سرزمین سئو مقالات سایت سئو وبلاگ چیست؟ | آموزش سئو وبلاگ در گوگل در 4 مرحله

سئو وبلاگ چیست؟ | آموزش سئو وبلاگ در گوگل در 4 مرحله

سئو وبلاگ چیست؟  |  آموزش سئو وبلاگ در گوگل در 4 مرحله post thumbnail image


سئو وبلاگ چیست؟ صد وبلاگ نویسی فرآیند بهینه سازی صفحات وبلاگ یک سایت از نظر محتوا، ساختار و کدهای html برای موتورهای جستجو است.

اصول و اقداماتی که باید در سئو سئو به کار ببرید تفاوت چندانی با راهکارهای سئوی عمومی وب سایت ها ندارد. با این حال، به دلیل تفاوت های جزئی بین سئو وبلاگ و سئو سایر صفحات وب سایت، مانند صفحه محصول، فکر کردم بهتر است مقاله جداگانه ای در مورد آن بنویسم. آموزش سئو من یک وبلاگ برای شما آماده خواهم کرد.

چرا آموزش سئو وبلاگ و به کارگیری اصول آن مهم است؟

زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو یکی از مهم ترین منابع ترافیک وبلاگ ها هستند.

بررسی ها و مطالعات اخیر انجام شده در این زمینه از بیش از 1000 وبلاگ نشان می دهد که بعد از شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی، سئو سومین منبع مهم ترافیک برای وبلاگ ها است. بنابراین آشنایی با اصول و یادگیری آموزش سئوی وبلاگ در گوگل به شما این امکان را می دهد که از سومین منبع مهم وبلاگ در این زمینه حداکثر ترافیک ممکن را دریافت کنید.

به گیرنده های خود دست نزنید. کافیست کمی صفحه را به پایین اسکرول کنید و همین الان آموزش سئو وبلاگ را شروع کنید.

وبلاگ آموزش سئو گوگل

احتمالاً مراحلی را که در زیر برای یادگیری سئو وبلاگ در گوگل ارائه خواهیم کرد، می دانید. با این حال، به این دانش بسنده نکنید و از خواندن این مقاله خسته نباشید. زیرا این مراحل را به صورت اختصاصی و با هدف بهینه سازی صفحات وبلاگ برای موتورهای جستجو به شما آموزش خواهم داد.

مرحله اول: تحقیق کلمات کلیدی

نه تنها برای محتوای وبلاگ، بلکه برای ایجاد هر نوع محتوای دیگری، اولین کار تحقیقاتی است کلید واژه ها یا تحقیق کلمات کلیدی شما باید هر یک از پست های وبلاگ خود را فقط برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنید؛ دلیل آن این است که اگر پست وبلاگ شما برای کلمات کلیدی مختلف بهینه شده باشد، گوگل و سایر موتورهای جستجو گیج می شوند و نمی توانند دقیقا بفهمند محتوای شما در مورد چیست. اگر آنچه را که گفتم دنبال کنید و محتوای خود را فقط برای یک کلمه کلیدی بهینه کنید، هم کار شما در فرآیند تولید محتوا آسان تر می شود و هم گوگل می تواند موضوع پست شما را به راحتی درک کند و آن را در نتایج جستجوی مربوط به کاربران پیدا کند. آن را نشان می دهد

اکنون چگونه کلمات کلیدی مناسب برای پست های وبلاگ خود را پیدا کنیم؟

اگر به تازگی وبلاگ خود را راه اندازی کرده اید، پیشنهاد من این است که روی کلمات کلیدی دم بلند تمرکز کنید. زیرا شدت رقابت بر روی این کلمات کلیدی کمتر از کلمات کلیدی دم کوتاه است و به راحتی می توانید به رتبه برتر گوگل در آنها برسید.

چگونه کلمات کلیدی دم بلند را پیدا کنیم؟

برای این کار کافی است یک کلمه کلیدی هدف و کوتاه را در گوگل جستجو کنید. به عنوان مثال، اگر پست وبلاگ شما در مورد “آموزش سئو” (کلید کلیدی کوتاه با سطح رقابت بسیار بالا) است. آن را گوگل کنید و اتاق را ترک کنید. سپس همانطور که در تصویر می بینید، گوگل یک سری کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد می کند که همان کلمات کلیدی دم بلند هستند.

مرحله دوم: بهینه سازی پست های وبلاگ

اکنون که کلمه کلیدی مورد نظر خود را شناسایی کرده اید، باید در مورد آن بدانید محتوا ایجاد یک وبلاگ و بهینه سازی آن (SEO)؛ برای این منظور باید از کلمه کلیدی اصلی در چند قسمت خاص از محتوای خود استفاده کنید. چه قطعاتی

الان بهت میگم

  • قسمت اول: تگ عنوان (عنوان) صفحه

کلمه کلیدی هدف شما باید حتما در تگ عنوان صفحه وجود داشته باشد. اگرچه احتمالاً قبلاً می دانید، اما فقط برای اتمام صحبت من در این بخش، می گویم که برچسب عنوان صفحه، همانطور که در تصویر زیر نشان داده ام، عنوانی است که در صفحه وبلاگ شما در نتایج Google ظاهر می شود.

  • بخش دوم: مقدمه و نتیجه گیری

با این حال، باید از کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید و در عین حال کیفیت خود را حفظ کنید و از پر کردن کلمات کلیدی در سراسر محتوای خود اجتناب کنید. اما بررسی ها نشان می دهد که حضور آن هم در مقدمه و هم در نتیجه گیری مقاله می تواند سئو داخلی وبلاگ اول بیشتر کمک خواهد کرد.

  • بخش سوم: برچسب‌های عنوان

تگ های عنوان شامل H1، H2، H3 و غیره می باشد. هر محتوای وبلاگ باید فقط یک تگ H1 داشته باشد. هیچ محدودیتی برای تعداد تگ های عنوان دیگر وجود ندارد. برای بهینه سازی پست وبلاگ در گوگل، کلمه کلیدی باید در H1 و H2 وجود داشته باشد. در مورد سایر برچسب‌های عنوان، لازم نیست که اینطور باشد. اما در صورت امکان بهتر است از کلمه کلیدی خود در ساختار این تگ ها استفاده کنید.

  • قسمت چهارم: توضیحات متا

آخرین قسمتی که باید از کلمه کلیدی اصلی استفاده شود، توضیحات متا صفحه است. توضیحات متا توضیحات کوتاهی است که در زیر تگ عنوان صفحه درج می شود. هنگام نوشتن یک متا توضیحات جذاب، متا و منحصر به فرد برای پست وبلاگ خود، باید از کلمه کلیدی اصلی نیز در آن استفاده کنید.

مرحله سوم: بهینه سازی URL و سئو فنی

به ندرت پیش می آید که یک وبلاگ با سایت اصلی یکسان باشد. با این حال، اگر وبلاگ شما اینگونه است، اصلاً به این مرحله نیاز ندارید، می توانید کورکورانه به مرحله چهارم بروید. اما اگر وبلاگ تنها بخشی از سایت شما باشد و فعالیت اصلی سایت چیز دیگری باشد، بحث فرق می کند. در چنین شرایطی این سوال پیش می آید:

وبلاگ باید کجا قرار گیرد؟

در زمان های قدیم، وب مسترها وبلاگ را در یک زیر دامنه قرار می دادند. این به این معنی است:

Blog.example.ir

اما کمی بعد مشخص شد که این زیر دامنه اصلاً سئو نیست. به همین دلیل بهتر است وبلاگ را در یک زیر پوشه قرار دهید. این به این معنی است:

example.ir/blog

اگر دقت کنید، من همین کار را برای بخش وبلاگ وب سایتم انجام دادم:

حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه می دانید این روش دوم سئو است و به آن پاسخ دهید؟

خوب، کارآمدی قرار دادن وبلاگ در زیر پوشه توسط یک مشاور سئو به نام جان دوهرتی به اثبات رسیده است. او وبلاگ یکی از مشتریانش را از یک زیر دامنه به یک زیر پوشه منتقل کرد و در کمال تعجب شاهد افزایش 98 درصدی ترافیک گوگل برای آن وبلاگ بود!

یکی دیگر از نکاتی که در بحث سئوی فنی وبلاگ باید به آن توجه کرد، آدرس پست است. این URL ها می توانند بسیار طولانی باشند. این دقیقاً برعکس آنچه در سئو به معنای آن است می باشد! در واقع، یک URL SEO خوب یا URL مناسب SEO نباید خیلی طولانی باشد.

برای کوتاه کردن این URL ها می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • URL های منتشر شده توسط سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس را بر اساس عنوان مقاله اصلاح و کوتاه کنید. (کلمه کلیدی در URL حذف نشده است!)
  • اگر تاریخ انتشار پست در URL درج شده است، آن را حذف کنید.

در اینجا نمونه ای از یک URL مناسب سئو آورده شده است تا بتوانید کل داستان را دریافت کنید:

مرحله 4: پلاگین های سئو را تنظیم کنید

افزونه های سئو کار را برای شما در راه سئوی وبلاگ در گوگل آسان تر می کنند.

Yoast seo, all in for one seo و Rankmath از معروف ترین افزونه های سئو هستند که می توانید در این زمینه استفاده کنید. کدام افزونه را باید استفاده کنید یا کدام یک بهتر از سایرین است، هدف ما در این مقاله نیست. به همین دلیل وارد آن نمی شوم. نکته مهم این است که فقط یکی از این افزونه ها را انتخاب کنید و از امکانات آن به درستی برای سئو وبلاگ استفاده کنید.

از مهمترین ویژگی های این مکمل ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخته شده است نقشه سایت
  • بهینه سازی عنوان و توضیحات متا
  • خزیدن و نمایه سازی مدیریت بودجه

کاهش اندازه عکس ها در پست های وبلاگ در راستای تصاویر سئو

Leave a Reply

مطالب مرتبط