سرزمین سئو دسته‌بندی نشده نگاهی تحلیلی به مسابقات جام جهانی در ایران و جهان

نگاهی تحلیلی به مسابقات جام جهانی در ایران و جهان

نگاهی تحلیلی به مسابقات جام جهانی در ایران و جهان post thumbnail image


هر رویداد ورزشی بزرگ همیشه با تعداد زیادی کمپین تبلیغاتی از هزاران برند کوچک و بزرگ همراه است. همانطور که می دانید جام جهانی فوتبال به عنوان بزرگترین و مهم ترین رویداد ورزشی محسوب می شود و تقریباً تمام جهان تحت تأثیر این رویداد قرار دارند. با توجه به اینکه جام جهانی بهترین فرصت تماشا است، جای تعجب نیست که هر برندی با هر اندازه بودجه تبلیغاتی سعی دارد در این رویداد بدرخشد و تجارت خود را توسعه دهد. اما آیا دوست دارید بدانید کدام تبلیغات برند در جام جهانی های گذشته موفق بوده و کدام ناموفق بوده است؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا کمپین های تبلیغاتی جام جهانی را با نگاهی تحلیلی تحلیل کنیم.

ابتدا، بیایید نگاهی به برنده ترین تبلیغات تاریخ جام جهانی بیندازیم:

آدیداس “پاسخ” جام جهانی 2018 را ایجاد کرد

اگر ویدیوی کمپین جام جهانی 2018 آدیداس را تماشا کرده باشید، خواهید دید که تعداد فوتبالیست ها، نمادهای فرهنگ پاپ و افراد مشهور در تبلیغات یک و نیم دقیقه ای دیوانه کننده است. آدیداس با استفاده از بزرگترین لحظه در دنیای ورزش به عنوان پس‌زمینه، مدل سنتی کمپین را از طریق داستان سرایی شخصی در این تبلیغ بازنویسی کرد و 56 نفر از تأثیرگذارترین افراد در فرهنگ ورزش جهان از جمله لئو مسی، گابریل ژسوس، کارولین وزنیاکی را گرد هم آورد. ، کارلی کلوس یک تبلیغ بسیار ویژه ایجاد کرد.

آدیداس در این تبلیغ نشان داد که آنها به قدرت تخیل ورزشکاران و استفاده از خلاقیت برای ایجاد تغییر در بازی، زندگی و دنیای خود اعتقاد دارند. در کمپین “پاسخ را بسازید”، آدیداس با هدف الهام بخشیدن به مردم در سراسر فرهنگ ورزشی برای جسور و غیر منتظره بودن و نشان دادن خود واقعی خود تلاش کرد.

داستان های اسنپ چت جام جهانی کوپا90 2018

وقتی صحبت از کمپین های جام جهانی می شود، انتظار داشته باشید که نام شرکت رسانه فوتبال copa90 را در تبلیغات ببینید. این شرکت معتقد است که فوتبال یک زبان جهانی است که به گویش های مختلف صحبت می شود. بنابراین، به عنوان یک راه هیجان انگیز و خلاقانه برای ارتباط با طرفداران جوان در طول مسابقات 2018، Copa90 با اسنپ چت برای انتشار محتوای کاربری جدید و مرتبط با فوتبال (UGC) و جذب بیشتر دنبال کنندگان آنها همکاری کرده است.

در این کمپین از مردم خواسته شد تا با استفاده از فیلتر ویژه copa90 در اپلیکیشن اسنپ چت، استوری های خلاقانه مرتبط با جام جهانی را پست کنند، داستان خود را بنویسند و آن را با جهان به اشتراک بگذارند. کمپین مشترک Snapchat و copa90 امسال به قدری محبوب شد که در 45 روز اول خود بیش از 31 میلیون بازدید و اشتراک به دست آورد.

کوکا کولا پرچم شاد جام جهانی 2014

“پرچم شادی” کمپین تبلیغاتی بزرگ کوکاکولا بود که قبل از بازی افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2014 در مقابل تماشاگران جهانی در زمین فوتبال قرار گرفت. این پرچم که از 192 پانل پارچه نایلونی چاپ شده تشکیل شده بود، برای ارائه یک اثر هنری حماسی به وسعت 3015 متر مربع به هم دوخته شد و آنقدر بزرگ بود که تقریباً تمام سطح زمین چمن را پوشانده بود.

کوکاکولا از سال 1978 به عنوان حامی رسمی جام جهانی شناخته می شود و همواره کمپین های تبلیغاتی جذابی را برای این رویداد تدارک می بیند. پرچم شادی یکی از موفق ترین و مطمئناً بزرگترین کمپین های بازاریابی در تاریخ شرکت کوکاکولا بود که با مشارکت فیفا و کشور میزبان مسابقات 2014 برزیل طراحی و توسط کوکاکولا اجرا شد. .

کوکا در این بنر از تصویر بیش از 200000 هوادار فوتبال استفاده کرده و با یک هنرمند خیابانی برزیلی به نام اسپتو و یک هنرمند آرژانتینی به نام تک همکاری می کند. این پرچم نیز توسط رابرت سیلورز، مخترع فناوری فوتوموزائیک به صورت دیجیتالی تولید شده است.

پپسی آه آفریقا جام جهانی 2010

تبلیغ Pepsi oh Africa یکی از اولین تبلیغات جام جهانی آفریقا در سال 2010 بود که در سراسر جهان به صورت ویروسی منتشر شد. مدیر خلاق اجرایی پپسی، Gilles Fichteberg، این کمپین ویروسی را ایجاد کرد که در یک هفته بیش از 500000 بازدید به دست آورد. طبق گزارش ها، این کمپین تبلیغاتی بیش از 20 میلیون دلار برای پپسی هزینه داشته است. در این ویدیو تعدادی از بهترین ستارگان فوتبال جهان از جمله تیری آنری (بارسلونا)، لیونل مسی (بارسلونا)، ریکاردو کاکا (رئال مادرید)، دیدیه دروگبا (چلسی) و … با آنها فوتبال بازی می کنند و همه آنها هدف گرفته شده اند. در زمین فوتبال که توسط روستاییان شکل گرفته است.

رویای بزرگ لیدل برای جام جهانی 2018

لیدل سوپرمارکت رسمی تیم فوتبال انگلیس است. این سوپرمارکت با راه اندازی کمپین “Dream Big” با ستاره هایی مانند کایل واکر، گری کیهیل و رحیم استرلینگ همکاری کرده است تا در تبلیغات فوتبال پایه و جوانان خود بازی کنند.

در این ویدئو ستارگان فوتبال را می بینید که با گروهی از بازیکنان جوان می خندند و شوخی می کنند و به سوالات آنها در مورد خودشان پاسخ می دهند. برای حمایت از تبلیغات، این شرکت همچنین یک مرکز محتوا برای جذب بازدیدکنندگان به وب‌سایت ایجاد کرده است که در آن طرفداران فوتبال نه تنها می‌توانند داستان‌های مختلف زندگی برخی از ستاره‌های تیم ملی انگلیس را کشف کنند، بلکه از تأثیرات مردمی نیز مطلع شوند. جلسات فوتبال در لیدل

برای افزایش تعامل وب‌سایت، جمع‌آوری داده‌های شخص اول و سود از ترافیک وب‌سایت، Lidl قرعه‌کشی‌هایی را نیز تبلیغ می‌کند که در آن طرفداران می‌توانند پیراهن امضا شده انگلیس را برنده شوند.

ترکیب 90 نفره بانک ملی ایران در جام جهانی 2018

در جام جهانی 2018 بانک ملی ایران با همکاری میربیزنس بانک روسیه کمپینی تبلیغاتی راه اندازی کرد که در آن 45 نفر + 1 همراه (در مجموع 90 نفر) برای تماشای جام جهانی به روسیه فرستادند. شرایط شرکت در قرعه کشی این کمپین نصب اپلیکیشن بله، عضویت در سامانه بام، افتتاح حساب قرض الحسنه در بانک ملی ایران با حداقل 50 هزار تومان و کسب امتیاز از افزایش حساب می باشد. موجودی تا روز قرعه کشی و عضویت در شبکه های اجتماعی بانک ملی ایران (کانال تلگرام، صفحه اینستاگرام بانک، کانال بانک در اپلیکیشن بله بود.

این کمپین در قالب تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و محیطی اجرا شد که توانست نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند. اردوی تیم ملی 90 نفره یکی از مسابقات موفق ایران در جام جهانی بوده است.

قهرمانی جهانی خنده 2018

چاکلز در اقدامی به یاد ماندنی کمپینی تبلیغاتی در جام جهانی روسیه راه اندازی کرد که در آن 12 نفر که موفق به خرید محصولات با روبان مخصوص می شوند بدون قرعه کشی به جام جهانی روسیه اعزام می شوند. این اقدام چاکلز علاوه بر محبوبیت زیادی که برای این شرکت به دنبال داشت، باعث شد نام آن در ذهن بسیاری از مخاطبان نقش بست.

پس از بررسی چند کمپین موفق جام جهانی، تقریباً می توان گفت که عواملی مانند استفاده از ستاره های مشهور، بودجه و خلاقیت از جمله مواردی هستند که بر موفقیت یا عدم موفقیت یک کمپین تأثیر می گذارند. اما اگر کمپین هایی را به شما معرفی کنیم که حتی با وجود بودجه های کلان و استفاده از مردم محبوب شکست خوردند و شکست خوردند، چه می گویید؟ برای آشنایی با کمپین های شکست خورده جام جهانی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مستر کارت جام جهانی 2018

یکی از کمپین های تبلیغاتی که در جام جهانی 2018 بسیار مورد توجه قرار گرفت و سپس شکست خورد، تبلیغ مسترکارت بود. این شرکت که قصد داشت خود را به عنوان تامین کننده کالاهای اجتماعی معرفی کند، با شرطی که در کمپین خود قرار داد، بزرگترین گل خودخواسته تاریخ را به ثمر رساند.

برای اینکه بفهمیم چه اتفاقی افتاده، باید بگوییم که مسترکارت در تبلیغات خود گفته است که به ازای هر گلی که لیونل مسی و نیمار، دو ستاره بزرگ فوتبال در جام جهانی روسیه به ثمر می‌رسانند، این شرکت 10000 وعده غذایی از کودکان گرسنه را به اطراف می فرستد. دنیا..

مسی و نیمار علیرغم مبلغ زیادی که مسترکارت برای این کمپین پرداخت کرد، عملکرد خوبی در جام جهانی روسیه نداشتند و گل های بسیار کمی به ثمر رساندند، در نتیجه این کمپین با انتقادات زیادی مواجه شد و شکست خورد.

جام جهانی لوفت هانزا 2018

شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا یکی از شرکت هایی بود که در کمپین خود دروغ گفت و به همین دلیل مجبور شد از هواداران عذرخواهی کند و تبلیغات آنها را از جام جهانی روسیه حذف کند. این ویدئو ارتباطات پروازی لوفت هانزا با روسیه میزبان جام جهانی فوتبال 2018 را تبلیغ می کند و در حالی که موسیقی فولکلور روسیه در پس زمینه پخش می شود، به نظر می رسد که این تبلیغ در روسیه تنظیم شده است، در حالی که در حقیقت تبلیغ در پایتخت شهر کیف است. اوکراین. ضبط شده بود.

مسئولان لوفت هانزا دلیل این اقدام را مشکلات لجستیکی اعلام کردند اما لازم به ذکر است که روابط اوکراین و روسیه در آن زمان تیره شده بود و به همین دلیل این تبلیغ کلاهبرداری شناخته شد.

نتیجه

بر اساس کمپین های موفق و ناموفقی که در بالا خواندید، بهترین تصمیم را برای کمپین تبلیغاتی مد نظر خود بگیرید و با کمک Tapsel، مدیر اجرایی تبلیغات دیجیتال جام جهانی فوتبال 2022، آن را محقق کنید.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

بازاریابی تلفنی چیست؟ | بررسی مزایا و معایب بازاریابی تلفنیبازاریابی تلفنی چیست؟ | بررسی مزایا و معایب بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی یا بازاریابی تلفنی یکی از روش هاست بازار یابی او مستقیم است. در این نوع بازاریابی، ارتباط مشتری و بازاریاب از طریق تلفن صورت می گیرد. در این