سرزمین سئو دسته‌بندی نشده آیا گوگل دیسکاور در آپدیت نوامبر ۲۰۲۳ باگ دارد؟ گوگل تحقیق می‌کند

آیا گوگل دیسکاور در آپدیت نوامبر ۲۰۲۳ باگ دارد؟ گوگل تحقیق می‌کند

آیا گوگل دیسکاور در آپدیت نوامبر ۲۰۲۳ باگ دارد؟ گوگل تحقیق می‌کند post thumbnail image


گوگل در چندماه پایانی سال 2023 اقدام به انجام چندین آپدیت مختلف در موتور جستجوی خودش و هم‌چنین دیگر خدماتش کرد. آپدیت‌هایی که آخرین آن‌ها در نوامبر 2023 انجام شد و خیلی‌ها به خصوص سئوکاران منتظر دیدن نتایج این آپدیت و اثرات آن بر روی عملکرد وب‌سایت‌ها بودند.

اما حالا خبر رسیده که همه چیز خوب و عالی نبوده‌است!

البته در دنیای دیجیتال و وب هیچ چیز عجیبی نیست. فقط وقتی یک طرف داستان گوگل باشد به طور قطع توجه بیشت و جهانی جلب خواهد کرد.

Google SearchLiaison در مورد کاهش ترافیک سایت‌ها بعد از آپدیت گوگل دیسکاور تحقیق می‌کند!

هم زمان با این خبر، گویا شروع تحقیقات SearchLiaison در مورد گزارش‌های کاهش ترافیک هم اعلام‌شده و حتی از کاربران خواسته شده تا برای کشف این باگ احتمالی Google Discover و News را کاوش کنند.

گوگل در حالی که یک اشکال گوگل دیسکاور را تایید می‌کند، تاکید می‌کند که هدف به‌روزرسانی‌ها بهبودهای کلی بوده است، نه راه‌حل‌های مناسب برای سایت‌های جداگانه در سطح جهان.

همیشه به روز رسانی های اصلی گوگل اغلب منجر به افزایش یا کاهش ترافیک برای برخی وب سایت ها شده است.

با این حال، پس از آخرین به‌روزرسانی‌ها و باگ‌های احتمالی در Discover، ناشران متوجه کاهش بی‌سابقه‌ای در ترافیک وب‌سایت و دیده‌شدن سایت در جستجوی گوگل شده‌اند.

گزارش‌های منابع مختلف نشان می‌دهد که این تغییرات منجر به عواقب چشمگیری شده است، به طوری که برخی از سایت‌ها کاهش بسیار شدید کلیک‌ها را تجربه می‌کنند، حتی در مواردی یک شبه از میلیون‌ به صفر رسیده‌اند.

لیلی رِی (Lily Ray) از متخصصان حرفه‌ای سئو و موتورهای جستجو، آمار هشدار دهنده ای را در 17 نوامبر به اشتراک گذاشت و فاش کرد که بسیاری از ناشران وبسایت شاهد کاهش شدید ترافیک خود در کمتر از سه ماه هستند. 

در یک مورد سایتی از 10.6 میلیون کلیک به 0 کلیک رسیده آن‌هم یک‌شبه و در کمتر از 3 ماه.

او اضافه کرده که همه صندوق‌های ورودی ایمیل‌هایم پر از داستان‌هایی از این دست شده که نشاران مختلف وبسایت در سراسر جهان فرستاده‌اند. لیلی معتقد است : «‌نه فقط کشف باگ، بلکه داستان های بیشتری وجود دارد. من می‌دانم که به‌روزرسانی‌های اساسی‌تر و یک مشکل بزرگ وجود دارد!»
این فقط یک مورد کاهش بازدید در Google Discover و از دست دادن موقعیت در تاپ‌استوری نیست، بلکه نشان‌دهنده تأثیر گسترده‌تر در پلتفرم‌های ارائه محتوای گوگل است.

یعنی آپدیت نوامبر احتملا گسترده‌تر از چیزی بوده که گوگل اعلام کرده‌است.

صاحبان وب‌سایت احساس ناامیدی و سرخوردگی دارند.

صاحبان وب‌سایت احساس ناامیدی و سرخوردگی دارند.

پس از سال‌ها کار سخت و فداکاری، بسیاری از وب‌سایت‌ها با شکست قابل توجهی مواجه شده‌اند و ابتدا از Google News و بعداً از گوگل دیسکاور ناپدید شدند.

این تغییر ناگهانی، ماهیت ناپایدار بودن استراتژی محتوای دیجیتال در پی این به روز رسانی ها را برجسته می کند.

Google SearchLiaison نوامبر 2023 در پاسخ به نگرانی‌های فزاینده، تمایل خود را برای بررسی سایت‌های به اشتراک گذاشته شده توسط ناشران اعلام کرده و چنین پیامی داده‌است:‌

« در حال به روز رسانی: ما در این مرحله گزارش‌های کافی را داریم. اگر بیشتر نیاز داشته باشیم، ممکن است یک فرم جمع‌آوری نظرات ایجاد کنیم. ما در حال بررسی موارد گزارش شده هستیم تا ببینیم آیا بهبود عمومی برای این موضوع وجود دارد که بتوانیم انجام دهیم یا خیر. ما برای سایت های خاصی تغییراتی ایجاد نمی کنیم (سیستم های ما به این ترتیب کار نمی کنند)، بنابراین اگر شما…»

همه‌چیز یادآور یادآور ماهیت ناپایدار دنیای دیجیتال مارکتینگ

با این حال، آن‌ها تصریح کردند که به‌روزرسانی‌های اخیر و باگ شناسایی کشف‌شده است. که از آن زمان برطرف شده است و بخشی از پیشرفت‌های گسترده‌ سیستم است.

البته گوگل اعتراف می‌کند که قبلاً یک اشکال در گوگل دیسکاور پیدا کرده و اصلاح شده‌است و ممکن است باگ دیگری هم پیدا‌کنند. گوگل در ادامه پیامش این‌چنین نوشته: «از طرف دیگر، ممکن است راه‌هایی برای تنظیم بهتر سیستم‌هایمان پیدا کنیم. اما هیچ یک از اینها تضمین نمی کند که یک سایت به سطح گذشته بازگردد.»

حالا این بیانیه بر پیچیدگی و ماهیت مبهم به‌روزرسانی‌های الگوریتم Google بیشتر اضافه می‌کند و بسیاری از ناشران را در مورد چگونگی سازگاری یا بازیابی موقعیت سایت‌ها در تاریکی قرار می‌دهد.

باز هم مثل خیلی از اتفاقات گذشته، گزارش‌های کاهش ترافیک به دلیل به‌روزرسانی‌ها و باگ‌ها، یادآور ماهیت ناپایدار دنیای دیجیتال مارکتینگ است و بس!

 

Leave a Reply

مطالب مرتبط

مدل اسپاتیفای چیست؟ Spotify و SAFe چه تفاوتی دارند؟مدل اسپاتیفای چیست؟ Spotify و SAFe چه تفاوتی دارند؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه شاید نام مدل اسپاتیفای و چاچوب نوآورانه آن برای سازماندهی تیم‌ها و مقیاس بندی محصولات در روش چابک را شنیده باشید. Spotify راهکارهای جدیدی برای خودسازماندهی

آموزش غیر فعال کردن کش سایت از طریق htaccess و بدون افزونهآموزش غیر فعال کردن کش سایت از طریق htaccess و بدون افزونه

غیر فعال کردن کش سایت از طریق htaccess سریع‌ترین راه برای پاکسازی کش و مشاهده تغییرات اعمالی روی سایت است. در این مقاله از بلاگ پارس پک، به شما خواهیم