سرزمین سئو دسته‌بندی نشده تبلیغات در جیمیل چیست و با چه روش هایی انجام می شود؟

تبلیغات در جیمیل چیست و با چه روش هایی انجام می شود؟

تبلیغات در جیمیل چیست و با چه روش هایی انجام می شود؟ post thumbnail image


جیمیل یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های ایمیل در جهان است که بیش از ۱.۵ میلیارد کاربر فعال دارد. این ویژگی باعث می‌شود که به یک پلتفرم جذاب برای کسب‌وکارهایی که به‌دنبال دستیابی به مشتریان بالقوه هستند، تبدیل شود.

تبلیغات در جیمیل به‌عنوان یک ابزار قدرتمند به شما امکان می‌دهد تا به‌طور مستقیم مخاطبان مورد نظرتان را از طریق صندوق ورودی جیمیل‌شان هدف قرار دهید.

این نوع تبلیغات یکی از مدل‌های تبلیغات در گوگل است که با انتخاب آن تنها به‌ازای کلیک بر روی جیمیل تبلیغاتی، هزینه پرداخت می‌کنید.

شما هم اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری از تبلیغات در جیمیل به‌دست آورید، کافی است تا انتهای این نوشته، چند دقیقه همراه ما باشید.

تبلیغات در جیمیل Google چیست؟

تبلیغات در جیمیل، در صندوق ورودی کاربران جیمیل نمایش داده می‌شوند. مانند سایر تبلیغات پولی در گوگل، این تبلیغات از طریق Google Ads، قابل‌راه‌اندازی هستند.

تبلیغات Gmail قالبی بسیار شبیه به ایمیل‌های معمولی دارند و به‌شکل کلپس‌شده (collapsed) در بالای تب Promotions یا Social کاربران ظاهر می‌شوند.

اگر روی این تبلیغات کلیک کنید، به‌شکل یک ایمیل کامل درمی‌آیند که معمولا حاوی یک تصویر، یک پیشنهاد یا تبلیغ خاص و یک فراخوان برای اقدام (CTA) هستند.

این تبلیغات می‌توانند کاربران را بر اساس ویژگی‌های مختلف، از جمله جمعیت‌شناسی و کلمات کلیدی که جستجو کرده‌اند، هدف قرار دهند.

با تبلیغات در گوگل، به‌موقع و در بهترین مکان ظاهر می‌شوید و با انتخاب Gmail Ads این امکان را دارید که مشخص کنید، به چه نوع مخاطبی می‌خواهید دست پیدا کنید.

تبلیغات شما در صندوق ورودی جیمیل کاربرانی که با این ویژگی‌ها مطابقت دارند، نمایش داده می‌شوند؛ و همان‌گونه که در ابتدا اشاره کردیم، وقتی برای این تبلیغات هزینه می‌پردازید که کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند. 

نحوه نمایش تبلیغات در جیمیل

تبلیغات جیمیل به‌صورت ایمیل‌های خوانده‌نشده در تب‌های Promotions و Social سرویس ایمیل گوگل نمایش داده می‌شوند و در جایگاه اول و دوم پیام‌ها قرار می‌گیرند. آن‌ها مانند ایمیل‌های معمولی هستند، با این تفاوت که کلمه “Ad” در کنار ایمیل قرار می‌گیرد. البته باید بدانید که این تبلیغات در گوگل، در ایمیل افرادی که از Ad Blocker یا از حساب تجاری Gmail استفاده می‌کنند، ظاهر نمی‌شود.

با کلیک بر روی یکی از این تبلیغات، یک ایمیل کوتاه باز می‌شود که حاوی یکی از ۴ قالب تبلیغاتی موجود است. هرکدام از این قالب‌ها در کمپین تبلیغ‌کننده برای هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه با هم نگاهی کوتاه به این ۴ قالب خواهیم‌انداخت.

Image template

این قالب به شما امکان می‌دهد که تصویری را با قابلیت کلیک، به انتخاب خود نمایش دهید.

Single promotion template

این الگوی تبلیغاتی پرطرفدار، این قابلیت را دارد که یک تصویر یا یک تصویر کوچک ویدیوی یوتیوب، یک متن توصیفی و یک دکمه تماس برای اقدام را نمایش دهید.

Multi-product template

الگوی چندمحصولی به شما امکان می‌دهد تا چندین تصویر (حداکثر ۶ مورد) را نمایش دهید که برای هریک از آن‌ها توضیحات و یک دکمه CTA وجود دارد.

HTML template

این قالب به شما اجازه می‌دهد که یک کد HTML برای سفارشی‌سازی بیشتر آپلود کنید. این روش شبیه یکپارچه‌سازی یک خبرنامه است.

در بین این ۴ قالب تبلیغات در گوگل، قالب Single promotion template، محبوب‌تر است و بیشتر از بقیه استفاده می‌شود. با کلیک بر روی این نوع تبلیغ، ایمیل کوتاهی باز می‌شود که شامل چهار عنصر زیر است:

  • یک تصویر، یک لوگو یا یک ویدیو
  • یک موضوع (حداکثر ۲۵ کاراکتر) که اغلب حاوی یک گزاره است: «مجموعه جدید ما را کشف کنید»، «تخفیف خود را دریافت کنید»، «برای پیشنهاد ما ثبت‌نام کنید» و …
  • یک پیام کوتاه (حداکثر ۱۰۰ کاراکتر) که هدف موردنظرتان را نشانه رفته باشد تا به‌جای کلیک‌های زیاد با یک هدف ضعیف، کلیک‌های واجد شرایط دریافت کنید.
  • یک CTA (یا دکمه فراخوان برای اقدام) که جذاب و نویدبخش باشد. کاربر با کلیک بر روی CTA به وب‌سایت آگهی‌دهنده یا حتی بهتر از آن، به صفحه فرود هدایت می‌شود که پیشنهادی را که در نسخه کوتاه‌شده ایمیل ارائه شده است، تقویت می‌کند.

تفاوت تبلیغات در جیمیل با ایمیل مارکتینگ

تفاوت اصلی این دو، در رویکرد و هدف آن‌ها نهفته است. تبلیغات جیمیل به تبلیغاتی اطلاق می‌شود که در رابط کاربری جیمیل ظاهر می‌شوند. تبلیغ‌کنندگان برای نمایش آگهی‌هایشان به کاربران جیمیل بر اساس معیارهای هدف‌گیری مختلف، مانند جمعیت‌شناسی، علایق یا رفتار کاربر، هزینه می‌پردازند. هدف از این نوع تبلیغات، دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر و تبلیغ مستقیم محصولات یا خدمات در پلتفرم جیمیل است. 

از سوی دیگر، ایمیل مارکتینگ شامل ارسال پیام‌ها یا خبرنامه‌های تبلیغاتی هدفمند به لیست خاصی از مشترکان است. کمپین‌های بازاریابی ایمیلی معمولا از طریق پلتفرم‌ها یا نرم‌افزارهای اختصاصی ایمیل مارکتینگ مدیریت می‌شوند. هدف از این نوع بازاریابی، ایجاد روابط با مشتریان، پرورش سرنخ‌ها و افزایش نرخ تبدیل است.

ایمیل مارکتینگ به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به‌طورمستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و محتوای شخصی‌سازی‌شده، پیشنهادات یا به‌روزرسانی‌ها را به آن‌ها ارائه دهند.

Gmail Ads بر دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر از طریق تبلیغات پولی در رابط کاربری جیمیل متمرکز است، درحالی‌که Email Marketing بر ایجاد رابطه با گروه خاصی از مشترکین از طریق کمپین‌های ایمیل شخصی و هدفمند تمرکز دارد. هر دو رویکرد مزایای خاص خود را دارند و می‌توانند در استراتژی‌های بازاریابی مختلف موثر باشند.
پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله ایمیل مارکتینگ چیست در بلاگ راتین بزنید؛ تا کاملا با زیر و بم این مدل تبلیغاتی موثر و مفید آشنا شوید!

6 مزیت تبلیغات در جیمیل

استفاده از این نوع تبلیغات در گوگل به‌عنوان بخشی از استراتژی تبلیغاتی شما چندین مزیت به‌همراه دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • دستیابی به مخاطبان زیاد: جیمیل، پایگاه کاربری گسترده‌ای دارد و میلیون‌ها کاربر فعال در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. با تبلیغات در جیمیل، می‌توانید به مخاطبان زیادی دست پیدا کنید و دیده‌شدن برند خود را افزایش دهید.
  • تبلیغات هدفمند: Gmail Ads به شما کمک می‌کند تا جمعیت‌شناسی، علایق و رفتار کاربران خاصی را هدف قرار دهید. این قابلیت هدف‌گیری موجب می‌شود تا با تبلیغات خود به مخاطبان مناسب دست پیدا کنید و شانس تعامل و تبدیل را افزایش دهید.
  • قالب تبلیغات بومی: تبلیغات در جیمیل (Gmail) با تجربه ایمیل کاربر ترکیب می‌شود و می‌تواند منجر به نرخ کلیک و تعامل بالاتر در مقایسه با تبلیغات نمایشی سنتی شود.
  • هزینه مقرون‌به‌صرفه: این تبلیغات بر اساس مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) عمل می‌کنند، یعنی فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که شخصی روی تبلیغ کلیک کند. این رویکرد مقرون‌به‌صرفه به شما امکان می‌دهد تا بودجه تبلیغاتی خود را کنترل و کمپین‌هایتان را بر اساس عملکرد بهینه کنید.
  • گزینه‌های رسانه کارآمد: این مدل تبلیغات در گوگل، از فرمت‌های رسانه مختلف، از جمله تصاویر، تبلیغات ویدیویی و عناصر تعاملی پشتیبانی می‌کند. این انعطاف‌پذیری به شما کمک می‌کند تا تبلیغات بصری جذابی ایجاد کنید که می‌تواند توجه کاربران را به خود جلب کند.
  • ارائه گزارش دقیق: این نوع تبلیغات معیارها و بینش‌های دقیق عملکرد را ارائه می‌دهند و با بهره‌گیری از آن‌ها می توانید اثربخشی کمپین‌های خود را پیگیری کنید. همچنین برای بهینه‌سازی تبلیغات و بهبود بازگشت سرمایه، این امکان را دارید که معیارهایی مانند نرخ کلیک، تبدیل و تعامل را تجزیه‌وتحلیل کنید.

سخن پایانی

تبلیغات در جیمیل به‌عنوان یکی از روش‌ها و مدل‌های موفق تبلیغات در گوگل، راهی قدرتمند برای دستیابی به مشتریان بالقوه‌ای است که از جیمیل به‌عنوان سرویس ایمیل خود استفاده می‌کنند.

این نوع تبلیغات این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که مخاطبان خود را بر اساس علایق، جمعیت‌شناسی، کلمات کلیدی و دامنه آن‌ها هدف قرار دهید. همچنین می‌توانید تبلیغات خود را با فرمت‌های مختلف مانند تصویر، ویدیو یا دکمه‌های فراخوان سفارشی کنید.

Gmail Ads مقرون‌به‌صرفه هستند، زیرا فقط زمانی هزینه می‌پردازید که شخصی روی تبلیغ شما کلیک کند. با استفاده از این تبلیغات، می‌توانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید، سرنخ ایجاد کنید و میزان تبدیل خود را افزایش دهید.

تبلیغات در جیمیل یک انتخاب هوشمندانه برای هر کسب‌وکاری است که می‌خواهد با پیام‌های مرتبط و شخصی به مخاطبان هدف خودش دست یابد. شما هم اگر می‌خواهید گوگل ادز را پرقدرت و درست شروع کنید و در تمامی کانال‌های ممکن آن اقدام به نمایش تبلیغات نمایید، با ما و تیم باسابقه گوگل ادز راتین در تماس باشید!

 

منابع: وب اف ایکس، سمتیس، ویواریزالت، اومنی سند و دانسته‌ها و تجربه‌های تیم تبلیغات در گوگل راتین!

Leave a Reply

مطالب مرتبط

رونیکس بازدید ۲۵ هزارنفری از غرفه رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان |هفته‌نامه شنبهرونیکس بازدید ۲۵ هزارنفری از غرفه رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان |هفته‌نامه شنبه

رونیکس به عنوان متنوع‌ترین برند ابزارآلات در ایران، امسال برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان شرکت کرد. بیست‌وسومین نمایشگاه صنعت ساختمان، از دوازدهم تا پانزدهم مرداد ماه امسال

Каква е специалната стойност на клиента? Капитал на клиентаКаква е специалната стойност на клиента? Капитал на клиента

Капитал на клиента Отнася се до общата стойност на всички настоящи и потенциални клиенти на една компания. Това е мярка, която отразява дългосрочната стойност, която клиентите носят на бизнеса. Капиталът