سرزمین سئو دسته‌بندی نشده الگوریتم ونیزی و ارتباط آن با سئوی محلی

الگوریتم ونیزی و ارتباط آن با سئوی محلی

الگوریتم ونیزی و ارتباط آن با سئوی محلی post thumbnail image


از آنجایی که کاربران همیشه برای گوگل اهمیت ویژه ای داشته اند، این شرکت همواره سعی کرده با به روز رسانی الگوریتم های خود، رضایت آنها را در بالاترین سطح ممکن حفظ کند. در همین راستا گوگل در سال ۲۰۱۲ یکی از الگوریتم های مهم خود را با نام الگوریتم ونیز معرفی کرد که تاثیر بسزایی در جستجوهای روزانه کاربران داشت. این الگوریتم که برای بهبود نتایج جستجوی محلی در نظر گرفته شده بود، توانست جستجوی محلی کاربران را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

زیرا قبل از این الگوریتم، کاربران نتایج مطلوبی را برای خدمات محلی در صفحه نتایج مشاهده نمی کردند. به عنوان مثال، در گذشته، اگر کاربران کلمه “رستوران” را در موتور جستجوی گوگل جستجو می کردند، نتایج به چند رستوران زنجیره ای معروف محدود می شد و کسب و کارهای کوچکتر و محلی که چندان شناخته شده نبودند، نداشتند. مکانی در صفحه نتایج جستجو

این امر باعث شده هم کاربران به نتایج مورد نظر خود نرسند و هم کسب و کارهای محلی جایی در نتایج جستجو نداشته باشند و از مزایای موتورهای جستجو استفاده نکنند. به همین دلیل گوگل الگوریتم Venice را برای پوشش این ضعف معرفی کرد. گوگل با استفاده از این الگوریتم و به کمک برخی نرم افزارها مانند گوگل مپ، جی پی اس و با استفاده از آدرس IP دستگاه شما، سعی می کند موقعیت مکانی شما را تشخیص دهد و نتایج را با توجه به موقعیت مکانی شما نمایش دهد. زیرا همانطور که می دانید در صفحه نتایج گوگل می توانید نتایج را بر اساس پارامترهای مختلف فیلتر کنید و مرتبط ترین نتایج مربوط به جستجوی خود را مشاهده کنید.

همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، برای جستجوی عبارت “رستوران” در گوگل، گوگل از ابزارهایی که ذکر کردیم برای شخصی سازی نتایج برای کاربران بر اساس موقعیت مکانی آنها استفاده می کند.

همچنین، گوگل معمولاً صفحه نتایج جستجو را به چندین بخش برای چنین عباراتی تقسیم می کند که کاربر بتواند به صورت محلی جستجو کند. بنابراین در یک قسمت از این صفحه نتایج محلی (کادر قرمز در تصویر بالا) و در قسمت دیگر نتایج ارگانیک (جعبه سیاه) را نشان می دهد. در واقع نتایج ارگانیک به معنای نتایجی است که بدون توجه به موقعیت مکانی کاربر نمایش داده می شوند.

همچنین عبارت «به دلیل رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و شهادت امام حسین (علیه السلام) ممکن است ساعت کاری تحت تأثیر قرار گرفته باشد.» یعنی گوگل به اندازه کافی هوشمند شده است تا جزئیات بیشتری را در جستجوهای محلی مورد توجه قرار دهد. (تجسس یک روز قبل از رحلت پیامبر انجام شد.)

همچنین می توانید مکانی را که گوگل بر اساس آن نتایج را برای شما سفارشی کرده است در پایین صفحه نتایج جستجو مشاهده کنید. در اینجا گوگل به درستی تهران را از آدرس IP دستگاه تشخیص داده و نتایج را بر اساس آن نمایش می دهد.

تأثیر الگوریتم ونیز بر شرکت های محلی دارای مراکز فیزیکی

پس از به‌روزرسانی الگوریتم ونیز، نتایج گوگل دستخوش تغییرات زیادی شد که عمدتاً نتایج را برای کاربران بهبود بخشید. علاوه بر این، این الگوریتم به کسب و کارهای محلی و کوچکتر با انشعابات آجری کمک کرد و مشاغل بزرگ بدون انشعاب فیزیکی از جمله مشاغلی بودند که بیشترین ضرر را از این الگوریتم داشتند و ترافیک ورودی آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

الگوریتم ونیز چه تاثیری بر سئو خواهد داشت؟

اگر صاحب کسب و کار محلی هستید، بهتر است از عباراتی در عناوین سایت خود استفاده کنید که نشان دهنده موقعیت کسب و کار شما باشد. به عنوان مثال “باشگاه ورزشی جنت آباد تهران”

البته می توانید از ابزار دیگری به نام Google Business نیز برای بهبود نتایج سئوی محلی خود استفاده کنید. در واقع این ابزار به شما کمک می کند اطلاعات موقعیت مکانی کسب و کار خود را با دقت وارد کنید و زمانی که کاربران نام کسب و کار شما را جستجو می کنند، گوگل می تواند نتایج دقیق تری را به آنها نشان دهد.

الگوریتم ونیز و سئو کلاه سیاه

بعد از اینکه گوگل این الگوریتم را معرفی کرد، بسیاری از کسب و کارها برای جذب ترافیک بیشتر، از نام تمام شهرها و مناطق به عنوان اسپم در تمام صفحات خود استفاده کردند تا به نوعی الگوریتم گوگل را دور بزنند و گوگل را دچار اشتباه کنند. البته در ابتدا در این کار موفق بودند اما گوگل در آپدیت های بعدی خود تا حدودی موفق شد این کار را متوقف کند. در واقع یکی از دلایلی که گوگل ابزار گوگل بیزینس را معرفی کرد، جلوگیری از ایجاد چنین سایت هایی بود.

الگوریتم کبوتر و موش کور به همراه اجرای الگوریتم ونیز

پس از به روز رسانی الگوریتم ونیز در سال 2012، گوگل در سال 2014 الگوریتم کبوتر را معرفی کرد که هدف آن بهبود نتایج سئوی محلی بود و دو سال پس از معرفی این الگوریتم، گوگل تصمیم گرفت الگوریتم دیگری را معرفی کند که وظیفه آن حذف نام های تجاری تکراری و هرزنامه است. در جستجوی محلی نتایج به عنوان الگوریتم موش کور در سال 2016 معرفی شد. اما اینکه گوگل سه الگوریتم را به موضوع جستجوی محلی اختصاص داده است نشان از اهمیت ویژه این موضوع برای کاربران دارد.

آخرین کلمه

در این مقاله از سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM سعی شده است توضیحات مفیدی در مورد چیستی الگوریتم ونیز و دلیل ارائه این الگوریتم توسط گوگل به شما ارائه دهیم. علاوه بر این در قسمت هایی از این مقاله به موضوعاتی مانند تاثیر این الگوریتم بر سئو و اقداماتی که سئو سایت باید بعد از آن انجام دهد پرداخته ایم.

علاوه بر این، سئوی محلی یکی از موارد مهم برای کاربران، صاحبان مشاغل و البته گوگل است که این شرکت در این سال ها به آن توجه ویژه ای دارد. در واقع گوگل با معرفی این الگوریتم صفحه نتایج این موتور جستجو را نه تنها کسب و کارهای بزرگ و معروف، بلکه کسب و کارهای کوچک نیز در صفحه نتایج جستجو جایگاهی دارند.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

منابع آزمون pmp – راهنمای کامل شرکت در آزمون pmpمنابع آزمون pmp – راهنمای کامل شرکت در آزمون pmp

اگر جایی با کتاب‌ها یا دوره‌هایی تحت عنوان منابع آزمون pmp مواجه شدید و خواستید دربارهٔ‌ آن بیشتر بدانید این مقاله برای شماست. حتما خبر دارید که شرکت‌ها و سازمان‌ها