سرزمین سئو دسته‌بندی نشده مهم‌ترین نکات تبلیغات ویدیویی براساس موفقیت کمپین‌های برتر 2023 برای اجرا در سال 2024

مهم‌ترین نکات تبلیغات ویدیویی براساس موفقیت کمپین‌های برتر 2023 برای اجرا در سال 2024

مهم‌ترین نکات تبلیغات ویدیویی براساس موفقیت کمپین‌های برتر 2023 برای اجرا در سال 2024 post thumbnail image


خبر اصلی کوتاه بود : تبلیغات ویدیویی برندهای اَپل، پپسی، و لویی ویتون به عنوان موثرترین تبلیغات سال گذشته میلادی در یوتیوب معرفی شدند.

حالا شما هم اگر در سال جدید میلادی، به دنبال بهبود کمپین های تبلیغاتی یوتیوب‌تان هستید، این مقاله کوتاه ممکن است موثر و مفید باشد. 

در هفته‌ پایانی سال 2023 یوتیوب، پلتفرم محبوب سرویس اشتراک ویدیوی گوگل، برترین تبلیغات ویدیویی سال 2023 را به همراه لیستی از نکات مهم درباره تبلیغات موثر بر روی این پلتفرم به اشتراک گذاشت تا به برندهای تجاری و بیزینس‌های مختلف در جهت آشنایی با یک سری روش‌های تعامل پراهمیت و کلیدی در این مدل تبلیغات کمک کرده‌باشد.

هرچند برخی از نکات ذکر شده در این لیست مربوط به حضور و مشارکت سلبریتی‌ها و افراد مشهور در این تبلیغات و تولید محتوای پرهزینه و با بودجه بالا است ( البته این نکات قطعا به درد برندهای بزرگ ایرانی که سابقه مار با سلبریتی ها و صرف بودجه ای کلان تبلیغاتی را دارند مفید خواهد بود.)، اما می‌توان نکاتی را در آن پیدا کرد که برای همه کمپین‌های تبلیغاتی با هر بودجه ای قابل اعمال باشد.

اول از همه بگذارید در مورد تبلیغات برتر سال صحبت کنیم. یوتیوب تبلیغات برند های اَپل، پپسی،و لویی ویتون را به عنوان پر بازخوردترین تبلیغات سال گذشته میلادی معرفی کرد.

Study with Me از برند Apple

ویدئوی “با من درس بخوان” یا “Study with Me” از شرکت اپل، با حضور افتخاری استورم رِید (Storm Reid) بازیگر آمریکایی، در مدت زمان 90 دقیقه، بیش از 18 میلیون بار بازدید داشته است.

در ویدئو ذکر شده، استورم رِید از روشِ مدیریت زمانِ پومودورو برای به حداکثر رساندن زمان مطالعه خودش بهره می‌برد و از محصولات مختلف شرکت اپل در این فرآیند استفاده می کند. 

این محتوای تولید شده هم یک محتوای مفید است و هم فردی مشهور در آن مشارکت دارد، که به نظر می رسد نکاتی کلیدی در موفقیت یک تبلیغ باشد. 

این ویدئو همزمان با ترندهای مهم زمان انتشارش پیرامون محتوای مربوط به درس خواندن همخوانی داشت که قطعا در موفقیت آن موثر بود.

fashion show از برند Louis Vuitton

از سوی دیگر برند لویی ویتون هم یک نمایش مد کامل 20 دقیقه‌ای با حضور افراد مشهور و مدل‌های برترش را به عنوان تبلیغ به اشتراک گذاشت.

این روش ممکن است برای برندهای تجاری معمولی غیر قابل استفاده باشد، زیرا برگزار کردن یک روایت نمایشی بر مبنای محصولتان اصلا کار ساده‌ای نیست، اما ساخت ویدئو کلیپ های پر جزئیات‌تر برای تبلیغات به شما اجازه نشان‌دادن محتوای بیشتر با در نظر گرفتن یک سری پارامتر خاص را می‌دهد.

Rise Up Baby از برند Pepsi

در آخر هم، شرکت پپسی چندین نسخه مختلف از یک موزیک ویدئو را برای کمپین تبلیغاتی خودش با نام “Rise Up Baby” یا بیدار شو بیبی اشتراک گذاری کرد.

در حالی که شرکت پپسی چنین تبلیغات موزیکالی را در مناطق دیگر جهان هم پخش کرد، اما در کشور هند، این تبلیغات بازخورد عجیب و غریب و بازدید فراوانی به دست آورد.

 

چک لیست یوتیوب از موثرترین نکات تبلیغات ویدیویی سال 2023

 یوتیوب براساس کلیپ های تبلیغاتی موفق بالا، چک لیستی از نکات کاربردی جهت بهبود رویکرد تبلیغات ویدیویی در یوتیوب ارائه کرده است.
با هم این موراد را بررسی می‌کنیم.

همکاری با تولیدکنندگان محتوای حرفه ای

وجه اشتراک بین تمام تبلیغات موثر با عملکرد مناسب و بازخورد زیاد، همکاری با تولیدکنندگان محتوای مشهور و حرفه‌ای است.

هرچند همانطور که گفتیم ممکن است دسترسی به ستاره‌های مشهور هالیوودی و دیگر سلبریتی‌های هر ناحیه و مشارکت آن‌ها در ویدئوهای تبلیغاتی، برای برند های تجاری معمولی و کوچک قابل اجرا نباشد، اما شاید همکاری با اینفلوئنسر‌های مرتبط با مخاطبان و محصول شما (میکرو اینفلوئنسر) برای تبلیغات ویدیویی برندتان موثر باشد.

استفاده از ویدیوهای کوتاه یوتیوب

جای تعجب ندارد که یوتیوب برندهای تجاری را تشویق به گسترش تبلیغاتشان در قالب ویدئوهای عمودی کوتاه یا همان اصطلاح خودش Shorts می کند که یک ورژن محبوب برای نمایش در صفحات گوشی های هوشمند است.

یوتیوب گزارش کرده ‌است که در مقایسه با برندهایی که فقط از ویدئو های افقی عادی استفاده می‌کنند، وقتی که یک برند تجاری، ویدئوی مربوط به کمپین تبلیغاتی خود را در قالب یک ویدئوی خلاقانه کوتاه در حالت عمودی ارائه می دهد، به ازای هر دلاری که خرج کرده بین 10 تا 20 درصد بازدهی بیشتری داشته است.

طبق اعلام یوتیوب در دو سال گذشته، این فرمت محتوایی، یعنی ویدئو های کوتاه، در کوتاه‌ترین بازه زمانی بیشترین رشد را داشته است. پس همانطور که از آمار پیداست گسترش تبلیغاتتان در قالب ویدئو های کوتاه ارزشش را دارد.
بیشتر برای تولید آن وقت بگذارید.

داستان‌پردازی‌های پر جزئیات

همانطور که در مثال های بالا به آن اشاره کردیم، برخی از برندهای تجاری هم سو با ترندهای حال حاضر، برای تبلیغشان ویدئو های طولانی و پر جزئیات را هم امتحان می کنند، که می تواند برای تبلیغات شما هم موثر باشد؛ مدل همان ویدیوی اپل.

درست است که تولید محتوای طولانی تر نیاز به منابع بیشتری دارد، اما اگر از ترند های درست برای محتوای خود استفاده کنید، میزان تعامل و بازدید از تبلیغ شما به طور قابل توجه و جالبی بالا خواهد رفت.

استفاده از ابزار هوش مصنوعی

در آخرین نکته، یوتیوب برندهای تجاری تبلیغ کننده را تشویق به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی می کند تا به کمک آن عملکرد کمپین تبلیغات ویدیویی خودشان را به حداکثر برسانند و هدف گذاری موثرتری داشته باشند.

یوتیوب تاکید می‌کند که «بازده کمپین‌های تبلیغات ویدیویی در یوتیوب که زیر نظر هوش مصنوعی هستند 3.7 برابر بیشتر از کمپین های تبلیغاتی است که بطور دستی بهینه‌سازی شده اند.»

پس شما هم همراه این انقلاب صنعتی چهارم باشید و از AI برای بهسازی تبلیغات خودتان استفاده کنید.

 

همه موارد و نکات گفته شده تنها چند پیشنهاد جالب توجه هستند که کارایی آن‌ها برای کمپین تبلیغاتی‌ شما در نهایت بستگی به بودجه ای دارد که برای این کار کنار گذاشته اید. 

اما در هرصورت مد نظر قرار دادن نکات قابل اجرای آن در کمپین های تبلیغات ویدیویی 2024 خالی از لطف نیست. 

Leave a Reply

مطالب مرتبط

اهمیت سازگاری سایت با موبایل و راه های آناهمیت سازگاری سایت با موبایل و راه های آن

زمان مطالعه: 5 دقیقه کاربران موبایل از افرادی سبقت گرفته‌اند که با کامپیوترهای شخصی خود برای دسترسی به مطالب، محصولات و خدمات موردنظر خود استفاده می‌کنند. موبایل‌ها به ابزارهای ضروری