سرزمین سئو مقالات سایت 16 قابلیت جدید به گوگل ادز ادیتور در نسخه 2.5 اضافه شد

16 قابلیت جدید به گوگل ادز ادیتور در نسخه 2.5 اضافه شد

16 قابلیت جدید به گوگل ادز ادیتور در نسخه 2.5 اضافه شد post thumbnail image


این روزها و در ماه‌های پایانی سال 2023، گوگل مدام در حال به روزسانی و اعلام آپدیت های مختلف برای موتور جستجوی گوگل و دیگر خدمات آنلاین این غول تکنولوژی بوده‌است.

حالا گوگل چند روز پیش اعلام کرده که ویژگی‌های جدیدی برای ساده‌سازی فرآیند ویرایش، کنترل و بهبود عملکرد کمپین‌ها، برای تبلیغ‌کنندگان گوگل ادز به ادیتور این پلتفرم تبلیغاتی اضافه شده‌اند.

نسخه ۲.۵ گوگل ادز ادیتور با ۱۶ ویژگی و به‌روز‌رسانی جدید، برای تبلیغ کنندگان و در جهت بهبود کارایی کمپین‌هایشان توسط گوگل عرضه شده‌است.

برای اینکه شما هم در جریان این آپدیت گوگل قرار بگیرید؛ خیلی جمع‌وجور و خلاصه نگاهی به این 16 قابلیت جدید گوگل ادز ادیتور انداخته‌ایم.

با 16 ویژگی جدید گوگل ادز ادیتور آشنا شوید!

  • امکان ایجاد لینک‌های عمقی (deep links) برای App Install Ads

حالا شما می‌توانید با استفاده از فیلد URL برنامه، لینک‌های عمقی برنامه را به تبلیغات نصب اپلیکیشن اضافه کنید؛ دقیقا مانند کاری که در App Engagement Ads. انجام می‌شد.

  • Ad Strength Assets به‌صورت خودکار ایجاد شده‌اند

Ad Strength در تبلیغات سرچ ریسپانسیو، Asset های ایجاد شده را به‌طور خودکار به دریافت کرده تا از دقیق بودن نتایج Ad Strength اطمینان حاصل کند.

  • ایجاد بخش Asset source در گزارشات

حالا ستون «Asset source» برای گزارش‌های دارایی در سطح کانال، در سطح گروه دارایی و در سطح آگهی در دسترس است. این ستون به شما اجازه می‌دهد بین دارایی‌های ایجاد شده به‌طور خودکار و دارایی‌های ارائه شده توسط تبلیغ‌کننده، تمایز قائل شوید.

  • اضافه شدن فیلدهای جدید در تبلیغات محصول Discovery

تبلیغات محصول Discovery حالا از فیلدهای اضافی زیر هم پشتیبانی می‌کند:

  1. ویدئو
  2. هدلاین‌ها طولانی
  3. مسیر ۱ (Path 1)
  4. مسیر ۲ (Path 2)
  • تبلیغات ویدیویی درون محتوا (In-feed)

ورژن جدید گوگل ادز ادیتور با تبلیغات ویدیویی درون محتوا برای کمپین‌های Discovery کار می‌کند و ویژگی‌های Discovery و تبلیغات دیسپلی ریسپانسیو را با هم ترکیب خواهد کرد.

  • حالت متنی برای ویدیو های انتخابی

اکنون می‌توانید بین انتخاب‌گر ویدئو و حالت متن در كتابخانه Assetهای ویدیویی جابجا شوید. پیش از این، گوگل ادز ادیتور نسخه 2.4 از یک انتخاب‌گر ویدیو جهت انتخاب ویدیوها برای تبلیغات استفاده می‌کرد. با حالت متنی، می‌توانید مستقیماً ID-های ویدیو را برای انتخاب ویدیو وارد کنید. یعنی سرعت و شخصی‌سازی بیشتر در تبلیغات.

  • تنظیمات Broad Match در سطح کمپین

گوگل ادز ادیتور اکنون از تنظیمات کمپین کلمات کلیدی Broad Match هم پشتیبانی می‌کند.
این قابلیت وقتی برای یک کمپین فعال می‌شود، فقط می‌توان از کلمات کلیدی Broad Match استفاده کرد و هر کلمه کلیدی غیر Broad Match موجود نیز به طور اتومات به Broad Match تبدیل می‌شود.

  • کمپین‌های مشاهده ویدیو

ادیتور گوگل ادز در آپدیت جدید از کمپین‌های مشاهده ویدیو، که کمپین‌های ویدیویی با استراتژی پیشنهاد قیمت Target CPV و تبلیغات ویدیویی چند فرمتی هستند، پشتیبانی می‌کند. هرچند این ویژگی شاید خیلی به درد کسب و کارها و آژانس های ادز ایرانی نخورد.

  • جستجوی تم‌ها در کمپین‌های Performance Max

گوگل ادز ادیتور اکنون با جستجوی تم‌ها در کمپین‌های Performance Max کار می‌کند. این تم‌ها به شما کمک می‌کنند؛ اطلاعات مهمی در مورد جستجوهای مشتریان و موضوعاتی که باعث افزایش نرخ تبدیل برای کسب‌وکارتان می‌شود توسط هوش مصنوعی گوگل به اشتراک بگذارید.

  • ابزار Replace Text برای گروه‌های محصول

 اکنون می‌توانید از ابزار Replace Text برای تغییر متن در تمام قسمت‌های یک دسته محصول استفاده کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید به‌سرعت یک غلط املایی در نام برند گروه‌های محصول خود را در عرض چند ثانیه تصحیح کنید.

  • هدف‌گذاری دستگاه (Device targeting) در کمپین‌های Discovery

در ورژن 2.5 می‌توانید هدف‌یابی شرکت ارائه‌دهنده خدمات موبایل و تنظیمات قیمت دستگاه در سطح کمپین برای دسکتاپ، تلفن همراه، تبلت و تلویزیون را در کمپین‌های Discovery فعال کنید. البته برای تنظیمات پیشنهاد، تنها مجاز به تغییرات بین ۰٪ و ۱۰۰-٪ است.

  • تنظیمات برند برای کمپین‌های جستجو (Search) و PMax

اکنون گوگل ادز ادیتور از تنظیمات برند برای کمپین‌های Search و Performance Max پشتیبانی می‌کند، به‌خصوص:

  1.  محدودیت‌های برند (Brand restrictions) برای کمپین‌های Search
  2.  ایجاد Brand exclusions برای حداکثر عملکرد (Performance Max)
  • قابلیت‌های تبلیغات پویا (Dynamic Search Ads) در PMax

حالا گوگل ادز ادیتور از یکی ویژگی‌ جدید و مرتبط با تبلیغات پویا در کمپین‌های پرفورمنس مکس پشتیبانی می‌کند، از جمله:

  1. افزودن Dynamic Search Ads در کمپین‌های Performance Max
  2. مشخص کردن فیدهای صفحه برای استفاده در کمپین‌های پرفورمنس مکس
  3.  پشتیبانی از تارگتینگ صفحات وب برای asset groups
  • کنترل‌ قالب آگهی برای کمپین‌های Video Reach

اکنون می‌توانید قالب‌های تبلیغاتی که برای کمپین‌های Video reach نشان داده می‌شوند را انتخاب کنید؛ موارد زیر انواع این قالب‌ها در آپدیت جدید هستند:

  1.  تبلیغات در زمان پخش (In-stream)
  2. تبلیغات میان محتوا (In-feed)
  3. تبلیغات کوتاه
  • انتخاب مکان و زبان در سطح اد گروپ ها برای کمپین‌های Demand Gen

اکنون می‌توانید هدف‌گیری زبان و مکان را برای کمپین‌های Demand Gen در سطح گروه تبلیغاتی و Ad Group ها تنظیم کنید.

به یاد داشته باشید که هنگام ایجاد این نوع کمپین فقط می‌توانید سطح هدف را انتخاب کنید و در آینده نمی‌توانید آن را تغییر دهید.

  • ابزار ارتقاء تبلیغات سرچ دینامیک در PMax

شما در نسخه 2.5 گوگل ادز ادیتور می‌توانید وضعیت انتقال هر کمپین را در ابزار ردیابی کنید؛ اما به‌خاطر داشته باشید که گوگل ادز ادیتور تا زمانی که این انتقال به پایان برسد، قابل استفاده نخواهد بود. 

پس از انجام انتقال، این ابزار کمپین‌های پیش‌نویس را دانلود کرده و هرگونه آپگریدهای ناموفق را شناسایی و خطاهایی مانند Asset‌های از دست رفته را مشخص می‌کند. پس از رفع این خطاها، ریکامندها و پیشنهادات بلافاصله اعمال می‌شوند.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

تحصیلات بیشتر می‌تواند باعث افزایش طول عمر و کاهش سرعت پیری شودتحصیلات بیشتر می‌تواند باعث افزایش طول عمر و کاهش سرعت پیری شود

دانشمندان براساس تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های مربوط به 3101 نفر از سه نسل مختلف، مدعی شده‌اند که تحصیل طولانی‌تر نه‌تنها می‌تواند باعث آموزش بهتر می‌شود، بلکه با افزایش طول عمر پیوند دارد

تاثیرات عمیق دیپ ‌فیک‌ها و لزوم تفکر انتقادی در عصر هوش مصنوعیتاثیرات عمیق دیپ ‌فیک‌ها و لزوم تفکر انتقادی در عصر هوش مصنوعی

دیپ ‌فیک‌ها در سراسر جهان تیتر اخبار شده‌اند و به سرعت دارند به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل می‌شوند. اما تاثیرات آن‌ها چیست؟ آیا دیپ ‌فیک‌ها  در سطح شناختی