سرزمین سئو مقالات سایت موفقیت در شغل فروش 👨🏻‍💼 آشنایی با 10 عادت کارشناس فروش خوب

موفقیت در شغل فروش 👨🏻‍💼 آشنایی با 10 عادت کارشناس فروش خوب


۱۰ عادت یک کارشناس فروش خوب

هیچ کسب‌وکاری نمی‌خواهد یک کارشناس فروش خوب را از دست بدهد. زیرا کارمند فروش اولین کسی است که با مشتری سر و کار دارد و مشتری را متقاعد می‌کند که خدمت یا محصول یک سازمان را خریداری کند. به همین دلیل است که سخت‌گیری‌های زیادی برای استخدام کارشناس فروش وجود دارد و بسیاری معتقدند شرط لازم برای استخدام، موفقیت در فروش است. برای تبدیل شدن به یک کارشناس فروش خوب و موفقیت در شغل فروش باید مجموعه‌ای از رفتارها و مهارت‌ها را در کار خود به یک عادت تبدیل کنید. در ادامه ۱۲ عادت یک کارشناس فروش خوب را بررسی می‌کنیم:

ابزار رایگان و آنلاین ساخت رزومه

همین حالا می‌توانید به صورت رایگان و آنلاین یک رزومه حرفه‌ای و دو زبانه بسازید و فایل آن را دریافت کنید.

۱- سازمان، محصول و خدمات آن را بشناسید

اولین قدم برای تبدیل شدن به یک کارشناس فروش خوب، این است که به طور کامل بدانید در حال فروش چه خدمت یا محصولی هستید. یک کارشناس فروش موفق همیشه برای متقاعد کردن مشتری طوری محصول را به مشتری معرفی می‌کند که او گمان کند با خرید آن زندگی‌اش متحول شده و گرهی از کارش باز می‌شود. همچنین اگر شناخت کافی از گذشته و حال سازمانتان نداشته باشید، علت طراحی خدمات جدید مجموعه‌تان را درک نخواهید کرد و به اندازه‌ی کافی نمی‌توانید مشتریان را جذب سازمانتان کنید.

۲- در فروش یک روند قابل تکرار را در پیش بگیرید

برای موفقیت در شغل فروش بهتر است یک چهارچوب را دنبال کنید و سلسله‌ای از اقدامات مشخص را پشت سر هم تکرار کنید. منظور از این چهارچوب یک سناریو یا داستان است که با تعریف کردن آن مرحله به مرحله مشتری را جذب محصولات و خدماتتان کنید.

برای موفقیت در شغل فروش باید مشتری را متقاعد کنید که محصول شما پاسخ اصلی نیاز مشتری را می‌دهد.

یک کارشناس فروش خوب عادت دارد ابتدا درباره‌ی کم و کاستی و نیاز مشتری با او صحبت ‌کند. سپس محصول یا خدمت سازمان را به‌عنوان پاسخی به این نیاز به معرفی ‌کند. و در نهایت مزایای بیشتر آن را بازگو کند. اگر مشتری تا اینجا مشتاق خریداری شده بود، او را با محصولات و خدمات دیگر آشنا کرده و اجازه می‌دهد میان محصولات مختلف مقایسه و انتخاب کند.

۳- با ویژگی‌های مشتریان خود آشنا باشید

موفقیت در فروش تنها از راه شناخت دقیق ویژگی‌های مشتریان امکان‌پذیر است. منظور از شناخت مشتری این است که بدانید آن‌ها در چه کلاس اقتصادی و اجتماعی هستند. از این راه متوجه میزان بودجه و سلایق آن‌ها خواهید شد و به این ترتیب می‌توانید بهترین خدمت یا محصول را به آن‌ها پیشنهاد دهید. شناخت مشتریان از دو راه مستقیم و غیر مستقیم امکان پذیر است.

۴- آماده‌ی شکار مشتریان باشید!

در حین میهمانی، دورهمی‌های دوستانه و… کارشناسان فروش همیشه به دنبال شناسایی پتانسیل‌های فروش می‌گردند. ممکن است لزوما تلاشی برای فروش یک محصول به دوستان و آشنایان انجام نشود، اما آشنا کردن آن‌ها با خدمات سازمان، کاری است که یک کارشناس فروش خوب، در انجام آن تبحر دارد. حتی ممکن است مدت‌ها فرد یا افرادی را به دلیل نیاز به‌خصوصشان زیر نظر بگیرد و بعد از چندی در میان پیشنهادهای مختلف، خرید محصول سازمان خود را هم پیشنهاد کند.

۵- راستگو باشید و مثبت رفتار کنید.

تنها کافی است با نهایت صداقت ویژگی‌های محصولاتتان را برای مشتری تعریف کنید. همچنین بهتر است اگر خدماتتان کم و کاستی دارد، آن‌ها را بیان کنید و در مقابل یک محصول کامل‌تر را به آن‌ها معرفی کنید. یکی از عادات هر کارشناس فروش باتجربه‌ای عادت به جلب اعتماد و اطمینان مشتری است.

شرکت‌های که این هفته استخدام دارند

۲۳ شرکت بزرگ و معتبر این هفته استخدام دارند. برای مشاهده آگهی‌های استخدامی و ارسال رزومه کلیک کنید.

۶- کار گروهی را فراموش نکنید.

موفقیت در فروش یک کار گروهی است. با این که کارشناس فروش یکی از اعضای اصلی این تیم است اما او باید با هماهنگی صددرصدی با اعضای تیم تولید و پشتیبانی کار خود را انجام دهد. به طور مثال اگر او مشتری را برای دریافت خدمتی متقاعد کند که پشتیابی لازم برای آن ارائه نمی‌شود، تمامی زحمات کارمند فروش از بین رفته و مشتری از خرید خدمت منصرف می‌شود.

یک کارشناس فروش با تجربه عادت دارد که هم در حل مشلات کاری خود از همکاران خود کمک بگیرد و هم در به افراد در محیط کاری کمک می‌کند.

۷- انگیزه‌های درونی خودتان را بشناسید.

یکی دیگر از پرسش‌هایی که در مصاحبه شغل فروش از کارمند فروش یا فروشنده پرسیده می‌شود این است که انگیزه‌ی شما در کارتان چیست؟ یک جواب ساده و سر راست برای این پرسش کسب درآمد است. اما اگر می‌خواهید در روند استخدام موفق شوید باید این پاسخ را به ویژگی‌های شغل کارشناس فروش گره بزنید.

جمع‌بندی

تفاوت یک کارشناس فروش خوب با یک کارمند کم‌تجربه و معمولی در عادت‌های روزانه‌ی آن‌هاست. یک کارمند فروش موفق انگیزه‌ی درونی خود را می‌شناسد و به تجربه می‌داند که انجام چه کارهایی او را به پورسانت بیشتر و موفقیت در فروش نزدیک می‌کند. اعضای تیم فروش به صورت گروهی کار می‌کنند. اگر می‌خواهید در فرآیند استخدام کارشناس فروش موفق باشید باید اطلاعات خود را به روز نگه دارید، مخاطبان را مطالعه و شناسایی کنید، درباره‌ی محصولات شرکت تحقیق کنید و از همه مهم‌تر با مشتریانتان روراست باشید. البته برای موفقیت در شغل فروش علی رغم سخت‌کوشی، به استراحت کافی هم نیاز دارید. فکر می‌کنید برای استخدام در پوزیشن کارشناس فروش چه عادت‌هایی را باید در خودتان ایجاد کنید؟ در کامنت‌ها بنویسید.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

آپدیت HyperOS در فصل بهار برای کدام گوشی‌های پوکو عرضه خواهد شد؟آپدیت HyperOS در فصل بهار برای کدام گوشی‌های پوکو عرضه خواهد شد؟

رابط کاربری HyperOS در ماه فوریه 2024 برای برخی گوشی‌های شیائومی منتشر شد. حالا برند پوکو در هند، اخیراً برنامه خود را برای انتشار آپدیت HyperOS در سه‌ماهه دوم سال