سرزمین سئو مقالات سایت تاریخچه سئو تاریخچه سئو و انقلاب گوگل در آن!

تاریخچه سئو تاریخچه سئو و انقلاب گوگل در آن!

تاریخچه سئو تاریخچه سئو و انقلاب گوگل در آن! post thumbnail image


امروز می خواهم شما را به دور از هرگونه بحث آموزشی و تخصصی به سفری کوتاه و مفید به گذشته و تاریخ ببرم. صد بیایید دعوت کنیم فکر کنم برای یک بار هم که شده است، به جای مبارزه با ماهیچه های مغز در حین خواندن مقاله، یک فنجان چای بریزید و در این هوای خنک اسفند که نوید بهار را می دهد، استراحت کنید، بیایید با هم به تاریخ نگاه کنیم. دیدن چی شد؟

تاریخچه پیدایش سئو سایت و پیدایش اولین تکنیک های سئو کلاه سیاه!

تاریخچه سئو به سال 1990 برمی گردد. دقیقا در همین بازه زمانی اولین موتورهای جستجو مانند یاهو، آلتا، اینفوسیک، ویستا و … کار خود را آغاز کردند.

هدف از ایجاد این مفهوم یا بهتر است بگوییم چارچوب کمک به وب سایت ها در رتبه بالاتر در صفحه نتایج بوده و هست.

در آن زمان معیارهای سئو برای رتبه بندی سایت ها فقط شامل مواردی از این قبیل بود تراکم کلید واژه ها و از برچسب ها استفاده کنید و نام دامنه بود.

احتمالاً شما نیز متوجه شده اید که معیار اصلی سئو برای رتبه بندی سایت ها مربوط به سئو داخلی یا درون صفحه است. بنابراین مدیران وب سایت ها خیلی راحت می توانند از ترفندهایی در به کارگیری این اصول استفاده کنند تا در نهایت با وجود بی کفایتی، وب سایت آنها رتبه خوبی در نتایج موتورهای جستجو کسب کند. بله آنها می توانستند و اتفاقاً بعضی ها این کار را کردند!

این اتفاق افتاد که در سال 1996، نیویورک تایمز در مقاله ای اعلام کرد که برخی از سایت ها اصول سئو را نادیده می گیرند و یا از آنها به نفع خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، علاوه بر کلمات کلیدی مورد استفاده در محتوا، کلمات کلیدی خاصی را در پشت گرافیک و طراحی سایت پنهان می کنند. در آن زمان، ربات های موتورهای جستجو به اندازه اکنون شوخ نبودند. بنابراین، کلمه کلیدی پنهان در پشت طراحی سایت در هنگام شمارش تعداد کلمات کلیدی در محتوا در نظر گرفته شد. در نتیجه سایت دودگی ما با اینکه صلاحیت لازم رو نداره رتبه بالایی داره… (#کلاه_سیاه_سئو)

موتورهای جستجویی که در ذهن انسان می‌بینند، می‌توانند بیش از آنچه تصور می‌کردند فریبنده باشند و از جمعیت پیروی نکردند، و با اعمال برخی تغییرات و پیچیده‌تر کردن آنها، در مورد فاکتورهای رتبه‌بندی و اصول سئو تصمیم بگیرند تا بالاترین رتبه صفحه را با نتایج بدست آورند. این کار وب مسترهای گران قیمت و مارک های سئو را که قبلاً مشغول گشت و گذار بودند به چالش کشید قوانین سئو چون دستشان برای این شیطنت بازی ها بسته می شود و شرایط برایشان سخت تر می شود.

تاریخچه سئو: ظهور تغییرات عظیم با ورود گوگل

در سال 1996، سرگئی برین و لری پیج (بنیانگذاران گوگل) یک موتور جستجو به نام Backrub ایجاد کردند که عمدتاً بر روی بک لینک ها متمرکز بود. این دو نفر سپس در تاریخ 15 سپتامبر 1997 دامنه google.com را ثبت کردند. شرکت گوگل سرانجام یک سال بعد، در 4 سپتامبر 1998 به طور رسمی تأسیس شد.

با ورود گوگل به فضای موتور جستجو، یاهو از طریق اقدامی غیرقابل پیش بینی، علاقه ای به الگوریتم Altavista نداشت. این موتور جستجو که تا آن زمان یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین موتورهای جستجو در وب بود، به گوگل اجازه داد تا داده های نتایج جستجوی ارگانیک را به جای Inktomi در اختیار یاهو قرار دهد. اینطور شد که از آن به بعد زیر هر جستجوی یاهو عبارت Powered By Google درج شد و گوگل به نوعی در سایه اعتماد یاهو و البته عملکرد خوب خودش و از یک موتور جستجوی ناشناس به یک شرکت سرشناس معروف شد. در زمینه فن آوری ها تکامل یافته است.

اولین فاکتورهایی که موتور جستجوی گوگل در زمینه سئو برای ارزیابی وب سایت ها در نظر گرفت تعداد کلمات کلیدی، عناوین، برچسب ها، لینک ها و ساختار سایت بود. اما در حال حاضر، دیگر لیست خاصی تحت عنوان معیارهای رتبه بندی سایت که به طور خاص توسط گوگل ارائه می شود، وجود ندارد. چرا؟

به دلیل سوء استفاده هایی که در گذشته انجام شده است. (کمی بالاتر مثالی از نحوه مخفی کردن کلمات کلیدی در طراحی سایت برای شما آوردم)

با این همه افراد فعال در این زمینه و کارشناسان سئو با یک بررسی الگوریتم های گوگل و با تجزیه و تحلیل تجربه شخصی خود در بهینه سازی سایت های مختلف، لیست طولانی از عوامل موثر در کسب رتبه برتر در نتایج گوگل را ارائه می دهند. اما قطعا نمی توانید روی هیچ یک از آنها برچسب جامعی بزنید!

داستان تکامل سئو از سال 2012 تا کنون

قبل از ورود گوگل، خطاها و ضعف‌ها در الگوریتم‌های موتورهای جستجو گسترده بود. تا اینکه گوگل وارد میدان شد و با تبدیل تهدیدهای موجود به فرصت، الگوریتم های قبلی را اصلاح کرد و نسخه های به روز شده آن ها را تحت عنوان الگوریتم های خود وارد دنیای سئو کرد. از جمله مهم ترین تغییراتی که گوگل در الگوریتم های موتور جستجوی قبلی انجام داد، توجه به عوامل خارج از سایت در کنار عوامل داخلی بود. بنابراین، هیچ وب سایتی نمی تواند به سادگی با اشباع کردن صفحه خود با کلمات کلیدی به رتبه برتر در صفحه نتایج دست یابد. در واقع، گوگل کلید قبلی برخی از وب سایت ها را برای کسب رتبه برتر تغییر داده است. پر کردن کلمه کلیدی در یک بمب ساعتی. بمبی که اگر در اسرع وقت در صفحات خنثی نشود منفجر می شود و سئوی وب سایت اشتباه را از بین می برد!

PageRank یکی از اولین الگوریتم هایی بود که گوگل برای بررسی کیفیت و کمیت لینک های دریافتی (بک لینک) به یک سایت منتشر کرد. همانطور که می بینید، تمرکز این الگوریتم بر روی سئو خارجی در مقابل فاکتورهای اصلی سئو بود.

این تنها آغاز سفر ماجراجویانه گوگل بود. این موتور جستجو مصمم شد تا سئوی سایت را به طور اساسی متزلزل کند و بازار را به روی تمام وب سایت های جعلی، جعلی و کلاهبردار ببندد!

از سال 2011 تا به امروز، گوگل به طور مداوم الگوریتم های قدیمی را به روز می کند یا یک عضو جدید به آنها اضافه می کند.

2012; گوگل و رونمایی از ویژگی جدید (بازی هنوز تمام نشده است!)

در ماه می 2012، گوگل یک ویژگی جدید را معرفی کرد. نمودار دانش!

نمودار دانش به گوگل این امکان را می دهد که داده ها را تجزیه و تحلیل کند و موضوعات و اطلاعات جانبی مرتبط با جستجوی خود را در ارائه لیستی از نتایج به کاربران درج کند. به عنوان مثال، بازاریابی دیجیتال کلمه ای است که دارای یک زیر دامنه کامل و موضوعات مرتبط است که در دل آن کلمه پنهان شده است. اما در شکل بصری و ظاهر آن دیده نمی شوند; مانند SEO، کلیک های تبلیغاتی، تبلیغات گوگل، رسانه های اجتماعی، کمپین ها و غیره.

با استفاده از ویژگی نمودار دانش، گوگل می تواند هنگام ارائه صفحه نتایج از صفحاتی که حاوی این کلمات و موضوعات هستند (به شرطی که کلمه کلیدی جستجوی اصلی به درستی پرداخت شده باشد) استفاده کند.

چیزی که به نظر می رسید این بود که گوگل به سمت معناشناسی حرکت می کند. مشکلی که صاحبان وب سایت ها را مجبور به حرکت در یک مسیر و تولید محتوای تخصصی تر و عمیق تر و جستجوی پاسخ سوال برای جلب رضایت کاربر کرد.چگونه محتوای جذاب بنویسیم؟بودن زیرا محتوای مطلوب از دیدگاه گوگل محتوایی است که ابتدا رضایت کاربر را جلب کرده و سپس توسط ربات ها و الگوریتم های موتورهای جستجو پذیرفته شود.

2015; رونق سئو موبایل و هوش مصنوعی

سال 2015 تا 2018 در تاریخ سئو، سال رونق سئو موبایل با ظهور الگوریتم است. سازگار با موبایل، تکنولوژی AMP و الگوریتم ایندکس موبایل اول در نظر گرفته شده است

آنچه گوگل را وادار به انتشار این الگوریتم‌ها کرد، گزارش‌هایی بود که نشان می‌داد تعداد جستجوهای موبایلی از دسکتاپ بیشتر است!

اما این همه ماجرا نبود، در سال 2015 گوگل با معرفی الگوریتم Rank Brain گام مهمی در زمینه تقویت هوش مصنوعی گوگل برداشت. این الگوریتم در ابتدا 15 درصد از نتایج جستجو را تحت تأثیر قرار داد و میزان این تأثیر به مرور زمان افزایش یافت.

اگر کنجکاو هستید که در مورد این الگوریتم بیشتر بدانید، مقاله را به شما پیشنهاد می کنم الگوریتم مغز رتبه ای آن را از دست ندهید.

نتیجه

در مقاله امروز به تاریخچه سئو پرداختیم. سپس مسیر ما با تاریخچه گوگل ادامه یافت و در مورد نقش مهم این موتور جستجو و الگوریتم های آن در پیدایش تحولات موثر و گسترده در سئو صحبت کردیم.

پیش‌بینی‌ها و مطالعات تاریخچه سئو نشان می‌دهد که هدف گوگل و سایر موتورهای جستجو در حال حاضر تنها رضایت کاربران است. در واقع آنها به دنبال راهی برای ارائه بهترین و مرتبط ترین نتایج با توجه به جستجوی کاربران هستند. بنابراین عاقلانه ترین کار این است که مدیران وب سایت و سئوکارها برای همگام شدن با گوگل و به روز رسانی های آن، همین مسیر را طی کنند.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

شرایط تبدیل قرارداد پژو پارس + جدول خرداد 1403 اعلام شدشرایط تبدیل قرارداد پژو پارس + جدول خرداد 1403 اعلام شد

ایران خودرو در ابتدای خرداد 1403 شرایط تبدیل شرط پژو پارس را منتشر کرد. این بخشنامه برای متقاضیان خرید پژو پارس از سامانه یکپارچه با اولویت بهار 1403 است که