سرزمین سئو دسته‌بندی نشده ساخت تیم سئو چگونه تیم سئو اختصاصی خود را بسازیم؟

ساخت تیم سئو چگونه تیم سئو اختصاصی خود را بسازیم؟

ساخت تیم سئو چگونه تیم سئو اختصاصی خود را بسازیم؟ post thumbnail image


اگر الان اینجا هستید، می خواهید دلیل آن را بدانید تشکیل تیم سئو دقیقاً چه مراحل و اقداماتی را باید طی کنید و به چه نوع افرادی نیاز دارید؟ این افراد چه مهارت هایی باید داشته باشند؟ و…

بنابراین مقاله را زمین نگذارید و دور نشوید. زیرا آنچه را که می خواهی به تو عرضه می کنم.

نحوه ایجاد یک تیم سئو و افرادی که برای این کار باید استخدام کنید موضوعات مقاله آموزشی امروز است. آموزش رایگان سئو صحبت کردن با شما در مورد آن کمک خواهد کرد.

3 گام اساسی برای ایجاد یک تیم سئو

برای تشکیل یک تیم صد شما باید مسیری را طی کنید که 3 مرحله دارد:

  • مرحله اول: تعیین اهداف تشکیل یک تیم سئو (به دنبال چه چیزی هستید و چه می خواهید؟)
  • مرحله دوم: جذب نیرو در صورت نیاز (چه نیروهایی؟ بعداً به شما خواهم گفت)
  • مرحله سوم: کنترل و مدیریت نیروها و وظایف با نرم افزارهای خاصی مانند Trello یا Asana.

چیزی که از ابتدا نباید در نظر داشته باشید، سهولت انجام این 3 مرحله است. به عبارت دیگر، راه پیش رو نیاز به صبر بسیار بیشتری از آنچه شما تصور می کنید دارد. فرآیند هدف گیری، یافتن نیروی مورد نظر و مدیریت وظایف آنها به هیچ وجه کار آسانی نیست. اما 120 درصد امکان پذیر است!

پس تا زمانی که حواستون به همه چیز هست و آرامش ندارید ادامه مطلب رو با امید و انگیزه دنبال کنید.

یک تیم سئو خوب باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

قبل از معرفی ویژگی هایی که در تشکیل تیم سئو باید از آنها استفاده کنید، بهتر است در ابتدا بدانید که در هسته یک تیم سئو خوب که موفق است، چه مهارت هایی وجود دارد.

توسعه وب

درست است که گوگل دیگر مانند گذشته به ساختارها و کدهای فنی اهمیت نمی دهد و اکنون بیشتر به محتوا توجه می کند. اما این سوال این واقعیت را تغییر نمی دهد که کدها اساس سئو را تشکیل می دهند. بنابراین تا زمانی که ساختار فنی سایت شما به هم ریخته باشد، هیچ اتفاق خوبی برای سئو سایت شما نخواهد افتاد. حتی اگر در بخش های دیگر عملکرد عالی داشته باشید.

در نتیجه “کد نویسیاین یکی از اولین مهارت هایی است که باید به قلب تیم سئو سایت خود تزریق کنید. برای این منظور به شخصی نیاز دارید که دنیای کدها را بشناسد و وب سایت را به صورت پاره وقت (مثلا چند ساعت در هفته) از نظر ساختار فنی و کدنویسی توسعه دهد. همین چند ساعت برای جلوگیری از مشکلات فنی سایت و از دست رفتن سئو کافی است.

تولید محتوا

وردپرس گزارش می دهد که روزانه حدود 2.3 میلیون پست وبلاگ در وب منتشر می شود!

بنابراین در تشکیل تیم سئوی خود به فردی نیاز دارید که واجد شرایط باشد محتوا انتقال به دستان تیم شما؛ یعنی یک تیم تولید محتوا متشکل از یک مدیر و یک یا چند تولید کننده محتوا.

البته توجه داشته باشید که منظور من از محتوا چیز معمولی نیست. بلکه در این مرحله شما به یک محصول برجسته نیاز دارید که این قدرت را داشته باشد که از انبوه محتوای تولید و منتشر شده توسط سایت های رقیب متمایز شود و خودنمایی کند.

بنابراین، با توجه به آنچه که باید از رهبر تیم محتوای خود (یک تیم معمولی محتوای ????) انتظار داشته باشید، او باید بتواند:

  • کل موضوع را در قالب یک پست ایجاد کرده و پوشش دهید.
  • او باید درک کاملی از محتوایی که باید تولید شود داشته باشد و بتواند رقبا و هر آنچه که در خارج از گودال سایت منتظر فرآیند تولید محتوا است، شکست دهد. (شما به یک جنگجو نیاز دارید که سلاحش راضی باشد!)
  • عناصر و بخش هایی را به محتوا اضافه کنید که در نهایت مخاطب را تشویق به اشتراک گذاری و انتشار مجدد آن محتوا می کند و بستری برای جذب مخاطبان بیشتر و جدیدتر فراهم می کند.
  • همکاری با افراد مختلف در زمینه تولید محتوا.
  • ایجاد محتوا برای رسانه های مختلف (وبلاگ، پادکست، محتوای ویدیویی و غیره).

ایجاد اتصالات

اول از همه باید بدانید که دو نوع لینک بیلدینگ در سئو وجود دارد: داخلی و خارجی.

هنگام تشکیل یک تیم سئو، باید مهارت های هر دو نوع لینک سازی را در تیم خود داشته باشید. برای این کار به کسی نیاز دارید که بتواند:

  • استراتژی لینک سازی داخلی و ایجاد یک چارچوب پیوند بین صفحات داخلی سایت.
  • منابع مرتبط، با کیفیت و قابل اعتماد برای پیوند و دریافت خارجی بازخورد شناسایی
  • لینک های خراب را شناسایی و رفع کنید.
  • به وضعیت بک لینک سایت توجه کنید تا دستان پشت پرده و رقبای نالایق با بک لینک های ناروا علیه شما به ارزش و اعتبار وب سایت شما لطمه نزند.

طراحی سایت

احتمالاً هیچ کجا به نقش و اهمیت طراحی سایت در سئو اشاره نشده است; زیرا به طور کلی این عامل تاثیر مستقیمی بر سئو ندارد. اما تاثیر غیرمستقیم آن چنان ملموس است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

طراحی و زیبایی بصری یک سایت می تواند نقش مهمی در جلب توجه مخاطب به محتوای مورد نظر ما داشته باشد. روی دیگر سکه، طراحی نامناسب و غیرجذاب می تواند دافعه ایجاد کند و مخاطب را از پیگیری مطالب سایت بی میل کند; حتی اگر این محتوا محصول کار شکسپیر باشد!

بازاریابی و تبلیغات

مهارت بعدی که باید در قلب یک تیم سئو باشد، بازاریابی و ارتقاء است. فرد یا افرادی که چنین مهارت هایی را در تیم شما دارند می توانند با دیدی وسیع تر و یک قدم جلوتر از اعضای تیم سئو به مسائل و اقدامات نگاه کنند. بگذارید با یک مثال موضوع را روشن کنم:

بیایید بگوییم که اقدامات توسعه وب، تولید محتوا، لینک سازی و طراحی کار می کنند و اکنون صفحه شما یکی از رتبه های خوب در گوگل را دارد و در حال گرفتن ترافیک است. چی بهتر از این درسته؟!

یک فرد بازاریابی با فکر و رویا در تیم سئوی شما تازه از اینجا شروع کرده است.

  • می آید و بررسی می کند که چه افرادی ترافیک ورودی سایت را تشکیل می دهند؟ آیا آنها مخاطبان هدف شما هستند یا خیر؟
  • آیا آن ترافیک ورودی به سرنخ تبدیل شد یا به انتهای قیف فروش رسید یا خیر؟ اگر بله راهش چی بوده و اگر نه دلیلش چی بوده؟
  • چگونه می توانیم آن قسمت از ترافیک ورودی را که هنوز تبدیل نشده است تبدیل کنیم؟

برای تشکیل تیم سئو به چه نوع افرادی نیاز داریم؟

تا اینجا به شما گفتم چه مهارت هایی را باید در ساخت تیم سئو به تیم خود اضافه کنید.

اکنون زمان مشخص کردن نقش ها و جنبه هایی است که یک تیم سئو باید تشکیل دهد:

  • مدیر سئو
  • سئوی اجرایی (در صفحه، خارج از صفحه و فنی)
  • مدیر فنی
  • مدیریت محتوا
  • استراتژیست محتوا
  • تولید کننده محتوا
  • مدیر پروژه
  • تحلیلگر سئو
  • دانشمند داده

Leave a Reply

مطالب مرتبط

معرفی دیتاسنتر لایزر همراه با ویژگی‌‌ها و خدمات آنمعرفی دیتاسنتر لایزر همراه با ویژگی‌‌ها و خدمات آن

دیتاسنتر لایزر دیتاسنتر پیشرو در عرصه دیجیتال امنیت اطلاعات شما را تضمین می‌کند. در دنیایی که سرویس‌های آنلاین قلب تپنده هر کسب‌وکاری محسوب می‌شود، امنیت و نگهداری از آن‌ها دغدغه