سرزمین سئو دسته‌بندی نشده 4 نکته برای اینکه چگونه یک متخصص سئو حرفه ای انتخاب کنیم

4 نکته برای اینکه چگونه یک متخصص سئو حرفه ای انتخاب کنیم

4 نکته برای اینکه چگونه یک متخصص سئو حرفه ای انتخاب کنیم post thumbnail image


زمانی که قصد دارید یک سایت برای کسب و کار خودتان داشته باشید، حتما لازم نیست برای اداره کردن و بهینه سازی وب سایت در زمینه سئو تبدیل به یک متخصص شوید. شما می‌توانید یک متخصص سئو سایت حرفه‌ای انتخاب کنید که بتواند با بهینه سازی سایت شما، رتبه آن را بهبود بخشیده و کاربران فعال شما را افزایش دهد.  اما زمانی که صحبت از انتخاب یک متخصص سئو می‌شود، ممکن است در معرض پیشنهادات و گزینه‌های بسیار زیادی قرار بگیریم. 

چگونه می‌توانیم بهترین متخصص سئو را برای یک پروژه بهینه سازی سایت انتخاب کنیم؟

نحوه انتخاب متخصص SEO

در حال حاضر بسیاری از افراد و شرکت‌ها در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سئو کار می‌کنند و هر یک ادعاهایی دارند که ممکن است تنها در حد همان ادعا باشد. انتخاب متخصص سئو باید با دقت و ظرافت بالایی انجام پذیرد و به این منظور حتما به یک مصاحبه حضوری یا غیر حضوری مفصل احتیاج دارید. در صورتی که متخصص سئو را به درستی انتخاب نکنید،‌ 

ممکن است به دلیل بهینه سازی سایت به صورت غیر اصولی یا استفاده از تکنیک‌های میانبر، گوگل سایت شما را جریمه کرده و در درازمدت آسیب غیر قابل جبرانی به آن وارد کند.

یکی از اولین نکاتی که در مورد انتخاب متخصص سئو باید مورد استفاده قرار دهید این است که از او بخواهید یک گزارش از وضعیت کنونی سایت به شما ارائه کرده و برای بهبود وضعیت آن، پیشنهادات خود را مطرح کند.

 با بررسی پاسخ‌های او تا حد زیادی می‌توانید متوجه شوید که چقدر در این زمینه تجربه و تبحر دارد. البته هنوز نکات زیادی هست که برای انتخاب متخصص سئو سایت باید به آن توجه کنید.

3 اشتباه که در هنگام انتخاب متخصص سئو انجام می‌دهیم؟

همانطور که گفتیم انتخاب متخصص سئو برای بهینه سازی وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است و هر گونه اشتباه در این پروسه ممکن است سایت را با خسارت مواجه کند. در ادامه با مهم‌ترین اشتباهاتی که ممکن است در حین انتخاب سئوکار، انجام دهید آشنا می‌شویم.

 

جستجو برای راه میانبر

مهم‌ترین اشتباهی که سئوکار سایت می‌تواند مرتکب شود این است که برای افزایش بازدید، کلیک و کاربران خود به دنبال راه میانبر در سئو باشد. بسیاری از متخصصان سئو با تکنیک‌های میانبر موسوم به کلاه سیاه  برای مدت  کوتاهی سایت شما را در رتبه بالا قرار می‌دهند. کاری که این افراد انجام می‌دهند دور زدن الگوریتم‌های گوگل است و دیر یا زود منجر به جریمه شدن سایت توسط گوگل می‌شود. 

در نتیجه این جریمه سایت شما به آخرین صفحات سرچ نزول پیدا کرده و عملا از موتور جستجو حذف می‌شود.

استفاده از گوگل برای انتخاب متخصص سئو

یکی دیگر از متداول‌ترین اشتباهاتی که مدیران سایت‌ها در هنگام انتخاب متخصص سئو مرتکب می‌شوند، صرفا توجه به نتایج گوگل است. بسیاری تصور می‌کنند با سرچ کردن کلمه کلیدی‌هایی مثل متخصص سئو، SEO،‌ آژانس سئو، بهترین شرکت سئو و … می‌توانند واقعا بهترین متخصص را پیدا کنند. 

در نگاه اول به خاطر حیطه کاری این افراد ممکن است این کار منطقی به نظر برسد؛ اما باید توجه داشت که بسیاری از شرکت‌های معتبر سئو ممکن است برای بالا رفتن صفحه خود زمان کافی نداشته باشند و بیشتر سایت مشتریان را بهبود ببخشند. 

بنابراین اگرچه سرچ گوگل تا حد زیادی می‌تواند در زمینه انتخاب متخصص سئو مفید باشد، اما نباید تنها فیلتر شما این گزینه باشد.

برای آشنایی بیشتر با سئو پیشنهاد می کنیم مقاله سئو چیست را مطالعه کنید.

اعتماد به لیست‌های بهترین شرکت سئو

زمانی که بهترین متخصص سئو یا بهترین شرکت سئو را سرچ می‌کنید ممکن است صفحاتی را ببینید که در آن برخی متخصصان به عنوان برترین متخصص پیشنهاد شده‌اند. چنین کلمات کلیدی و لیست‌ها تنها جنبه تبلیغاتی داشته و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

فرایند صحیح برای انتخاب متخصص سئو

برای انتخاب بهترین متخصص سئو بهتر است یک فرایند را مرحله به مرحله طی کنید تا از درست بودن انتخاب خود اطمینان حاصل کنید. در ادامه بیشتر به این فرایند خواهیم پرداخت.

1. مصاحبه

در قدم اول انتخاب متخصص سئو بهتر است با معتبرترین متخصصان سئو که می‌شناسید ارتباط برقرار کنید. سپس باید با این فرد مصاحبه انجام دهید. 

در این مرحله می‌بایست از سئو کار بخواهید یک گزارش کلی از وضعیت فعلی سایت شما ارائه کند و پیشنهادات خود را برای بهینه سازی آن بگوید. راه حل‌هایی که سئو کار ارائه می‌کند نباید غیر منطقی باشد یا اینکه ادعا کند در مدت کوتاهی می‌تواند سایت شما را در کلمات کلیدی اصلی به رنک 1 گوگل برساند. 

در این مرحله می‌توانید برای شناخت بیشتر فرد، سوالات زیر را از متخصص سئو بپرسید:

  • آیا از ابزارهای وبمستر گوگل استفاده می‌کنید و تکنیک‌های پیشنهادی گوگل را رعایت می‌کنید؟
  • مسیر بهینه سازی وب سایت ما را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
  • به نظر شما چه زمانی می‌توانیم به موفقیت در SEO سایت برسیم؟ برداشت شما از موفقیت در سئو سایت چیست؟
  •  بهترین تکنیک‌های سئو برای سایت ما کدام است؟
  • آیا تا کنون در زمینه کاری سایت ما فعالیت کرده‌اید و رقبای ما را می‌شناسید؟
  •  برای رسیدن به اهداف وب سایت به چه میزان سرمایه گذاری روی سئو  احتیاج است؟
  • در طول پروژه از چه طریق با من ارتباط برقرار می‌کنید و وضعیت سایت را گزارش می‌دهید؟

در این مصاحبه هر گونه علامتی که نشان دهد سئوکار قصد دارد از تکنیک‌های میان بر برای بهینه سازی وب سایت استفاده کند را بررسی کنید.

2. بررسی سوابق

در این مرحله باید از متخصص سئو بخواهید تا سایت‌هایی که با آنها همکاری کرده است را با شما در میان بگذارد. حتی اگر این امکان وجود دارد می‌توانید با مدیران آن سایت‌ها صحبت کنید و از آنها سوال کنید که فعالیت‌های متخصص تا چه حد توانسته به موفقیت وب سایت آنها کمک کند. 

اصلی‌ترین کاربرد SEO این است که منجر به افزایش آمدن لیدهای فروش و بهره وری سیستم شود.

3. عقد قرارداد و ارائه برنامه‌ها

زمانی که متخصص سئو از هر نظر به تایید شما رسید، باید یک قرارداد کامل با او تنظیم کنید تا هر دو طرف نسبت به مسئولیت‌ها و حقوق خود آشنا شوند. حتی شما می‌توانید از قراردادهای مجازی به منظور سهولت بیشتر این کار استفاده کنید. 

حتما به یاد داشته باشید که تمام انتظارات و برنامه‌های خود را با سئو کار در میان بگذارید. بهترین راه این است که نحوه سوددهی سایت برای خودتان را برای او شرح دهید و رقبای خود را به او معرفی کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله میزان موفقیت در پروژه های سئو  را مطالعه کنید.

4 نکته مهم برای انتخاب متخصص سئو حرفه ای

برای انتخاب متخصص سئو مناسب بهتر است یک سری نکات را رعایت کنید تا با افراد حرفه‌ای همکاری کنید:

  1. در صورتی که سئو برای کسب و کار شما بسیار مهم است، بهتر است از برون سپاری و همکاری با فریلنسرها خودداری کنید؛ چرا که در این صورت رقبای شما نیز همواره فعالیت می‌کنند و شما به یک متخصص سئو تمام وقت احتیاج دارید تا بتوانید وب سایتتان را در وضعیت خوبی نگه دارید.
  2. توجه داشته باشید که صرفا رعایت نکات مهم سئو نمی‌تواند برای شما رتبه خوب به ارمغان آورد و بهتر است این کار را به افراد حرفه‌ای بسپارید.
  3.  بهینه سازی وب سایت و قرار گرفتن در لینک‌های اول گوگل یک فرایند زمانبر است و نباید انتظار داشته باشید که در عرض چند هفته به نتیجه دلخواه برسید. بنابراین اگر کسی ادعا کرد که می‌تواند سریع‌تر شما را به نتیجه برساند باید به او شک کنید.
  4. در صورتی که هزینه‌های سئو سایت برای شما نسبت به درآمد حاصل از آن بیشتر است، باید از یک متخصص سئو مبتدی اما کاربلد کمک بگیرید. همچنین می‌توانید گاهی از شرکت‌های معتبر SEO برای بهینه سازی سایتتان مشاوره دریافت کنید و به مرور نتایج بهتری دریافت کنید.

نحوه قیمت گذاری پروژه های سئو را می توانید در مقاله ساختار قیمت گذاری سئو سایت حرفه‌‌ای ببینید.

حالا یک متخصص سئوی حرفه‌ای انتخاب کنید

بسیاری از نکاتی که بررسی کردیم برای زمانی مناسب است که شما با یک متخصص سئو ارتباط برقرار کرده‌اید و قصد دارید شرایط او برای به عهده گرفتن سئو سایتتان را ارزیابی کنید. 

اما یک متخصص حرفه‌ای سئو را چگونه پیدا کنیم؟ 

به این منظور بهترین کار این است که با شرکت‌های معتبر و حرفه‌ای SEO ارتباط برقرار نمایید. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ راتین با داشتن تیم متخصص سئو از سال 1391 توانسته‌ایم بهینه سازی و تبلیغات آنلاین را برای بسیاری از وب سایت‌های معتبر در طی سال‌ها همراهی مستمر انجام دهیم.
شما هم می‌توانید با کارشناسان آژانس راتین تماس بگیرید یا از طریق وب سایت راتین درخواست مشاوره سئو ثبت نمایید و از خدمات مشاوره رایگان و بررسی وضعیت سایت خودتان بهره ببرید.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چه تاثیری روی سئو دارد؟الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چه تاثیری روی سئو دارد؟

الگوریتم مرغ مگس خوار! چه عنوان عجیبی! اصلا چرا مرغ مگس خوار؟ مرغ مگس خوار برعکس اسمش، یک پرنده خیلی خوشگله که به داشتن سرعت و دقت معروفه. حالا شرکت