سرزمین سئو دسته‌بندی نشده بازاریابی تلفنی چیست؟ | بررسی مزایا و معایب بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی چیست؟ | بررسی مزایا و معایب بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی چیست؟  |  بررسی مزایا و معایب بازاریابی تلفنی post thumbnail image


بازاریابی تلفنی یا بازاریابی تلفنی یکی از روش هاست بازار یابی او مستقیم است. در این نوع بازاریابی، ارتباط مشتری و بازاریاب از طریق تلفن صورت می گیرد. در این روش، بازاریاب یا تیم فروش با مشتریان هدف خود تماس تلفنی می گیرند و در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می دهند با آنها صحبت می کنند.

بازاریابی تلفنی می تواند به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی در بازاریابی مستقیم و در برخی از صنایع مانند فروش مصرف کننده استفاده شود. بازاریابی B2C یا فروش برای کسب و کارهای بازاریابی B2B، اما برای هر مشتری هدف، باید از تکنیک خاص آنها استفاده شود تا در نهایت منجر به نتیجه درست شود.

مزایای بازاریابی تلفنی چیست؟

اگر هنوز نمی دانید بازاریابی چیست و چگونه باید وارد این عرصه شوید، پیشنهاد می کنم ابتدا بروید و مقاله را مطالعه کنید چگونه بازاریابی را شروع کنیم بخوانش

مهمترین مزیت بازاریابی تلفنی این است که می توانید مشتریان را هدف قرار دهید ارتباط مستقیم مستقر شوید و با او باشید اثر متقابل have در این سبک بازاریابی می توانید به سرعت اطلاعات مورد نیاز مخاطبان خود را منتقل کنید و از طرفی با دریافت پاسخ های فوری از مخاطبان خود به نتایج خوبی در مورد مشتریان و نیازهای آنها دست یابید.

با این حال، بازاریابی تلفنی می تواند منجر به چالش ها و مشکلات شود.

اکثر افرادی که هدف بازاریاب های تلفنی قرار می گیرند، مراقب تماس های ناخواسته و تماس های مزاحم فروش هستند و از آنها استقبال نمی کنند. بنابراین، برای داشتن فروش تلفنی موفق، باید اصول اخلاقی را رعایت کنید و بدون اجازه وارد زندگی خصوصی مشتریان هدف خود نشوید. بازاریابی موفق زمانی اتفاق می افتد که مخاطب از طریق سایت یا سایر پلتفرم ها شماره خود را بپذیرد و به شما بدهد. زمانی که مخاطبان هدف خود را به درستی انتخاب کرده باشید و تیم فروش تلفنی شما آموزش دیده باشد، می توانید فروش تلفنی موفقی داشته باشید.

بازاریابی تلفنی در چه مواردی کاربرد دارد؟

در اینجا برخی از کاربردهای رایج بازاریابی تلفنی آورده شده است:

فروش خدمات و محصولات

در این صورت تیم بازاریابی تلفنی با مشتری هدف تماس گرفته و سعی در معرفی محصولات یا خدمات و تشویق مشتری به خرید دارد.

تحقیقات بازاریابی

یکی از کارهایی که یک تیم بازاریابی برای بهبود باید انجام دهد، جمع آوری پاسخ های سریع و واضح از مشتریان است. بازاریابی تلفنی به بازاریاب این امکان را می دهد که از طریق تحقیقات تلفنی، تحقیق و بررسی رضایت یا نیازهای مشتریان، اطلاعات مورد نظر خود را در مورد بازار خود جمع آوری کند تا روش فروش خود را با توجه به نیازهای مخاطبان و مشتریان خود تطبیق دهد.

خدمات پس از فروش

بازاریابی تلفنی پس از خرید می تواند گزینه مناسبی برای اطلاع رسانی به مشتری باشد. در هنگام فروش هر یک از محصولات یا خدمات مهم خود، مستقیم ترین راه برای برقراری ارتباط با مشتری و دریافت نظر او این است که تماس بگیرید و در صورت نیاز خدمات پس از فروش را به مشتریان خود ارائه دهید.

ارتباط با مشتریان قبلی

تیم بازاریابی تلفنی می تواند با مشتریان قدیمی خود تماس گرفته و در مورد به روز رسانی محصولات یا خدمات با آنها صحبت کند یا از پیشنهادات یا تخفیف های جدید به آنها اطلاع دهد.

ترویج کمپین های تبلیغاتی

با استفاده از بازاریابی تلفنی، می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را مستقیماً به مخاطبان بالقوه مشتری خود ارائه دهید و آنها را تشویق به خرید و استفاده از محصولات و خدمات خود کنید.

تکنیک های بازاریابی تلفنی موثر

برای داشتن یک بازاریاب تلفنی موفق، باید اصول و فنون مکالمات تلفنی را بدانید و در هر تماس راه حل های مناسب را با مخاطبان خود انتخاب و اجرا کنید.

در زیر با راهکارهای مهم و کاربردی بازاریابی تلفنی آشنا می شویم:

  • فهرستی از مخاطبین مورد نظر خود را تهیه کنید.
  • تیم بازاریابی تلفنی خود را در استراتژی های بازاریابی تلفنی مانند ارتباط موثر، روانی کلامی و مذاکره آموزش دهید.
  • برای مشتری خود ارزش ایجاد کنید؛
  • هرگز اصول و قوانین اخلاقی را نادیده نگیرید.
  • همیشه پایدار و پاسخگو باشید؛
  • عملکرد خود را بسنجید و برای بهبود آن تلاش کنید.

چند ترفند ساده برای فروش بیشتر از طریق بازاریابی تلفنی

با ترفندهای زیر نگران بی نتیجه بودن بازاریابی گوشی خود نباشید. اگر از این ترفندها استفاده کنید، در پایان مکالمه تلفنی علاوه بر اینکه لبخند رضایت را بر لبانتان می بینید، مشتری هدف شما نیز از تماس شما رضایت کامل خواهد داشت:

قبل از تماس مقدمات لازم را انجام دهید

تحقیق در مورد مشتری، محصول و خدمات شرکت، اطلاعات فروش و تهیه یک لیست کامل تماس می تواند به شما اعتماد به نفس برای شروع موفقیت آمیز بدهد.

با مشتری خود ارتباط موثر برقرار کنید

برقراری ارتباط موثر با مشتری می تواند شانس موفقیت شما در فروش را افزایش دهد. با مشتریان خود با احترام صحبت کنید، با دقت به سوالات آنها گوش دهید و به آنها پاسخ های دقیق بدهید.

مزیت رقابتی خود را بررسی کرده و توضیح دهید

با مشتریان خود در مورد مزایای محصولات و خدمات خود صحبت کنید. وقتی قبلاً مزایای محصول خود را توضیح داده اید، می توانید به راحتی آنها را به مشتریان خود منتقل کنید و تصمیم گیری را برای مشتری آسان تر کنید.

از تکنیک های فروش استفاده کنید

استفاده از تکنیک های مختلف فروش در بازاریابی تلفنی می تواند به طور موثری فروش محصولات شما را افزایش دهد. برای مثال می‌توانید از تکنیک‌هایی مانند ایجاد الگوی مکالمه، پرسیدن سؤالات مؤثر، فرافکنی نیازهای مشتری، ایجاد شور و هیجان در مشتری و غیره استفاده کنید.

تماس های بعد از فروش را نادیده نگیرید

توصیه من به شما این است که همیشه آمار فروش موفق خود را داشته باشید. استفاده از تماس های پس از فروش برای پیگیری و کسب اطلاعات از مشتریان می تواند از یک سو رضایت مشتریان را افزایش دهد و از سوی دیگر فرصت های جدیدی را برای فروش های آتی ایجاد کند.

ممنوعیت بازاریابی تلفنی

چه چیزی بازاریابی تلفنی را ناکارآمد می کند؟

  • بیانی شیوا، ساده و صمیمی داشته باشید. اگر مشتریان شما با حجم زیادی از مزخرفات مواجه شوند، گیج می شوند و هرگز تلفنی خرید نمی کنند.
  • دلایل و آمار واضح ارائه دهید؛ وقتی مشتری هدف شما متوجه می شود که شما به گفته هایتان اعتقاد ندارید و قاطعانه عمل نمی کنید، به شما اعتماد نخواهند کرد و ممکن است تا آخر هم نظر مثبتی نداشته باشند.
  • برای تصمیم گیری طرف مقابل عجله نکنید. وقتی مشتری مورد حمله قرار می گیرد و فرصت مناسبی برای تصمیم گیری ندارد، هرگز تلفنی خرید نمی کند و در نهایت به ضرر شما تمام می شود. پس آرام و محترمانه صحبت کنید و فرد را در موقعیت بدی قرار ندهید.
  • بهتر است نقاط ضعف رقبای خود را ذکر نکنید زیرا ممکن است با ذکر نقاط ضعف رقبا به اعتبار خود لطمه بزنید.
  • بخشی از گفتگوی خود را به ایجاد همدلی با مخاطبان خود اختصاص دهید، وقتی مخاطب از ابتدا تا انتها در مورد محصول و خدمات شما می شنود خسته می شود و هیچ جذابیتی برای ادامه نمی بیند.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

معرفی دیتاسنتر پارس آنلاین؛ نگاهی به قلبِ خدمات این دیتاسنترمعرفی دیتاسنتر پارس آنلاین؛ نگاهی به قلبِ خدمات این دیتاسنتر

دیتاسنتر پارس آنلاین دروازه‌ای رو به دنیای دیجیتال است. در دنیای پرتلاطم امروز که سیل عظیمی از سرویس‌های آنلاین به‌طور روزانه ظهور می‌کنند، دیتاسنتر پارس آنلاین حکم گاوصندوقی امن برای