سرزمین سئو مقالات سایت موفق ترین کمپین های جام جهانی تا به امروز

موفق ترین کمپین های جام جهانی تا به امروز

موفق ترین کمپین های جام جهانی تا به امروز post thumbnail image


کمپین های تبلیغاتی جام جهانی از بهترین و موفق ترین کمپین ها هستند زیرا جام جهانی پربیننده ترین رویداد ورزشی روی زمین است. هزینه تبلیغات جهانی در سال 2018 با 5.2 درصد افزایش به 535 میلیارد دلار رسید که بخشی از آن به کمک جام جهانی فوتبال 2018 بود.

با در نظر گرفتن تمام مزیت های کمپین های تبلیغاتی جام جهانی، هنوز چالش هایی در پیش است. مراسم اهدای جوایز جام جهانی 2018 بدون بحث نبود و رویدادهای بین المللی اخیر محیطی بالقوه ناامن برای برندها را برجسته کرده است.

در این مقاله می‌خواهیم در مورد ۷ مورد از موفق‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی جام جهانی صحبت کنیم که با این چالش‌ها مقابله کرده‌اند و به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند.

گفتنی است کمپین های اجرا شده مربوط به جام های جهانی گذشته است و می توان از ترفندها و نگرش های آنها برای جام جهانی 2022 استفاده کرد.

نمونه هایی از کمپین های تبلیغاتی جام جهانی 2018

7 مورد از مهم ترین کمپین های تبلیغاتی جام جهانی گذشته عبارتند از:

  1. آدیداس “Footballitis” – جام جهانی 2002
  2. نایک – جام جهانی 1998
  3. کمپین تبلیغاتی Unibet – 2016
  4. The Game Before The Game Beats – جام جهانی 2014
  5. کارلسبرگ “بهترین تیم میخانه جهان” – جام جهانی 2006
  6. گوگل – جام جهانی فوتبال 2014
  7. ایسلند

1. کمپین تبلیغاتی “Footballitis” آدیداس – جام جهانی فوتبال 2002

اولین نمونه کمپین تبلیغاتی جام جهانی در لیست ما از آدیداس در سال 2002 است که بهترین کمپین تبلیغاتی آدیداس در جام جهانی محسوب می شود. این کمپین تبلیغاتی نام خود را از فیلم های آموزشی دهه 1970 و 1980 گرفته است. برخلاف دیگر کمپین ها، این کمپین زاده حس شوخ طبعی و خنده است.

در سال های اخیر، این برند در حال نبرد شدید با نایک بوده است تا به عنوان بهترین برند در برندسازی فوتبال شناخته شود. اگرچه تبلیغ ویدیویی آن به اندازه رقیب آمریکایی خود قوی نیست. با این حال، کمپین تبلیغاتی آدیداس، با همه ایراداتش، در نبرد برندهای بزرگ در جام جهانی 2002 پیروز شد.

2. کمپین تبلیغاتی جام جهانی نایک – 1998

اولین نمونه کمپین تبلیغاتی جام جهانی در لیست ما از آدیداس در سال 2002 است که بهترین کمپین تبلیغاتی آدیداس در جام جهانی محسوب می شود. این کمپین تبلیغاتی نام خود را از فیلم های آموزشی دهه 1970 و 1980 گرفته است. برخلاف دیگر کمپین ها، این کمپین زاده حس شوخ طبعی و خنده است.

در سال های اخیر، این برند در حال نبرد شدید با نایک بوده است تا به عنوان بهترین برند در برندسازی فوتبال شناخته شود. اگرچه تبلیغ ویدیویی آن به اندازه رقیب آمریکایی خود قوی نیست. با این حال، کمپین تبلیغاتی آدیداس، با همه ایراداتش، در نبرد برندهای بزرگ در جام جهانی 2002 پیروز شد.

2. کمپین تبلیغاتی جام جهانی نایک – 1998

کمپین تبلیغاتی جالبی توسط Unibet برای جام ملت های اروپا 2016 راه اندازی شد.شرکت شرط بندی که می خواست خود را از رقبا متمایز کند راهی بی نظیر برای جذب طرفداران پیدا کرد و این شرکت رشته تحصیلی را انتخاب کرد.

در مقاله ای در هفته بازاریابی، پانتلیس کوتوپولوس، رئیس بازاریابی در Kindred/Unibet، در مورد اینکه چرا آنها این مسیر منحصر به فرد را انتخاب کردند، صحبت می کند.

وی گفت: می‌دانستیم رقبا با پیشنهادات و تبلیغات برای رسیدن به بازار جوانان هزینه‌های زیادی را در تلویزیون خرج می‌کنند، اما راه هوشمندانه‌تر و موثرتری را برای ایجاد ارتباط عمیق‌تر با طرفداران انتخاب کردیم.

کمپین تبلیغاتی آن‌ها مجموعه‌ای از محتوا در کانال‌های اجتماعی بود که به‌طور علمی تغییرات بازی را بررسی می‌کرد.

نتیجه این کمپین این بود که آنها توانستند سر و صدای اطراف یورو 2016 را کم کنند و توجه ها را به خود جلب کنند. در واقع هدف آنها کسب درآمد در هفت بازار جهانی با ترکیبی از استراتژی های ورودی و تبلیغات نمایشی پویا بود که در آن زمان یک استراتژی موفق به حساب می آمد.

4. Strike The Game Before The Game – جام جهانی 2014

افراد ورزشکار و هدفون های بزرگ، چیزهایی که با هم هماهنگ می شوند. پیش کمپین بازی نیز بر همین اساس راه اندازی شد. مدت ها قبل از اینکه اپل بیتز را بخرد، بیتس خود را به عنوان نماد مد برای نوازندگان و ورزشکاران معرفی می کرد و کمپین جام جهانی 2014 این برند را به برند مد برای ورزشکاران تبدیل کرد.

این کمپین تبلیغاتی حماسی نه تنها از بازیکنان مشهور فوتبال مانند سسک فابرگاس، نیمار و لوئیس سوارز، بلکه از ستاره های آمریکایی مانند لبرون جیمز، سرنا ویلیامز و لیل وین نیز دعوت کرد. Beats با این کمپین توانست فروش خوبی از هدفون داشته باشد و میزان درآمد حاصل از این کمپین برابر با بودجه دفاعی برخی از کشورهای کوچک و حتی بیشتر از بسیاری از آنها بود.

5. Carlsberg “بهترین تیم میخانه جهان” – قهرمانی جهان 2006

کارلسبرگ به خاطر تبلیغات مرتبط با فوتبالش شناخته شده است، اما در سال 2006 با کمپینی که راه اندازی کرد، سطح شهرت را به طور کامل بالا برد.

کارسلبرگ یک شرکت آبجوسازی دانمارکی است که کمپین جام جهانی خود را در سال 2006 با عنوان بهترین تیم میخانه در جهان آغاز کرد.

کمپین کارسلبرگ بسیار ساده و سرراست است. شیرهای پیر (اشاره به تیم ملی انگلیس) یک تبلیغ تلویزیونی و فیلم بریتانیایی است که توسط گروه کارلسبرگ در سال 2006 راه اندازی شد. این قطعه 180 ثانیه ای سنگ بنای کمپین رسانه ای این شرکت در انگلیس در آستانه برگزاری FIFA در سال 2006 بود. جام جهانی آقای

6. گوگل – جام جهانی فوتبال 2014

کمپین تبلیغاتی گوگل در جام جهانی 2014 ممکن است واضح ترین کمپین نباشد، اما احتمالاً مؤثرترین است. برای جام جهانی 2014، گوگل اطلاعات بیشتری را به نتایج جستجو اضافه کرد و از آن به عنوان یک کمپین تبلیغاتی استفاده کرد. گوگل ترکیب تیم ها، امتیازات، جداول و نکات برجسته ویدئویی را اضافه کرد که همه آنها برای اولین بار در نتایج جستجو نشان داده شدند.

امروزه گوگل رسانه های مختلف را در نتایج جستجوی خود ادغام می کند و استفاده از آن را گسترش می دهد. اما در سال 2014، این اولین مورد برای غول موتورهای جستجو بود. کار گوگل ممکن است به عنوان یک حرکت تا حدودی نامربوط شروع شده باشد، اما به شکل گیری روشی که گوگل اکنون نتایج جستجو را ارائه می دهد کمک کرد. این یک راه عالی برای گوگل بود تا در طول جام جهانی خود را بیشتر به جهان معرفی کند، با کاربرانش تعامل بیشتری داشته باشد و احتمالاً به برگزارکنندگان جام جهانی کمک کند.

7. ایسلند و اوه… کمپین ایسلند

جایزه بهترین کمپین رسانه های اجتماعی جام جهانی به ایسلند می رسد. ایسلند یک سوپرمارکت بریتانیایی است.

ایسلند برای اولین حضور خود در جام جهانی فوتبال توسط این سوپرمارکت بزرگ حمایت مالی شد. این سوپرمارکت خوش شانس بود زیرا تیم ملی ایسلند پدیده مسابقات بود و تیم شبکه های اجتماعی آن از این فرصت نهایت استفاده را برد.

زمانی که ایسلند قهرمان دیرینه انگلستان را از مسابقات حذف کرد، این سوپرمارکت بازاریابی خود را تغییر داد.

اما بعدها روابط سرد شد و کمپین به تدریج کنار رفت. این کمپین یک نمونه عالی از بازاریابی رسانه های اجتماعی بود. به خصوص که آنها از کمترین منابع حداکثر استفاده را کردند و توانستند برند خود را بسیار بهبود بخشند.

پاداش: کمپین های تبلیغاتی عجیب جام جهانی

در این قسمت به عجیب ترین جوایز تبلیغاتی در کمپین های جام جهانی می پردازیم که به نوبه خود بسیار مهم بودند.

پل اختاپوس روانی

پل اختاپوس یک اختاپوس معمولی بود که برای پیش بینی نتایج مسابقات بین المللی فوتبال استفاده می شد. پیش بینی های دقیق او در جام جهانی 2010 توجه او را در سراسر جهان به عنوان یک اوراکل حیوانات جلب کرد.

در حین فال، نگهبانان پاول دو جعبه غذای تزئین شده با پرچم تیم ها در مسابقه پیش رو به او هدیه می دادند. هر جعبه ای را که پل اول خورد، به عنوان پیش بینی او در مورد اینکه کدام تیم برنده مسابقه خواهد بود به حساب می آمد.

پل به درستی تیم برنده را در چهار بازی از شش بازی آلمان در یورو 2008 و هر هفت بازی آنها در جام جهانی 2010 انتخاب کرد. از جمله برد آلمان در پلی آف مقام سوم مقابل اروگوئه در 10 ژوئیه. او همچنین به درستی اسپانیا را برای برنده شدن در فینال جام جهانی 2010 انتخاب کرد. در مجموع، پل به رکورد کلی 12 پیش بینی صحیح از 14 پیش بینی دست یافت: میزان موفقیت تقریباً 85.7%.

بازی های گرسنگی

در سال 2016، آدیداس به لطف اقدامات لوئیس سوارز، بازیکن وقت بارسلونا که یک بازیکن را گاز گرفت، کمپین تبلیغاتی خود را به شکلی غیرمنتظره پیدا کرد.

آدیداس پوستری از گاز گرفتن فک سوارز بر روی گردن خود در مرکز شهر ریو منتشر کرد که پس از گاز گرفتن جورجیو کیلینی ایتالیایی توسط لوئیس سوارز، به محلی برای گرفتن سلفی برای هواداران فوتبال تبدیل شد.

اصولاً طرفداران از سراسر جهان وانمود می کردند که دست و سر خود را در دهان او می گذارند. شکل تبلیغاتی که آدیداس هرگز به آن امیدوار نبود بعداً به یک جنبش ویروسی تبدیل شد.

آخرین کلمه

در این مقاله نگاهی داریم به 7 مورد از بهترین و عجیب ترین کمپین های تبلیغاتی جام جهانی. در هر یک از کمپین ها اهداف متفاوت است و با اهرم منحصر به فرد خود از جام جهانی برای افزایش قدرت و ارزش برند خود استفاده کردند.

سوالات متداول:

چرا کمپین های جام جهانی اینقدر مهم هستند؟

از آنجایی که جام جهانی پربیننده ترین رویداد ورزشی در جهان است، برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی بسیار مهم است.

مهمترین کمپین های تبلیغاتی جام جهانی تا به امروز چیست؟

کمپین های زیادی در طول جام جهانی راه اندازی شد که مهمترین آنها عبارتند از:

  1. آدیداس “Footballitis” – جام جهانی 2002
  2. نایک – جام جهانی 1998
  3. کمپین تبلیغاتی Unibet – 2016
  4. The Game Before The Game Beats – جام جهانی 2014
  5. کارلسبرگ “بهترین تیم میخانه جهان” – جام جهانی 2006
  6. گوگل – جام جهانی فوتبال 2014
  7. ایسلند

Leave a Reply

مطالب مرتبط

نسل جدید ربات‌های خانگی پیشرفته با هوش مصنوعی متن بازنسل جدید ربات‌های خانگی پیشرفته با هوش مصنوعی متن باز

محققان دانشگاه نیویورک (NYU) و شرکت فناوری متا  (Meta) موفق شده‌اند یک ربات تجاری موجود به نام استرچ را بهره‌گیری از تکنیک‌های هوش مصنوعی متن‌باز ارتقاء دهند. این ربات ارتقاء‌یافته،

سئو چیست؟ بهینه سازی سایت یا Seo چیست و اهداف سئو در تجارت الکترونیگسئو چیست؟ بهینه سازی سایت یا Seo چیست و اهداف سئو در تجارت الکترونیگ

مجموعه وب جوان در این مقاله قصد دارد تا شما دوست داران یادگیری سئو و بهینه سازی وب سایت را با این موضوع آشنا سازد و در یک کلام با