سرزمین سئو دسته‌بندی نشده الگوریتم پاندا گوگل چیست و چه کاربردی دارد؟

الگوریتم پاندا گوگل چیست و چه کاربردی دارد؟

الگوریتم پاندا گوگل چیست و چه کاربردی دارد؟ post thumbnail image


اگر گوگل را سازمانی بزرگ بدانیم، مدیریت صحیح آن نیازمند قوانین جدی و به روز است. قوانینی که به نفع سازمان و به ویژه اعضای آن است. فکر کنم درست متوجه شدید، درسته؟ برای توضیح بیشتر این مثال با ما همراه باشید. موتور جستجوی گوگل برای بهبود نیاز به قوانین خاصی دارد که همان الگوریتم های گوگل است. یکی از این قوانین الگوریتم پاندا است. الگوریتم پاندا چیست و چگونه به گوگل و کاربرانش کمک می کند موضوعی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم.

پاندا و محتوای با کیفیت دوستان جدایی ناپذیری هستند

در سال 2010، گوگل با تعداد زیادی محتوای بی کیفیت و نارضایتی کاربران از تجربه کاربری در موتور جستجوی خود مواجه شد. اما از آنجایی که تجربه کاربری جایگاه ویژه و مهمی برای گوگل است، این چالش باعث شد تا گوگل در تاریخ 23 فوریه 2011 قوانین جدی را برای مقابله با وب سایت های بی کیفیت در نظر بگیرد و به همین دلیل پس از یک جلسه مهم، گوگل رسما این قوانین مهم را در قالب الگوریتم پاندا در 24 فوریه.

موارد زیر در این الگوریتم برای بهبود و حفظ موقعیت مناسب برای وب سایت ها ارائه شده است:

  • داشتن محتوای باکیفیت (رعایت املای صحیح، استفاده طبیعی از کلمات کلیدی، استفاده از عبارات معنی دار و پرهیز از تکرار مطالب)
  • حذف تبلیغات زیاد و آزاردهنده برای کاربران
  • طراحی رابط کاربری مناسب و زیبا

به طور کلی باید بگوییم که گوگل با این قانون دوستی الگوریتم پاندا با محتوای باکیفیت را اعلام کرد و تفاوت این دو را دلیل اصلی جریمه شدن یک وبسایت اعلام کرد. پس بهتر است دوستی خود را با الگوریتم پاندا حفظ کنید تا جایگاه بهتری در گوگل داشته باشید اما اگر تفاوتی وجود داشت نگران نباشید امیدی هست.

الگوریتم پاندا چگونه با وب سایت ها رفتار می کند؟

سوال مهمی که ممکن است در این قسمت از مقاله داشته باشید این است که جریمه و جریمه در وب سایت به چه معناست؟ یا در این شرایط گوگل چگونه با وب سایت من رفتار می کند؟ باید بگوییم که افت رتبه شما در نتایج موتور جستجوی گوگل جریمه وب سایت شماست. در تصویر زیر این افت رتبه را هنگام به روز رسانی این الگوریتم مشاهده می کنید.

نکته مهمی که در این قسمت باید به آن اشاره کرد این است که گوگل با وب سایت ها یکسان برخورد نمی کند و بر اساس جدی بودن محتوا و سایر موارد تصمیم متفاوتی می گیرد که با بررسی کنسول جستجو و رتبه وب سایت کاملا متوجه خواهید شد.

تطبیق الگوریتم پانداها با وب سایت های جریمه شده

همانطور که در ابتدا توضیح دادیم دوستی بین الگوریتم پاندا و محتوای باکیفیت از نظر گوگل بسیار مهم است و تفاوت این دو منجر به جریمه و جریمه در وب سایت می شود. ما هم به شما امید دادیم که نگران نباشید! راه حل این اختلاف و دوستی را دوباره به شما آموزش می دهیم.

خالق محتوای ارزشمند و جدید برای کاربر باشید

بله، درست است، ایجاد کننده محتوای ارزشمند، جدید و منحصر به فرد برای وب سایت خود باشید. در ابتدا بهتر است لحن و بیان مناسب وب سایت خود را در نظر بگیرید. لحنی که برای کاربر قابل درک باشد و با خواندن متن شما به راحتی پاسخ سوال خود را بیابد و از روان بودن و خواندن آن لذت ببرد. البته برای تجربه کاربری بهتر، باید کمی خلاقیت به محتوای خود اضافه کنید.

علاوه بر احترام به کاربر، به استانداردهای گوگل نیز احترام بگذارید

از آنجایی که شما سازنده محتوای ارزشمند برای کاربر هستید، به یاد داشته باشید که به گوگل احترام بگذارید! برای این کار بهتر است سیاست های گوگل برای درک بهتر محتوای وب سایت را بدانید و از آنها پیروی کنید. این استانداردها شامل استفاده صحیح از کلمات کلیدی، استفاده صحیح از لینک های داخلی، عناوین مناسب و غیره است. تمام مواردی که در اینجا ذکر کردیم، فعالیت‌های سئوی سایت هستند. بنابراین، اگر می خواهید وضعیت سئوی وب سایت خود را بهبود ببخشید، خدمات سئو آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM انتخاب هوشمندانه ای برای شما خواهد بود.

با صفحاتی با محتوای تکراری خداحافظی کنید

محتوای تکراری در صفحات وب سایت شما کاربر پسند نیست. پس بهتر است با آنها خداحافظی کنیم. برای این کار می توانید محتوای آن را بازنویسی کنید و اگر صفحه مهمی برای شما نیست آن را حذف کنید. بازنویسی مطالب مطابق با موارد ذکر شده در بالا می تواند به صفحه مورد نظر وب سایت شما جان بدهد و این همان چیزی است که موتور جستجوی گوگل به دنبال آن است.

تبلیغات اضافی برای کاربر جالب نیست، آنها را حذف کنید

خود را به جای کاربر بگذارید. به عنوان مثال، شما عبارت پاندا را جستجو می کنید و انتظار دارید که الگوریتم را بشناسید و راه هایی برای رفع جریمه آن الگوریتم بیابید. اما در نهایت با صفحه ای پر از تبلیغات آزاردهنده مواجه می شوید و نمی توانید پاسخ سوال خود را پیدا کنید. تصمیم شما پس از دیدن این صفحه چیست؟ مطمئناً صفحه را می بندید و به وب سایتی با محتوای مورد نظر خود می روید. همین رفتار کاربر برای اینکه گوگل به وب سایت شما حساس باشد کافی است. بنابراین، اگر تصمیم دارید الگوریتم پاندا را تحمل کنید، بهتر است از تبلیغات اسپم و نامناسب در صفحات وب سایت خود استفاده نکنید.

الگوریتم پاندا و باورهای غلط

با توجه به قوانین و الگوریتم های متفاوت گوگل، ممکن است اشتباه کنید و مواردی را در مورد این الگوریتم در نظر نگیرید. ما در این قسمت لیستی از باورهای غلط را برای شما قرار داده ایم تا در هنگام موافقت با الگوریتم Pan-DA این موارد را در نظر داشته باشید.

فقط حذف محتوای تکراری برای الگوریتم پانداها کافی است

باید بگوییم نه! الگوریتم پاندا گوگل فقط به محتوای کپی شده توجه نمی کند. محتوای شما باید برای کاربر وب سایت معنا و ارزش داشته باشد. این چیزی است که برای گوگل بسیار مهم است.

محتوای تولید شده توسط کاربر شامل الگوریتم پاندا است

باز هم پاسخ ما منفی است! مشکل گوگل قطعا محتوای تولید شده توسط کاربر نیست. نکته مهمی که برای گوگل بسیار مهم است داشتن محتوای با کیفیت است. به همین دلیل، اگر محتوای تولید شده توسط کاربر ارزش محتوای بالایی داشته باشد، برای گوگل نیز به همین صورت است و از سوی دیگر، اگر محتوای تولید شده توسط کاربر بی فایده و نامفهوم باشد، برای گوگل نیز ارزش محتوایی ندارد.

محتوای طولانی بهترین گزینه است

اینطور نیست! گوگل هرگز اعلام نکرده است که تنها با ارسال محتوای طولانی می توانید قوانین الگوریتم پاندا را رعایت کنید. زیرا چیزی که برای گوگل بسیار مهم است و در این مقاله زیاد به آن پرداخته ایم، یک تجربه کاربری مثبت است. کاربر وب سایت شما باید پس از جستجوی کلمه، عبارت یا سوال خود در موتور جستجوی گوگل، پاسخ سوال خود را دریافت کند. بنابراین وب سایتی برنده و برتر است که با رعایت نکات سئو می تواند به سوالات کاربران خود و سایر کاربران آنلاین پاسخ صحیح دهد.

رفع مشکلات فنی در وب سایت یک راه مهم برای رعایت الگوریتم پاندا است

اگر فکر می کنید مشکلات فنی روی الگوریتم پاندا تاثیر می گذارد، باید بگوییم که خیر، این باور اشتباه است. البته درست است که مسائل فنی برای سئوی وب سایت شما بسیار مهم است، اما این موضوعی نیست که در الگوریتم پاندا به آن پرداخته شود. همانطور که گفتیم، الگوریتم پاندا گوگل مستقیماً مسئول بررسی کیفیت و ارزش محتوا است.

آخرین کلمه

در این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM به این مشکل اشاره کردیم، الگوریتم پاندا قانونی است که گوگل برای مدیریت و نظارت بر وب سایت های دارای محتوای اسپم از آن استفاده می کند. همچنین گوگل در مورد وب سایت هایی که قوانین ذکر شده در این الگوریتم را رعایت نمی کنند اقدام جدی کرده و آنها را جریمه می کند. در واقع جریمه و جریمه وب سایت به معنای تنزل رتبه نیز هست. اما گوگل مواردی را در این الگوریتم بیان کرده است که با رفع مواردی مانند بهبود کیفیت محتوا، حذف تبلیغات اسپم و رابط کاربری زیبا، می توانید رضایت گوگل و کاربران را جلب کنید و سایت خود را از جریمه نجات دهید.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

کمپین های ویدیویی گوگل ادز و تبلیغات چند فرمتی جدیدکمپین های ویدیویی گوگل ادز و تبلیغات چند فرمتی جدید

تبلیغات چند فرمتی یا Multi-Format جدید Google Ads، دسترسی گسترده‌تری را در اختیار افراد و برندهای تبلیغ کننده در YouTube و استفاده‌کنندگان از کمپین های ویدیویی قرار می‌دهد.آن‌ها امکان استفاده