سرزمین سئو دسته‌بندی نشده ۶ نکته در مورد نحوه مدیریت شبکه های اجتماعی و سلامت روان

۶ نکته در مورد نحوه مدیریت شبکه های اجتماعی و سلامت روان

۶ نکته در مورد نحوه مدیریت شبکه های اجتماعی و سلامت روان post thumbnail image


 بد نیست نگاهی به میزان استفاده خودمان از شبکه های اجتماعی بیندازیم و ببینیم واقعا چقدر از این سبک زندگی همیشه فعالمان سود می‌بریم؟ 

خیلی از مردم بدون این‌که متوجه شوند، تمام اوقات فراغت خود را صرف چرخ زدن در فضای مجازی می‌کنند؛

و این گردش دائمی اطلاعات به صورت آنلاین، آن‌هم در هر ثانیه از زندگی‌مان ممکن است سطوح جدیدی از احساس ناکافی‌بودن و یا ناکامی را به ما القا کند.

اما واقعیت امر این است که در بیشتر مواقع، قطع ارتباط با فضای مجازی، فقط برای مدتی کوتاه، تاثیر چندان مفیدی نخواهد داشت. 

چه بسا این فاصله‌گرفتن از شبکه های اجتماعی باعث شود دوباره دل‌تنگ شده و به آن بازگردید.

برای همین در این نوشته سعی کرده‌ایم کوتاه و مختصر، در مورد نحوه کنترل میزان استفاده از شبکه های اجتماعی و دلیل ضرورت این کار صحبت کنیم و به شما ۶ راه‌حل کاربردی ارائه داده‌ایم! 

از برنامه‌های ردیاب یا AppTracker‌ها استفاده کنید!

برای نظارت بر میزان زمانی که برای شبکه‌های مجازی صرف می کنید،  یک برنامه ردیاب دانلود کنید. 

با توجه به اطلاعاتی که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار‌می‌دهد، برای برنامه‌هایی که بیشترین زمان را از شما می‌گیرند؛  محدودیت تعیین کنید!

برای خودتان محیط‌های “گوشی ممنوع!” مشخص کنید

در اعتیادآور بودن شبکه های اجتماعی شکی نیست، بنابراین محیط‌هایی را مشخص کنید که در آن اجازه استفاده از تلفن همراه نداشته‌باشید. 

مثلا گوشی موبایل‌تان را در یک اتاق جداگانه شارژ کنید؛ تا قبل از خواب، با خودتان گوشی موبایل به رختخواب نبرید. 

شبکه های اجتماعی را حذف کنید!

اگر از کاربران دائمی شبکه های اجتماعی هستید شاید محدود کردن خودتان، کمی دشوار باشد. 

برای آسان‌تر شدن این مسیر، تمام شبکه های اجتماعی خود را حذف کنید و از آن‌ها فاصله بگیرید! 

بعدها وقتی تصمیم بازگشت مجدد به این برنامه ها را داشتید، دیگر به نبود و استفاده‌نکردن از این برنامه‌ها عادت کرده‌اید!

در لحظه زندگی کنید!

سعی کنید در لحظه و در زمان حال حضور داشته‌باشید. لازم نیست از همه چیز عکس بگیرید و هر چیزی را در شبکه‌های مجازی اشتراک‌گذاری کنید. 

گوشی موبایل را کنار بگذارید! از زمان خود برای در کنار خانواده و دوستان بودن استفاده کنید. 

صفحه “Feed” یا اکسپلور خود را مدیریت کنید!

شبکه های اجتماعی می‌توانند محیط ناسالم و سمی داشته باشند. هرچه که می‌بینید ممکن است به‌صورت آگاه یا ناخودآگاه روی شما تاثیرات مختلفی بگذارد. 

پس پست‌ها و صفحاتی که حتی کم، به شما احساس منفی می‌دهد؛ حذف یا آنفالو کنید. صفحاتی را دنبال کنید که به شما حس آرامش و شادی را انتقال می‌دهند. 

اعلان‌ها را غیرفعال کنید!

فاصله گرفتن از تلفن همراه وقتی دائم زنگ می‌خورد و اعلان‌های مختلف نمایش داده‌می‌شود؛ خیلی سخت است. 

غیرفعال‌کردن اعلان‌های مربوط به شبکه های اجتماعی به شما کمک می‌کند با خیال راحت‌تری از آن‌ها فاصله لازم را بگیرید و استراحت کنید. 

این شش مورد به نکات خوبی در مورد نحوه کنترل میزان استفاده از شبکه های اجتماعی و دلیل ضرورت این کار اشاره می‌کند؛ که خواندن آن‌ها شاید شما و همه ما را وادار کند در روش مصرف و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تجدید نظر کنیم. 

 

منبع : نوشته‌ای از اندرو هاچینسن – مدیر محتوای Social media Today

Leave a Reply

مطالب مرتبط

موفق ترین نمونه‌ کمپین های دیجیتال مارکتینگ در دنیاموفق ترین نمونه‌ کمپین های دیجیتال مارکتینگ در دنیا

در چشم‌انداز دیجیتال امروز، کسب‌وکارها به‌دنبال راه‌های نوآورانه برای ارتباط با مخاطبان هدف خود و ایجاد تعامل معنادار با آن‌ها هستند. کمپین های دیجیتال مارکتینگ به‌عنوان یک ابزار قدرتمند به