سرزمین سئو مقالات سایت آپدیت پالیسی (Misrepresentation Policy) گوگل ادز

آپدیت پالیسی (Misrepresentation Policy) گوگل ادز

آپدیت پالیسی (Misrepresentation Policy) گوگل ادز post thumbnail image


گوگل ادز همیشه با ارائه اطلاعات نادرست در تبلیغات برخورد کرده و با پالیسی ها و قوانینی سخت‌گیرانه‌تر، تخلفات کاربران تبلیغ‌دهنده را با تعلیق فوری حساب و ساسپند کردن آن پاسخ می‌دهد.

گوگل حالا می‌خواهد برای حفظ اعتماد کاربرانش و اطمینان از شفافیت در تبلیغات، به‌روزرسانی جدیدی برای پالیسی ارائه اطلاعات نادرست یا Misrepresentation policy ارائه کند. 

این به‌روزرسانی در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۳ (۳۰ آبان ۱۴۰۲) به اجرا در خواهد آمد و برای مقابله با ارائه اطلاعات نادرست و غیرحقیقی بودن یک محصول یا خدمت، یا نداشتن صلاحیت قانونی آن، طراحی شده است.

جزئیات به‌روزرسانی پالیسی‌ها و قوانین 

این تغییر پالیسی ، به حذف و قابل قبول نبودن یک محصول یا خدمات به‌دلیل نداشتن شرایط لازم در قوانین گوگل اشاره دارد و تحت عنوان پالیسی شیوه‌های تجاری غیرقابل قبول (Unacceptable Business Practices Policy) بررسی خواهند شد.

گوگل اعلام کرده‌است که هرگونه نقض این پالیسی، منجر به تعلیق فوری حساب‌های گوگل ادز متخلف (بدون هشدار قبلی) خواهد شد.

البته تبلیغ‌کنندگانی که مدعی باشند؛ به ناحق به نقض این پالیسی متهم شده‌اند، می‌توانند به گوگل درخواست تجدید نظر دهند و مستندات خود را ارائه كنند.

مفاد پالیسی ارائه اطلاعات نادرست گوگل ادز (Misrepresentation Policy)

پالیسی Misrepresentation Policy گوگل ادز، قرار است تبلیغات یا اهدافی که با حذف اطلاعات درست مربوط به محصول یا ارائه اطلاعات گمراه‌کننده درباره محصولات، خدمات یا مشاغلشان، سعی در فریب کاربران دارد را ممنوع کند.

این پالیسی ، روش‌های تجاری ممنوع شده‌ای، مانند کلاه‌برداری از کاربران با پنهان کردن یا تحریف اطلاعات مربوط به کسب‌وکار، محصول یا خدمات تبلیغ‌کننده را هدف قرار می‌دهد.

سایر موارد نقض این پالیسی شامل این موارد خواهدبود:

  • استفاده از تکنیک‌های فیشینگ برای جمع‌آوری اطلاعات کاربر
  • روش‌های قیمت‌گذاری فریبکارانه
  • تاکتیک‌های طعمه کلیکی یا clickbait (جذب مخاطب با عناوین فریبنده)
  • طراحی تبلیغات گمراه‌کننده و ادعاهای اثبات‌نشده و نادرست

مفاد پالیسی Unacceptable Business Practices Policy

پالیسی رویه‌های تجاری غیرقابل قبول (Unacceptable Business Practices Policy) هم قرار است؛

  • جعل هویت سایر برندها
  • تبلیغات نادرست برای خدماتی که نمی‌توان ارائه داد
  • جمع‌آوری اطلاعات کاربر به بهانه‌های نادرست و غیرضروری

و سایر تاکتیک‌های فریبنده را ممنوع کند.

گوگل نمونه‌های زیادی برای نقض این پالیسی عنوان کرده است؛

به‌عنوان مثال، تظاهر به کسب‌وکاری مشروع، در صورتی که به طور قانونی نمی‌توانید محصول یا خدمات تبلیغ‌شده را به مشتری ارائه دهید، مشمول این پالیسی می‌شود.

این پالیسی جدید، تبلیغات نادرست و خطرناک را نیز ممنوع می‌کند. به‌عنوان مثال، ادعای ارائه کمک‌های پزشکی؛ وقتی در عمل، فقط به تاخیر انداختن زمان درمان و نجات بیمار را در پی دارد: ممنوع خواهد بود و منجر به ساسپندی شما می‌شود.

جدای از نقض قوانین تعریف‌شده، اگر تبلیغ‌کننده‌ای اخطارهای نظارتی یا توافق مرتبط با رویه‌های تجاری را رعیات نکند، ممکن است گوگل به اقدامی بر علیه وی دست بزند.

اهمیت پایبندی به پالیسی ‌ها

هنگام ارائه تبلیغات در گوگل، باید به خط‌مشی‌ها و پالیسی ‌های آن پایبند باشید. آگهی‌هایی که با پالیسی ‌های گوگل مطابقت ندارند، تایید نمی‌شوند و دیگر امکان ارائه آن‌ها وجود نخواهد داشت.
این مساله با آپدیت جدید، سخت‌‌گیرانه‌تر از قبل دنبال خواهد شد.

نقض فاحش یا مکرر پالیسی ‌های گوگل نیز ممکن است سبب تعلیق دائمی حساب ادز شما شود و دیگر امکان ارائه تبلیغ در حساب خود را نخواهید داشت. این یعنی تحمیل هزینه بیشتر در کنار از دست دادن امتیازات اکانت فعلی شما.

همیشه می‌توانید قوانین و پالیسی ‌های گوگل ادز را در بخش «policy manager» در حساب گوگل ادز خودتان مطالعه کنید.

Leave a Reply

مطالب مرتبط

بسته های صندوق نوآوری جدید برای پشتیبانی از شتاب دهنده ها و پلتفرم های تامین مالی جمعیبسته های صندوق نوآوری جدید برای پشتیبانی از شتاب دهنده ها و پلتفرم های تامین مالی جمعی

صندوق نوآوری و شکوفایی از دو بسته حمایتی رونمایی کرده است که از شتاب دهنده ها و پلتفرم های تامین مالی جمعی پشتیبانی می کند. به گزارش روابط عمومی صندوق