سرزمین سئو مقالات سایت تاثیر برندسازی بر سئو 4 روش برای برندینگ تا تاثیرگذاری بر سئو سایت

تاثیر برندسازی بر سئو 4 روش برای برندینگ تا تاثیرگذاری بر سئو سایت

تاثیر برندسازی بر سئو 4 روش برای برندینگ تا تاثیرگذاری بر سئو سایت post thumbnail image


همانطور که قبلا توضیح دادم و مدام آن را تکرار می کنم، ج آموزش بازاریابی دیجیتال سئو دسته بندی گسترده ای است که شامل عوامل زیادی می شود. یکی از مواردی که تاثیر بسزایی در سئوی یک فروشگاه یا شخص دارد، برندسازی است. چگونه یک برند می تواند بدون سئو در بسیاری از صفحات خود لینک گوگل باشد و فروش بالایی داشته باشد.

احتمالا یکی دو سایت معروف را با این کلمه مرتبط می دانید. حتی اگر این سایت ها محصول دقیق مورد نظر شما را نداشته باشند، باز هم رتبه اول را دارند! اما چگونه ممکن است؟ اینقدر فریاد نمیزنیم؟ الگوریتم های گوگل به نفع مخاطب سازی، چگونه می توان این رفتار موتورهای جستجو به ویژه گوگل را از منظر برندینگ توجیه کرد؟

پس با من همراه باشید تا ابتدا این مشکل را حل کنم و سپس ادامه دهید تاثیر برندسازی بر سئو بیا بریم.

تاثیر برندسازی بر سئو چیست؟

به گفته استیو جابز: برند به معنای چیزهایی است که در زمان عدم حضور در مورد شما گفته می شود.

کسب و کارها برای داشتن مشتریان بیشتر، افزایش فروش و تاثیرگذاری قوی بر روی مخاطبان خود به برندسازی روی می آورند. حالا فردی که باهوش است می داند که اگر برندینگ قوی داشته باشد نیازی به تلاش خاصی برای بهینه سازی سایت خود ندارد زیرا یکی از راه حل های سئو خارجی برندسازی است و بس.

چی شد؟

گوگل سایت هایی با برند معتبر را دوست دارد! این سایت ها حتی اگر بازخورد قوی ندارند و سئو داخلی حتی اگر سایت آنها عقب مانده باشد، گوگل همچنان اولین لینک ها را برای آنها می آورد و آنها را در معرض دید خود قرار می دهد. حالا این رفتار گوگل چه توجیهی می تواند داشته باشد؟

ششم. گوگل به برندها اهمیت می دهد زیرا کاربران و مخاطبان آنها را دوست دارند. همانطور که قبلاً به شما گفتم، گوگل می خواهد بهترین پاسخ را به مخاطب بدهد و وقتی می بیند که کاربران زیادی به سایت های برند تمایل دارند، متوجه می شود که این سایت ها همان هایی هستند که نیازهای مخاطب را برآورده می کنند. بنابراین

می توان گوگل یا سایر موتورهای جستجو را درک کرد و به آنها این حق را داد که به برندهای معتبر اجازه دهند رتبه اول گوگل را نسبت به مشاغل بدون مارک داشته باشند.

برندینگ چگونه بر سئو تاثیر می گذارد؟

سئو، همانطور که گفتم، بیش از صدها عامل وجود دارد که گوگل رتبه بندی سایت ها را بر اساس آنها شروع می کند. چه تعداد از این عوامل به برند مرتبط هستند؟ در این قسمت این عوامل را لیست می کنم تا بتوانید تاثیر برندسازی بر سئو را بهتر درک کنید.

  1. با نرخ کلیک

وقتی یک سایت به صفحه اول گوگل می رسد، عواملی مانند نرخ کلیک، نرخ ترک تحصیلزمان ماندن سایت برای گوگل اهمیت بیشتری پیدا می کند. چون اینجا رقابت قوی است و باید بیشتر مراقب باشید!

همانطور که می دانید دو عامل زمان ماندگاری کاربر سایت و نرخ پرش اصول و قواعد خاص خود را دارند اما نرخ کلیک سایت به دو عامل بستگی دارد: اول اینکه صفحات سایت عنوان جذابی داشته باشد و مخاطب با عنوان و کلیک جذب شود و دوم برندسازی سایت.

این بدان معناست که سایت شما باید بهتر از بقیه رقبا شناخته شده و جذاب باشد. این عامل احتمال کلیک روی سایت شما را بسیار افزایش می دهد و با توجه به نرخ کلیک گوگل متوجه می شود که بسیاری از کاربران تمایل دارند مشکلات خود را از طریق این سایت حل کنند و در نتیجه سایت در مقایسه با سایت های رقیب از شهرت بالایی برخوردار می شود.

  1. با جستجوی برند

یکی از سیگنال هایی که توسط کاربر به گوگل ارسال می شود زمانی است که تعداد زیادی از کاربران نام یک برند معتبر را در گوگل جستجو می کنند. این در واقع به این معنی است که برند آنقدر مورد اعتماد است که افراد ابتدا وارد سایت می شوند و سپس موارد مورد نظر خود را در آن سایت جستجو می کنند. وقتی گوگل متوجه می شود که افراد زیادی به جای جستجوی کلمات کلیدی، نام و برند سایت را جستجو می کنند، متوجه می شود که با یک برند سر و کار دارد و نسبت به سایر سایت ها به آن اعتبار بیشتری می دهد.

3. با ورودی مستقیم

ورودی مستقیم زمانی است که کاربر مستقیماً دامنه سایت برند را جستجو می کند و سایت را باز می کند. زمانی که تعداد کاربرانی که از این طریق وارد سایت می شوند افزایش می یابد، گوگل نیز متوجه این سیگنال از سوی مخاطبان می شود و سایت را در رتبه های اول نگه می دارد. زمانی که سایت ها کار برندینگ را به خوبی انجام داده اند و برند آنها محبوب شده است، این اتفاق در سمت کاربر رخ می دهد.

4. با جستجوی نام تجاری با کلمه کلیدی

این گزینه مهم ترین عاملی است که می تواند تاثیر بسزایی در سئوی سایت یک برند داشته باشد. اغلب اتفاق می افتد که کاربر وارد گوگل می شود و عنوان برند در ذهن اوست. مثلا من میخوام یه گوشی بخرم تو گوگل سرچ میکنم “خرید گوشی سامسونگ اس 23 از دیجی کالا” میدونم میخوام این محصول رو فقط از دیجی کالا بخرم. در واقع وظیفه من فقط برای من است.

حالا بعد از جستجوی من و بسیاری از جستجوهای دیگر کلید واژه ها با برند دیجی کالا به یکی از کلیدواژه های برتر نمایش داده شده برای کاربران در بخش جستجوی گوگل تبدیل شده است.

در اینجا گوگل متوجه می شود که سایت دیجی کالا یکی از سایت های پر جستجو توسط کاربران است و از این رو اعتبار بیشتری به این سایت می دهد و جایگاه خود را در صفحه اول حفظ می کند.

Leave a Reply

مطالب مرتبط