سرزمین سئو مقالات سایت جذاب ترین ایده های گرافیکی برای شبکه های اجتماعی

جذاب ترین ایده های گرافیکی برای شبکه های اجتماعی

جذاب ترین ایده های گرافیکی برای شبکه های اجتماعی post thumbnail image


هرکسی که می خواهد برند بسازد می داند که مهمترین اصل برای موفقیت برند، طراحی گرافیکی عالی و جذاب پست های صفحات شبکه های اجتماعی است. گرافیک عالی و با کیفیت چیزی است که می تواند به مخاطبان شما کمک کند تا پیام کلی برند شما را بهتر درک کنند، پردازش کنند و حفظ کنند.

گرافیک جذاب و مخاطب پسند بدون شک مهم و ضروری است، اما مشکل اینجاست که گاهی اوقات حفظ تنوع خوب تصاویر در پلتفرم های رسانه های اجتماعی چندان آسان نیست. اگر محتوای صفحه شما تکراری باشد یا گرافیک آن به اندازه کافی جذاب نباشد، این خطر وجود دارد که مشتریان بالقوه و مخاطبان صفحه، پست های شما را رد کنند و محتوای مورد نظر شما را نخوانند، مهم نیست که چقدر برای آن تلاش می کنید. بنابراین، اگر پست‌ها نتوانند در بلندمدت مخاطب را جذب کنند، آنها علاقه خود را به برند از دست می‌دهند و شما را فراموش می‌کنند.

به همه دلایلی که گفتیم، بسیار مهم است که به اطراف بروید و انواع مختلف گرافیک را امتحان کنید تا یکنواختی تصاویر آنلاین را از بین ببرید. در این مقاله سعی شده است تا به بررسی کلی ایده های گرافیکی مختلف برای شبکه های اجتماعی بپردازیم که می توانند ترافیک صفحه کسب و کار شما را افزایش دهند و مشتریان زیادی را به سمت شما جذب کنند.

انواع ایده های کاربردی برای جذابیت بیشتر گرافیک کاربرگ

1. گرافیک یک محصول یا خدمات

طراحی و گرافیک یکی از کارهایی است که می توانید برای برجسته کردن ویژگی های محصول یا خدماتی که به خریداران ارائه می دهید، استفاده کنید. ابزارهای فتوشاپ یا نرم افزار Canva از جمله بهترین ابزارهایی هستند که در جذابیت محتوای مورد نظر شما چه برای ویرایش عکس و چه برای افزودن متن به عکس ها بسیار موثر هستند.

برای اینکه عکس یا پستی که در صفحات اجتماعی به اشتراک می گذارید برای مخاطب منحصر به فرد و راحت باشد، نکات ریز اما مهمی وجود دارد که باید رعایت شود. برخی از این نکات عبارتند از:

  • برای عکس ها از نور طبیعی و مناسب استفاده کنید
  • گرد و غبار، کثیفی و سایر عناصر ناخواسته را حذف کنید و نور عکس را قبل از انتشار ویرایش کنید
  • کیفیت بالا
  • پرسنل مشغول نیستند

برای حفظ کیفیت برند و محصولات خود باید تمامی نکات ذکر شده در بالا رعایت شود. به همین دلیل است که باید تلاش کنید تا از کیفیت سایر گرافیک های رسانه های اجتماعی خود نیز اطمینان حاصل کنید.

2. طراحی پرسشنامه و نظرسنجی برای صفحه

در این بخش توجه شما را به نظرسنجی هایی که در قالب لیستی از ایده های گرافیکی برای شبکه های اجتماعی ارائه شده است معطوف خواهیم کرد.

نظرسنجی هایی که در صفحه ارسال می کنید باعث می شود مخاطبان شما مستقیماً با پست های شما تعامل داشته باشند و افکار و نیازهای خود را با شما در میان بگذارند. این باعث می شود تعامل مخاطب با صفحه روند رشد رسانه های اجتماعی برند را بهبود بخشد و اثربخشی را به حداکثر برساند. با این کار شما در واقع این تصور را برای مخاطب ایجاد کرده اید که نظر شخصی آنها برای شما مهم است و آن نظرات برای تغییرات برند موثر است.

قالب نظرسنجی ها می تواند به صورت «ترجیح می دهی»، «بله یا نه»، سؤالات مردمی و مواردی از این دست باشد. برای مطالعه طراحی گرافیک، لازم نیست آنها را خیلی فانتزی جلوه دهید. فقط مطمئن شوید که سؤالات نظرسنجی و گزینه های پاسخ به راحتی قابل خواندن هستند و طراحی باید از نظر بصری جذاب باشد تا توجه مخاطب به صفحه جلب شود و ذهن آنها با سؤالات مطرح شده در نظرسنجی درگیر شود.

3. پست های اینفوگرافیک

اینفوگرافیک ها ابزار قدرتمندی هستند که به مخاطبان اجازه می دهد به راحتی اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند. وقتی این کار به درستی انجام شود، می توان گفت که مخاطب دانش و آموزش کافی برای حمایت از برند را دارد. علاوه بر این، پست های اینفوگرافیک چیزی است که شما را از رقبای خود متمایز می کند، آنچه را که مشتریان دوست دارند به شما معرفی می کند و در نهایت فروش برند را افزایش می دهد.

با توجه به ماهیت اینفوگرافیک ها، احتمالاً در پست های خود از متن بیشتری نسبت به سایر تصاویر خود استفاده خواهید کرد و به همین دلیل، بهتر است نکات زیر را در متن خود رعایت کنید تا پست های شما برای مخاطبان شما جذاب تر شود:

  • انتخاب فونت های مناسب
  • از تصاویر مرتبط با متن استفاده کنید
  • متن نویسی صحیح و جذاب

4. نظرات و بازخورد

89 درصد از خریداران قبل از خرید، نظرات آنلاینی را که سایر مشتریان درباره برند و محصول به اشتراک گذاشته اند، مطالعه می کنند و بر اساس آن تصمیم گیری می کنند. بنابراین نمایش نظرات مشتریان و رضایت آنها در صفحه شما کمک مهمی در افزایش اعتماد به برند در بین مشتریان خواهد بود و مشتریان بالقوه را به اعتماد به کسب و کار شما و خرید محصول ترغیب می کند.

هنگامی که می خواهید بازخورد مشتریان را در صفحات رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید، بهترین راه این است که کل پیام بازخورد را کپی کنید و آن را در یک پست استوری نمایش دهید. البته برای کامنت های طولانی تر می توانید گزیده هایی از آن را انتخاب کرده و با طراحی گرافیکی جذاب منتشر کنید. نکته جالبی که کمتر کسی به آن توجه می کند این است که نقدهایی که به نقص جزئی محصول اشاره می کنند برای خوانندگان اهمیت بیشتری دارد.

جالبتر اینکه بیش از نیمی از کاربران می گویند که بررسی هایی که به مسائل جزئی می پردازند معتبرتر می دانند. در واقع، از هر 5 مصرف‌کننده، 3 نفر می‌گویند که اگر فقط نظرات پنج ستاره را برای یک محصول ببینند، برای اطمینان بیشتر تحقیقات بیشتری انجام خواهند داد.

5. سوالات متداول (سؤالات متداول)

این نوع پست‌ها به شما این امکان را می‌دهند که از سؤالات خاصی که مخاطبان شما در ذهن دارند و در مورد برند شما آگاه باشید و به آنها پاسخ دهید. پاسخ دادن به سوالات مشتریان راهی عالی برای دستیابی به هدف اصلی شما در ایجاد یک صفحه رسانه اجتماعی و جذب هرچه بیشتر مخاطبان است.

پست های پرسش و پاسخ به خودی خود برای مخاطبان شما جذاب هستند و فقط باید با گرافیک های جالب آن ها را جذاب تر کنید. در این پست ها می توانید قسمت کوچکی از پاسخ برند به مشتری را به گرافیک خود اضافه کنید، اما اگر پاسخ شما به سوالات متداول بیشتر از یک یا دو جمله است، بهتر است پاسخ را در قالب یک پست جداگانه منتشر کنید. هدف از این کار پرهیز از شلوغی در طراحی پست هاست که باعث می شود مخاطب به پست های شما توجه کند نه اینکه با اکراه از آنها چشم پوشی کند.

6. تبریک فصل و پست های رویداد ویژه

ارسال پست برای رویدادهای خاص و مهم مانند روز ولنتاین، هالووین، کریسمس، نوروز، یلدا و … یا حتی روزهایی که برای برند شما و مشتریان شما مهم هستند، یکی از راه های افزایش تعداد پست ها و ایجاد صمیمیت بین برند است. و مشتری به عنوان مثال، اگر برند شما به محصولات ارگانیک اختصاص دارد، می توانید به مشتریان خود یک کارت تبریک دیجیتالی برای روز زمین بدهید، یا اگر صاحب یک رستوران هستید، می توانید روز جهانی غذا را با مخاطبان خود جشن بگیرید.

در حالت ایده آل، هدف شما این است که برند خود را در زندگی مخاطبان خود بگنجانید تا آنها تا حد امکان از آن استفاده کنند، بنابراین شما اساساً در تلاش هستید تا مخاطبان خود را خلاق تر کنید که می تواند بسیار مفید باشد. be در پایان به این نکته توجه داشته باشید که اگر خواهان ارتباط بیشتر با مشتری هستید باید سعی کنید ارتباط شخصی و نزدیک تری با او برقرار کنید.

7. پست های الهام بخش و انگیزشی

پست های گرافیکی انگیزشی مانند نقل قول از افراد یا دیالوگ از فیلم ها اگر به گونه ای استفاده شوند که برند شما را تقویت کنند بسیار موثر هستند. این گرافیک ها بیشتر مبتنی بر متن هستند و هدفشان الهام بخشیدن به مخاطبان شماست، در حالی که پست های انگیزشی به مشتریان کمک می کند با انرژی مثبت بیشتری با برند شما ارتباط برقرار کنند.

فقط به یاد داشته باشید که نقل قول های انگیزشی که استفاده می کنید به برند شما و چیزی که می فروشید مربوط می شود و آن را تقویت می کند. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که از متن های بیش از حد طولانی در پست ها خودداری کنید زیرا این نوع گرافیک ها وقتی از عبارات کوتاه به جای پاراگراف های طولانی استفاده می شود بهتر عمل می کنند.

نتیجه

تمام پست‌ها و گرافیک‌هایی که امروز به آنها اشاره کردیم، می‌توانند هم در قالب‌های گرافیکی ثابت و هم در ویدیوهای متحرک استفاده شوند. اما آنچه مهم است این است که از یک نوع گرافیک به طور مداوم و پشت سر هم در طراحی پست ها استفاده نکنید و تنوع خوبی در تصاویر مرتبط با برند و کار خود داشته باشید. اکنون با این ایده‌های گرافیکی رسانه‌های اجتماعی، آماده هستید تا صفحه رسانه اجتماعی برند خود را با پست‌های بیشتر و استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی قوی‌تر بسازید و با این برنامه شروع کنید.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

گوگل می‌گوید اجرای آفلاین جمینای نانو روی گوشی‌ها به رم بالایی نیاز داردگوگل می‌گوید اجرای آفلاین جمینای نانو روی گوشی‌ها به رم بالایی نیاز دارد

مدل هوش مصنوعی جمینای گوگل چندی قبل از طریق اپ اندرویدی خود در اختیار برخی از گوشی‌ها قرار گرفت اما پیکسل 8 به این قابلیت دسترسی پیدا نکرد. حالا یکی

DM board، رسانه بازاریابی اختصاصی dmboard Netflix برای ساخت dmboard پلت فرم فناوری تبلیغات تا پایان سال 2025DM board، رسانه بازاریابی اختصاصی dmboard Netflix برای ساخت dmboard پلت فرم فناوری تبلیغات تا پایان سال 2025

زمان مطالعه: < 1 دقایق به گزارش marketingmind، ایمی راینهارت، رئیس تبلیغات نتفلیکس، اعلام کرد که قصد دارند تا پایان سال 2025 یک پلتفرم فناوری تبلیغات راه اندازی کنند. نتفلیکس