سرزمین سئو مقالات سایت ماهواره جاسوسی که به مدت 25 سال در مدار زمین گم شده بود دوباره ردیابی شد

ماهواره جاسوسی که به مدت 25 سال در مدار زمین گم شده بود دوباره ردیابی شد

ماهواره جاسوسی که به مدت 25 سال در مدار زمین گم شده بود دوباره ردیابی شد post thumbnail image


یک ماهواره جاسوسی که دهه ها پیش “مفقود” اعلام شده بود، اکنون دوباره پیدا شده است. جاناتان مک داول، اخترفیزیکدان، به داده های نیروی فضایی از کشف مجدد این ماهواره به نام استناد می کند. S73-7 وی در 25 آوریل (6 اردیبهشت) اعلام کرد.

ماهواره دوران جنگ سرد که رسماً بالن کالیبراسیون مادون قرمز (S73-7) نامیده می شود، نزدیک به 61 سانتی متر قطر دارد، طبق گزارش های موجود، نیروی هوایی ایالات متحده آن را در 10 آوریل 1974 با یک ماهواره جاسوسی بسیار بزرگتر به فضا پرتاب کرد. بخشی از برنامه آزمایش فضایی آن است.

بالون این ماهواره قرار بود پس از پرتاب باد شود، اما سیستم آن با مشکل مواجه شد. پس از این مشکل، تیم عملیاتی ماهواره نیز دو بار موفق به ردیابی آن نشدند، یک بار در دهه 1970 و بار دیگر در دهه 1990، زمانی که حسگرهای زمینی دیگر قادر به شناسایی آن نبودند.

برای یک ربع قرن، تحلیلگران اسکادران هجدهم دفاع فضایی، که مسئول ردیابی تمام اشیاء ساخته شده توسط انسان در مدار زمین هستند، هیچ نشانه ای از S73-7 ندیده اند. از دیدگاه آنها، این حباب در دنیای “آشغال های فضایی” گم شده است.

سرانجام، اواخر آوریل گذشته، یک تحلیلگر توانست S73-7 را بر روی داده های حسگر شناسایی کند. همانطور که انتظار می رفت، ماهواره جاسوسی به مدار زمین رفت و اکنون دانشمندان می توانند دوباره آن را ردیابی کنند.

اما چه چیزی باعث می شود که محققان نتوانند این ماهواره را در گذشته ردیابی کنند؟

به گفته دانشمندان، ماهواره S73-7 کوچک است و عمدتاً از مواد غیرفلزی ساخته شده است و شناسایی آن توسط رادارهای زمینی دشوارتر است. علاوه بر این، دانشمندان روزانه بیش از 20000 قطعه را که به دور زمین می چرخند، ردیابی می کنند که روند کشف را دشوارتر می کند.

مطالب مرتبط

آیا هوش مصنوعی تهدیدی برای آینده شغلی شما است؟آیا هوش مصنوعی تهدیدی برای آینده شغلی شما است؟

چند ماه گذشته، شاهد دستاوردهای چشمگیری در حوزه فناوری هوش مصنوعی بودیم. از جمله این دستاوردها، می‌توان به چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT با قابلیت نوشتن مقاله و Stable Diffusion با

ولوو EX30 ساخت چین عرضه شد، خودرویی که ممکن است به ایران بیاید!ولوو EX30 ساخت چین عرضه شد، خودرویی که ممکن است به ایران بیاید!

بسیاری از خودروهای وارد شده به ایران در دوره جدید ساخت چین بود. خودروهایی از برندهای تویوتا، هوندا، آئودی و فولکس واگن ساخت چین به بازار ایران معرفی شده و