سرزمین سئو دسته‌بندی نشده آموزش محتوای سئو (آشنایی با اصول ایجاد محتوای سئو)

آموزش محتوای سئو (آشنایی با اصول ایجاد محتوای سئو)

آموزش محتوای سئو (آشنایی با اصول ایجاد محتوای سئو) post thumbnail image


همانطور که می دانید سئو فرآیند بهینه سازی وب سایت است تا افراد بتوانند به راحتی آن را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل پیدا کنند. سوال این است که آیا شما نویسنده یا تولید کننده محتوا هستید؟ خواسته یا بهتر است بگوییم هدف هر نویسنده محتوا دیدن محتوای خود در صفحه اول نتایج جستجو است. اما ما می خواهیم بررسی کنیم که چگونه این کار درست در اینجا انجام می شود. پس آرامش خود را حفظ کنید و جایی نروید زیرا مطالب به هم پیوسته است و باید مقاله را تا آخر بخوانید. مهم این است که محتوای شما دارای رتبه خوب و ترافیک زیادی باشد سئو و محتوا یک لینک ایجاد کنید. بدون سئو محتوای شما در 50 صفحه نتایج جستجو گم می شود و در نتیجه همانطور که می دانید ترافیک آن صفحات بسیار کم است! در واقع اگر محتوا را بهینه نکنید یعنی برای نوشتن آن زحمت کشیده اید اما هیچکس آن را نمی بیند!! بنابراین، اگر وب سایت ها محتوای با کیفیتی داشته باشند، ترافیک ارگانیک آنها افزایش می یابد.

اکنون با وجود رقبای بسیار، چگونه می خواهید محتوای شما به بالای صفحه نتایج جستجو برسد و مخاطبان شما را پیدا کنند؟ رعایت نکات زیر باعث می شود که محتوای شما در بالاترین نتایج جستجو ظاهر شود. بنابراین با آموزش سئو محتوا در این مقاله از سایت نشونت با ما همراه باشید.

تکنیک های سئو برای تولید محتوا

در همان ابتدا باید بدانید که تولید محتوای زیاد مهم نیست، بلکه آنچه مهم است، داشتن محتوای باکیفیت هم از نظر کاربران و هم از نظر گوگل است. همچنین نوع محتوای شما مهم نیست، مهم این است که مانند یک متخصص سئو فکر کنید تا محتوای شما بتواند رتبه خوبی در صفحه نتایج جستجو کسب کند. هرچه رتبه بالاتر و بهتر باشد، بازده سرمایه گذاری بالاتری خواهد داشت.

در زیر چند راه حل وجود دارد که به شما، افراد حاضر در سایت، در ایجاد محتوای سئو و افزایش ترافیک سایت شما کمک می کند:

اهداف خود را مشخص کنید

قبل از شروع تحقیقات کلمات کلیدی یا تولید محتوا برای وب سایت خود، باید اهداف خود را مشخص کنید. بررسی کنید که آیا تنها راه کسب درآمد از سایت تبلیغات است؟ آیا علاقه مند به افزایش فروش وب سایت خود هستید؟ هدف شما افزایش بازدید است یا ترافیک؟ پس از تعیین اهداف، می توانید تحقیق در مورد کلمات کلیدی و تولید محتوا انجام دهید.

تحقیق کلمات کلیدی

ورودی هایی که کاربر در کادر جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل وارد می کند، کلمات کلیدی نامیده می شوند. شما باید یک تحقیق کلی انجام دهید و این کلمات کلیدی را با استفاده از ابزارهایی مانند Semrush، Keyword Planner و KW Finder پیدا کنید و پس از یافتن آنها، میزان جستجو و سختی این کلمات کلیدی را پیدا کنید و سپس موضوعات مورد نظر خود را جستجو کنید. محتوا ایجاد کنید.

استراتژی کلمه کلیدی

همیشه روی 80 درصد از کلمات کلیدی همیشه سبز تمرکز کنید و از 20 درصد از کلمات کلیدی محبوب استفاده کنید. در واقع، تقسیم 80/20 را به خاطر بسپارید و محتوای خود را بر اساس این استراتژی ساختار دهید.

از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

مراقب باشید که از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای خود استفاده کنید. چنین کلماتی را می توانید از ابزارها دریافت کنید. هر ابزار دارای بخشی به نام کلمات کلیدی مرتبط است. همچنین می توانید از جستجوی خود گوگل استفاده کنید، کلمه کلیدی مورد نظر را در گوگل جستجو کنید و کلمات کلیدی مرتبط را بیابید. همچنین می توانید این کلمات را در گوگل جستجو کنید، اطلاعاتی را که ذهن مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد بیابید و در مورد آن در محتوا صحبت کنید.

با رویکرد مخاطب اول بنویسید

هنگام تولید محتوا، در نظر داشته باشید که ابتدا برای مخاطب بنویسید. یعنی محتوا باید کاملا ساده و روان، جذاب و قابل فهم باشد. همچنین کلمات کلیدی کوتاه و بلند را با هم ترکیب کنید و محتوای ارزشمندی ارائه دهید. در واقع به آنچه مخاطب در جستجوی آن است توجه کنید و از عباراتی که کاربر به دنبال آن است در محتوا استفاده کنید. البته محتوای خود را با کلمات کلیدی پر نکنید و در استفاده از کلمه کلیدی مورد نظر خود زیاده روی نکنید، زیرا این کار باعث کاهش خوانایی آن برای مخاطبان می شود و به رتبه شما لطمه می زند.

ویرایش محتوا

پس از اینکه نویسنده محتوا را به پایان رساند و آن را گردآوری کرد، محتوا باید توسط شخص دیگری غیر از نویسنده ویرایش شود. زیرا نگاهی تازه به محتوای ایجاد شده باعث می شود ایرادات آن بیشتر نمایان شود. همچنین، مطمئن شوید که کلمات کلیدی به طور طبیعی در سراسر محتوا پراکنده هستند. به عنوان یک مقاله توجه ویژه ای داشته باشید که حاوی کلمه کلیدی و کاملا مرتبط با محتوا باشد.

محتوای قدیمی را به روز کنید

گاهی اوقات شما نیاز به به روز رسانی ماهانه دارید و گاهی اوقات ترجیح می دهید محتوای قدیمی را به صورت سالانه یا فصلی به روز کنید. این دقیقاً به میزان محتوای شما بستگی دارد، اگر محتوای بیشتری تولید می کنید، باید همان مقدار و محتوای قدیمی تر را به روز کنید. در واقع به خاطر داشته باشید که هدف شما تنها تولید محتوا نیست، بلکه برای ایجاد ترافیک بیشتر نیز باید مدام به روز رسانی کنید. برای به روز رسانی مقاله، عنوان، توضیحات متا، لینک های داخلی و خارجی را تا حد امکان به روز کنید. البته اگر بیش از 3 سال یا بیشتر لینک های خارجی برای محتوا ایجاد کرده اید، باید بررسی و به روز شوند. حتی اگر برچسب عنوان را با کلمات کلیدی هدفمند به روز کنید، بازدیدهای بیشتری از مقاله ایجاد می کند.

افزایش خوانایی مطالب

تمام قسمت های محتوا باید به راحتی برای مخاطب قابل دسترسی و خواندن باشد. به همین دلیل اندازه و رنگ فونت بسیار مهم است. اندازه فونت باید به گونه ای باشد که کاربر مجبور به بزرگنمایی یا کوچکنمایی نباشد و رنگ فونت تا حد امکان با رنگ پس زمینه تضاد داشته باشد تا کاربر بتواند آن را به راحتی ببیند. همچنین متن را به چند پاراگراف تقسیم کنید و تا حد امکان از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید. هنگامی که خوانایی بهبود می یابد، کاربر مدت بیشتری در صفحه می ماند و در نتیجه رتبه سئو شما افزایش می یابد. طولانی یا کوتاه بودن محتوا بستگی به نیاز مخاطب دارد. درست است که محتوای طولانی باعث می شود کاربر مدت بیشتری در سایت بماند، اما از طرف دیگر طولانی بودن محتوا باعث می شود مخاطب از محتوا صرف نظر کند و در نتیجه نرخ پرش افزایش یابد. بنابراین طول محتوا دقیقاً به نیاز مخاطب در آن حوزه بستگی دارد.

از URL های قابل خواندن استفاده کنید

از URL های قابل خواندنی استفاده کنید که هم برای موتورهای جستجو و هم برای مخاطبان شما قابل درک باشد. سعی کنید این نوع URL را کوتاه نگه دارید و از URL های پیچیده و تودرتو خودداری کنید. همچنین فراموش نکنید که کلمه کلیدی را در URL قرار دهید. برای افزایش امنیت سایت و اعتماد بیشتر گوگل به سایت شما، داشتن گواهینامه ssl را فراموش نکنید.

استفاده بهینه از ویدئو و تصاویر

ویدئوها، تصاویر و اینفوگرافیک ها محتوای شما را جذاب می کند و در نگاه اول مخاطب علاقه مند به ادامه مطلب است. فقط مطمئن شوید که تصاویر بهینه از نظر اندازه کوچک هستند زیرا این روی سرعت صفحه تأثیر می گذارد.

ایجاد لینک های داخلی و خارجی

لینک های داخلی کاربر را به سایر صفحات مهم وب سایت هدایت می کند. در نتیجه هنگام مطالعه مطالب شما، مخاطب با موضوعات مرتبط آشنا می شود. در نتیجه، لینک سازی داخلی رضایت کاربر را افزایش می دهد و همچنین ترافیک را به سایر صفحات وب سایت هدایت می کند. هنگام لینک دادن از محتوا، کیفیت را به کمیت در نظر بگیرید. خیلی بهتر است از محتوای خود به چند وب سایت معتبر لینک دهید تا اینکه به وب سایت های کم اعتماد بیشتری پیوند دهید.

محتوا را سازماندهی کنید

تقسیم بندی و سازماندهی محتوا بسیار مهم است. از عناوین جذاب استفاده کنید، این امر باعث ایجاد سردرگمی در ذهن مخاطب نمی شود و تمام اطلاعات مفید مورد نیاز خود را به دست خواهند آورد. در واقع تگ های عنوان H2 و H3 محتوا را سازماندهی می کنند، سعی کنید از کلمات کلیدی هدف و کلمات مرتبط در این تگ ها استفاده کنید.

بهینه شده برای دستگاه های تلفن همراه

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط Nashunt، کاربران در گوگل بیشتر در موبایل و کمتر در دسکتاپ جستجو می کنند. بنابراین مطمئن شوید که محتوا در دستگاه های تلفن همراه به خوبی نمایش داده می شود و ما به راحتی به قسمت های مختلف سایت دسترسی داریم.

تماشا کنید که چگونه کار می کند

پست هایی را که در شبکه های اجتماعی ارسال می کنید ردیابی کنید و تعداد لایک ها، نظرات و غیره را مشاهده کنید. وجود دارد. به این ترتیب تشخیص دهید که محتوای مورد نظر چقدر مورد استقبال افراد دیگر قرار گرفته است. Google Analytics ساده ترین راه برای درک نحوه تعامل کاربران با محتوای شما است. در واقع، تعداد بازدیدهای آن صفحه، نرخ پرش و همچنین میانگین زمانی را که مخاطب در آن صفحه می گذراند، بیابید. اگر افت دارید یا میانگین زمان ماندگاری کم است، باید محتوا را بررسی کنید، احتمالاً برای مخاطب مفید نیست یا شاید سرعت سایت پایین است یا مواردی از این قبیل.

توضیحات متا کوتاه و ساده

توجه داشته باشید که توضیحات متا یا متا دیسکریپشن باید بسیار جذاب و کوتاه باشد، نگاهی به مخاطب بیندازید و از کلمات کلیدی پربازدید در آن استفاده کنید. در واقع فراموش نکنید که کلمه کلیدی مورد نظر را در متا قرار دهید زیرا در صورت جستجو، آن کلمه در متا برجسته می شود و در نتیجه دید بهتری به فردی که جستجو کرده است می دهد. متن متا توضیحات را در محتوا تکرار نکنید زیرا به رتبه شما آسیب می رساند.

در فواصل منظم پست کنید

حتماً محتوای بهینه شده خود را در یک برنامه منظم منتشر کنید. برای انجام این کار، باید موضوعات را از قبل انتخاب کنید و تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. در واقع یک تقویم محتوا داشته باشید و محتوای خود را بر اساس یک برنامه زمان بندی ارسال کنید.

آماده شدن برای انتشار

اگر از ابتدای مقاله همراه ما بوده اید، به شما تبریک می گوییم. اکنون می توانید محتوای SEO ایجاد کنید، اما مراقب باشید که کار انجام نشده است. شما باید یک عنوان جذاب حاوی کلمات کلیدی و متای مرتبط ایجاد کنید. عنوان و متا در نتایج جستجو ظاهر می شود و باید به گونه ای باشد که مخاطب وسوسه شود روی لینک کلیک کند. از نظر متای که در بالا توضیح دادیم، عنوان باید تا حد امکان زیر 60 کاراکتر باشد و استفاده از اعداد و پرانتز بر جذابیت عنوان می افزاید. مهارت شما نوشتن عنوان و متای است که مخاطب را تشویق کند روی پیوند در صفحات نتایج جستجو کلیک کند. همچنین گزینه های جایگزین برای متون انتخاب کنید، به عنوان مثال، درج عکس، فیلم یا پادکست، به طوری که محتوا برای افرادی که مشکلات بینایی دارند مفید باشد.

تبلیغات محتوا

پس از انتشار مطالب، تبلیغ آن را در شبکه های اجتماعی به صورت ویدئو یا متن فراموش نکنید. البته فراموش نکنید که محتوای قابل اشتراک گذاری و جذاب را جدا از متن اصلی بنویسید و سپس آن را پست کنید و به محتوای اصلی خود لینک دهید. رسانه های اجتماعی ابزار قدرتمندی هستند که محتوای شما را در دسترس مخاطبان هدف شما قرار می دهد.

به یاد داشته باشید که به هر حال باید به محتوای سئو احترام گذاشت. هم برای محتوای داخلی سایت و هم زمانی که قصد خرید ارجاع یا گزارش تبلیغاتی را دارید.

ما تیمی از متخصصین داریم که می توانند بهترین محتوای سئوی با کیفیت بالا و منحصر به فرد را در اختیار شما قرار دهند و ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند. در صورت تمایل می توانید با ما تماس بگیرید و تولید محتوای خود را به ما بسپارید.

همچنین هر گونه سوال در مورد سئوی محتوا اگر دارید پیام خود را در قسمت نظرات بنویسید. تیم SEO شما در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت.

این خدمات ممکن است برای شما مفید باشد

Leave a Reply

مطالب مرتبط