سرزمین سئو دسته‌بندی نشده تجزیه و تحلیل کمپین برای جام جهانی فوتبال 2018 روسیه

تجزیه و تحلیل کمپین برای جام جهانی فوتبال 2018 روسیه

تجزیه و تحلیل کمپین برای جام جهانی فوتبال 2018 روسیه post thumbnail image


وقتی صحبت از بازاریابی بلادرنگ می شود، هیچ حوزه ای بهتر از صنعت فوتبال برای استفاده از فرصت های تبلیغاتی وجود ندارد. شرکت های مخرب سالانه میلیاردها دلار برای تبلیغات فوتبال خرج می کنند. این تبلیغات در طول جام جهانی که هر چهار سال یک بار برگزار می شود به اوج خود می رسد، زیرا جام جهانی پربیننده ترین رویداد ورزشی در جهان است.

در طول جام‌های جهانی که تا جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر برگزار شد، کمپین‌های مختلفی در گذشته راه‌اندازی شده‌اند و هنوز هم می‌توان از برخی از این کمپین‌های تبلیغاتی ایده‌های خوبی دریافت کرد. در این پست تعدادی از موفق ترین کمپین های تبلیغاتی جام جهانی 2018 روسیه را تحلیل خواهیم کرد.

جالب ترین کمپین های تبلیغاتی در جام جهانی 2018

همانطور که گفتیم کمپین های زیادی در گذشته برگزار شده است که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمپین کوپا90
  • کمپین تبلیغاتی Budweiser
  • کمپین Lidl
  • کمپین هاینکن
  • کمپین مستر کارت
  • کمپین بانک ملی ایران و…

1. Copa90 – داستان های اسنپ چت

این شرکت معتقد است که فوتبال یک زبان جهانی است که به گویش های مختلف صحبت می شود. Copa90 یک شرکت رسانه‌ای فوتبال مستقر در لندن است و وقتی صحبت از کمپین‌هایی در سراسر جام جهانی فوتبال به میان می‌آید، شرکت از آن استقبال می‌کند.

این شرکت ابتدا یک کانال یوتیوب بود که رویدادها و مطالب فوتبال و ورزشی را نشان می داد و اکنون یک پلتفرم مستقل است که چندین میلیون کاربر دارد.

به عنوان راهی مهیج و خلاقانه برای برقراری ارتباط با طرفداران جوان در طول جام جهانی فوتبال 2018، Copa90 با Snapchat همکاری کرده است تا به طور منظم محتوای جدید، مرتبط و محتوای معتبر تولید شده توسط کاربر (UGC) را منتشر کند تا فالوورها با آن درگیر شوند. این داستان‌ها که به زبان‌های مختلف ارسال شده‌اند، در دسترس کاربران اسنپ چت در سراسر جهان قرار گرفتند و با استقبال چشمگیری مواجه شدند.

Copa90 با استفاده از روایت اول شخص برای نشان دادن جام جهانی از دیدگاه هواداران، دقیقاً طرفداران پرشور جوان را هدف قرار داد.

کمپین Copa90 در 45 روز 31 میلیون بیننده منحصر به فرد را جذب کرد که تقریباً 40 درصد از بینندگان برای دیدن محتوای بیشتر پیمایش کردند.

کارکنان 6 نفره Snapchat Copa90 یک هفته و نیم قبل از شروع جام جهانی برای راه اندازی کمپین به مسکو پرواز کردند. این محتوا شامل ویدئوهای کوتاه، صحنه های مستند فیلمبرداری شده، ترکیبی از محتوای واکنشی و از پیش برنامه ریزی شده بود که در ماه های منتهی به جام جهانی ایجاد شد و به زبان های انگلیسی، فرانسوی و عربی منتشر شد.

بر اساس گزارش شرکت رسانه ای Copa90، در طول مسابقات جام جهانی که در یوتیوب، فیس بوک، اینستاگرام و توییتر منتشر شده است، به 650 میلیون بازدید رسیده است، در حالی که رتبه بندی تلویزیونی آن (مشاهده شده از طریق پلت فرم تلویزیون Copa90) به بالاترین حد خود رسیده است.

2. کمپین Budweiser در جام جهانی روسیه

به گزارش توییتر و طبق آماری که پس از جام جهانی روسیه منتشر شد، Budweiser با بیش از 637000 توییت پرمخاطب ترین برند در طول مسابقات بود.

بادوایزر به عنوان یکی از با سابقه ترین حامیان رسمی جام جهانی فوتبال و یک برند مرتبط با این ورزش، در سال 2018 یکی از بزرگترین کمپین های جهانی خود را تا به امروز راه اندازی کرد. این کمپین که در 50 کشور تحت عنوان “جام جهانی فوتبال را روشن کنید” راه اندازی شد، با هدف الهام بخشیدن، مشارکت و انرژی دادن به میلیاردها طرفدار فوتبال در سراسر جهان بود.

حامی رسمی جام جهانی، Budweiser کمپین جدید خود را در بیش از 50 کشور راه اندازی کرد و بزرگترین کمپین جهانی خود در تاریخ را رقم زد.

یک داستان سرگرم کننده و پر انرژی، این ویدیو به تبلیغات 15، 30 و 90 ثانیه ای برای تلویزیون و رسانه های اجتماعی تقسیم شد.

3. Lidl – رویای یک کمپین تبلیغاتی بزرگ با Lidl داشته باشید

لیدل، سوپرمارکت رسمی تیم فوتبال انگلیس، از جام جهانی به عنوان بهترین فرصت بازاریابی استفاده می کند و کمپین “رویای بزرگ” را با حضور ستاره هایی مانند کایل واکر، گری کیهیل و رحیم استرلینگ راه اندازی کرده است.

در این ویدئوی تبلیغاتی که به نوعی ستاره های آینده انگلیس را به نمایش می گذارد، ستارگان فوتبال با گروه هایی از بازیکنان جوان می خندند و شوخی می کنند. برای حمایت از این تبلیغ، Lidl یک مرکز بازدیدکنندگان وب سایت ایجاد کرد که در آن طرفداران فوتبال نه تنها می توانند داستان های مختلف در مورد ستاره های تیم ملی انگلیس را بخوانند، بلکه در مورد فوتبال نیز بیاموزند.

برای افزایش تعامل و ترافیک وب سایت، Lidl همچنین قرعه کشی برگزار کرد که در آن هواداران می توانستند پیراهن های امضا شده از فوتبالیست های انگلیس را برنده شوند.

4. کمپین هیوندای: “با هیوندای آنجا باشید”

یکی از کمپین های موفق جام جهانی 2018، کمپین شرکت هیوندای بود که با عنوان «با هیوندای آنجا باش» راه اندازی شد. این شرکت 530 دستگاه از خودروهای هیوندای خود را برای تسهیل نقل و انتقالات جام جهانی فوتبال 2018 روسیه به آنجا منتقل کرد. این بزرگترین همکاری و به نوعی بزرگترین کمپین تبلیغاتی یک شرکت خودروسازی در طول جام جهانی تا به امروز بود.

طبق اعلام سازمان های مربوطه و فیفا، هیوندای نقش بسیار مهمی در حمل و نقل این رویداد ورزشی داشت. این شرکت با استفاده از خودروهای خود مانند سانتافه، توسان و… در مسابقات جهانی روسیه در سال 2018 نقش انکارناپذیری را ایفا کرد.

شرکت هیوندای در همان سال و در همین کمپین از چندین اتوبوس مسافربری پیشرفته استفاده کرد که برای جابجایی بازیکنان تیم های ملی استفاده می شد. این اتوبوس ها از مدرن ترین امکانات برخوردار بودند و فضای راحتی را برای فوتبالیست ها در حین جابجایی بین شهرها فراهم می کردند. هیوندای در اقدامی بسیار خلاقانه شعارهای معروف هر تیم ملی را روی این اتوبوس ها نوشته است تا روحیه رقابت بین تیم ها و شور و شوق هواداران را افزایش دهد.

در طول جام جهانی روسیه، هیوندای یکی از معروف ترین برندهای جام جهانی بود و مصرف کنندگان از اقشار مختلف هر روز با محصولات آنها تعامل داشتند و این موفقیت بزرگی برای این شرکت به حساب می آمد.

5- کمپین بانک ملی ایران به مناسبت جام جهانی فوتبال 2018 روسیه.

یکی از بهترین کمپین های تبلیغاتی ایرانیان در جام جهانی مربوط به کمپین بانک ملی ایران در روسیه در سال 2018 بود که بانک ملی در کمپینی با همکاری یکی از بانک های روسیه (Mirbusiness Bank of Russia) اقدام به برگزاری یک کمپین کرد. قرعه کشی بزرگ در این قرعه کشی در مجموع 90 نفر برای اعزام به تماشای بازی فوتبال ایران و مراکش در سن پترزبورگ انتخاب شدند.

شرایط شرکت در این قرعه کشی بسیار ساده بود و کاربران تنها باید با عضویت در سامانه بام و نصب اپلیکیشن بله و افتتاح حساب بانک ملی با حداقل 50 هزار تومان، خود را در این قرعه کشی ببینند. علاوه بر این، امتیاز کاربران با افزایش موجودی افزایش می یابد و کسانی که در آنجا سرمایه بیشتری داشتند، شانس بیشتری برای برنده شدن در قرعه کشی داشتند.

این کمپین تبلیغاتی جام جهانی دو هدف اصلی داشت:

  • افزایش تعداد کاربران در سامانه بام بله و افزایش تعداد مشترکین بانک ملی ایران و همچنین شبکه های اجتماعی آنها.
  • تاکید بر همکاری بین المللی و همکاری با یکی از بزرگترین بانک های رسمی روسیه

این کمپین به طور گسترده در بخش های زیر توزیع شد:

  • تبلیغات تلویزیونی و رادیویی
  • تبلیغات محیطی (شامل بیلبورد، کاهگل، پوستر در کلیه شعب بانک ملی، دستگاه های خودپرداز و …)
  • فعال سازی برند در مراکز خرید و تبلیغ نحوه شرکت در قرعه کشی
  • رسانه های دیجیتال: از جمله تبلیغات بنری مرتبط، طراحی صفحه فرود، بازاریابی تأثیرگذار

آخرین کلمه

جام جهانی فوتبال چیزی بیش از یک فرصت بازاریابی برای یک برند است. این فرصتی است برای نشان دادن ارزش های شرکت و اینکه چگونه یک شرکت می خواهد خود را در مقیاس جهانی نشان دهد.

در این پست سعی کرده ایم بهترین کمپین های جام جهانی فوتبال روسیه 2018 را برای شما بیاوریم تا شما را با ایده های خوب کمپین جام جهانی فوتبال آشنا کنیم.

سوالات متداول:

آیا شرکت های ایرانی کمپین تبلیغاتی جام جهانی راه اندازی کردند؟

یکی از بهترین کمپین های تبلیغاتی ایران در جام جهانی 2008 روسیه بود که توسط بانک ملی و میربیزنس بانک روسیه برگزار شد و نقدهای نسبتا خوبی داشت.

بهترین کمپین های تبلیغاتی جام جهانی 2018 کدام بودند؟

در طول جام جهانی فوتبال 2018 روسیه، کمپین های زیادی انجام شد که معروف ترین آنها عبارتند از:

  • کمپین کوپا90
  • کمپین تبلیغاتی Budweiser
  • کمپین Lidl
  • کمپین هاینکن
  • کمپین مستر کارت
  • کمپین بانک ملی ایران

Leave a Reply

مطالب مرتبط

زعفرانیه مرکز تخصصی زعفران و هدایای سازمانی و تبلیغاتی |هفته‌نامه شنبهزعفرانیه مرکز تخصصی زعفران و هدایای سازمانی و تبلیغاتی |هفته‌نامه شنبه

شرکت زعفرانیه بطور رسمی از سال ۱۳۹۶ فعالیت حرفه‌ای و تخصصی خودش را در زمینه تامین و عرضه انواع زعفران فله و بسته بندی و انواع پک‌های هدیه و زعفران