سرزمین سئو دسته‌بندی نشده آیا تراکم کلمات کلیدی در سئو شگفت انگیز است؟

آیا تراکم کلمات کلیدی در سئو شگفت انگیز است؟

آیا تراکم کلمات کلیدی در سئو شگفت انگیز است؟ post thumbnail image


چگالی کلمه کلیدی محتوا یکی از عوامل نسبتاً مهم در سئو است. در این مقاله ابتدا می خواهیم بدانیم چگالی کلمه کلیدی دقیقا چقدر است و نرخ تکرار کلمه کلیدی باید چقدر باشد؟ در نهایت بهترین ابزار اندازه گیری درصد کلمات کلیدی را برای شما آورده ایم. با ما بمان.

چگالی کلمه کلیدی به چه معناست؟

تراکم به معنای تراکم است. یعنی مقدار چیزی نسبت به ظرفیت معین. وقتی در مورد تراکم کلمات کلیدی در سئو صحبت می کنیم، ابتدا باید به یک کلمه کلیدی نگاه کنیم و ببینیم آن کلمه چند بار در محتوا تکرار شده است.

فرض کنید کلمه کلیدی ما مشاوره سئو خوب. با اندازه گیری تراکم کلمه “مشاوره سئو” یک مقدار عددی به دست می آید که چگالی کلمه کلیدی مشاوره سئو در نظر گرفته می شود.

تاثیر چگالی کلمات کلیدی در سئو چیست؟

سئو اساسا بر اساس کلمات کلیدی است، اما با پیشرفت هوش مصنوعی، عوامل دیگر به تدریج جایگزین می شوند. اما در هر صورت انتخاب کلمه کلیدی رکن اصلی در فعالیت های سئو و بهینه سازی سایت است. اینها کلمات کلیدی هستند که اهداف و هدف گذاری صفحه را تعیین می کنند.

بنابراین، باید بگوییم که تراکم کلمات کلیدی در سئو مهم است، بنابراین چگالی کم کلمات کلیدی شانس شما را برای رتبه در آن کلمه کاهش می دهد و تراکم بالا می تواند منجر به پر شدن کلمات کلیدی و حتی حذف شما از نتایج شود. پنالتی باشد پس بسیار مهم است که این تراکم یا درصد کلمات کلیدی در متن معقول باشد.

نحوه محاسبه چگالی کلمات کلیدی

قبل از معرفی فرمول محاسبه تراکم کلمات کلیدی، بهتر است تاکید کنیم که وسواس بر هر عاملی نتیجه معکوس خواهد داشت. سئو به معنای بهینه سازی سایت برای کاربر است و شما برای رسیدن به هدف کاربر محتوا تولید می کنید. پس تا جایی که فکر می کنید منطقی تر و درست تر است عمل کنید.

اما قانون کلی برای اندازه گیری چگالی کلمات در متن این است:

تعداد تکرار کلمات کلیدی را بر تعداد کل کلمات متن تقسیم می کنیم. در نهایت با ضرب این مقدار در 100 درصد چگالی به دست می آید.

فرض کنید متن 1000 کلمه دارد و کلمه کلیدی شما 20 بار در متن تکرار شده است. بنابراین چگالی کلمه کلیدی در این مورد حدود 2 درصد خواهد بود.

به یاد داشته باشید که بیشتر کلمات کلیدی می توانند چند هجایی باشند. به همین دلیل اندازه محاسبه تراکم کلمه کاملاً نسبی است و باید در نظر داشت.

نرخ تکرار کلمات کلیدی باید چند درصد باشد؟

معمولا 1 تا 3 درصدنرخ خوب برای تکرار کلمات کلیدی در متن هست.البته منظور از این جمله این نیست که دنبال این موضوع، محتوای شما سئو است. برای سئوی محتوا باید فاکتورهای زیادی را رعایت کنید که قبلاً در مقاله‌های جداگانه دستورالعمل‌های دقیقی در این زمینه ارائه شده است.

ابزار اندازه گیری چگالی کلمات

ابزارهای مختلفی برای اندازه گیری چگالی کلمات کلیدی وجود دارد که به سه مورد از این ابزارها اشاره می کنیم.

  • افزونه Yoast SEO

این افزونه یکی از پرکاربردترین افزونه ها برای سایت های وردپرسی است. در ویرایشگر متن صفحات به سادگی کلمه کلیدی خود را وارد کنید تا افزونه چگالی کلمه را برای شما محاسبه کند. این حالت فقط برای اندازه گیری تراکم صفحات وب سایت شما است.

چگالی کلمات کلیدی در Yoast SEO

شاید بپرسید برای اندازه گیری صفحات سایت های دیگران چه باید بکنیم؟ یا شاید بخواهید تراکم صفحه سایت خود را بدون نیاز به افزونه Yoast SEO محاسبه کنید. حال به دلایلی مانند وردپرس نبودن سایت یا نیاز به سرعت بیشتر در محاسبه. دو ابزار زیر این ویژگی ها را در اختیار شما قرار می دهند و از زبان فارسی پشتیبانی می کنند.

پس از مراجعه به صفحه اندازه گیری تراکم در هر ابزار کافیست آدرس صفحه مورد نظر را به ابزار بدهید و در عرض چند ثانیه تراکم کلمه صفحه را برای شما محاسبه می کند. سعی کنید از ابزارهای مختلف در کنار هم استفاده کنید تا خطای محاسباتی ابزارها به حداقل برسد.

ابزارهای محاسبه چگالی کلمات کلیدی (Keyword Density)

پیشنهادهایی برای توزیع کلمات کلیدی در متن

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که کلمه کلیدی باید در متن قرار داده شود؟

باید بگوییم نه. شما می توانید کلمه خود را در هر قسمت از صفحه قرار دهید. این یکی از راه‌های جلوگیری از پر کردن کلمات کلیدی است.

برای اینکه اندازه توزیع و توزیع کلمات کلیدی در متن طبیعی باشد، بهتر است کلمات خود را در این بخش ها توزیع کنید:

  • عنوان مقاله
  • تگ H1
  • متن اصلی
  • آدرس سایت
  • تگ های جایگزین تصویر
  • لینک های داخلی
  • توضیحات متا یا توضیحات متا

بنابراین توصیه ما این است که رعایت کنید تراکم کلمات، تا حد امکان عادی عمل کنید و درصد اعلام شده از 1 تا 3 را فقط به صورت درصد تقریبی در گوشه ذهن خود قرار دهید. هیچ قانون یا قانون قطعی در سئو وجود ندارد و نباید به اعداد حساس باشید. ولی با این حال چگالی کلمه کلیدی مانند قبل، این نه تنها باعث افزایش رتبه می شود، بلکه در نظر گرفتن هوشمندانه این عامل می تواند رتبه سایت شما را آسان تر و سریع تر کند.

این خدمات ممکن است برای شما مفید باشد

Leave a Reply

مطالب مرتبط

برند منشن چیه؟ آیا رپورتاژ بدون لینک در سئو تاثیر داره؟برند منشن چیه؟ آیا رپورتاژ بدون لینک در سئو تاثیر داره؟

همونطور که می دونید، فاکتورهای زیادی در افزایش رتبه سایت در گوگل تاثیر داره. یکی از این فاکتورها برند منشن هست. برند منشن (Brand Mention) همون ذکر نام برند شما