سرزمین سئو دسته‌بندی نشده سوالات متداول SEO | پاسخ به 14 سوال متداول سئو

سوالات متداول SEO | پاسخ به 14 سوال متداول سئو

سوالات متداول SEO |  پاسخ به 14 سوال متداول سئو post thumbnail image


در این مقاله به سوالات متداول در مورد سئو پاسخ خواهم داد. قرار نیست با این چند سوال متخصص سئو شویم، فقط برخی از ابهامات شما را در این زمینه برطرف می کنم. بنابراین برای اینکه یک سئوکار ماهر باشید باید آموزش بازاریابی دیجیتال و سئو را در برنامه خود قرار دهید. برای راهنمایی و مشاوره سئو شما هم می توانید روی من حساب کنید.

14 مورد از متداول ترین سوالات سئو را بررسی کنید

در اینجا پاسخ 14 سوال متداول را با شما به اشتراک می گذارم، اگر سوالی در این زمینه دارید می توانید در قسمت نظرات با من در میان بگذارید.

1. سئو چیست؟

سئو چیست؟ این یکی از سوالات متداول سئو سایتی است که جستجوی بالایی در گوگل دارد. سئو با علامت اختصاری (SEO) مخفف Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر مانند گوگل و… حالا اگر بخواهم سئو را به زبان ساده تری توضیح دهم باید بگویم که سئو در واقع یک فرآیند است. که طی آن ترافیک ورودی به یک سایت یا صفحه از نظر کیفی و کمی بهبود می یابد.

2. سئو داخلی (On-Page) و سئو خارجی (Off-Page) چیست؟

سئو داخلی یا این صفحه در واقع صفحات یک وب سایت را بهینه سازی می کند تا نتایج بهتری در موتورهای جستجو داشته باشد. در SEO On Page معمولاً کارهای زیر انجام می شود:

  • بهینه سازی تگ عنوان
  • ایجاد محتوای منحصر به فرد برای صفحات
  • پیوندهای داخلی را به صفحات اضافه کنید
  • ساختار URL را برای نتایج بهینه کنید

در عوض سئوی خارجی یا خارج از صفحه شامل کارهایی است که برای بهبود صفحه باید در خارج از وب سایت انجام شود. سئو خارج از صفحه شامل موارد زیر است:

  • اتصالات ساختمان
  • بازاریابی محتوا
  • گسترش اینفلوئنسر
  • یک پست مهمان ایجاد کنید
  • انجمن ها

در واقع سئوی خارج از سایت اطلاعاتی مانند برداشت ها و نگرش های سایر مشاغل در مورد محصولات و خدمات شما را در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهد.

3. سئو فنی چیست؟

سئوی فنی سئوی فنی به جنبه های فنی یک وب سایت مربوط می شود و رتبه بندی صفحات را در نتایج موتورهای جستجو بهبود می بخشد. در سئو فنی، با بهینه سازی ساختار فنی سایت، تلاش می شود تا روند خزیدن ربات های گوگل و ایندکس شدن سایت توسط موتورهای جستجو سریع و آسان شود.

از جمله کارهایی که در سئو فنی انجام می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت سایت
  • ساختار پیوند داخلی
  • خطاهای 404 را حذف کنید
  • دور از محتوای تکراری و کپی کنید
  • امنیت سایت
  • استراتژی داده
  • نقشه سایت یا نقشه سایت
  • ساختار URL

4. تفاوت بین لینک های داخلی و خارجی چیست؟

یکی از سوالات متداول در مورد سئو سایت ها تفاوت است لینک سازی داخلی و لینک های داخلی خارجی لینک هایی هستند که در صفحات سایت استفاده می شوند و کاربر با کلیک روی آن به صفحه دیگری در همان سایت هدایت می شود. هنگام ایجاد پیوند از سایت دیگری به سایت خود، اتصال خارجی عنوان آن هر دو نوع لینک بیلدینگ برای یک سایت مهم و ضروری هستند.

5. مولفه های رتبه بندی سایت گوگل چیست؟

به روز نگه داشتن گوگل بخش مهمی از استراتژی سئو است. به عنوان مثال، کار سئو باید همیشه مؤلفه های زیر را در نظر داشته باشد و با آنها هماهنگ باشد:

  • سرعت بارگذاری صفحه یک سایت
  • سازگاری سایت با دستگاه های تلفن همراه (موبایل فرندلی)
  • بهینه سازی لینک های داخلی
  • استفاده بهینه از کلمات کلیدی
  • استفاده صحیح از تگ های عنوان، توضیحات متا و هدر صفحه
  • URL با ساختار مناسب
  • بهینه سازی صفحات با تصاویر و فیلم های مرتبط
  • محتوای منحصر به فرد
  • پیوندهای برگشتی

6. تفاوت بین نمایه سازی و خزیدن چیست؟

موتورهای جستجو در واقع وقتی محتوای یک سایت را بررسی می کنند می خزند. زمانی که محتوایی در موتورهای جستجو ظاهر می شود، ایندکس می شود.

نکته: همه مطالب را نمی توان ایندکس کرد، بنابراین مدتی را صرف بررسی صفحات غیر ایندکس کنید.

7. چگونه می توانیم صفحات ایندکس شده را ببینیم؟

با افزودن دامنه سایت خود به عبارت site:www.YOURMAIN.com و جستجوی آن در موتورهای جستجو، تعداد صفحات ایندکس شده سایت به شما نمایش داده می شود.

8. سئو چقدر طول می کشد تا نتایج حاصل شود؟

برای مشاهده نتایج سئوی سایت خود، باید چندین مؤلفه را زیر نظر داشته باشید:

  • مقدار محتوای تولید شده باید مناسب باشد
  • کیفیت محتوا باید خوب و کاربر پسند باشد
  • رابط کاربری قوی داشته باشید

جدا از این موارد، بزرگ یا کوچک بودن یک سایت، قوی یا ضعیف بودن دامنه، تأثیر مهمی در نتیجه گرفتن دارد. سایت های کوچک مدت بیشتری طول می کشد تا نتیجه بگیرند، بنابراین قبل از اینکه بخواهید استراتژی سئوی خود را تغییر دهید، باید حداکثر 1 تا 3 ماه منتظر بمانید تا در موتورهای جستجو به نتیجه برسید.

9. آیا باید سئوکار استخدام کنیم؟

اگر صاحب سایتی هستید که بهترین نتایج را در آن داشته باشید موتور جستجو استخدام کارمند یا کار با تیم بازاریابی دیجیتال یک انتخاب و راه حل بهینه است. به هر حال گفتند کار را به دست صنعتگران بسپارید.

10. چرا سایت من در گوگل رتبه بندی نمی شود؟

هر روز میلیون ها سایت برای کسب رتبه در SERP های گوگل مبارزه می کنند. با توجه به این تعداد و تلاش سایت های دیگر، رتبه اول در گوگل بسیار سخت خواهد بود. با این تفاسیر، اگر موارد زیر را انجام دهید، رتبه بندی در گوگل دور از دسترس خواهد بود:

  • بدون Google برای کسب و کار من
  • سایت با دستگاه های تلفن همراه سازگار نیست
  • صفحات ایندکس نمی شوند
  • از کلمات کلیدی مرتبط استفاده نمی کند
  • استفاده از محتوای تکراری
  • به روز رسانی متناقض برای محتوا
  • سرعت سایت پایین

11. چرا ترافیک سایت همیشه در حال تغییر است؟

ممکن است سایت شما در گوگل رتبه خوبی داشته باشد، اما ترافیک ارگانیک آن به طور ناگهانی کاهش می یابد. اگر این مشکل را تجربه کردید، ممکن است یکی از موارد زیر رخ داده باشد:

  • به روز رسانی های گوگل
  • تغییراتی در صفحه ایجاد شده است
  • خطاهای رایج سایت
  • محتوای نامناسب
  • پیوندهای از دست رفته در صفحات

12. رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی مطلبی مکتوب است که ماهیت تبلیغاتی دارد و در قالب یک مقاله یا یک خبر خنثی با پرداخت هزینه در سایت های مختلف مانند اقتصاد آنلاین یا خبر نیوز منتشر و نمایش داده می شود. در این صورت مخاطب تصور می کند که در حال خواندن مقاله ای از این سایت ها است.

13. گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای گوگل است که آمار بسیار مفیدی در مورد سایت های مختلف از جمله تعداد بازدیدکنندگان، مرورگرها، سن و موقعیت مکانی بازدیدکننده، صفحات مشاهده شده و … ارائه می دهد.

14. سرچ کنسول چیست؟

کنسول جستجوی گوگل Google Search Console یکی دیگر از ابزارهای گوگل است که آمار مفیدی از عملکرد سایت در موتورهای جستجو به مدیر سایت می دهد. این آمار شامل رتبه کلمات کلیدی سایت، CTR، نرخ کلیک، تعداد لینک ها و بک لینک ها، تعداد صفحات ایندکس شده و غیره می باشد.

Leave a Reply

مطالب مرتبط