سرزمین سئو دسته‌بندی نشده الگوریتم رقص گوگل چیست؟

الگوریتم رقص گوگل چیست؟

الگوریتم رقص گوگل چیست؟ post thumbnail image


از آنجایی که امروزه تعداد زیادی وب سایت جدید در فضای آنلاین ایجاد می شود و مقالات و پست های وبلاگ جدید و به روز در صفحات مختلف وب سایت منتشر می شود. بنابراین، گوگل باید مطابق با چنین محیطی که همیشه در حال تغییر است، جدیدترین و جدیدترین وب سایت ها را به صفحه نتایج خود اضافه کند.

بنابراین با توجه به این مشکل، گوگل الگوریتم رقص را معرفی کرد تا زمانی که مدیران وب سایت تغییراتی در صفحات مختلف وب سایت خود ایجاد می کنند یا موارد جدیدی را به صورت آپدیت به وب سایت خود اضافه می کنند، در یک بازه زمانی مشخص موقعیت آنها را تغییر می دهد. . این الگوریتم به عنوان رتبه بندی تصادفی نیز شناخته می شود.

چرا الگوریتم رقص گوگل ایجاد شد؟

برای درک بهتر دلیل معرفی این الگوریتم توسط گوگل، باید بگوییم که اساساً الگوریتم های مختلفی برای رتبه بندی وب سایت ها در موتور جستجوی خود ایجاد کرده است. به عنوان مثال الگوریتم RankBrain یکی از الگوریتم های گوگل است که اگر وب سایت ها به خوبی از آن پیروی کنند جایگاه خوبی در صفحه نتایج گوگل خواهند داشت. اما چالشی که گوگل در آن زمان با آن روبرو بود رتبه بندی وب سایت های جدیدی بود که محتوای مفید و کاربرپسند داشتند. زیرا این وب سایت ها در ابتدا با وجود چنین محتوایی و پس از ایندکس شدن در صفحات سوم و چهارم نتایج جستجو ظاهر می شوند.

بنابراین با توجه به این مشکل، گوگل یکی از پرکاربردترین الگوریتم های خود یعنی الگوریتم رقص را معرفی کرد تا به وب سایت های جدیدی کمک کند که با وجود محتوای کاربرپسند، رتبه خوبی در صفحه نتایج کسب نمی کنند. فرض کنید شما یک شرکت نوپا هستید و وب سایت بسیار خوبی با محتوای کاربرپسند دارید. وقتی وب سایت شما ایندکس می شود به دلیل جدید بودن در صفحات سوم و چهارم قرار می گیرد. زیرا گوگل دقیقا نمی داند محتوای شما چقدر برای کاربران ارزشمند و مفید است. اما در چنین شرایطی الگوریتم رقص گوگل وارد عمل می شود و به وب سایت شما فرصت می دهد تا در صفحات اول موتور جستجوی گوگل ظاهر شود.

این باعث می شود کاربران بیشتری وب سایت شما را ببینند و حتی درصد زیادی از آنها با کلیک بر روی آدرس وب سایت شما و بررسی محتوای شما به آن مراجعه می کنند. اما اگر محتوای ارزشمندی داشته باشید و ساختار محتوایی سایت شما مناسب باشد، کاربر مدت زمان بیشتری در سایت می ماند.

اما اگر محتوای شما برای کاربران مفید و ارزشمند نباشد، در مدت زمان کوتاهی آن را ترک خواهند کرد و از آنجایی که گوگل به رفتار کاربران اهمیت می دهد، اگر گوگل سیگنال خوبی از کاربران در مورد وب سایت شما دریافت کند، وب سایت شما را رتبه بندی می کند. این یک منبع مفید است و به آن امتیاز خوبی می دهد.

در غیر این صورت و با دریافت سیگنال منفی، رفتار گوگل کاملا متفاوت خواهد بود. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که الگوریتم رقص گوگل نه تنها در سایت های تازه ایندکس شده قرار می گیرد، بلکه گاهی اوقات در سایت های دیگر نیز قرار می گیرد. در ادامه این مقاله، این مشکل را با جزئیات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

چرا باید به الگوریتم رقص گوگل اهمیت دهید؟

اساساً هدف گوگل این است که در صفحه نتایج خود دقیق ترین و قابل اعتمادترین اطلاعات را به کاربران خود نشان دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید از این الگوریتم به نفع خود استفاده کنید و نتایج بهتری بگیرید، باید محتوایی را در صفحات مختلف وب‌سایت خود منتشر کنید که جذاب، جامع، مفید و کاربردی باشد. زیرا کاربران دقیقاً به دنبال چیزی هستند که به دنبال آن هستند. بنابراین، اگر وب سایت شما دارای محتوایی مرتبط با عباراتی است که کاربران به دنبال آن هستند، بر اساس این الگوریتم، رتبه خوبی در صفحه نتایج کسب خواهد کرد.

علاوه بر این، از آنجایی که هوش مصنوعی گوگل از نظر ساختار و مسائل فنی هنوز خیلی پیشرفته نیست، نمی تواند به درستی تعیین کند که آیا محتوای شما واقعا ارزش نمایش در صفحه اول نتایج جستجو را دارد یا خیر. بنابراین پارامتری که در رابطه با رتبه وب سایت ها در صفحه نتایج جستجو بسیار مهم می شود، رفتار کاربرانی است که برای دریافت پاسخ سوالات خود وارد وب سایت شما می شوند. به همین دلیل می توانید با ایجاد محتوای کاربرپسند بر اساس این الگوریتم به صفحه اول نتایج گوگل برسید.

الگوریتم رقص گوگل به کدام سایت ها می رود؟

تصور اینکه الگوریتم رقص گوگل فقط به وب سایت های راه اندازی می رود کاملا اشتباه است و درست است که الگوریتم رقص گوگل (Dnace) بیشتر از وب سایت های قدیمی بر روی وب سایت های جدید تأثیر می گذارد، اما وب سایت های جدید هرگز هدف اصلی این الگوریتم نیستند. زیرا وب سایت هایی نیز هستند که تغییرات ناگهانی در صفحات مختلف خود ایجاد می کنند و الگوریتم رقص گوگل نیز آنها را بررسی می کند. اما به طور کلی، این الگوریتم 4 نوع وب سایت را بررسی می کند:

  1. سایتی با محتوای تکراری

در فضای آنلاین سایت هایی هستند که مطالب تکراری را در صفحات مختلف خود منتشر می کنند که ممکن است برای کاربران مفید باشد یا نباشد. بنابراین در چنین شرایطی برای تشخیص مفید بودن یا نبودن این محتوا، الگوریتم رقص گوگل وارد عمل شده و با تغییر موقعیت فعلی این سایت در صفحه نتایج، این موضوع را بررسی می کند.

اما اگر به دلایلی نیاز به استفاده از محتوای تکراری در سایت خود دارید، باید به خاطر داشته باشید که:

1- این مطالب برای کاربران مفید است

2- باید لینکی حاوی آدرس منبع اصلی در محتوا وجود داشته باشد

اما طبق الگوریتم های دیگر گوگل، استفاده از محتوای کپی شده برای به دست آوردن موقعیت مناسب در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل، روش چندان موثری نخواهد بود.

  1. سایت هایی با حجم بالای لینک بیلدینگ

همانطور که می دانید لینک بیلدینگ موضوع بسیار مهمی در سایت و سئو است. به عنوان مثال در برخی موارد سایت هایی که هنوز لینک ساخته نشده اند و از دامنه های زیادی بک لینک دریافت می کنند، گوگل به آنها مشکوک می شود و اینگونه سایت ها بر اساس الگوریتم رقص گوگل و در صورتی که صفحات آنها از نظر کاربر جذاب و ارزشمند نباشد با مشکل مواجه می شوند. ، رتبه این سایت کاهش می یابد. بنابراین باید اصول لینک سازی را رعایت کنید. زیرا این نوع سئو کلاه سیاه و کاملا مخالف رویکرد گوگل است.

  1. سایت های کلمه جدید

سایت هایی هستند که می خواهند بر اساس کلمات کلیدی جدید محتوا تولید کنند. در این صورت اگر کاربران آن را جستجو کنند و وارد سایت شوند، اگر کاربر در این صفحه بماند، گوگل همیشه این کلمه کلیدی را می شناسد و در این صورت اگر محتوای خوبی داشته باشید، سایت شما به عنوان یک کالای خوب به کاربران نشان داده می شود. نتیجه بنابراین، اگر کلمات کلیدی نسبتا جدیدی دارید که کمتر در گوگل جستجو می شوند، حتما توجه داشته باشید که این محتوا محتوای ارزشمندی برای الگوریتم رقص گوگل است. برای کمک به رشد شما.

آخرین کلمه

در این مقاله از وب سایت آژانس بازاریابی دیجیتال HDM به این موضوع اشاره کردیم که الگوریتم رقص گوگل یکی از بهترین فرصت ها برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل است و اگر محتوای خوب، جامع و کاربر پسند دارید، این الگوریتم به شما کمک می کند. کمک به رشد کمک خواهد کرد.

همچنین با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله، اگر سایت جدیدی دارید و یا محتوای سایت خود را به روز کرده اید و رتبه گوگل شما تغییر کرده است، نگران نباشید و به تولید و انتشار محتوای ارزشمند ادامه دهید.

Leave a Reply

مطالب مرتبط