سرزمین سئو دسته‌بندی نشده بخش پرفورمنس سرچ کنسول performance گوگل

بخش پرفورمنس سرچ کنسول performance گوگل

بخش پرفورمنس سرچ کنسول performance گوگل post thumbnail image


آیا به دنبال بهبود عملکرد وبسایت خود در صفحه نتایج جستجو هستید؟ بخش performance سرچ کنسول گوگل می‌تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند. در این مقاله، ویژگی ها و ابزارهای مختلف موجود در بخش پرفورمنس را بررسی می کنیم که می‌توانند به شما در بهینه سازی وب‌سایت شما برای کسب نتایج بهتر در صفحه نتایج موتورهای جستجو کمک کنند.

بخش performance سرچ کنسول چه اطلاعاتی ارائه می دهد؟

بخش performance یکی از بخش‌های موجود در گوگل سرچ کنسول است و این بخش اطلاعات دقیقی در مورد عملکرد وبسایت شما مانند موارد زیر در نتایج جستجو ارائه می دهد.

  • اینکه وبسایت شما در صفحه نتایج جستجو چند بار نمایش داده شده است.
  • کاربران چقدر روی آن کلیک کرده‌اند.
  • میانگین رتبه کلمات کلیدی‌تان چه مقدار است.
  • کاربران برای یافتن وبسایت شما از چه کوئری‌هایی استفاده می‌کنند.

با استفاده از بخش پرفورمنس، صاحبان وبسایت‌ها می‌توانند با بهبود محتواهای خود و تجزیه و تحلیل ترافیک و رفتار کاربران، رتبه وبسایت خود در صفحه نتایج موتورهای جستجو را بهبود بدهند. حال بیایید دقیق‌تر به گزارش‌‌های مختلف موجود در این بخش نگاه کنیم.

گزارش نموداری در بخش پرفورمنس سرچ کنسول چیست؟

نموداری در بخش پرفورمنس است که نمای کلی عملکرد وبسایت شما در نتایج جستجو از طریق آن به شما نمایش داده می‌شود. این گزارش نموداری شامل داده‌هایی در مورد تعداد کلیک ها، نمایش ها، نرخ کلیک (CTR) و میانگین موقعیت وبسایت شما در نتایج جستجو است. همچنین در این بخش می‌توانید محدوده تاریخ موردنظر را انتخاب کنید و در تاریخ موردنظر وضعیت نمودار را مشاهده و آنالیز نمایید.

به‌علاوه در این نمودار اطلاعات زیر نیز به شما نمایش داده می‌شود :

Total clicks :  مجموع کلیک‌های دریافت شده روی سایت در نتایج گوگل را نمایش می‌دهد.

Total impressions : مجموع دفعات نمایش وبسایت در نتایج جستجو را نشان می‌دهد.

Average CTR : نشان‌دهنده متوسط نرخ کلیک است که مقدار آن براساس نسبت تعداد کلیک به تعداد نمایش وبسایت محاسبه می‌شود.

Average postion : متوسط رتبه وبسایت در بازه زمانی انتخابی را نمایش می‌دهد.

البته توجه داشته باشید که در بالای نمودار می‌توانید Search type را روی حالت web، image، video و news قرار دهید و حتی حالت مقایسه‌ای بین آن‌ها ایجاد کنید. همچنین فیلتر date نیز در این بخش قرار داده شده است که می‌توانید از بازه‌های پیشنهادی یا بازه‌های دلخواه خود استفاده کنید و همچنین مقایسه بین بازه‌های زمانی مختلف انجام بدهید.

همچنین در این بخش این امکان برای شما فراهم شده است که براساس query، page، country، device و search appearance فیلتر دلخواه اعمال کنید و همچنین مقایسه‌هایی هدفمند ایجاد نمایید تا بتوانید وضعیت سایت را به بهترین شکل مورد آنالیز کنید و اقدامات لازم در جهت بهینه‌سازی آن را انجام بدهید.

گزارش جدولی در پرفورمنس سرچ کنسول چیست؟

در این قسمت، بخش‌های مختلفی قرار گرفته است که شامل queries، pages، countries، devices، search appearance و dates می شود. در جدول پرفورمنس سرچ کنسول می‌توانید فیلترهایی اعمال کنید که دیتای دلخواه شما را نمایش بدهد. فیلترهای این قسمت شامل country، click، impression، CTR و position می شود که با contains، does not contain، equal،  Greater thanقابل مدیریت هستند.

گزارش queries چه اطلاعاتی به شما نمایش می دهد؟

گزارش Queries داده‌هایی درباره عبارت‌هایی که کاربران برای یافتن وبسایت شما در نتایج جستجو استفاده می‌کنند، ارائه می‌کند. همچنین این گزارش شامل داده‌هایی درباره تعداد کلیک، نمایش، CTR  و میانگین رتبه برای هر عبارت جستجو است.

صاحبان وبسایت‌ها می‌توانند با تجزیه و تحلیل گزارشQueries ، عبارت‌های جستجوی محبوب را شناسایی و محتوای وبسایت خود را برای هماهنگی بهتر با این موارد بهینه کنند. به‌علاوه این گزارش می‌تواند برای شناسایی عباراتی با عملکرد پایین که ممکن است نیاز به بهبود داشته باشند نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

گزارش pages حاوی چه اطلاعاتی است؟

گزارش pages اطلاعاتی درمورد صفحات سایت می‌دهد که براساس این گزارش، می‌توان میزان کلیک، ایمپرشن، CTR و میانگین رتبه هر صفحه را به دست آورد. همچنین شما می‌توانید با تجزیه و تحلیل دقیق این بخش صفحات محبوب و صفحاتی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنید و اقدامات لازم را به جهت حفظ و بهبود رتبه آن‌ها انجام بدهید.

گزارش countries چه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهد؟

گزارش countries اطلاعاتی درمورد کشورهای مختلف به شما نمایش می‌دهد که کاربران از آن کشورها وارد وبسایت شما شده‌اند. این گزارش برای سایت‌هایی که چند زبانه هستند، بسیار مفید خواهد بود. چون صاحبان وبسایت‌ها براساس اطلاعات آن می‌توانند ورودی، نمایش، CTR و میانگین رتبه وبسایت خود را در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار دهند.

گزارش device چه اطلاعاتی به شما ارائه می دهد؟

در گزارش device شما می‌توانید به اطلاعاتی مانند میزان کلیک، ایمپرشن، CTR و میانگین رتبه وبسایتتان که از دستگاه‌های مختلف به دست آمده، دسترسی داشته باشید که این اطلاعات کمک بسیار زیادی به بهبود وضعیت وبسایت در دستگاه موردعلاقه کاربران میکند. به‌علاوه شما می‌توانید با تجزیه و تحلیل این اطلاعات فعالیت‌هایی انجام بدهید تا کاربران هنگام مراجعه به وبسایتتان تجربه کاربری بهتری داشته باشند و همچنین وبسایت شما سرعت لود بسیار بالایی داشته باشد.

اطلاعات گزارش search appearance چیست؟

در گزارش search appearance شما می‌توانید به اطلاعاتی در مورد نحوه نمایش سایتتان دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال در این گزارش پارامتر FAQ rich results به شما نشان می‌دهد که سایتتان تا چه اندازه کلیک، ایمپرشن و  CTR داشته است و میانگین رتبه آن در صفحه نتایج جستجو چه میزان بوده است.

اطلاعات داخل گزارش dates چیست؟

در گزارش dates شما می‌توانید به داده‌های میزان کلیک، ایمپرشن، CTR و میانگین رتبه در یک تاریخ مشخص دسترسی داشته باشید. همچنین در این گزارش شما می‌توانید اطلاعات مربوط به افت و خیزهای ناگهانی رتبه وبسایتتان را مشاهده کنید و با تجزیه و تحلیل آن‌ها و شناسایی علت آن، برای رفع آن‌ها راهکارهای مناسبی پیاده‌سازی کنید.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM به توضیح بخش پرفورمنس سرچ کنسول (Performance) پرداختیم و گفتیم صاحبان وبسایت‌هایی که به دنبال بهبود وضعیت وبسایت خود در صفحه نتایج جستجو هستند، می‌توانند با تجزیه و تحلیل داده‌ها در این بخش، بهترین نتیجه را شاهد باشند.

به عنوان مثال با استفاده از اطلاعات ارائه شده در گزارش Queries، صاحبان وبسایت‌ها می توانند محتوای وبسایت، توضیحات متا و عناوین را برای جذب ترافیک بیشتر از نتایج جستجو و ارائه تجربه کاربری بهتر بهینه‌سازی کنند. البته برای صاحبان وبسایت مهم است که به‌طور منظم این داده‌ها را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند تا مطمئن شوند که وبسایت آن ها بهترین عملکرد خود را در صفحه نتایج جستجو دارد.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

خرید هیجانی چیست؟ تکنیک‌های تبلیغات برای سود بیشترخرید هیجانی چیست؟ تکنیک‌های تبلیغات برای سود بیشتر

اگر نمی‌توانید در برابر خرید‌های غیرضروری مقاومت کنید، این گزارش برای شماست! تا به حال برای شما پیش آمده که بدون هدف خرید کالایی وارد یک فروشگاه شوید و در