سرزمین سئو مقالات سایت بهترین استراتژی بازاریابی محتوا در سال 2022

بهترین استراتژی بازاریابی محتوا در سال 2022

بهترین استراتژی بازاریابی محتوا در سال 2022 post thumbnail image


آیا می دانستید که بازاریابی محتوا 3 برابر بیشتر از بازاریابی خارجی (کمپین های تبلیغاتی) سرنخ ایجاد می کند و 62 درصد هزینه کمتری دارد؟

بیشتر فعالیت ما به عنوان بازاریاب دیجیتال بر استراتژی های بازاریابی محتوا و تولید محتوا متمرکز است.به دلیل اهمیت بسیار زیاد بازاریابی محتوا، هر سازمان یا شرکتی که در دنیای دیجیتال فعالیت می کند نیاز به یک استراتژی بازاریابی محتوا دارد. در این پست آموزشی می خواهیم در مورد بهترین استراتژی بازاریابی محتوا در سال 2022 صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

بازاریابی محتوا چیست؟

همانطور که از نامش پیداست، بازاریابی محتوا به معنای استفاده از محتوا برای اهداف بازاریابی است که برای اهداف مختلف و در قالب های مختلف تولید می شود. با توجه به میزان تولید محتوا و حجم زیاد آن محتوا که روزانه در پلتفرم های آنلاین تولید می شود، نوع محتوایی که ایجاد می کنید بسیار مهم است و هر نوع محتوایی ارزش تولید ندارد.

نکات مهم در استراتژی بازاریابی محتوا

نکات زیادی در رابطه با بازاریابی محتوا وجود دارد که ذکر همه آنها در یک مقاله منطقی نیست و نیاز به تحقیقات گسترده و تجربه زیاد دارد. به طور کلی توجه به موارد زیر در رابطه با استراتژی بازاریابی محتوا بسیار مهم است.

  • دستورالعمل های برندسازی (ایجاد لحن و نقطه تمایز با رقبا با استفاده از محتوا)
  • استراتژی پلتفرم (کجا و هر چند وقت یکبار پست می گذارید؟)
  • پرسونای مخاطب (برای چه کسی محتوا تولید می کنید و مخاطبان شما چه محتوایی را دوست دارند، دوست ندارند، نیاز دارند و می خواهند؟)
  • نقشه محتوا یا موضوعات محتوا

ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا چقدر طول می کشد؟

اگر بخواهیم واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم، باید گفت که استراتژی بازاریابی محتوا یک فرآیند طولانی مدت است و بیشتر به تلاش شما و پلتفرمی که استفاده می کنید بستگی دارد. ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد تا راه خود را پیدا کنید و بهترین پاسخ را از بازاریابی محتوای خود دریافت کنید.

بازاریابی محتوا بسیار مهم است و مزایای بیشتری نسبت به سایر روش های تولید سرنخ دارد، بنابراین ارزش سرمایه گذاری روی آن را دارد. اگر خودتان از سر کار به خانه نمی آیید، باید یک فریلنسر برای این کار استخدام کنید یا کار را به تیمی از کارشناسان بازاریابی محتوا بسپارید.

در ادامه مقاله، به مهم ترین محتوایی که برای اهداف بازاریابی محتوا در سال 2022 استفاده می شود، خواهیم پرداخت.

انواع بازاریابی محتوا در سال 2022

در واقع 3 دسته از بازاریابی محتوا وجود دارد که هر کدام زیرمجموعه ها و پلتفرم های خود را دارند. این سه دسته عبارتند از:

  • محتوای متنی
  • محتوای ویدیویی
  • محتوای صوتی

محتوای متنی و نقش آن در استراتژی بازاریابی محتوا در سال 2022

معمولاً وقتی نام محتوای متنی را می شنویم، افکارمان به طور خودکار روی پست های وبلاگ متمرکز می شود، اما در واقع محتوای متنی بیشتر از پست های وبلاگ است. محتوای متنی به روش های مختلفی تولید می شود که در زیر به آنها اشاره می شود.

پست ها یا مقالات وبلاگ

طبق یک نظرسنجی HubSpot، 56٪ از بازاریابان که از وبلاگ ها استفاده می کنند، می گویند که پست های وبلاگ موثر هستند و 10٪ می گویند که بیشترین بازده سرمایه را دارند.

وبلاگ نویسی فقط نوشتن چند خطی در وبلاگ نیست و باید به نکات زیادی در این زمینه توجه کرد. مهمترین نکات در این زمینه عبارتند از:

  • محتوا باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد.
  • محتوا برای کلمه کلیدی یا به عبارت دیگر سئو بهینه سازی شده است تا در نتایج برتر موتور جستجو قرار گیرد.
  • می توان آن را به اشتراک گذاشت. محتوا باید به اندازه کافی بزرگ باشد که کاربران بتوانند آن را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • محتوا با توجه به نیاز مخاطب و نوع کلمه کلیدی باید کوتاه یا طولانی باشد.
  • استفاده از روش های محتوای خوشه ای برای گسترش موضوعات

پست در شبکه های اجتماعی

پست های رسانه های اجتماعی شما می تواند مانند یک ایده عالی دیگر برای استراتژی بازاریابی محتوای شما باشد. پست های رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای توزیع محتوای شما بین مخاطبان جدید و موجود است. پست های اجتماعی شما باید استراتژیک و از قبل برنامه ریزی شده باشد.

یک پلتفرم ایده آل بر اساس نوع مخاطب خود پیدا کنید و محتوای خود را به طور منظم برای آن مخاطب منتشر کنید. به عنوان مثال، اگر به انتشارات علمی علاقه دارید، می توانید مطالب خود را در لینکدین منتشر کنید. محتوا باید از جذابیت بالا و کیفیت خوبی برخوردار باشد و هدف آن علاوه بر بازاریابی محصولات و خدمات، پاسخگویی به سوالات و نیازهای مشتریان باشد.

نکته: همیشه به فروش فکر نکنید. شبکه های اجتماعی و کاربران از اکانت هایی که مدام به فکر فروش هستند خوششان نمی آید و تعامل جالبی با آنها برقرار نمی کنند. آنها به مشاغلی که فرهنگ دارند، به جوامع خود اهمیت می دهند، فردیت نشان می دهند و به روش های مختلف به پیروان خود کمک می کنند، پاسخ می دهند.

انواع محتوا بر اساس هدف در شبکه های اجتماعی

سه نوع محتوا را می توان در شبکه های اجتماعی تولید کرد که هر کدام برای اهداف مختلفی تولید می شوند:

  • اشتراک گذاری – این محتوا را می توان به اشتراک گذاشت. این نوع محتوا در استراتژی بازاریابی محتوا می تواند نقل قول، داستان، واقعیت سرگرم کننده، پیام و غیره باشد.
  • فروش – این محتوا بر فروش محصول یا خدمات شما تمرکز دارد. این نوع محتوا می تواند پست محصول، اطلاعیه خدمات جدید، محتوای مربوط به تخفیف و … باشد.
  • برند – این محتوا بر برند شما تمرکز دارد.

بازاریابی ایمیلی

وقتی نام بازاریابی ایمیلی را می شنوید، ممکن است به ایمیل های جمعه سیاه (ایمیل های فروش) فکر کنید، اما در واقع بازاریابی ایمیلی چیزی فراتر از ایمیل های جمعه سیاه است و برای اهداف مختلفی ایجاد شده اند.

یک نظرسنجی از 1000 کسب و کار کوچک نشان داد که بازاریابی ایمیلی دومین وسیله موثر برای تبلیغات است.

اما چه چیزهایی را می توان در بازاریابی ایمیلی به جز ایمیل فروش گنجاند؟

  • اطلاعیه ها، به روز رسانی ها و اخبار
  • نکات برجسته یا توصیفات مشتری
  • آموزش، نکات، نبایدها
  • تاریخچه شرکت

بازاریابی ویدئویی در استراتژی بازاریابی محتوا 2022

محتوای ویدیویی به معنای واقعی کلمه سلطان محتوا است. محتوای ویدیویی بهترین شکل محتوایی است که توسط بازاریابان استفاده می شود و شما می توانید از آن در همه جا از شبکه های اجتماعی گرفته تا وب سایت خود استفاده کنید.

87 درصد از بازاریابان ویدیو می گویند که ویدیو ترافیک وب سایت آنها را افزایش داده است و مصرف محتوای ویدیویی توسط کاربران اینترنت همچنان در حال رشد است و انتظار می رود ادامه یابد.

مانند محتوای متنی، محتوای ویدیویی نیز اشکال مختلفی دارد که در زیر به آنها اشاره می شود.

ویدیوی طولانی

هر ویدیویی بیش از 5 دقیقه را می توان یک ویدیوی طولانی در نظر گرفت. این ویدیوها برای مخاطبانی که در حال خرید یک محصول هستند یا به طور جدی به دنبال آن هستند عالی است. آنها از آنچه شما با صرف زمان برای تماشای ویدیوی خود خلق کرده اید قدردانی می کنند.

بهترین ویدیوهای طولانی مدت در مورد سرمایه گذاری در مشاغل کوچک عبارتند از:

  • فیلم های آموزشی
  • انشاهای تصویری (بیان انشا در قالب ویدئو)
  • تاریخچه برند
  • توضیحات محصول یا خدمات
  • پاسخ به سوالات متداول
  • مصاحبه ها

ویدئو به صورت کوتاه

هر ویدیویی که کمتر از 5 دقیقه طول بکشد یک ویدیوی کوتاه محسوب می شود و اکثر پلتفرم ها این ویژگی را دارند. به عنوان مثال، فروشگاه های اینستاگرام و ویدیوهای تیک توک بارزترین این نوع محتوا در نظر گرفته می شوند.

بهترین ویدیوی کوتاه برای سرمایه گذاری در مشاغل کوچک:

  • روزنامه
  • نکات و ترفندها
  • محصول را علامت گذاری کنید
  • پیام ها

ویدئوی زنده

ویدیوی زنده روز به روز رایج تر می شود و در سال 2022 به بخش مهمی از استراتژی بازاریابی محتوای شما تبدیل می شود. امروزه بیش از نیمی از محتوای شبکه های اجتماعی مانند TikTok به این شکل ارائه می شود و کاربران اینستاگرام نیز علاقه زیادی به این موضوع دارند. سبک. این می تواند یک ابزار مفید برای مشاغل کوچک باشد.

به همان اندازه که پخش زنده سخت است، این سبک از ویدیو به چند دلیل ابزار عالی برای مشاغل کوچک است:

  • این سبک از ویدئو به شما امکان می دهد با مشتریان خود در زمان واقعی ارتباط برقرار کنید، بنابراین به شما کمک می کند تا رابطه خود را با آنها توسعه دهید و حفظ کنید.
  • بینندگان بیشتر از ویدیوهای زنده استقبال می کنند تا ویدیوهای از پیش ضبط شده.
  • پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ویدیوی زنده را در اولویت قرار می‌دهند، به این معنی که سیگنال خوبی از الگوریتم‌های آنها برای رشد حساب خود دریافت خواهید کرد.

محتوای صوتی در استراتژی بازاریابی محتوا 2022

نوع دیگری از محتوا که بسیاری از کسب و کارها به آن روی آورده اند و بازخورد خوبی از آن دریافت کرده اند، محتوای صوتی یا پادکست است. اما ممکن است از خود بپرسید چگونه این نوع محتوا را ایجاد می کنید؟

  • به عنوان مثال، می توانید یک مصاحبه ویدیویی ضبط کنید و آن را به یک پادکست تبدیل کنید.
  • می توانید یک پست وبلاگ را به یک مقاله ویدیویی تبدیل کنید.
  • می توانید از نکات و ترفندهای موجود در ویدئو یا اینفوگرافیک استفاده کنید و با صدایی واضح و رسا به مخاطبان بیان کنید.

پادکست ها

استفاده از پادکست در اکثر رسانه های دیجیتال در حال افزایش است. طبق یک نظرسنجی، تقریبا 30 درصد از شهروندان بالای 12 سال ایالات متحده به صورت هفتگی به پادکست گوش می دهند و میانگین تعداد پادکست هایی که مردم گوش می دهند 8 است.

ایده های زیر در مورد تولید محتوای پادکست بسیار مفید هستند و می توانید آنها را در استراتژی بازاریابی محتوای خود بگنجانید:

  • درباره برند، تجارت، محصول یا خودتان داستانی بگویید
  • بینش یا درس های آموخته شده را به اشتراک بگذارید
  • نکات و ترفندهای حرفه ای را به اشتراک بگذارید
  • از کارمندان یا کارشناسان رشته خود دعوت کنید تا در مورد موضوعات انتخاب شده با شما صحبت کنند

نتیجه

بازاریابی محتوا یکی از بهترین راه‌ها برای جذب کاربران و تولید سرنخ است که جدا از کمک به فروش بیشتر محصولات و خدمات، به برندسازی و اعتماد مصرف‌کننده کمک زیادی به شما می‌کند. راه های زیادی برای استفاده از استراتژی بازاریابی محتوا وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • محتوای متنی ایجاد کنید
  • محتوای ویدیویی ایجاد کنید
  • محتوای صوتی ایجاد کنید

بازاریابی محتوا ارتباطی فراتر از خرید و فروش ایجاد می کند و خریداران را به مشتریان وفادار و اختصاصی تبدیل می کند. استراتژی بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت است و نیاز به تلاش و صبر دارد و ارزش سرمایه گذاری را دارد.

سوالات متداول:

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا به معنای استفاده از محتوا برای اهداف بازاریابی و ایجاد سرنخ و فروش است که به روش های مختلفی انجام می شود.

مزیت بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا علاوه بر ایجاد سرنخ و کمک به فروش بیشتر، به برندسازی و شکل دادن به شخصیت کسب و کار شما کمک زیادی می کند.

بهترین نوع محتوا در بازاریابی محتوا چیست؟

این می تواند بسته به پلتفرمی که استفاده می کنید متفاوت باشد، اما به طور کلی، محتوای ویدیویی، محتوای متنی و محتوای صوتی همگی بسیار مهم هستند.

منبع: lyfemarketing.com

Leave a Reply

مطالب مرتبط

مشاوره سئو سایت در تهران با قیمت مناسب و تیم حرفه ایمشاوره سئو سایت در تهران با قیمت مناسب و تیم حرفه ای

مشاور سئو کیست و چه انتظاری باید داشته باشیم؟ این لقب به فردی داده می‌شود که وظیفه مشاوره سئو سایت شما برعهده می‌گیرد و با کمک استراتژی‌های مناسب به بهینه‌سازی