سرزمین سئو دسته‌بندی نشده نگاهی به داده‌های نظرسنجی Influencer Marketing Factory و بررسی رونق Social Commerce 2024

نگاهی به داده‌های نظرسنجی Influencer Marketing Factory و بررسی رونق Social Commerce 2024

نگاهی به داده‌های نظرسنجی Influencer Marketing Factory و بررسی رونق Social Commerce 2024 post thumbnail image


تجارت اجتماعی یا Social Commerce یک مفهوم مدرن و در مسیر تحول دهه‌های اخیر است که ارتباطات و تجارت مستقیم را در شبکه های اجتماعی امکان پذیر می‌کند، و نیاز کاربران به دور شدن از شبکه های مورد علاقه و دلخواه شان را از بین می برد.

در این مدل شما با یک مدل تجاری بر پایه شبکه‌های اجتماعی و قدرت بازاریابانه آن ‌ها روبرو هستید.

این فرآیند با ویژگی های بصری مانند دکمه “الان بخرید” در وب سایت ها و تکمیل خودکار پرداخت ها، بطور یکپارچه برای تمام کاربر های مختلف در اینترنت قابل دسترس شده است.

 

 

نظرسنجی و گزارش Influencer Marketing Factory

آژانس Influencer Marketing Factory که در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ و مدیریت کمپین‌های سوشال‌‌مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه های اجتماعی فعالیت دارد؛ در اکتبر سال 2023 و ویژه گزارش سال 2024 خودش، یک نظرسنجی انجام داده است.

این آژانس از 1000 نفر از مصرف کنندگان آمریکایی و 500 نفر از تولید کنندگان محتوا بین سنین 16 تا 55 سال که در شبکه‌های اجتماعی فعال بودند، درباره تجارت اجتماعی و عادت‌های خرید‌های اجتماعی شان سوال کرده‌است.

پس از بررسی و تحلیل نتایج به دست آمده از نظرسنجی، Influencer Marketing Factory، به پنج یافته کلی زیر رسید:

  • فروشگاه های آنلاین در پلتفرم‌های فیسبوک و اینستاگرام از نظر تجربه تجارت اجتماعی از سوی شرکت‌کنندگان در نظرسنجی ، رتبه برتر را کسب کردند و فروشگاه آنلاین فیس بوک به دلیل تجربه راحت تر برای پرداخت در رتبه اول قرار گرفتند.
  • کاربران 18 تا 34 ساله که در نظرسنجی شرکت داشتند، زمانی ترغیب به خرید از راه تجارت اجتماعی می‌شوند که با پیشنهادات “فرصت محدود” در فروشگاه های آنلاین مواجه شوند، این در حالی است که کاربران بالای 35 سال بیشتر با پیشنهاد “ارسال رایگان” تشویق به خرید می‌شوند.
  • پوشاک، محصولات زیبایی و محصولات خانگی 60 درصد از کل خریدهای تجارت اجتماعی را شامل می‌شود این در حالی است که شاهد رشد 25 درصدی این آمار نسبت به سال 2021 هستیم.
  • 37 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گزارش کرده‌اند که در سال گذشته بیشتر از 100 دلار صرف تجارت اجتماعی و Social Commerce کرده‌اند.
  • اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی از تمامی گروه‌های سنی گفته‌اند که باید قبل از تصمیم گیری برای تکمیل خرید، 1 تا 2 بار یک محصول را بررسی کنند تا خیالشان راحت شود.

 

گزارش 2024 Influencer Marketing Factory از نگاه مدیر عامل

الساندرو بوگلیاری، مدیرعامل جوان و خوش‌فکر Influencer Marketing Factory می‌گوید:”در آینده تجارت اجتماعی قرار است با ارائه به‌سازی‌های اساسی در نرخ تبدیل بر روی تلفن‌های همراه هوشمند، در کنار کاهش میزان انصراف در خرید، به طور قابل توجهی چشم انداز تعامل برندهای تجاری با کاربران تلفن همراه را نیز تغییر دهد.

این عرصه نوظهور فرصتهای سودآور را نه تنها برای برندهای تجاری، بلکه برای اینفلوئنسرهایی که می‌توانند از جریان های درآمدی متنوع، مانند بازاریابی وابسته یا affiliate marketing، بهره ببرند و درآمد بیشتری از کالاها و خدمات اختصاصی خود به دست آوردند، ارائه می‌کند.

( به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله همکاری در فروش؛ سریع ترین راه کسب درآمد آنلاین را در بلاگ راتین مطالعه کنید🙂)

وی ادامه می‌دهد :‌تحقیقات ما خبر از علاقه شدیدی به تجارت اجتماعی در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌دهد که با ظهور ویژگی‌ها و ابزارهای جدید در پلتفرم‌های شبکه های اجتماعی تحریک شده است.

بطور کل یک حس اشتیاق و انتظار برای پیشرفت تجارت اجتماعی در آینده وجود دارد، و ما هم از دیدن اثرات تحول‌آفرین آن هیجان‌زده هستیم.”

در ادامه او به دو سوال مهم در مورد نتیجه گزارش در بین کاربران آمریکایی شبکه‌های اجتماعی پاسخ داده‌است.

بد نیست شما یک نگاه به بهترین شبکه های اجتماعی برای بازاریابی بیندازید.

  • کاربران آمریکایی بیشتر چه نوع محصولاتی را از شبکه های اجتماعی خریداری می کنند؟

از نظر میزان خرید مقام اول (25.9 درصد) به پوشاک رتبه دوم با (19.4 درصد) به محصولات آرایشی/زیبایی و رتبه سوم با (13.5 درصد) به محصولات خانگی/ لوازم الکترونیکی اختصاص دارد.

  • کاربران آمریکایی چند وقت یکبار از شبکه های اجتماعی خرید می کنند؟

19 درصد از پاسخ دهندگان ما دوست دارند چند بار در سال از شبکه های اجتماعی خرید کنند، 14.5 درصد آن‌ها ماهانه و 9.3 درصد روزانه خرید دارند.


حالا و پس از خواندن خلاصه این گزارش جذاب می‌خواهید از تجارت اجتماعی و داده‌های این نظرسنجی بیشتر بدانید؟

 

گزارش تجارت اجتماعی 2024 Influencer Marketing Factory

را بصورت رایگان از اینجا دانلود کنید!

Leave a Reply

مطالب مرتبط

سئو چیست؟ بهینه سازی سایت یا Seo چیست و اهداف سئو در تجارت الکترونیگسئو چیست؟ بهینه سازی سایت یا Seo چیست و اهداف سئو در تجارت الکترونیگ

مجموعه وب جوان در این مقاله قصد دارد تا شما دوست داران یادگیری سئو و بهینه سازی وب سایت را با این موضوع آشنا سازد و در یک کلام با