سرزمین سئو مقالات سایت استعلام گواهی ICDL – راهنمای مرجع ICDL

استعلام گواهی ICDL – راهنمای مرجع ICDL

استعلام گواهی ICDL – راهنمای مرجع ICDL post thumbnail image


درخواست گواهی ICDL یک ویژگی مهم است که اعتبار آن را نشان می دهد. پس از گذراندن دوره آموزشی ICDL، شرکت در آزمون های تئوری و عملی و کسب نتیجه مثبت می توان گواهینامه ICDL را دریافت کرد. برای این کار ابتدا باید کد استعلام را دریافت کنید. نحوه انجام این کار را در این مقاله شرح داده ایم.

سند Icdl چیست؟

Icdl مخفف عبارت International Computerized Driving License است. ICDL گواهینامه ای است که در ازای دانش و سواد کامپیوتری در هفت مهارت اخذ می شود.

مرجع کامل و جامع آموزش تخصصی ICDL

این مدرک هم از نظر مهارت های عملی محاسباتی و هم از نظر اعتبار آن در جامعه بین المللی مفید و مهم شناخته می شود. به همین دلیل، بسیاری از شرکت ها و سازمان های مختلف برای استخدام متخصصان خود به این مدرک نیاز دارند.

چرا برای گواهی ICDL اقدام کنیم؟

گواهی Icdl کاربردهای زیادی دارد. در زیر تعدادی از مهمترین ویژگی ها و کاربردهای این مدرک ذکر شده است که می تواند انگیزه شما برای دریافت آن باشد.

  • مدارک فنی و حرفه ای در سراسر ایران و 181 کشور دیگر تایید شده است.
  • گواهینامه و گواهینامه فنی و حرفه ای Icdl قابل درخواست است.
  • گواهینامه فنی و حرفه ای Icdl قابلیت و ارزش ترجمه رسمی را دارد.
  • مهارت های Icdl از جمله مهارت های لازم و کاربردی کامپیوتر است.
  • گواهی ICDL برای کار در شرکت های دولتی و خصوصی الزامی است.
  • داشتن کارت مهارت Icdl برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور مهم است.
  • هفت مهارت ICDL در کارهای آکادمیک، کار روزانه، کار آزاد و غیره به کار می رود.
  • داشتن مهارت های ICDL نقش موثری در صرفه جویی در زمان خواهد داشت.

آموزش پیشنهادی: آشنایی با هفت مهارت ICDL + منابع یادگیری این مهارت ها

چگونه گواهی ICDL دریافت کنیم؟

برای اخذ گواهینامه ICDL ابتدا لازم است در دوره آموزشی و آزمون سازمان فنی و حرفه ای شرکت نمایید. البته برای آموزش های مرتبط با Icdl می توانید از دوره های ICDL به غیر از دوره های فنی و حرفه ای استفاده کنید و در صورت رسیدن به حد مطلوب در آزمون شرکت کنید.

پس از اتمام آموزش، آزمون به شما ارائه می شود. این آزمون در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می شود. ابتدا آزمون کتبی برگزار خواهد شد. برای شرکت در آزمون عملی باید در آزمون کتبی نمره 50 را کسب کنید. اگر در آزمون عملی موفق به کسب نمره مثبت شوید، پس از مدتی گواهی ICDL برای شما صادر می شود.

پرس و جو یعنی چی؟

واژه پرس و جو به فرآیندی اطلاق می شود که به منظور افزایش دانش، حل مشکلات و رفع شبهات انجام می شود. هنگامی که ما در مورد جستجوی یک سند خاص صحبت می کنیم، منظور فرآیندی است که ثابت می کند سند واقعی است و اطلاعات مربوط به صاحب سند را نشان می دهد.

چرا باید بپرسیم؟

همانطور که در تعریف پرس و جو اشاره کردیم، پرس و جو می تواند اعتبار سند را تعیین کند. این سوال هم برای دارنده مدرک و هم برای کارفرما مهم است. زیرا با داشتن کد پرس و جو می توان به اعتبار و صحت سند مورد نظر دست یافت.

درخواست مدرک فنی حرفه ای

گواهینامه فنی و حرفه ای ICDL به صورت الکترونیکی صادر می شود. برای دریافت این گواهی ابتدا باید هزینه آن را به صورت آنلاین پرداخت کنید و سپس گواهی را مشاهده و از قسمت استعلام گواهی در وبسایت فنی و حرفه ای پرینت بگیرید.

اصولا برای درخواست گواهینامه مهارت در پرتال فنی و حرفه ای باید کد ملی را داشته باشید و هزینه گواهینامه را پرداخت کنید. در زیر مراحل دقیق درخواست برای کارت مهارت کد ملی برای مدرک ICDL آمده است.

نحوه دریافت کد درخواست گواهی ICDL

برای درخواست گواهی ICDL باید کد درخواست را دریافت کنید. برای این منظور از دستورالعمل زیر استفاده کنید.

دوره آموزشی جامع ECDL از مبتدی تا پیشرفته

  • ابتدا وارد پورتال سازمان فنی و حرفه ای (آدرس.
  • به منوی سرویس بروید.
  • از این منو گزینه پرداخت هزینه صدور گواهینامه را انتخاب کنید.
  • با پر کردن اطلاعات فرم در صفحه هدایت شده می توانید مبلغ مورد نیاز برای صدور گواهی را پرداخت کنید.
  • پس از پرداخت موفق، کد استعلام گواهی مورد نظر به شما نمایش داده می شود.

پیشنهاد مطالعه: در اینجا چند کتاب مطالعه ICDL برای آمادگی امتحان آورده شده است

نحوه درخواست گواهی ICDL با کد درخواست

اکنون که کد استعلام را دریافت کرده اید، می توانید گواهی ICDL خود را درخواست کنید. یک سند ICDL با استفاده از کد ملی و کد پرس و جو استعلام می شود. برای انجام این کار، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

  • به وب سایت پورتال فنی و حرفه ای بروید.
  • از منوی سرویس، گزینه درخواست گواهی را انتخاب کنید.
  • در صفحه باز شده کد کشور و کد استعلام سند (که در مرحله قبل دریافت کردید) را وارد کنید.
  • اکنون روی دکمه جستجو کلیک کنید تا سند مورد نظر به شما نمایش داده شود.
  • می توانید فایل سند را ذخیره کرده یا آن را چاپ کنید.

هزینه های صدور گواهینامه فنی و حرفه ای ICDL

همانطور که گفته شد برای دریافت کد درخواست گواهی ICDL باید آن را پرداخت کنید. این مقدار زیاد نیست. برای اطلاع از این درصد به وبسایت فنی و حرفه ای مراجعه کنید.

آموزش پیشنهادی: آزمون آنلاین icdl – راهنمای آزمون آنلاین icdl

اعتبار گواهی ICDL

گواهی ICDL باطل نمی شود و شما همیشه از آن بهره مند خواهید شد. البته با توجه به رشد سریع در زمینه نرم افزار و کامپیوتر به شما پیشنهاد می کنیم دوره های به روز و جدید کامپیوتر را مشاهده کنید.

ICDL Homeschool Learning

برای دریافت گواهینامه ICDL، باید در هفت مهارت کامپیوتری مهارت داشته باشید. آموزش مهارت های هفت گانه کامپیوتر با مطالعه بروشور و کتاب های کامپیوتری و یا شرکت در دوره های آموزشی آنلاین و حضوری امکان پذیر است. بهترین و کامل ترین آموزش ها در این زمینه را می توانید در سایت آموزشگاه بیابید. آموزش خانه ICDL به شما کمک می کند تا تمام مهارت های کاربردی کامپیوتر را به طور کامل و عملی در برنامه زمانی مورد نظر خود بیاموزید.

راهنمای کامل و تخصصی آموزش Word از ابتدا

مطالب مرتبط

آموزش دسکتاپ GitHub – ویژگی ها و برنامه های این نسخه را بررسی کنیدآموزش دسکتاپ GitHub – ویژگی ها و برنامه های این نسخه را بررسی کنید

امروزه تقریباً همه برنامه نویسان از آماتور گرفته تا حرفه ای برای تعامل و همکاری بیشتر و ایجاد فرصت برای پروژه های گروهی، مدیریت پروژه ها به شیوه ای کارآمد

سئو سایت در تهران برای بهبود رتبه‌ی سایت شماسئو سایت در تهران برای بهبود رتبه‌ی سایت شما

ویژگی‌ها به افراد، کسب‌وکارها و حتی سازه‌ها کمک می‌کنند تا به عنوان نماد یک شهر یا کل کشور تبدیل شوند. برای مثال ورزشگاه آزادی به خاطر گنجایش بالا به عنوان

5 ابزار نوآوری برای موفقیت کسب‌وکارها5 ابزار نوآوری برای موفقیت کسب‌وکارها

نوآوری یکی از عوامل کلیدی در دستیابی به موفقیت در کسب‌وکارها است. استفاده از ابزارهای نوآوری به کارآفرینان و مدیران کمک می‌کند تا ایده‌های جدید را شکل دهند، فرایندها را