سرزمین سئو مقالات سایت الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و تاثیر آن بر سئو سایت چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و تاثیر آن بر سئو سایت چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و تاثیر آن بر سئو سایت چیست؟ post thumbnail image


در گذشته ای نه چندان دور، جستجوی گوگل ترفندهای خود را داشت و رسیدن به نتیجه دلخواه آسان نبود. کاربران هنگام جستجوی عبارات مورد نظر خود با سایت های اسپم مواجه می شوند که تعداد زیادی کلمات کلیدی در صفحات خود دارند و سایت هایی با محتوای باکیفیت ترافیک مورد نظر خود را دریافت نمی کنند.

اما امروزه نتایج جستجوی گوگل آنقدر دقیق هستند که حتی نیازی به استفاده از جملات یا عبارات طولانی نداریم. گوگل با همین چند کلمه معنی و مفهوم دقیق جستجوها را درک می کند.

اما اینکه منطق پشت این الگوریتم ها چیست یا این الگوریتم ها برای چه ساخته شده اند، سوالی است که می تواند ما را در انجام فعالیت های سئو و کسب ترافیک و رتبه بهتر راهنمایی کند. در این مقاله در مورد الگوریتم مرغ مگس خوار صحبت خواهیم کرد که یکی از به روز رسانی های اصلی گوگل برای موتور جستجوی خود است.

علاوه بر این، امروزه با افزایش استفاده از تلفن همراه، زمینه جستجو به حدی پیشرفت کرده است که گوگل با جستجوی صوتی نتایج خیره کننده ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. این پیشرفت در ارائه خدمات موتورهای جستجو به دلیل به روز رسانی و بهبود الگوریتم های موتورهای جستجو است.

البته برخلاف الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن که به عنوان افزونه به الگوریتم های موجود گوگل اضافه شده و برخی از ویژگی های آن را بهبود بخشیده اند، الگوریتم مرغ مگس خوار بازنویسی کاملی از الگوریتم اصلی موتور جستجوی گوگل است. البته این آپدیت از بسیاری از الگوریتم های قبلی نیز بهره می برد و بخشی از چرخه علمی این الگوریتم را تکمیل می کند.

مرغ مگس خوار همچنین تعهد گوگل را به درک پیشرفته تر از عبارات جستجوی کاربر و معنای آنها نشان می دهد و در نتیجه نتایج مرتبط تری را برای آن عبارات نمایش می دهد.

در حالی که گوگل این الگوریتم را در 26 سپتامبر 2013 معرفی کرد، یک ماه قبل از آن این الگوریتم در فضای وب پیاده سازی شد. این الگوریتم دقت داده های مبتنی بر دانش گوگل را که به «گراف دانش» معروف است، بسیار افزایش داد. همچنین این الگوریتم تاثیر زیادی بر سئوی محلی داشت.

الگوریتم مرغ مگس خوار و جستجوی صوتی (جستجوی صوتی)

با توجه به روند رو به افزایش استفاده از گوشی های هوشمند و جستجوی صوتی توسط مصرف کنندگان، الگوریتم مرغ مگس خوار را می توان گامی از سوی گوگل برای بهبود نتایج در این موضوع دانست. همچنین، با محبوب‌تر شدن جستجوی صوتی، موتورهای جستجو باید راهی برای یافتن بهترین نتایج برای آن داشته باشند. به عنوان مثال، یک موتور جستجو باید نتایج دقیقی را برای جستجوی صوتی عبارت “بهترین نمایندگی بنز در نزدیکی محل زندگی من” نشان دهد.

به طور خلاصه، فناوری که محدود به زبان جستجو است و کلمات را جداگانه در نظر می گیرد، نمی تواند در درک معنای عبارات جستجوی کاربران مفید باشد. بنابراین ابزارهایی مانند جستجوی مفهومی یا الگوریتم مرغ مگس خوار می توانند راه حل مناسبی برای جستجوهای واقعی زبان مادری باشند.

الگوریتم مرغ مگس خوار و جستجوی محلیجستجوی محلی)

می توان گفت با وجود به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل، تغییرات زیادی در فضای کلی وب و صفحه نتایج ایجاد نشده است، اما نتایج سئوی محلی دستخوش تغییرات زیادی شده است. برای جستجوهای محلی (مثلاً سالن مردانه در قطریه)، گوگل نتایج را دقیق‌تر از قبل کرد و سعی کرد نتایج را بر اساس معنای عبارت جستجو شده توسط کاربر نشان دهد.

الگوریتم مرغ مگس خوار و الگوریتم رتبه بندی مغز

در اصل این دو الگوریتم مکمل یکدیگر هستند. در واقع هر کدام از آنها بیشتر بر روی یکی از عناصر جستجو تمرکز می کنند و نتایجی که در صفحه SERP می بینید حاصل ترکیب این دو الگوریتم است. علاوه بر این، مرغ مگس خوار بر یافتن معنای دقیق جستجوهای کاربر و معنای عبارات جستجو تمرکز دارد. اما از سوی دیگر، الگوریتم Rank Brain وظیفه درک محتوای صفحات ایندکس شده را دارد. در نتیجه موتور جستجو با درک عبارت جستجو و محتوای صفحات وب سایت دقیق ترین نتایج را در صفحه SERP به کاربران نمایش می دهد.

تبدیل تهدیدها به فرصت با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار

مرغ مگس خوار به صاحبان سایت سیگنال می دهد که گوگل به دنبال درک معنای عبارات جستجوی کاربر است نه معنای کلمات کلیدی استفاده شده در آنها. در نتیجه، مهمترین کاربرد دانستن مکانیسم الگوریتم مرغ مگس خوار برای صاحبان سایت، اطمینان از این است که محتوای آنها به زبان مادری است و صرفاً کلمات کلیدی را منعکس نمی کند. در واقع می توان گفت که الگوریتم مرغ مگس خوار پلی است بین روش های قدیمی و اسپم با سئوی جدید، مدرن و معنادار.

برای بهبود سئوی سایت بعد از این الگوریتم چه اقداماتی باید انجام شود:

همانطور که گفته شد، الگوریتم مرغ مگس خوار بیشتر در مورد رضایت کاربر است و نتایج دقیق تری را برای عباراتی که کاربران جستجو می کنند نشان می دهد. به همین دلیل باید اقداماتی انجام شود تا محتوای ما برای گوگل قابل درک تر شود. این اقدامات شامل موارد زیر است:

  1. استفاده از داده های ساخت یافته (نشانه گذاری طرحواره) :

    موتور جستجو به طور بالقوه در میان اطلاعات صفحات مختلف سایت می خزد و اجزای مختلف آن را شناسایی می کند، اما داده های ساختاریافته را می توان برای درک دقیق تر مورد استفاده قرار داد. این اطلاعات به نمودار دانش گوگل اضافه می شود و باعث می شود گوگل محتوای صفحه ما را به دقیق ترین شکل ممکن بازیابی و ذخیره کند. علاوه بر این، استفاده از داده های ساخت یافته می تواند شانس دیده شدن صفحات سایت در صفحه جستجوی گوگل را افزایش دهد.

  2. استفاده از کلمات کلیدی با همان معنی و LSI می بینم:

    همانطور که گفته شد، موتور جستجو در تلاش است تا معنی و اهمیت صفحات را درک کند تا بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهد. در نتیجه، به جای استفاده بیش از حد از یک کلمه کلیدی، باید از اشکال دیگر آن در متن، عنوان و سرفصل های خود استفاده کنید تا بهترین نتایج ترافیکی را به دست آورید.

  3. اتصال داخلی و خارجی با استفاده از لنگرهای مناسب:

    استفاده از انکر تکست های مختلف و مفهوم یکسان با صفحه مورد نظر به گوگل کمک می کند تا صفحه را درک کند و در نتیجه شانس بیشتری برای رتبه در گوگل داشته باشد.

  4. استفاده كردن جایگزین تصاویر مناسب:

    تصاویر جایگزین به موتور جستجو کمک می کند تا رابطه بین عبارت جستجو و تصاویر را بهتر درک کند و در صورت لزوم آنها را در صفحه SERP نمایش دهد.

آخرین کلمه

در این مقاله از وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ HDM به این موضوع اشاره کردیم که الگوریتم مرغ مگس خوار را می توان گام بزرگی از سوی گوگل برای بهبود و دقیق تر شدن صفحه نتایج دانست. اما تاثیر این الگوریتم بیشتر روی جستجوی محلی بود و وقتی کاربران مثلا عبارت بهترین نمایندگی خودرو بنز نزدیک من را جستجو می کنند نتایج دقیق تری را به آنها نشان می دهد.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

Какво е Microsoft Copilot? Представяме ви новия съветник на Microsoft + как да го използватеКакво е Microsoft Copilot? Представяме ви новия съветник на Microsoft + как да го използвате

Тези дни всеки път, когато чуем името на нов инструмент на изкуствения интелект и вероятно защото броят на тези инструменти е твърде много и се повтаря, няма да прекарваме времето