سرزمین سئو مقالات سایت سرچ ترم گوگل ادز و مشکل قرارگیری در قسمت other، از زبان یک رابط حرفه ای گوگل

سرچ ترم گوگل ادز و مشکل قرارگیری در قسمت other، از زبان یک رابط حرفه ای گوگل

سرچ ترم گوگل ادز و مشکل قرارگیری در قسمت other، از زبان یک رابط حرفه ای گوگل post thumbnail image


 

جینی ماروین (Ginny Marvin)، رابط حرفه ای گوگل ادز (Google Ads Liaison)، اخیرا و طی یک گفتگو درباره مشکلات مربوط به بخش “Other” در سرچ ترم ها (Search Terms) پیشنهاد می‌کند؛ تا از بخش insight عبارات جستجو شده یا (Search Terms Insights) برای تجزیه و تحلیل سرچ ترم های دسته بندی شده تحت عنوان “Other” استفاده کنید.

از نظر او این داده ها به تبلیغ کنندگان کمک می‌کند تا کمپین‌های تبلیغاتی خودشان را بهینه سازی کنند.

این صحبت‌های جینی ماروین پس از آن منتشر شد که اخیرا یکی از تبلیغ کنندگان در گوگل ادز سوالی را در مورد مشکل مربوط به قرار گرفتن درصد بالایی از لیست هزینه‌های تبلیغات و نرخ‌های تبدیل یا همان کانورژن ها زیر عنوان “Other” با او مطرح کرده بود.

 

پرس و جو در مورد ناهنجاری‌های هزینه تبلیغات

این رابط حرفه ای گوگل ادز در توضیحاتش می گوید: «در کمپین‌های تبلیغاتی که از کلمات کلیدی exact match استفاده شده است، 80 درصد از لیست هزینه تبلیغات و 90 درصد از کانورژن‌ها در دسته سرچ ترم های “Other”  قرار گرفته اند. که این اتفاق باعث شده‌است تا کانورژن های این کاربر برای مشتریانش بی کیفیت جلوه کند.»

 

 

آستانه‌های حریم خصوصی Google در Play برای رعایت در سرچ ترم ها

در پاسخ به این سوال، جینی ماروین می‌گوید:« سرچ ترم‌ها یا عبارات جستجویی که آستانه حریم خصوصی تعیین شده توسط گوگل ادز را برآورده نکنند، در دسته سرچ ترم‌های “Other” قرار می گیرند.»

پیشنهاد ماروین برای رفع این مشکل استفاده از بخش اینسایت عبارات جستجو یا Search Terms Insights در صفحه (Insights) است. زیرا این بخش برای درک و عملکرد بهتر تبلیغ کنندگان، گروه‌بندی‌های مختلفی از اطلاعات مربوط کمپین شما را تجزیه و تحلیل می‌کند.

«سرچ ترم ها یا عبارات جستجویی که چارچوب حریم خصوصی تعیین شده توسط گوگل ادز را برآورده نکنند، در دسته سرچ ترم های “Other” قرار می گیرند. با این حال می توانید از بخش اSearch Terms Insights برای درک بهتر گروه بندی ها و بررسی ریز اطلاعات مد نظرتان استفاده کنید. در این بخش، تمام سرچ ترم ها گروه بندی شده‌اند، حتی سرچ ترم‌هایی که به دلایلی برای حفظ حریم خصوصی در گزارش سرچ ترم‌های عادی، نمایش داده نشده‌اند.»

همانطور که ماروین به درستی می‌گوید، بخش Search Terms Insights تمام سرچ ترم‌های شما از جمله مواردی که در گزارش عبارات جستجوی استاندارد حذف شده اند را هم در بر می‌گیرد. 

این ابزار، عبارات مختلف را بر اساس معنی و ویژگی‌های مختلف گروه بندی می‌کند؛ تا شاخص هایی را برای هر گروه و زیر گروهش ارائه کند.

 

بینشی جدید برای بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی با سرچ ترم ها

همانطور که در Google support page آمده و ماروین نیز به آن اشاره می‌کند؛ بخش Search Terms Insights به تبلیغ کنندگان کمک می‌کند تا بفهمند مشتری چگونه و به چه نحوی، کسب و کارشان را در گوگل جستجو می‌کند و نحوه تعامل و درگیر شدنشان با آن چگونه است.

گروه بندی خودکار اطلاعات در این بخش، بدون ملزم کردن تبلیغ کنندگان به بررسی تک تک عبارات و سرچ ترم‌هایی که بخشی از آن خصوصی هستند ، شاخص‌های کلیدی لازم برای بررسی را در اختیار تبلیغ‌کننده قرار می‌دهد.

از ماه مارس سال 2023، تبلیغ کنندگان میتوانند اطلاعات آماری سرچ ترم ها را مربوط به هر تاریخی که باشد؛ مشاهده و دانلود کنند.  این فایل های دانلودشده شامل شاخص های جمع آوری شده از دسته‌ها و داده‌های دقیق‌تر در زیر گروه‌ها هستند.

 

دسترسی و استفاده از بخش Search Term Insights

بخش Search Term Insights در صفحه Account and Campaign views قابل دسترسی است.

این قابلیت که اخیرا در API گوگل ادز اضافه شده است در کمپین‌های سرچ، performance Max، Shopping و انواع کمپین های تبلیغاتی دیگر قابل دسترسی است.

این بخش جدید، اطلاعات جامعی را در مورد تمام سرچ ترم ها، حتی موارد خصوصی، در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می دهد. در بخش Search Term Insights نیز عناوین جستجو شده، عناوین فرعی جستجو شده و شاخص های کلیدی به صورت تفکیک شده برای شما ارائه می‌شود.

 با چنین اطلاعات مهمی که به طور دائم بروزرسانی می‌شوند، تبلیغ کنندگان می‌توانند هدف گیری‌ و خلاقیت کمپین تبلیغاتی خودشان را با علایق در حال تغییر مشتری همسو و هم جهت کنند.

 

آنچه در این نوشته خواندیم…

هدف از راهنمایی ارائه شده توسط جینی ماروین، کمک به تبلیغ کنندگان در سراسر جهان است؛ تا از بخش Search Term Insights بطور بهینه استفاده کنند و سرچ ترم های مبهم “Other” را که ممکن است در بخش داده‌های کمپین تبلیغاتیشان ببینند، با دید متفاوتی درک کنند.

تبلیغ کنندگانی که با نرخ‌ تبدیل یا کانورژن‌هایی که در بخش عبارات “Other” قرار گرفته مشکل دارند، بهتر است گروه‌بندی‌هایی که گوگل ادز برایشان انجام داده را تجزیه و تحلیل کرده تا عملکرد کمپین اجرا‌شده خودشان را بهتر درک کنند.

مطالب مرتبط