سرزمین سئو مقالات سایت بازاریابی پاسخ مستقیم چیست؟

بازاریابی پاسخ مستقیم چیست؟

بازاریابی پاسخ مستقیم چیست؟ post thumbnail image


چه چیزی باعث شد آخرین خرید خود را انجام دهید؟ آیا تا به حال تصمیم گرفته اید چیزی بخرید و مستقیماً به سراغ محصول مورد نظر بروید؟ آیا تا به حال فروشگاهی باز کرده اید و محصولی را تحویل گرفته اید؟ یا آگهی یک کسب و کار را دیده اید و آن تبلیغ شما را متقاعد به خرید یک محصول یا خدمات کرده است؟

اگر سومین مورد باشد، کسب‌وکار از نوعی بازاریابی برون‌گرا استفاده می‌کند تا شما را متقاعد کند که پس از مشاهده یکی از مطالب بازاریابی خود، اقدام فوری انجام دهید. این استراتژی بازاریابی می تواند بسیار موثر باشد، به خصوص اگر به درستی انجام شود.

در این پست خواهید دید که چگونه کسب و کارها می توانند بازاریابی با پاسخ مستقیم برای ایجاد یک تبدیل استفاده کنید. همچنین بهترین شیوه ها را برای ایجاد این نوع کمپین یاد خواهید گرفت و نمونه هایی از شرکت های واقعی را که از این روش بازاریابی استفاده کرده اند، مشاهده خواهید کرد.

بازاریابی پاسخ مستقیم چیست؟

بازاریابی پاسخ مستقیم (DRM) که گاهی اوقات به آن بازاریابی فشاری می گویند، زمانی است که شما پیشنهادی به مخاطبان هدف خود می دهید تا آنها را متقاعد کنید که اقدامی فوری انجام دهند، مانند پر کردن یک فرم، دانلود کتاب الکترونیکی یا خرید یک محصول.

این استراتژی در بین بازاریابان بسیار محبوب است زیرا می تواند نتایج سریعی را برای کمپین های حساس به زمان ایجاد کند.

آنچه بازاریابی پاسخ مستقیم را از بازاریابی سنتی متمایز می کند این است که به دنبال پاسخی فوری برای ROI فوری به جای آگاهی از برند سنتی است.

استراتژی های بازاریابی پاسخ مستقیم

استراتژی های بازاریابی پاسخ مستقیم مشتری محور، هدفمند، پیشنهاد محور و فوری هستند. در بخش بعدی به تفصیل بیشتر درباره این استراتژی صحبت خواهیم کرد.

مشتری مداری

برای جلب پاسخ و وادار کردن کاربر به اقدام، تبلیغات پاسخ مستقیم شما باید مشتری محور باشد و مستقیماً با ارزشی که در صورت انجام اقدام مورد نظر می توانید ارائه دهید، مرتبط باشد. اگر مخاطبان شما نتوانند اهمیت و ارزش پیشنهاد شما را درک کنند، بعید است که اقدامی انجام دهند. صداهای فعال و کلمات قدرتمند به یاد ماندنی برای تبلیغات پاسخ مستقیم عالی هستند.

هدف قرار گرفته است

همه مشتریان شما نیازهای یکسانی ندارند، بنابراین تبلیغات شما باید مخاطبان خاصی را با پیام‌های شخصی‌سازی شده که نگرانی‌های آن‌ها را برطرف می‌کند، هدف قرار دهد، زیرا آمار نشان می‌دهد که ۸۰ درصد مصرف‌کنندگان بیشتر از برندی خرید می‌کنند که تجربیات شخصی‌سازی شده را ارائه می‌دهد.

پیشنهاد گرا

تبلیغات پاسخ مستقیم کاربران را تشویق به انجام کاری می‌کند، بنابراین معمولاً یک پیشنهاد یا CTA ارائه می‌دهند که به کاربر می‌گوید چه اقدامی را می‌خواهید، آن اقدام می‌تواند اشتراک در یک خبرنامه، پر کردن یک فرم، خرید یک محصول و غیره باشد.

هنگام ایجاد این پیشنهادات، باید اصول کپی رایتینگ و تبلیغات را به صورت حرفه ای رعایت کنید تا بهترین بازخورد را از آنها بگیرید. شما باید مطمئن شوید که پیشنهادات شما واضح، مختصر، جذاب، اما متمرکز بر یک نتیجه خاص و کاملاً متناسب با مخاطب هدف است.

بلافاصله. مستقیما

همه این تبلیغات علاوه بر یک CTA اقدام سریع، حس فوریت را نیز منتقل می‌کنند، بنابراین معمولاً از زبانی مانند «تا زمانی که محصول یا لوازم موجود است» یا «یکی بخر، یکی را رایگان دریافت کن» استفاده می‌شود. برای مثال، می‌توانید یک آگهی پاسخ مستقیم برای یادآوری یک رویداد قبل از وقوع به کاربران ارسال کنید، بنابراین آنها به احتمال زیاد تصمیم می‌گیرند فوراً اقدام کنند، که می‌تواند خرید محصول یا خدمات، ثبت‌نام و غیره باشد.

کمپین های بازاریابی پاسخ مستقیم

در زیر برخی از رایج‌ترین کمپین‌های بازاریابی پاسخ مستقیم که کسب‌وکارها استفاده می‌کنند، آورده شده است.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی:

رسانه های اجتماعی به دلیل تعداد زیاد کاربران و گزینه های هدف گیری که بسیاری از پلتفرم ها به بازاریابان ارائه می دهند، ابزار قدرتمندی برای اجرای کمپین های پاسخ مستقیم است. در این پلتفرم، تبلیغات باید کوتاه بوده و در عین جذاب بودن، فوریت داشته و حاوی CTA باشد.

برنامه های ارجاع:

برنامه های ارجاع یک ابزار بازاریابی پاسخ مستقیم عالی هستند، به خصوص که می توانید به راحتی اثربخشی آنها را پیگیری کنید. به عنوان مثال، فرض کنید به کاربران فعلی خود یک کد تبلیغاتی یا URL می دهید و از آنها می خواهید که آن را با یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود برای تخفیف 10 درصدی به اشتراک بگذارند. اگر این آگهی با موفقیت به شخصی ارجاع داده است، می توانید آن را از طریق یک کد منحصر به فرد پیگیری کنید.

پست الکترونیک:

کمپین‌های ایمیل پاسخ مستقیم معمولاً کاربران را از فروش فلش (فروش فلش تخفیف یا تبلیغی است که توسط یک فروشگاه آنلاین برای مدت کوتاهی ارائه می‌شود)، برای پر کردن رویدادهای آینده یا مواردی مانند یادآوری سبد خرید، آگاه می‌کنند. در این مقاله، نمونه ای از ایمیل پاسخ مستقیم را بررسی خواهیم کرد.

نمایش تبلیغات:

تبلیغات نمایشی، مانند بنرها، در ناحیه ای از وب سایت یا کانال اختصاص داده شده به تبلیغات پولی هستند. آنها معمولاً حاوی محتوای تبلیغاتی کوتاهی هستند که حس فوریت و CTA را برای الهام بخشیدن به عمل نشان می دهد.

ایمیل مستقیم:

اگرچه ممکن است این استراتژی قدیمی به نظر برسد، اما پست مستقیم یک کانال محبوب برای تبلیغات مستقیم است. چیزهایی مانند بروشور، کوپن، خلاصه یا خبرنامه برای بازاریابی مستقیم استفاده می شود و بازخورد بسیار خوبی دریافت می کند.

نمونه هایی از بازاریابی پاسخ مستقیم

در زیر چند نمونه از بازاریابی پاسخ مستقیم وجود دارد که می توانید از آنها برای هدایت استراتژی بازاریابی مستقیم خود استفاده کنید.

کمپین بازاریابی مستقیم نیویورک تایمز

نیویورک تایمز از اینستاگرام برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی مستقیم استفاده کرد که تخفیف محدودی را برای دسترسی نامحدود به روزنامه تبلیغ می کرد.

جام

Grailed یک بازار آنلاین است که در آن کاربران می توانند محصولات مختلف خود را از پوشاک گرفته تا کلکسیون را به فروش برسانند. شکل بازاریابی پاسخ مستقیم آنها از طریق ایمیل است، در این کمپین آنها از طریق ایمیل به مصرف کنندگان اطلاع می دهند که محصول مورد علاقه آنها کاهش قیمت دارد.

Scribd

Scribd یک پلت فرم آنلاین اشتراک کتاب الکترونیکی و کتاب صوتی است. مانند نیویورک تایمز، این پلت فرم از رسانه های اجتماعی، به ویژه فیس بوک، برای اجرای کمپین های بازاریابی مستقیم استفاده می کند تا مخاطبان را از پیشنهاد تخفیف با زمان محدود مطلع کند.

UberEats

UberEats یک سرویس آنلاین تحویل غذا است که از ایمیل برای کمپین های بازاریابی مستقیم استفاده می کند تا کاربران را تشویق کند تا پس از رها شدن سبد خرید، پیگیری کنند.

معیارهای بازاریابی و ابزارهای پاسخ مستقیم

در زیر به معیارهای مهمی می پردازیم که به درک موفقیت بازاریابی پاسخ مستقیم کمک زیادی می کنند.

قیمت ارز

نرخ تبدیل یک معیار بازاریابی کلیدی برای تبلیغات پاسخ مستقیم است زیرا تعداد کاربرانی را که می خواهید انجام دهند را ردیابی می کند.

متوجه خواهید شد که کمپین بازاریابی مستقیم شما چقدر موفق بوده است و این به شما کمک می کند تا در مورد اثربخشی محتوای ارائه شده بیشتر بدانید. برخی از ابزارهای خاص که به شما در ردیابی این تبدیل ها کمک می کنند عبارتند از:

1. کدهای تبلیغاتی

کدهای تبلیغاتی می‌توانند برای هر کاربر یا کمپین منحصر به فرد باشند، بنابراین می‌توانید ببینید که چگونه تبلیغات با این کدها اقدامات را با موفقیت انجام می‌دهند. در این زمینه، باید تعداد کدهایی را که می‌دهید پیگیری کنید تا بتوانید آمار دقیقی از تعداد افرادی که بر اساس تعداد کدهایی که داده‌اید تبدیل شده‌اند داشته باشید.

2. کدهای QR

کدهای QR شبیه به کدهای تبلیغاتی هستند زیرا برای کمپین خاصی که در حال اجرا هستید منحصر به فرد هستند و به شما کمک می کنند ببینید واقعاً چند کاربر از طریق آن تبلیغ خاص تبدیل شده اند. کدهای QR معمولاً به صفحات فرود نیز منتهی می‌شوند، بنابراین می‌توانید بیشتر پیگیری کنید که آیا مشتریان در صفحات فرود شما اقدامی انجام داده‌اند یا به سادگی وارد آنها شده و صفحه شما را ترک کرده‌اند.

3. لینک UTM

پیوندهای UTM UTM (ماژول ردیابی جوجه تیغی) تکه‌هایی از متن هستند که در انتهای URL قرار می‌گیرند و به شما کمک می‌کنند تا بفهمید ترافیک وب‌سایت از کجا می‌آید. برای بازاریابی پاسخ مستقیم، می توانید ترافیک سایت خاص خود را به تبلیغات مستقیم خود با پیوندهای UTM نسبت دهید و منابع ترافیک را به طور کامل از طریق آنها ردیابی کنید.

آخرین کلمه

به طور کلی، بازاریابی پاسخ مستقیم نتایجی مشابه تبلیغات بازاریابی معمولی دارد، اما هدف آنها این است که مصرف کننده را وادار به اقدام فوری کند. هنگام ارائه کمپین های بازاریابی مستقیم، باید مراقب باشید که مشتری محور باشید و از تبلیغات کوتاه، دقیق و جذاب استفاده کنید. تبلیغات همچنین باید فوری و قانع کننده باشند تا باعث جذب شوند.

سوالات متداول:

نمونه ای از بازاریابی مستقیم چیست؟

نمونه هایی از استراتژی های بازاریابی مستقیم عبارتند از ایمیل، تبلیغات آنلاین، تبلیغات، پست، روزنامه، تبلیغات در فضای باز، پیام های متنی تلفنی، کوپن ها، تماس های تلفنی، کارت پستال و موارد دیگر.

مهمترین ویژگی بازاریابی مستقیم چیست؟

بازاریابی مستقیم باید:

  • مشتری مداری
  • هدف قرار گرفته است
  • یک پیشنهاد را حذف کنید
  • و بلافاصله

برای دستیابی به نتایج مطلوب.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

بازار خودرو سال جدید را صعودی آغاز کرد + جدول قیمت‌هابازار خودرو سال جدید را صعودی آغاز کرد + جدول قیمت‌ها

پس از بازگشایی نمایشگاه‌های خودرو در روز سه‌شنبه، 14 فروردین‌ماه، روند صعودی قابل‌توجهی را در بازار خودرو شاهد بودیم. طی روز سه‌شنبه، تمامی خودروهای داخلی و چینی افزایش قیمت قابل‌توجهی

نحوه ایجاد یک پایگاه داده قابل جستجو در وردپرس (گام به گام)نحوه ایجاد یک پایگاه داده قابل جستجو در وردپرس (گام به گام)

آیا می خواهید یک پایگاه داده قابل جستجو در وردپرس ایجاد کنید؟ یک پایگاه داده قابل جستجو به شما این امکان را می دهد که به راحتی تمام داده های