سرزمین سئو دسته‌بندی نشده هدف کاربر از جستجو یا search intent چیست؟

هدف کاربر از جستجو یا search intent چیست؟

هدف کاربر از جستجو یا search intent چیست؟ post thumbnail image


زمان مطالعه: 3 دقیقه

30 دی 1402

هر کاربر یا مخاطبی که از موتور‌های جستجو همانند گوگل استفاده می‌کند به دنبال هدفی است که ما به عنوان تولید کننده محتوا و یا متخصص سئو باید به آن سوال یا درخواست به درستی پاسخ دهیم به همین دلیل ما باید با مفهوم Search Intent آشنا باشیم و به خوبی آن را درک کنیم. در این مقاله بصورت جامع به مبحث هدف کاربر از جستجو می‌پردازیم تا بتوانید نسبت به نیاز کاربر صفحات مناسبی را به جایگاه یک گوگل بیاورید.

چرا هدف جستجو در سئو مهم است؟

همانطور که در مقدمه توضیح دادیم در نهایت ما باید بر اساس نیاز کاربر ، محتوا و ساختار صفحه را طراحی کنیم حالا باید بدانیم که دقیقا چه دلایلی هدف جستجو را برای ما بسیار حساس و مهم می‌کند.

  1. نرخ تبدیل کاربر به مشتری
  2. خوانده شدن محتوا تا انتها
  3. نرخ درگیری بالاتر مخاطب با صفحه
  4. بررسی صفحه ما توسط گوگل

در بالا چهار دلیلی که اهمیت هدف جستجو را برای ما مهم می‌کند را گفتیم که موارد گفته شده کاملا بصورت مستقیم در سئوی سایت ما تاثیر دارد.

انواع هدف‌های کاربر از جستجو 

حالا که به اهمیت موضوع پی بردیم باید بدانیم که بصورت کلی کاربرها چه نوع هدف‌هایی دارند که بتوانیم به درستی صفحات و محتوای مورد نیاز کاربر را در آن قرار بدیم که در نهایت باعث بهبود رتبه و بدست آوردن رتبه یک می‌شود.

به دنبال صفحه ای خاص و مشخص (Navigational intent)

اولین نوع کاربر در لیست ما ، کاربرانی هستند که به دنبال یک برند یا محصول خاص هستند و بصورت مستقیم در سرچ خود به موضوعی که نیاز دارند اشاره می‌کنند به عنوان مثال کاربرانی که به دنبال فروشگاه دیجیکالا هستند کیورد (دیجیکالا) را جستجو می‌کنند که می‌تواند برای سایت‌های دیگر ارزشی نداشته باشد و پیشنهاد می‌کنیم اگر استراتژی خاصی ندارید تمرکز خود را روی این نوع کیوردها نگذارید.

دنبال اطلاعات و یادگیری (Informational intent)

نوع دوم کاربرها در سطح اینترنت به دنبال اطلاعات و یادگیری هستند این نوع کاربرها معمولا در مقالات و محتواهای آموزشی تارگت می‌شوند . این نوع محتوا می‌تواند از هر نوع اطلاعاتی باشد. اطلاعات خبری، آموزش نرم‌افزارها و حتی مهارت‎‌هایی مثل آموزش سئو نمونه‌هایی از موضوعاتی است که می توانید برای کاربرانی که به دنبال یادگیری هستند منتشر کنید.

تحقیق قبل از خرید (Commercial intent)

بسیاری از کاربران قبل از خرید محصول یا خدمتی شروع به جستجو در جهت افزایش آگاهی از آن محصول یا محصولات مشابه می‌کنند. به عنوان مثال این نوع کاربر برای دریافت خدمات سئو، بهترین آژانس مارکتینگ ایران را جستجو می‌کند تا بتواند در انتخاب بین آژانس‌های مختلف، انتخاب بهتری داشته باشد.

قصد خرید یا فروش (Transactional intent)

این نوع از کاربر به دنبال محصول است و قصد مستقیم خرید یا فروش آن را دارد که معمولا از پسوندهای خرید، فروش، قیمت، استفاده می‌کنند که شما به عنوان متخصص سئو این کلمات را در صفحه دسته بندی و یا صفحه محصول خود تارگت می‌کنید.

آموزش تعین و تشخیص هدف کاربر از جستجو

حالا که با انواع هدف سرچ کاربر آشنا شدیم باید نسبت به نیاز کاربر صفحات سایت را به درستی تارگت کنیم در ادامه چند مثال از تارگت صحیح صفحات به شما نشان می‌دهیم تا بتوانید به درستی صفحات خود را تارگت کنید و بیشترین نرخ تبدیل را داشته باشید.

نمونه‌ای از Navigational intent :

نمونه‌ای از Informational intent :

نمونه‌ای از Transactional intent:

جمع بندی

در این مقاله به موضوع هدف کاربر از جستجو و روش تارگتینگ صحیح بر اساس نیاز کاربر پرداختیم ، شما با این روش می توانید نرخ تبدیل خود را افزایش بدید و جایگاه های خود را در گوگل کاهش بدید. اگر در هر قسمتی از مقاله سوال داشتید در بخش کامنت و نظرات با تیم آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

میزان موفقیت در پروژه های سئو چگونه تعیین می شود؟میزان موفقیت در پروژه های سئو چگونه تعیین می شود؟

سئو قدرتمندترین و کاربردی‌ترین ابزار برای بازاریابی و برندینگ یک کسب و کار محسوب می‌شود. حتی اگر سئو سایت را به بهترین متخصصان و در این زمینه نیز بسپارید لازم

آشنایی با بازاریابی شخصی سازی شده |هفته‌نامه شنبهآشنایی با بازاریابی شخصی سازی شده |هفته‌نامه شنبه

بازاریابی شخصی سازی شده به این معنی است که استراتژی بازاریابی خود را مطابق با نیاز و راحتی مشتری خود سفارشی کنید. این مفهوم به اسم بازاریابی یک به یک

سئو سایت در تهران برای بهبود رتبه‌ی سایت شماسئو سایت در تهران برای بهبود رتبه‌ی سایت شما

ویژگی‌ها به افراد، کسب‌وکارها و حتی سازه‌ها کمک می‌کنند تا به عنوان نماد یک شهر یا کل کشور تبدیل شوند. برای مثال ورزشگاه آزادی به خاطر گنجایش بالا به عنوان