش شما این امکان را دارید که از هر گروه برای ترویج یک محصول پیشنهادی بهره بگیرید. سپس می‌توانید چندین آگهی جستجوی ریسپانسیو را در زیر گروه‌های تبلیغاتی مختلف ایجاد کنید.

البته شما باید برای هر گروه تبلیغاتی، یک صفحه فرود مجزا هم بسازید. اما به یاد داشته باشید که یک صفحه فرود همیشه باید منعکس‌کننده هدف تبلیغ باشد. در غیر این‌صورت به فرایند تبدیل مشتری آسیب می‌زند؛ بنابراین، مطمئن شوید که صفحه فرود، همان محصول و پیشنهادات ذکرشده در آگهی را ترویج می‌کند.

5 – از اعداد، و از بیان قیمت‌ها استفاده کنید

گنجاندن اعداد و قیمت‌ها در متن تبلیغ در گوگل ادز، یکی از موثرترین راه‌ها برای متمایزکردن تبلیغ شماست. آوردن اعداد و اضافه کردن قیمت، توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند.

به‌عنوان مثال، اگر یک کسب‌وکار ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب هستید، به‌جای این‌که بگویید ارزان‌ترین خدمات را ارائه می‌دهید، به نقطه شروع قیمت‌های خود اشاره کنید. یا می‌توانید امتیازی را که مشتریان به محصول یا خدمات شما داده‌اند، ذکر کنید.

 

6- شرایط فروش و پیشنهادات خود را ترویج کنید

برجسته‌کردن شرایط فروش و پیشنهادات جذاب شما یکی دیگر از نکات مفیدی است؛‌که می‌توانید در متن تبلیغات گوگل ادز به کار بگیرید.

مصرف‌کنندگان معمولاً برای تصمیم‌گیری در مورد محصولات و خدمات کسب‌وکارها، قیمت‌های آن‌ها را مقایسه می‌کنند. بنابراین یک پیشنهاد خوب که بتواند در هزینه مشتریان صرفه‌جویی کند، می‌تواند آن‌ها را جذب و متقاعد به خرید کند.

 

7- تبلیغات خود را به‌روز نگه دارید

متن تبلیغ در گوگل ادز خود را به‌طور به‌روز کنید. لینک‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همچنان با تبلیغات شما مرتبط هستند.

به‌عنوان مثال، اگر اولین تبلیغ کمپین گوگل ادز شما دارای پروموشن بود، مطمئن شوید که این پیشنهاد هنوز فعال است. درغیراین‌صورت، متن آگهی خود را به‌روز کنید؛ زیرا اگر کاربران بر روی تبلیغ شما کلیک کنند و متوجه شوند که دیگر در دسترس نیست، به احتمال زیاد ناامید می‌شوند و این مسئله به نرخ تبدیل و اعتبار برند شما آسیب می‌زند.

علاوه‌بر به‌روز نگهداشتن تبلیغات، لازم است که صفحات فرود را نیز مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که همچنان مرتبط هستند.

یک نکته خیلی مهم درباره کلمات کلیدی در صفحه فرود 

نوشتن محتوای کپی تبلیغات خوب خیلی مهم است اما نمی‌توان تمرکز را تنها معطوف به آن کرد. صفحه فرود شما نیز باید هدف جستجو و کلمات کلیدی موجود در نسخه تبلیغاتی شما را منعکس کند.

اگر در گروه ادز خود مجموعه‌ای از کلمات را دارید، بیشترین میزان استفاده از آن مجموعه کلمات را در عنوان صفحه فرود یا تایتل لندینگ پیج خود داشته باشید.

بقیه کلمات کلیدی دیگر را نیز به طور طبیعی در داخل محتوای گوگل ادز در داخل صفحه فرود به کار ببرید. منظور ما از طبیعی، تکرار نهایت یکبار به ازای هر 200 کلمه است.

حرف آخر

اگر متن تبلیغ شما متقاعدکننده و واضح باشد، تبلیغات گوگل می‌تواند تاثیر زیادی در جذب مخاطبان هدف و افزایش نرخ تبدیل داشته باشد؛ بنابراین با:

  • درک اصول نوشتن متن تبلیغ گوگل ادز
  •  استفاده از کلمات کلیدی مرتبط
  •  تنظیم پیام برای مخاطبان هدف

می‌توانید یک متن تبلیغاتی تاثیرگذار ایجاد کنید که نه‌تنها توجه افراد را به خود جلب می‌کند، بلکه باعث افزایش ترافیک می‌شود و به موفقیت برنامه بازاریابی شما کمک می‌کند.

با یک رویکرد استراتژیک برای ایجاد محتوای تبلیغاتی جذاب، این فرصت را خواهید داشت که اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز را به حداکثر برسانید و به اهداف خودتان در بازار رقابتی آنلاین دست یابید.

 

مطالب مرتبط

استراتژی بازاریابی محصول جدید؛ دیدگاه محصول در بازاریابیاستراتژی بازاریابی محصول جدید؛ دیدگاه محصول در بازاریابی

بسیاری از کسب‌وکارها، آن‌قدر روی ساخت محصول متمرکز می‌شوند که بازاریابی آن را فراموش می‌کنند. همین امر سبب می‌شود که ارتباط ضعیفی بین محصول و بازار هدف برقرار شود و

داستان یک پیشنهاد راتینی برای سایت سازمان امور مالیاتی کشورداستان یک پیشنهاد راتینی برای سایت سازمان امور مالیاتی کشور

این روزها که چه عرض کنم در دو سه سال اخیر مدام صحبت از اداره محترم دارایی و مالیات است. مدام بر تعداد مودیان افزوده می شود و شناسایی مودیان

افزایش ترافیک سایت با کمک شبکه های اجتماعی |هفته‌نامه شنبهافزایش ترافیک سایت با کمک شبکه های اجتماعی |هفته‌نامه شنبه

استفاده از شبکه های اجتماعی، یکی از بهترین راه ها هم برای افزایش ترافیک و هم برای فروش بهتر محصولات یا خدمات شماست بخشی از فرایند سئو، دریافت و افزایش