سرزمین سئو دسته‌بندی نشده سئو سایت فروشگاهی چیست؟ آموزش و خدمات سئو فروشگاه آنلاین در سال 2022

سئو سایت فروشگاهی چیست؟ آموزش و خدمات سئو فروشگاه آنلاین در سال 2022

سئو سایت فروشگاهی چیست؟ آموزش و خدمات سئو فروشگاه آنلاین در سال 2022 post thumbnail image


آیا شما مدیر سئو یک شرکت تجارت الکترونیک بزرگ هستید که به دنبال بازگشت سرمایه گذاری خود است؟
یا شاید صاحب یک کسب و کار آنلاین کوچک­تر هستید که به دنبال راه‌­های مناسب رشد تجارت خود است.
در هر حال اگر شما با یک فروشگاه آنلاین و سئو سایت فروشگاهی سروکار دارید، این پست می‌­تواند دریچه‌ای جهت یافتن راه‌های نوآوری و مؤثر برای شما باشد.
در واقع با وجود این واقعیت که سئو فروشگاه آنلاین بالاترین میزان بازگشت سرمایه را در بین انواع کمپین بازاریابی دیجیتال دارد اما اکثر وب سایت‌های فروشگاهی به آن توجهی نمی‌­کنند.

بله کافی است تا یک جستجو ساده در اینترنت برای محصولی انجام دهید تا از سطح پایین شرایط سئو و بهینه سازی وب سایت‌های آنلاین آگاه شوید.
این گونه فروشگاه‌ها عموماً به دنبال فعالیت در رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات پولی می‌باشند که تا حدی کارآمد نیز هستند.
اما توجه داشته باشید که چنین روش‌هایی نیازمند تلاش مداوم و پرداخت هزینه است، بنابراین تا زمانی که هزینه‌ای بپردازید، سودی دریافت خواهید کرد.
در حالی که با پیاده سازی سئو فروشگاه آنلاین، چنانچه رتبه خوبی را در نتایج موتورهای جستجو به دست آورید، عملاً بدون هزینه فروشی خودکار را در اختیار خواهید داشت.

وسوسه انگیز است، درسته؟
پس یک لیوان چای ریخته، بنشینید و تا آخر این مقاله از وب جوان با ما همراه باشید که وقت یادگیری سئو سایت فروشگاهی است.

اگر نیازمند خدمات سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی هستید، کافیه با دپارتمان سئو سایت وب جوان (داخلی 1) از طریق شماره تلفن 02191035254 ارتباط برقرار نمایید.

سئو فروشگاه اینترنتی چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) هنر علمی بهینه سازی وب سایت شما بر اساس کلمات کلیدی خاص به منظور کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجو مانند گوگل است.
ما آن را هنر علمی می­‌دانیم زیرا در حالی که در مورد جنبه‌های فنی سئو اطلاعات عملی خاصی را دریافت می‌­کنید، یک جنبه خلاقانه در تجربه کاربری و طراحی نیز در آن وجود دارد.
اما به طور کلی می­توان سئو سایت فروشگاهی را یک چیز دانست: ایجاد بهترین نتیجه ممکن برای کلمه کلیدی مورد نظر شما مانند نام یک محصول خاص.

در حقیقت هدف گوگل رتبه بندی نتایج جستجویی است که به تمام سؤالات کاربران پاسخ می‌دهد به طوری که نیازی به بازگشت دوباره به گوگل برای پاسخ دیگری نباشد.
چگونه وب سایت خود را تبدیل به چنین پاسخ کامل و جامعی کنیم؟
تلاش کنید تا کامل‌ترین پاسخ‌ها به گسترده‌ترین طیف سؤالات پیرامون محصولات و خدمات خود را ارائه دهید.
داشتن یک صفحه از محصول در وب سایت شما با تنها عنوانی ساده، کافی نخواهد بود.
بنابراین علاوه بر محتوای متنی تخصصی و عمومی خود، از تصاویر، فیلم‌ها یا مثال‌های بهتری استفاده کنید.

خود را به جای کاربران اینترنت گذاشته و تجربه کاربری بهتری را از طریق یک سایت سریع‌تر، تجربه کاربری موبایل بهتر، رابط بصری حرفه‌ای‌تر و غیره ارائه دهید.
با این شرایط کاربران را وادار کنید که در مورد شما و برند تجاری‌تان صحبت کرده و به آن لینک دهند.
علاوه بر این، مطالعه‌ای توسط SEMrush که 13 بخش تجارت الکترونیک را بررسی کرد، نشان داد که 5 مورد (موسیقی، کتاب، مبلمان، خانه و باغ، لوازم الکترونیکی) بالاترین میزان جستجوی ارگانیک را در اختیار دارند.
به طوری که برای هر 13 مورد فوق، نتایج ارگانیک و مستقیم 80 درصد از کل ترافیک را تشکیل می‌دهند.

خدمات وب جوان : طراحی سایت فروشگاهی

چرا سئو فروشگاه آنلاین مهم است؟

تصور کنید که فروشگاه اینترنتی شما، محصولاتی در حوزه لوازم خانگی برقی را به فروش می‌رساند.
بنابراین شما می‌خواهید که برای کلمه کلیدی تلویزیون led سه بعدی رتبه بندی شده و در نتایج موتور جستجو google دیده شوید.
عموماً در نتایج جستجو کلمات کلیدی بسیار محبوب، چند نتیجه تبلیغ شده و پولی دیده می‌شود، سپس به دنبال آن‌ها لیست نتایج ارگانیک نمایش داده خواهد شد.
اما جالب است که بدانید اکثر کاربران بر روی نتایج ارگانیک کلیک می‌کنند.

از سوی دیگر با توجه به آن که 95٪ مردم از صفحه اول به صفحات بعدی نمی‌روند، رسیدن به صفحه اول تنها راه برای دستیابی به نتایج واقعی فروش است.
حالا بیایید کمی ریاضی انجام دهیم.
به طور مثال کلمه کلیدی ” تلویزیون led سه بعدی ” به طور متوسط ​​10000 جستجو در ماه دریافت می‌کند.
با فرض اینکه 35٪ از کلیک‌های مربوط به این کلمه بر روی نتیجه اول صفحه اول گوگل باشد، داشتن رتبه شماره 1 برای آن کلمه کلیدی باعث می‌شود که شما 3500 کلیک در ماه داشته باشید.

حالا بیایید فرض کنیم که نرخ تبدیل 10% دارید، پس رتبه 1 برای آن کلمه کلیدی به شما 350 فروش در ماه را هدیه می‌دهد!
اهمیت سئو سایت فروشگاهی را درک کردید؟
تازه این تنها نتیجه بررسی یک کلمه کلیدی بوده و اکثر صفحات وب سایت برای چندین کلمه کلیدی رتبه بندی می‌شود.
بنابراین شما می‌توانید هزاران فروش اضافی در ماه را فقط با کمی تلاش اضافی در سئو فروشگاه آنلاین خود به دست آورید.

حتی می‌توان SEO را با SEM (بازاریابی موتورهای جستجو، مانند Google AdWords) ترکیب کرده تا دو فهرست نتایج جستجو را به دست آورید و فروش بیشتری را نیز در اختیار داشته باشید
امیدوارم تابه‌حال متوجه شده باشید که چرا گوگل و سئو سایت فروشگاهی یکی از بهترین کانال‌های بازاریابی دیجیتال است.

10 تکنیک seo فروشگاه اینترنتی در 2022

وقتی در حال اجرای سئو سایت فروشگاهی خود هستید، باید تکنیک‌های سئو فروشگاهی وب سایت خود را نیز بدانید که ما در این بخش از مقاله “سئو فروشگاه آنلاین” به تکنیک‌های بهینه سازی سایت فروشگاهی پرداخته‌ایم.

همچنین برای دریافت اطلاعات کامل و مفیدتر درباره طراحی سایت فروشگاهی، پیشنهاد می‌کنیم مقاله نکات مهم طراحی وب سایت فروشگاهی را مطالعه فرمایید.

1.تحقیق کلمات کلیدی به روشی صحیح

امروزه راه‌های مختلفی جهت سئو فروشگاه آنلاین وجود دارد اما تحقیق کلمات کلیدی را می‌توان رکن اصلی تمامی استراتژی‌های بهینه سازی معرفی کرد.
بله شما به مرتبط‌ترین و محبوب‌ترین کلمات کلیدی حوزه صنعت و خدمات خود احتیاج دارید که باید در آن هدف کاربران نیز در نظر گرفته شود.
در حقیقت شما هدف کلمه کلیدی، یافتن کاربرانی است که آن کلمه را جستجو می‌کنند.
بنابراین با تحقیق کلمات کلیدی و یافتن عبارات و اصطلاحاتی که کاربران از آن استفاده بیشتری در جستجوهای خود می‌کنند، به ساخت صفحاتی نزدیک به نیاز کاربران کمک خواهد کرد.

جهت پیدا کردن هدف کلمه کلیدی و توصیف نوع اطلاعاتی که جستجوگر به دنبال آن است، باید با نوع پرسش کاربران آشنا شوید،
این نوع جستجوها معمولاً حاوی چنین عباراتی هستند:

  • چگونه انجام دادن: اینها جستجوهایی هستند حاوی سؤالاتی مانند “چگونه می‌توانم؟”
  • خرید مستقیم: این نوع از پرس و جو شامل جستجوهایی با کلمات کلیدی مانند “خرید محصولات x” است.
  • خصوصیات: زمانی که جستجوگر جزئیات بیشتری در مورد موضوعی می‌خواهد و از کلماتی مانند “خصوصیات” و “اطلاعات” استفاده می‌کند.

همچنین بخوانید : استراتژی سئو در سال 2022

2.بهبود رتبه صفحات محصولات

اگر می‌خواهید مشتریان جدیدی جذب و به دست آورید، به روند سئو سایت فروشگاهی خود در هر صفحه نگاه کنید.
انجام این روند از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که شرایط سئو هر صفحه به تنهایی می‌تواند موجب رتبه کلی بالاتر و جریان بیشتری از ترافیک ارگانیک شود.
برای سئو فروشگاه آنلاین بخش‌هایی مانند توضیحات محصول، تصاویر و نظرات وجود دارد که از اهمیت بالاتری نسبت به سایر بخش‌ها جهت بهینه‌سازی برخوردارند.

در نتیجه بهتر است تا توضیحات صفحات محصولات خود را به طور دقیق بهینه کرده و بر روی ویژگی‌های مورد نیاز کاربران تمرکز کنید.
همچنین اگر می‌خواهید صفحه سایت شما از سایر صفحات متمایز باشد، از دیگر سبک‌های محتوا مانند فیلم و عکس استفاده کنید تا تعامل بازدیدکنندگان بالا رفته و وادار به کلیک کردن شوند.
به این ترتیب برای شروع بهینه سازی صفحات محصول سایت تجارت الکترونیک خود، باید سه جنبه کلیدی را در نظر داشته باشید:

  • مهم‌ترین چیز در هر صفحه چیست؟
  • چگونه می‌توان بازدید و تأثیر را با این عناصر به حداکثر رساند؟
  • چگونه می‌توان از این اطلاعات برای بهبود اثربخشی توضیحات محصول خود استفاده کرد؟

3.طراحی سایت کاربر پسند

همان طور که می‌دانید UX مخفف تجربه کاربری بوده و از ارکان بسیار مهم جهت بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی بر طبق الگوریتم‌های جدید گوگل است.
به طوری که شما می‌توانید UX را با طراحی خوب تقویت کرده و زیبایی شناسی را از نظر بصری جذاب‌تر کنید.
اما UX تنها در مورد خوب جلوه دادن یک وب سایت نیست، بلکه نحوه عملکرد آن وب سایت را برای کاربران تحت پوشش قرار می‌دهد.

در حقیقت UX سایت شامل همه چیز از ناوبری، سهولت استفاده گرفته تا سرعت بالا جهت یافتن اطلاعات مورد نیاز کاربر خواهد بود.
در گذشته تمام تمرکز متخصص سئو بر روی موارد دیگر بهینه سازی سایت بود، اما تعامل بین UX و SEO در طی سال‌های اخیر بیشتر شده و UX جز فاکتورهای مهم رتبه بندی شده است.
چرا که با توجه به UX نه چندان بهینه شده، گوگل فکر می‌کند وب سایت شما تجربه بدی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد، در نتیجه رتبه پایین‌تری را به آن اختصاص می‌دهد.

بسیاری از موارد هستند که می‌توانند بر UX تأثیر بگذارند، اما چند عامل کلیدی آن به این شکل است:

  • تبلیغات نباید در دید کاربر از محتوا تداخل ایجاد کند.
  • سایت شما باید سریع بارگیری شود و سازگار با موبایل باشد.
  • هر وب سایتی باید بدون شلوغی باشد و به راحتی قابل پیمایش باشد.
  • شما باید CTA را بگنجانید تا مشتریان بدانند در مرحله بعد چه کاری انجام دهند.

همچنین بخوانید : ابزارهای طراحی UX و UI

4.کلمات کلیدی دنباله دار

شما معمولاً کلمات کلیدی طولانی یا به اصطلاح دنباله دار را در سمت راست صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) می‌بینید.
کلمه کلیدی دم بلند اصطلاحی است که معمولاً حجم جستجوی کم‌تری به نسبت کلمات کلیدی اصلی دارد اما هنوز معیارهای مربوط به کسب و کار شما را برآورده می‌کند.
از سوی دیگر این کلمات میزان نرخ تبدیل بیشتری را دارند چرا که مطابقت بهتری با نیاز جستجوگران خواهند داشت.
به این دلیل است که در روند سئو فروشگاه آنلاین خود، نباید از رتبه بندی برای کلمات کلیدی طولانی بترسید زیرا آنها منبع ارزشمندی از ترافیک هستند.
این کلمات را می‌توانید از بخش پایین نتایج گوگل که کلمات جستجو شده را نمایش می‌دهد پیدا کرده و یا از ابزارهایی مانند Ubersuggest استفاده کنید.

همچنین کلمات کلیدی دنباله دار برای موارد زیر عالی هستند:

  • جایگاه های رقابتی
  • افزایش نرخ تبدیل
  • رتبه بندی بهتر برای سایت های جدید

همچنین بخوانید : SERP یا Search Engine Results Pages چیست

5.ساختار URL ساده

این که چطور یک ساختار بهینه و عالی برای URLهای وب سایت خود داشته باشید خود یک بحث بسیار گسترده است، ما در اینجا تنها اصول اولیه‌ای برای URL را ارائه می‌کنیم.
در انجام سئو سایت فروشگاهی باید توجه داشته باشید که یک URL ساده نه تنها تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد بلکه اشتراک گذاری محصولات شما را نیز ساده‌تر خواهد کرد.
بنابراین برای در اختیار داشتن بهترین نتایج، URLهای سایت شما باید تا حد امکان خوانا و قابل فهم باشند.

به‌عنوان‌مثال، اگر ساختار URL شما برای یک صفحه به این شکل است:

استفاده از ساختار URL زیر ساختار ساده و بسیار بهتری است که می‌توانید به کار گیرید:

6.استفاده از Schema Markups

در حقیقت Schema Markups تگ‌های HTML هستند که اطلاعات بیشتری در مورد محتوای صفحات وب سایت شما ارائه می‌دهند.
به این ترتیب استفاده از این نشانه گذاری‌ها، می‌تواند در بهبود سئو فروشگاه آنلاین مؤثر بوده و در یافتن محتوای خود به خزنده‌های موتورهای جستجو کمک کنید.
از سوی دیگر این نشانه گذاری، با نمایش انواع مختلف اطلاعات به افراد کمک می‌کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند سریع‌تر و آسان‌تر بیابند.

7.خودداری از صفحات و محتوای تکراری

آیا تابه‌حال به وب سایتی مراجعه کرده‌اید که حس کنید قبلاً محتوای صفحات آن را در جایی خوانده‌اید؟
زمانی که خرده‌فروشان آنلاین از کاتالوگ‌ها و تصاویر محصولات تکراری استفاده می‌کنند، این تکرار عموماً در توضیحات تولید کننده و توضیحات دسته‌بندی بسیار دیده می‌شود.
هرچند قابل درک است که چرا فروشندگان وب‌سایت‌های آنلاین اکثر توضیحات خود را کپی و بازنشر می‌کنند.
در حقیقت معمولاً آنها منابع لازم برای تولید محتوای تازه حول یک محصول یا خدمات را ندارند.

اما حتی اگر زمان لازم برای بازنویسی همه چیز را ندارید، همچنان می‌توان تکراری بودن محتوای سایت خود را در توضیحات محصول و سایر زمینه‌ها به میزان قابل توجهی کاهش داد.
به عنوان مثال با کمک یک CMS و تغییر مسیرهای 301 در سراسر سایت یا افزودن برچسب‌های لازمه در هر صفحه‌ای که ممکن است تکراری باشد، سئو سایت فروشگاهی خود را ارتقا دهید.

همچنین بخوانید : سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست

8.افزایش سرعت صفحه

سرعت بارگذاری صفحه وب سایت اندازه گیری مدت زمانی است که کاربر اینترنت برای باز کردن یک صفحه وب نیاز دارد.
شما می‌توانید آن را با اضافه کردن زمان بارگیری موارد پنهان مانند تصاویر، اسکریپت‌ها و… اندازه گیری کنید.
این امر در سئو فروشگاه آنلاین شما حائز اهمیت است چرا که میزان سرعت صفحه از عوامل تأثیر گذار بر رتبه بندی است.

در حقیقت کاربران وب می‌گویند سرعت سایت ایده‌آل آنها فقط دو ثانیه است، اما هر چه سریع‌تر، قطعاً بهتر است.
بنابراین اگر از سرعت فعلی سایت خود مطمئن نیستید، می‌توانید آن را در Cloudflare آزمایش کرده یا از ابزارهای Google کمک بگیرید.
اگر سایت شما خیلی کند باشد چه باید کرد؟ ابتدا باید دلیل را پیدا کنید. دلیل کند بودن یک سایت می‌تواند بر اساس عوامل زیر باشد:

  • سایت شما محتوای زیادی دارد که سرور توانایی مدیریت آن را ندارد.
  • تعداد زیادی از اسکریپت‌ها زمان بارگذاری را کاهش می‌دهند.
  • بارگذاری تصاویر زمان زیادی می‌برد.
  • مشکلی در میزبان وب شما وجود دارد.

9.تولید محتوای خاص

راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی تنها در مورد بارگذاری تصاویر و کلمات کلیدی مربوط به یک محصول نیست.
بلکه تولید محتوای متنی نیز باید بخشی از استراتژی سئو سایت فروشگاهی باید تا بتوان اعتماد کاربران را جذب کرد.
همچنین این تولید محتوای متنی، اطلاعات مورد نیاز کاربر را در اختیار وی گذاشته و به این ترتیب موجب افزایش ترافیک و بهبود رتبه کلی صفحات سایت شما خواهد شد.

انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که می‌توانید روی آنها تمرکز کنید:

  • به اشتراک گذاری یک مقاله و پاسخ به سؤالات متداول
  • معرفی محصول جدید و هر چیزی که ارزش خبری دارد
  • توضیح محتوای ویدئویی
  • وبینارها

برای ایده‌های بیشتر، قدمی فراتر بردارید و مخاطب خود را بشناسید تا نگرانی‌ها و مشکلات اصلی آنها را درک کنید.
به این ترتیب می‌توان محتوایی نوشت که نگرانی‌های روزمره آنها را برطرف کند و محصولاتی را ارائه دهید که این مشکلات را حل کند.

همچنین بخوانید : استراتژی تولید محتوا در سال 2022

10.لینک سازی

لینک سازی را می‌توان یک فاکتور مهم رتبه بندی برای سئو فروشگاه آنلاین معرفی کرد.
در حقیقت لینک‌های با کیفیت به گوگل می‌گویند که سایت شما دارای ارزش و اعتبار بوده و به این شکل بر نحوه رتبه وب سایت شما برای کلمات کلیدی تأثیر می‌گذارند.
عالی به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟ اما چگونه می‌توانید این بک‌لینک‌های ارزشمند را ایجاد کنید؟

چند راه برای انجام این کار عبارت‌اند از:

  • ایجاد بک‌لینک داخلی
  • نوشتن پست‌های مهمان
  • استفاده از تبلیغات رسانه‌های اجتماعی
  • به اشتراک گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی
  • صدور بیانیه های مطبوعاتی
  • نوشتن نظرات وبلاگ و اشتراک گذاری در انجمن ها (در صورت امکان)
  • ایجاد اینفوگرافیک و به اشتراک گذاری آنلاین آنها

اینها همه راه‌های قانونی بر حسب سئو کلاه سفید است که می‌توان از آن‌ها برای ایجاد لینک‌های با کیفیت استفاده کرد.
اگرچه ممکن است لینک سازی زمان ببرد، اما نباید با خرید لینک از میان‌برهای سئو کلاه سیاه استفاده کنید.
چرا که برخی از لینک‌های پولی دستورالعمل‌های گوگل را نقض می‌کنند و اگر اقدام به خرید لینک‌های ارزان کنید، معمولاً کیفیت آن‌ها قابل قبول نیست.
این گونه لینک‌های بی کیفیت منجر به کاهش رتبه SERP و کاهش ترافیک و همچنین تأثیر منفی بالقوه بر شهرت سایت شما می‌شود.

همچنین بخوانید : تفاوت سئو کلاه سفید با کلاه سیاه چیست

سوالات پرتکرار سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی آنلاین

سئو سایت فروشگاهی چقدر هزینه دارد و چه مدت زمانی طول می‌کشد؟

سئو وب سایت‌های فروشگاهی بسته به رقبای شما هزینه‌های متفاوتی را دارد از این، رقبا نیز بروی مدت زمان اجرای کامل سئو سایت شما تاثیر گذار هستند. همچنین جهت برون‌سپاری پروژه سئو سایت و مشاوره سئو سایت‌های فروشگاهی با شماره 02191035254 تماس حاصل فرمایید.

مهم‌ترین صفحات در سئو سایت فروشگاهی کدامند؟

در وب سایت‌های فروشگاهی در نظر گرفتن صفحات اصلی بسته به دسته‌بندی‌های متفاوت شما و نسبت به رقبای شما جزو مهم‌ترین اقدامات اولیه است از این رو با تجزیه تحلیل کاربران و رقبا می‌توانید بهترین و مهم‌ترین صفحات فروشگاه خود را تشخیص و انتخاب نمایید.

Leave a Reply

مطالب مرتبط